Gå til innhold

fjernet ikonisk bilde av kvinnelig spiller pga dette, er ikke dere også enig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Denne saken har vært i media over hele verden i det siste, men må si meg enig med enkelte nettroll at i det minste så er uniformen alt for liten. Man får jo fort uønsket oppmerksomhet dersom en hopper og skrever i lufta med vaginaen omtrent hengende ut på utstilling... HVORFOR kler de ikke mer på seg??? Er nok med en sånn sykkelshorts eller no, bare for å dekke til edlere deler..... Jeg mener at et lite stykke rundt kjønnsorganet også er edlere deler...

Anonymkode: 2fefc...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud. At folk klarer å trakassere henne for dette er helt hinsides. Disse problemene sitter i trangsynte hoder, ikke i mengden tøy på klærne. 

Anonymkode: 5e5df...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slutt. Det er så ufattelig tåpelig at man ikke kan åpne et blad eller skru på TV uten å se nesten nakne mennesker som vrir seg, mens når en superimponerende atlet avbildes med innside lår synlig, er det plutselig NASTY. Hvis ikke meningen med bildet er å gjøre noen kåt nok til å kjøpe et eller annet, er det plutselig helt feil med hud lissom. 

Anonymkode: 30733...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Du må gjerne gå i burka for min del, men ikke påtving andre å bruke upraktiske klær fordi du ikke kan styre den skitne tankeangen din.

Anonymkode: 4ece7...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal de kle mer på seg? Fordi andre synes kropper pinlig? Det er ikke noe provoserende eller påtrengende med dette. Menn som stuper bruker kun en ørliten speedo. Så lengeutøvetene ikke plages av påkledningen, ser jeg ikke problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en ikke-sak. Hadde noen skreket opp om at Messi burde tatt på seg sykkelshorts om han ble avbildet i samme positur? En ting er at hun ble utsatt for det jeg antar er slibrige menns kommentarer, men andre kvinner burde da i det minste ta henne i forsvar og ikke hyle i kor med mennene. Det er ikke Tayla Harris som er ute og kjøre her. Det er alle de som ser på bildet og tenker enten snerp ("hun kunne jo tatt på seg et kyskhetsbelte, da!") eller pul. Slibrige drittsekker stanses forøvrig ikke av sykkeshortser, det må annen og langt sterkere lut til. Og hvorfor skulle hun nå måtte kle på seg mer enn uniformen sin for å gjøre jobben sin? For å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet? Ikke minne noen om at kvinner har en kropp med et bevegelig hofteledd? Skal du snerpe på noen, HI, så snerp på de som tror at det er greit å skrive stygge kommentarer på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok til optikeren, jeg har nå studert bildet i lang tid uten å finne ut hva du finner uanstendig.. 

Anonymkode: 3048f...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turnere, svømmere, sandvolleyballspillere... alle har de mindre klær på seg enn dette. 

Bør de også se til å kle på seg så de ikke trigger bibelbeltet? 

Anonymkode: 1bbcc...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det Himmel og Hav sa, og i tillegg: Klager du på friidrettsutøvere? Svømmere? Syklister? Brytere? Skiløpere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne saken har vært i media over hele verden i det siste, men må si meg enig med enkelte nettroll at i det minste så er uniformen alt for liten. Man får jo fort uønsket oppmerksomhet dersom en hopper og skrever i lufta med vaginaen omtrent hengende ut på utstilling... HVORFOR kler de ikke mer på seg??? Er nok med en sånn sykkelshorts eller no, bare for å dekke til edlere deler..... Jeg mener at et lite stykke rundt kjønnsorganet også er edlere deler...

Anonymkode: 2fefc...833

Dette er bare for dumt. Hun viser ingen edle deler, og heldigvis så er bildet postet igjen fordi de fant ut at det var feil og fjerne det

Anonymkode: cf22e...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må nok til optikeren, jeg har nå studert bildet i lang tid uten å finne ut hva du finner uanstendig.. 

Anonymkode: 3048f...417

Jeg også. 

Det må være noe helt galt med brillene mine, jeg klarer ikke å finne noe nasty i bildet. 

Anonymkode: 5b76c...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk skremt. 

Det er et imponerende bilde av av en idrettsutøver, og hva blir fokuset? Bildet viser jo absolutt ingenting upassende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaginaen hengende ut?? Hvordan klarer du det, HI? Kanskje hos ei knipetrøtt nibarnsmor, men neppe en barnløs 21åring..

Anonymkode: e32b5...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kan mene at dette bildet er upassende, har jammen en stygg og upassende fantasi.  Jeg ser et flott  bilde av en idrettsprestasjon. Hverken mer eller mindre.

 

 

Anonymkode: 18abd...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edlere deler og moralisme?? Jøsseball, tull og tøys på deg HI! 

Flott bilde av en imponerende fotballspiller👏👏 

Anonymkode: 6963f...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kledd helt OK hun. Jeg blir skremt av at folk klarer å koke dette ned til noe seksuelt. Synes det er skummelt at dette bildet må fjernes. Du er bokstavelig talt helt bak mål i denne kampen hi. Bildet viser ingenting hi. 

Anonymkode: b0e8a...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er kledd helt OK hun. Jeg blir skremt av at folk klarer å koke dette ned til noe seksuelt.

Anonymkode: b0e8a...918

Vi er jo vant med at nettet fylles av sexistiske kommentarer om mannlige fotballspillere, som også bare er på banen for å gjøre jobben sin.

For eksempel her, hvor alle bildene (unntatt to) er av menn fullt påkledd fotballdrakt : 

https://www.nettavisen.no/sport/fotball/ems-mest-sexy-spillere/3420936.html

"ti spillere - menn - som i aller høyeste grad faller under kategorien sexy. Hver på sin måte. Overkropper så deilige at det vipper mot det groteske." 

"Kersjakov overgår deilig på dette bilde."

Så hvorfor bli så "skremt" om dette skjer en kvinne?

Anonymkode: 95523...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne saken har vært i media over hele verden i det siste, men må si meg enig med enkelte nettroll at i det minste så er uniformen alt for liten. Man får jo fort uønsket oppmerksomhet dersom en hopper og skrever i lufta med vaginaen omtrent hengende ut på utstilling... HVORFOR kler de ikke mer på seg??? Er nok med en sånn sykkelshorts eller no, bare for å dekke til edlere deler..... Jeg mener at et lite stykke rundt kjønnsorganet også er edlere deler...

Anonymkode: 2fefc...833

Ja, æsj lissom! Hud på innsiden av låret er skikkelig ekkelt. Mye eklere enn f.eks disse bloggerne med kløfter så store som grand canyon og lepper på størrelse med to gode og feite brunsnegler. Og hvorfor stoppe på sykkelshorts? Jeg synes de burde ha stillongs (helst i litt usexy ull). Og mens vi er i gang kan de ta på seg lange ermer også under T-skjorten. Og hvis de har langt pent hår burde de ha på seg hårnett. Kvinners anstendighet må bevoktes godt.

Anonymkode: faeb5...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er jo vant med at nettet fylles av sexistiske kommentarer om mannlige fotballspillere, som også bare er på banen for å gjøre jobben sin.

For eksempel her, hvor alle bildene (unntatt to) er av menn fullt påkledd fotballdrakt : 

https://www.nettavisen.no/sport/fotball/ems-mest-sexy-spillere/3420936.html

"ti spillere - menn - som i aller høyeste grad faller under kategorien sexy. Hver på sin måte. Overkropper så deilige at det vipper mot det groteske." 

"Kersjakov overgår deilig på dette bilde."

Så hvorfor bli så "skremt" om dette skjer en kvinne?

Anonymkode: 95523...c50

Den mest åpenbare forskjellen er at mennene her blir "hyllet" for å være sexy, mens kvinnen blir angrepet for å være "uanstendig".

Anonymkode: 4ece7...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser overhodet ikke noe problem med dette bildet, og det er helt tåpelig at det skal fjernes fordi det er uanstendig når det overhodet ikke er snakk om et seksuelt bilde, men et bilde av en toppidrettsutøver som gjør jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den mest åpenbare forskjellen er at mennene her blir "hyllet" for å være sexy, mens kvinnen blir angrepet for å være "uanstendig".

Anonymkode: 4ece7...baf

Nei, det var de sexistiske kommentarene som gjorde at bildet ble fjernet. Årsaken var ikke at hun var uanstendig.

Tilsvarende kommentar florerer om menn i full fotballdrakt (som bare gjør jobben sin), men terskelen er høyere for hva det er akseptabelt å kommentere til menn.

"Feministpolitiet" jobber ikke på deres vegne.

Anonymkode: 95523...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det var de sexistiske kommentarene som gjorde at bildet ble fjernet. Årsaken var ikke at hun var uanstendig.

Tilsvarende kommentar florerer om menn i full fotballdrakt (som bare gjør jobben sin), men terskelen er høyere for hva det er akseptabelt å kommentere til menn.

"Feministpolitiet" jobber ikke på deres vegne.

Anonymkode: 95523...c50

Må si jeg synes innlegg likt det du linket til er undermåls, uansett om de omhandler kvinner eller menn. Hvor attraktive de er har null interesse med tanke på om de er dyktige i idretten sin eller ikke. Nå har jeg ikke lest kommentarfeltet på noen av disse to sakene, men generelt sett utsettes kvinner for mye sterkere skyts enn menn. 

Anonymkode: 5e5df...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...