Gå til innhold

Påstand- klima og foreldre paradokset


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Foreldre kritiserer gjerne egne barn eller barnebarn for å demonstrere for en sak som de mener at barna dems ikke har skjønt. Men dersom foreldrene  og besteforeldrene selv hadde skjønt krisen, ville de jo ikke ha kritisert barna for ikke å skjønne?

Anonymkode: 17d49...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreldre kritiserer gjerne egne barn eller barnebarn for å demonstrere for en sak som de mener at barna dems ikke har skjønt. Men dersom foreldrene  og besteforeldrene selv hadde skjønt krisen, ville de jo ikke ha kritisert barna for ikke å skjønne?

Anonymkode: 17d49...9c1

Måtte lese tjue ganger for å skjønne det der, men ja! Det er helt sant!

Anonymkode: 658af...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Måtte lese tjue ganger for å skjønne det der, men ja! Det er helt sant!

Anonymkode: 658af...53f

Takk, da har du tatt poenget mitt. Hyller deg som smart og lurer på om flere henger seg på.....

Anonymkode: 17d49...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte lese to ganger for å være sikker på at jeg hadde forstått deg riktig første gang. Enig her også.

Anonymkode: 79d87...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte lese to ganger for å være sikker på at jeg hadde forstått deg riktig første gang. Enig her også.

Anonymkode: 79d87...4d2

Tusen takk til deg også, spre gjerne budskapet. Jeg jobber intenst med dette selv.

Anonymkode: 17d49...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Man kan ikke «tro» eller «ikke tro» på dette. Man har enten forstått det eller ikke evnet å forstå (ennå).

Det er litt som vaksinedebatten. Hvordan mange mener deres egne følelser veier tyngre enn en samlet fagkrets av noen av de glupeste hodene vi har, er utenfor min fatteevne. Det er også merkelig når folk stoler mer på oljemoguler og andre som beviselig har masse å tjene økonomisk på å ture frem som før, framfor forskere og vitenskapsfolk uten økonomiske motiv. Hvis du ikke klarer å forstå det selv, må du i det minste klare å se hvem som har størst faglig tyngde, og sette din lit til dem. 

Anonymkode: 03704...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig. Man kan ikke «tro» eller «ikke tro» på dette. Man har enten forstått det eller ikke evnet å forstå (ennå).

Det er litt som vaksinedebatten. Hvordan mange mener deres egne følelser veier tyngre enn en samlet fagkrets av noen av de glupeste hodene vi har, er utenfor min fatteevne. Det er også merkelig når folk stoler mer på oljemoguler og andre som beviselig har masse å tjene økonomisk på å ture frem som før, framfor forskere og vitenskapsfolk uten økonomiske motiv. Hvis du ikke klarer å forstå det selv, må du i det minste klare å se hvem som har størst faglig tyngde, og sette din lit til dem. 

Anonymkode: 03704...bf1

Ja, jeg ville heller holdt kjeft fremfor å ha avslørt at jeg faktisk ikke skjønte problemet. Å blafre åpenlyst at du ikke har skjønt det er vel heller mer pinlig. Man kritiserer faktisk andre for ikke å ha skjønt det og avslører samtidig at man selv ikke har skjønt det. Så hvordan kan man kritisere andre for ikke å skjønne det man selv ikke skjønner? Helt ufattelig for meg.....

Anonymkode: 17d49...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Det er jo ikke det. De mener jo at det er DE som har forstått at det ikke finnes noen menneskeskapt klimakrise. Alle andre (de som tror på all verdens forskere), er hjernevasket av den venstrevridde pressen. De mener det er VI som blir lurt. 

Anonymkode: 90ea3...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men... Det er jo ikke det. De mener jo at det er DE som har forstått at det ikke finnes noen menneskeskapt klimakrise. Alle andre (de som tror på all verdens forskere), er hjernevasket av den venstrevridde pressen. De mener det er VI som blir lurt. 

Anonymkode: 90ea3...28a

Anbefaler å se folkeopplysningen. 

Alltid spennende å følge pengestrømmen, hvem tjener egentlig penger på hva? Du blir nok litt overrasket over hvilken side av denne diskusjonen som har mest økonomisk utbytte av standpunktet sitt. 

Anonymkode: a0b63...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler å se folkeopplysningen. 

Alltid spennende å følge pengestrømmen, hvem tjener egentlig penger på hva? Du blir nok litt overrasket over hvilken side av denne diskusjonen som har mest økonomisk utbytte av standpunktet sitt. 

Anonymkode: a0b63...f56

Jeg har sett folkeopplysningen. 

Og jeg har også anbefalt den videre. Svaret jeg får er at den er produsert av NRK (eller ARK) og de er venstrevridd (eller godhetstyranner/naive/hjernevasket. 

Anonymkode: 90ea3...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett folkeopplysningen. 

Og jeg har også anbefalt den videre. Svaret jeg får er at den er produsert av NRK (eller ARK) og de er venstrevridd (eller godhetstyranner/naive/hjernevasket. 

Anonymkode: 90ea3...28a

Er det noen som ikke lar seg hjernevaske så er det nettopp Andreas Wahl, han står stadig for upopulære konklusjoner fordi forskning ligger bak og ikke utsagn fra folk flest eller vedtatte sannheter. Frustrerende når folk ikke kan sjekke fakta, men bare hiver rundt seg med den type påstander. 

Anonymkode: a0b63...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er vanskelig å prøve å få folk til å forstå alvoret. Men når man forstår går det ikke an å ikke støtte engasjementet. 

Jeg blir rørt til tårer av å se bildene av alle de engasjerte barna. Det gir meg håp for en bedre klima-fremtid! 

Anonymkode: 2c300...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Det er vanskelig å prøve å få folk til å forstå alvoret. Men når man forstår går det ikke an å ikke støtte engasjementet. 

Jeg blir rørt til tårer av å se bildene av alle de engasjerte barna. Det gir meg håp for en bedre klima-fremtid! 

Anonymkode: 2c300...e63

Det er ingen motsetning mot å være klimabevisst og å se på gårsdagens skulkeaksjon som tåpelig og selvforherligende.

Anonymkode: 97976...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...