Gå til innhold

Hjelpes... jeg svimte av i dusjen 🙈


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Aldri svimt av før men pang så lå jeg i dusjen🤭 

det prikket liksom og vips forsvant jeg på en måte. 

Er alene med barna da mannen er på reise. Legevakt er en times tid unna m bil. 

Føler meg i grunnen fint og har plastret kuttet jeg fikk i møte m noe i dusjen 🙈 

trenger jeg legetilsyn nå ??

føler meg helt fin😇

Barna er 2mnd og 8år

Anonymkode: 23494...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du har ansvar for barn så ringer du nå legevakten og så lar du dem få avgjøre om du må komme inn eller ikke. Om du ikke bør kjøre selv kan de hjelpe med det også.

Anonymkode: b3b08...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at du spør på et internettforum fremfor fagfolk 😂 tyder vel på at du har svaret... Men lurt å ringe lgv å snakke med de. 

Anonymkode: a24a5...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besvimte i dusjen et par ganger i fjor. Andre gang kontakta jeg lege og måtte komme med en gang...

Etter tusen undersøkelser konkluderte de med at det bare var kombinasjon av at jeg ikke hadde spist frokost (skjedde på morgenen) og dårlig luft i dusjen eller noe sånt... Fikk til og med kjøreforbud noen uker til de hadde utelukket epilepsi. 

Uansett... Her kan vi si hva som helst.. ikke stol på andre svar enn: ring legevakten og hør med de!

Anonymkode: 755db...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet 8-åringen hva hun skal gjøre om det skjer noe med deg?

Kan hun nr til 113?

Mest sannsynlig er det jo at du fikk ett blodtryklsfall eller blodsukkerfall, slik som hun over her hadde.

MEN om det skulle skje igjen, og du faller og slår deg skikkelig, vet datteren din hvem hun skal ringe og hva hun eventuelt skal gjøre/ikke gjøre med babyen?

 

Blir litt som å ha varslet brannøvelse i bhg. Hva gjør man? Hvem kontakter man.

Anonymkode: 96338...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har øvd på hvem hun skal ringe om noe skjer her hjemme og vi er alene. Hun har selv tlf og er flink her. 

Er heldigvis flink med baby og😅

har fått beskjed om å komme rett til legevakten om jeg føler meg dårlig igjen. 

Anonymkode: 23494...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har øvd på hvem hun skal ringe om noe skjer her hjemme og vi er alene. Hun har selv tlf og er flink her. 

Er heldigvis flink med baby og😅

har fått beskjed om å komme rett til legevakten om jeg føler meg dårlig igjen. 

Anonymkode: 23494...f91

Så bra 😊

D er du i allefall litt tryggere på den delen, selv om "vi" krysser fingrene for at hun slipper å gjøre alvor av øvelsene... 

Kan jo ringe f.eks hennes besteforeldre da, og forklare situasjonen. Så du er sikker på at de har tlf i nærheten ila natten, morgendagen. 

(Besteforeldre eller de hun eventuelt skal ringe ond et skjer noe)

Anonymkode: 96338...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine foreldre døde i fjor pga kreft og mannens foreldre bor i utlandet 😏 så den blir litt vanskelig. 

Men har heldigvis nære venner borti gaten her og har alliert meg med de. 

Føler meg rar i formen, kroppen prikker men ikke svimmel. Fått i meg en del vann. Håper det skal hjelpe og at baby får en rolig natt..

Anonymkode: 23494...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begge mine foreldre døde i fjor pga kreft og mannens foreldre bor i utlandet 😏 så den blir litt vanskelig. 

Men har heldigvis nære venner borti gaten her og har alliert meg med de. 

Føler meg rar i formen, kroppen prikker men ikke svimmel. Fått i meg en del vann. Håper det skal hjelpe og at baby får en rolig natt..

Anonymkode: 23494...f91

Hva med å spørre om en av dine venner kan være hos dere i natt?? Bare i natt, til du kommer deg til lege i morgen.

Greit nok at datteren din vet hva hun skal gjøre om hvem hun skal ringe, men tenk hvor traumatisk det vil være for henne om du besvimer og "blir borte" en liten stund. Bare ett par minutter da vil føles som en evighet i frykten... 

 

 

Anonymkode: 96338...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

? Er det bare jeg som besvimer innimellom? Er det ikke normalt?

Anonymkode: b73b7...85a

Jo. For noen er det normalt. Jeg besvimer også med ujevne mellomrom, men jeg vet grunnen (lavt blodtrykk). Hi har aldri besvimt før, og da kan det være greit å sjekke det, eller i alle fall ta en telefon til legevakten slik hun gjorde. 

Anonymkode: 33256...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

? Er det bare jeg som besvimer innimellom? Er det ikke normalt?

Anonymkode: b73b7...85a

Nei, det tror jeg ikke er normalt. Man kan miste førerkortet  for det

Anonymkode: 3cddc...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det tror jeg ikke er normalt. Man kan miste førerkortet  for det

Anonymkode: 3cddc...483

Hvis du besvimer sittende er det ikke normalt. Dersom du evt blir svimmel eller kan besvime når du reiser deg for raskt, er det normalt for mange med lavt blodtrykk. Jeg ligger vanligvis på 95/65 sittende, og det er helt normalt for meg og andre i min familie.

Anonymkode: 28c55...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du besvimer sittende er det ikke normalt. Dersom du evt blir svimmel eller kan besvime når du reiser deg for raskt, er det normalt for mange med lavt blodtrykk. Jeg ligger vanligvis på 95/65 sittende, og det er helt normalt for meg og andre i min familie.

Anonymkode: 28c55...715

Og det å besvime/bli svimmel i dusjen er faktisk ikke så uvanlig ved lavt blodtrykk. Pga varmen vil blodårene utvide seg og det fører til lavere perifer motstand i blodårene.(lavere trykk)

Anonymkode: 28c55...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som har svimt av har gjort det i dusjen. Så for meg høres det jo ufarlig ut og nesten normalt.

Fikk du råd av legevakt om hva du bør gjøre fremover da? Spis og drikk regelmessig, få nok hvile, reis deg saaakte opp bl.a.

Anonymkode: 7fd33...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...