Jump to content
Sign in to follow this  
Anonym bruker

Lett å få jobbe turnus som fysioterapeut?

Recommended Posts

Anonym bruker

Har lyst å søke fysioterapi og sykepleie til høsten, merker veldig godt at 8-16 livet mandag til fredag ikke passer meg i lengden.

Er det greit å få fast jobb som fysio med turnus? 

Anonymkode: 0eb21...cc6

Fortsetter under...

Anonym bruker

Jeg er fysioterapeut og kjenner ingen som har turnusjobb, bortsett fra en på sykehus som jobber en lørdag i mnd.. 

Anonymkode: 0a557...0bb

Anonym bruker

Søke fysioterapi OG sykepleie? Det er da to forskjellige studier...,

Anonymkode: 15dc5...d99

Anonym bruker

Det er vel ikke vanlig å jobbe turnus som fysioterapeut?

Jeg er det ikke selv altså, men har vært borte i mange både i og utenfor sykehus fordi jeg har en datter med et fysisk handikap. Alle jeg har vært borte i jobber bare dag.

Anonymkode: f48e1...22a

Anonym bruker
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søke fysioterapi OG sykepleie? Det er da to forskjellige studier...,

Anonymkode: 15dc5...d99

Fullt mulig å søke forskjellige studier da

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke vanlig å jobbe turnus som fysioterapeut?

Jeg er det ikke selv altså, men har vært borte i mange både i og utenfor sykehus fordi jeg har en datter med et fysisk handikap. Alle jeg har vært borte i jobber bare dag.

Anonymkode: f48e1...22a

Jeg vet om to. Men når jeg tenker meg om så jobber de ved ganske krevende avdelinger. Godt mulig det er unntaket:)

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er fysioterapeut og kjenner ingen som har turnusjobb, bortsett fra en på sykehus som jobber en lørdag i mnd.. 

Anonymkode: 0a557...0bb

Takk for svar

Anonymkode: 0eb21...cc6

Anonym bruker

Jeg kjenner ingen fysioer som jobber særlig turnuser. Vet om ei som har en ettermiddags-/kveldsvakt en gang i uka. Ellers har de som jobber på sykehus ofte en helg en gang iblant, avhengig av hvor de jobber, hver 4.-6.-8. uke.

Om du velger å jobbe privat som fysioterapeut kan du jo bestemme dine egne arbeidstimer. Det er mange som heller ønsker å få behandling på ettermiddag/kveld, spesielt på Østlandet i sentrale strøk der det ofte er stort press på jobb og det blir sett på som negativt å måtte gå til behandling innimellom. Vet mange som forsøker å skjule for arb.giver og kolleger at de f.eks. har en vond rygg eller skulder, fordi de er redde for karrieren. Ille at det er blitt sånn. Men det åpner jo opp for de fysioene som ønsker å jobbe ettermiddag/kveld.

Anonymkode: 46e97...3e5

Annonse

Anonym bruker

Det er nok sjelden fysioterapeuter jobber turnus. Unntaket er kanskje fysioterapeuter på sykehus som jobber med intensivpasienter og lungefysioterapi?

Anonymkode: a539a...f82