Gå til innhold

Hvordan vaske/få bort belegget nedi kaffekannen? Og hvor ofte bør man ha sånn rens på trakteren?🙈😊


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt kaffemaskin med sånne puter de siste årene, og ikke brukt trakteren, men nå er jeg gått over til å kun bruke den, og kaffekannen er brun og stygg nedi😬 

Og hvor ofte bør man bruke sånn rens i trakteren?🤷‍♀️😄

Anonymkode: 3ac98...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En teskje bakepulver, fyll opp med vann, rør rundt, ev rist hvis kannen har tett lokk. La stå en stund, jeg lar det ofte stå over natten. Skyll godt. God som ny.

Kjører rens på kaffetrakteren når jeg kommer på det. Sikkert for sjelden, men en gang i halvåret, kanskje. 

Anonymkode: 94350...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker rens litt av og til! Berre for å rense inni maskinen. Kanna har eg av og til i oppvaskmaskinen. Viss den er skikkeleg brun, kan den ligge litt i varmt såpevatn. 

Tips for å unngå brun kanne; når du heller kaffi over i kaffikanne, ha litt varn oppi traktekanna. Plata den står på er fortsatt varm, og kaffirestene brenner seg då i bunnen og gjer kanna brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakepulver og kokende vann. EM teskje klor og kokende vann funker også. Men da må du skylle godt. 

Anonymkode: 97990...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakepulver og vann. Ha i, rør rundt og la det stå en stund. Vask/skyll godt.

Anonymkode: 905ec...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert og takk!👏🤗 Da blir det bakepulver😄

Jeg har alltid vann i kannen til trakteren, min mor har det, så jeg har bare fortsatt med det😊

Anonymkode: 3ac98...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers funker det å la stå med litt oppvaskmaskinpulver også. Selvfølgelig må man skylle og rengjøre godt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...