Gå til innhold

Streiker bana deres i dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg har ei som streiker (mot min vilje) og en som er på skolen.

Anonymkode: 0552c...6e0

Hvorfor mot din vilje? (Ingen kritikk, jeg er bare nysgjerrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, n74 skrev:

Hvorfor mot din vilje? (Ingen kritikk, jeg er bare nysgjerrig)

Fordi jeg syns ikke man skal streike når man ikke engasjerer seg til vanlig. Har forsøkt å forklare at man kan sykle/gå istedenfor å ta buss to stopp for å komme seg på skolen. Dusje litt mindre. Resirkulere. Sånne vanlige små grep i hverdagen, men det er visst helt bak mål (Ja hun er 14 og overhodet ikke samfunnsengasjert til vanlig) Dette var bare et påskudd for å få litt ekstra fri fra skolen, og skolen har jo oppmuntra til at de skal streike, så...

Anonymkode: 0552c...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskoleelven streiker ikke, hun er for liten til å dra til byen alene. Hun går i 4.klasse og sa at ingen i hennes klasse skulle streike. Men de har snakket mye om miljø på skolen denne uken, læreren har vært kjempeflink så de har hatt dette temaet i flere fag, de har vært ute og plukket søppel og snakket mye om hva barn kan gjøre, at alle monner drar osv. Det har ikke så peiling på politikk enda, men de vet at ungdom streiker for å få politikerne og de voksne til å gjøre noe.

Videregåendeeleven streiker ikke. Hun nærmer seg 18 år og driver med førerkortet, kan rett og slett ikke ha mer udokumentert fravær.

Ungdomsskoleeven aner jeg ikke om streiker. Han sa på forhånd at han ikke ville, men ble han påvirket, dratt med, så er det helt greit for meg. De har ikke vondt av å se engasjementet. Får høre når han kommer hjem etterpå hvordan det ble i dag.

Anonymkode: ebb12...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og hun var med å streike sist uke også, på torsdagen. Jeg støtter det 100%, jeg syns det er en selvfølge at barn og unge skal bli hørt, det er dem vi overlater jorden til. Det er deres rett til å streike, vise at de bryr seg og vise at de ikke finner seg i at vi ødelegger jorden.

Det jeg ikke fatter er alle disse voksne som er i mot dette, som latterliggjør og mobber, som kommer med usaklige argumenter og hetsende oppgulp. De burde være flau! Jeg blir ihvertfall flau på deres vegne, og rimelig provosert, for de er så dum at de ikke forstår det de unge gjør.

Så mitt barn har min fulle støtte og tillatelse, heldigvis har skolen det samme synet, og støtter streiken!👏👏

Anonymkode: 0b410...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de det er aktuelt for av mine barn er det en som har vært i demonstrasjonen og en som har vært på skolen. Begge med gode argumenter for valgene sine. Den av mine som har vært i demonstrasjonen har derfor pådratt seg hele to timer fravær i dag og med det er totalt fravær for skoleåret 18/19 oppe i svimlende to timer. De har levert oppgave og de har også vært på skolen, de dro derfra kl 11.30 og var på retur kl 13. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det har de gjort. Fikk akkurat 13-åringen hjem. Han på 16 er i byen ennå. 

Selv om de ikke har vært så aktive miljømessig hittil, opplever jeg at dette har gjort dem mer bevisste og at engasjementet er oppriktig. 

Jeg er forøvrig helt enig i saken. Jeg tror virkelig at den eneste sjansen deres og de kommende generasjonene har, er at de må rydde opp i det rotet alle vi før dem har skapt. 

Og da er jo faktisk ikke en dag på skolen viktig i det hele tatt. 

Flott ungdom! Vær forbanna. Krev handling. 

Anonymkode: c63ad...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare bhg-barn foreløpig, men naboen skal streike. Han går i 4. klasse, og sa at hele klassen hans skulle streike utenom 3 stk. Modige, tøffe ungene!

Anonymkode: 2b859...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Modige, tøffe ungene!

Anonymkode: 2b859...2f4

Jeg støtter streiken med hud og hår, men er ikke enig i at det er tøft og modig å delta i en streik som i all hovedsak støttes av både skole, foreldre og samfunnet generelt. Er nesten mer modig å være blandt de 3-4 som IKKE streiker.

Anonymkode: d12e7...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av egne barn og stebarn var det en av fem som streiket. Streikeren er ikke spesielt engasjert til vanlig, men jeg var positiv til streikingen likevel og håper det har vært en god opplevelse og kanskje en inngangsport til mer engasjement. 

Anonymkode: d068d...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-åringen dro sammen med noen klassekamerater. Forutsetningen var at de laget plakat og at det var opp og på skolen som vanlig (de dro etter 1. time). Kontaktlærer var forøvrig veldig for at de som fikk lov kunne dra.

Anonymkode: 57601...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av verden bryr seg nok ikke om norske skoleungdommer streiker...

Anonymkode: 9371a...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Resten av verden bryr seg nok ikke om norske skoleungdommer streiker...

Anonymkode: 9371a...bf7

Nei. De er opptatt med å streike selv💪🏻

Anonymkode: b6c41...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Resten av verden bryr seg nok ikke om norske skoleungdommer streiker...

Anonymkode: 9371a...bf7

Hjelpes, du vet at det ikke bare er norske skoleelever som streiker?

Anonymkode: bc656...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både ungene og jeg var i Oslo i dag. Så mange flotte og engasjerte barn og unge der. Det er håp for fremtiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes, du vet at det ikke bare er norske skoleelever som streiker?

Anonymkode: bc656...372

For ikke å snakke om at det er viktig å påvirke våre egene politikkere.

Anonymkode: e4f95...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun har demonstrert i dag. Her var det både barneskoleelever, noen fra videregående og ungdomsskoleelever som demonstrerte.

Anonymkode: 3e568...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Resten av verden bryr seg nok ikke om norske skoleungdommer streiker...

Anonymkode: 9371a...bf7

Hahaha, hva med å lese litt nyheter? Hva med å sette deg litt inn i hva dette handler om og om hvor stort det har blitt, over hele verden?🙄

Anonymkode: 0b410...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...