Gå til innhold

Hvor mange cm er dere rundt midjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jogger med 90 kilo, så det var en dårlig grunn for å la være! 2 bher lører puppeproblemet!

Anonymkode: 37742...a9d

Nei, det er ingen dårlig unnskyldning. Det gjør vondt. Og to bh’er har jeg prøvd - det hjalp ikke meg. 

Hvorfor utropstegn forresten?

Anonymkode: 1f714...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ca 70 cm . Og har også stusset på at dette er et lavt tall..? Jeg er slank og trent, og skjelettet er jo forskjellig hos folk? Noe særlig under 70 er nesten ikke mulig for meg, for det er jo bein der..?

Det samme tenker jeg når man snakker om at det ikke finnes tung benbygning, det er ok. Men jeg kommer aldri til å bli like smal over skuldrene som en asiatisk dame feks. Uansett hvor tynn jeg blir, så skal jeg jo fylle ut bredden på skjelettet? (Hehe dette ble vanskelig å skrive på en forståelig måte😂)

Anonymkode: 1bef9...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 cm, vipper mellom normal og overvekt på bmi (25) og er nå 78 cm rundt magen. Er heldig med fordelingen av fett, for jeg har mye fett i kroppen, det ligger heldigvis rundt rumpa som måler 107 cm. 

Anonymkode: 009b4...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Under 50cm

Bmi på 20

Er petit, 160cm høy. 

To barn, normalt aktiv, aldri tid til trening, elsker kaffe latte og sjokolade 🤷‍♀️

Anonymkode: 5da8d...2f6

Under 50? Det er jo helt vanvittig, og jeg som trodde jeg var slank, 160 cm høy, bmi på 19. og er iallefall 17 cm større rundt midjen enn deg. 66 cm her.

Anonymkode: 75609...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 98cm!!!!!!!!

jeg er 178 høy og 64kg. I følge midjemål er jeg sykelig feit. Jeg har bmi på 20,2.

Jeg er jo sykt overvektig ut ifra midjemål.

Anonymkode: 0f680...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 98cm!!!!!!!!

jeg er 178 høy og 64kg. I følge midjemål er jeg sykelig feit. Jeg har bmi på 20,2.

Jeg er jo sykt overvektig ut ifra midjemål.

Anonymkode: 0f680...450

Er du sikker på at du har målt riktig? Det skal måles ca 1 cm over navlen når du står oppreist.

Anonymkode: 2dea4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ca 70 cm . Og har også stusset på at dette er et lavt tall..? Jeg er slank og trent, og skjelettet er jo forskjellig hos folk? Noe særlig under 70 er nesten ikke mulig for meg, for det er jo bein der..?

Det samme tenker jeg når man snakker om at det ikke finnes tung benbygning, det er ok. Men jeg kommer aldri til å bli like smal over skuldrene som en asiatisk dame feks. Uansett hvor tynn jeg blir, så skal jeg jo fylle ut bredden på skjelettet? (Hehe dette ble vanskelig å skrive på en forståelig måte😂)

Anonymkode: 1bef9...e92

Bein? Mener du ryggraden skaper det store midjemålet? 

Anonymkode: c7b10...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ca 70 cm . Og har også stusset på at dette er et lavt tall..? Jeg er slank og trent, og skjelettet er jo forskjellig hos folk? Noe særlig under 70 er nesten ikke mulig for meg, for det er jo bein der..?

Det samme tenker jeg når man snakker om at det ikke finnes tung benbygning, det er ok. Men jeg kommer aldri til å bli like smal over skuldrene som en asiatisk dame feks. Uansett hvor tynn jeg blir, så skal jeg jo fylle ut bredden på skjelettet? (Hehe dette ble vanskelig å skrive på en forståelig måte😂)

Anonymkode: 1bef9...e92

Det er ikke mye skjelett rundt midjen (kun ryggsøylen) og de indre organene tar nok ikke så mye større plass hos lange personer enn hos korte. Mulig de er noe større(?), men de vil også ha et lengre område å fordele seg på. 

Man kan fint ha lav bmi og høyt midjemål. Midjemålet er jo nettopp en referanse for usunt fett, og om man har lite fett over rompe/lår/pupper etc (og dermed lav bmi) kan man like fullt ha det usunne magefettet. 

Anonymkode: 649c3...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ingen dårlig unnskyldning. Det gjør vondt. Og to bh’er har jeg prøvd - det hjalp ikke meg. 

Hvorfor utropstegn forresten?

Anonymkode: 1f714...454

Jeg kan skrive under på at store bryst (og hvordan de «sitter») er VELDIG hemmende når det kommer til jogging! Og nei, to BHer hjelper IKKE. Tror ikke folk skjønner at løsninger som fungerer for dem, ikke er løsningen for alle andre også... 

Anonymkode: 68173...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

82 cm, 173 cm og 72 kilo. Vil naturligvis ned til under 80 cm, men er samtidig glad for at det lille ekstra sitter rundt magen(selv om det er uheldig) istedenfor på lår og rumpe, synes ikke det er pent eller praktisk å være stor der.

Anonymkode: d5929...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 98cm!!!!!!!!

jeg er 178 høy og 64kg. I følge midjemål er jeg sykelig feit. Jeg har bmi på 20,2.

Jeg er jo sykt overvektig ut ifra midjemål.

Anonymkode: 0f680...450

Med mindre du er veldig oppblåst, så må du ha målt feil, for det kan jo ikke stemme.

Anonymkode: dfe96...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 98cm!!!!!!!!

jeg er 178 høy og 64kg. I følge midjemål er jeg sykelig feit. Jeg har bmi på 20,2.

Jeg er jo sykt overvektig ut ifra midjemål.

Anonymkode: 0f680...450

Kanskje du bør ta en graviditetstest..

 

men fra spøk til alvor, du skal måle der det går mest inn/der du er slankest. For de fleste er dette litt over navlen

Anonymkode: 2b7b7...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mye skjelett rundt midjen (kun ryggsøylen) og de indre organene tar nok ikke så mye større plass hos lange personer enn hos korte. Mulig de er noe større(?), men de vil også ha et lengre område å fordele seg på. 

Man kan fint ha lav bmi og høyt midjemål. Midjemålet er jo nettopp en referanse for usunt fett, og om man har lite fett over rompe/lår/pupper etc (og dermed lav bmi) kan man like fullt ha det usunne magefettet. 

Anonymkode: 649c3...ad5

Det er helt sant, men det er som kjent ikke mulig å punktslanke seg. Jeg er 174 cm høy og veier 62 kg. Er slank, har ikke bilringer, men er 81 cm rundt midjen. For noen år siden bestemte jeg meg for å få ned det målet og gikk ned til 55 kg. Resultatet var at jeg ble tilnærmet mager i ansiktet, armer og bein mens midjemålet minket med kun 1 cm. Valgte å gå opp igjen, da jeg så syk ut. 

Anonymkode: bd4a9...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt sant, men det er som kjent ikke mulig å punktslanke seg. Jeg er 174 cm høy og veier 62 kg. Er slank, har ikke bilringer, men er 81 cm rundt midjen. For noen år siden bestemte jeg meg for å få ned det målet og gikk ned til 55 kg. Resultatet var at jeg ble tilnærmet mager i ansiktet, armer og bein mens midjemålet minket med kun 1 cm. Valgte å gå opp igjen, da jeg så syk ut. 

Anonymkode: bd4a9...7bd

Nei man kan ikke punktslanke generell fettprosent. Men trening kan forme kroppen.  Så diett bestemmer fettprosent og trening bestemmer fasong. Så man kan trene seg til en smakere midje med mer muskulatur. 

Anonymkode: c7b10...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på at du har målt riktig? Det skal måles ca 1 cm over navlen når du står oppreist.

Anonymkode: 2dea4...beb

Hmm jeg hadde faktisk målt feil. Jeg er 89 cm, ikke 98cm. Uansett regnes jeg vel fortsatt som feit med det midjemålet 🙈🙈

Anonymkode: 0f680...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ingen dårlig unnskyldning. Det gjør vondt. Og to bh’er har jeg prøvd - det hjalp ikke meg. 

Hvorfor utropstegn forresten?

Anonymkode: 1f714...454

Ble du krenka av utropstegn!!? Hahahahaha. Jeg er ikke den du siterer.

Anonymkode: 2013b...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hmm jeg hadde faktisk målt feil. Jeg er 89 cm, ikke 98cm. Uansett regnes jeg vel fortsatt som feit med det midjemålet 🙈🙈

Anonymkode: 0f680...450

Det er på grensen mellom overvekt og fedme.

Med en såpass lav bmi og så høyt midjemål ville jeg faktisk tatt en tur til legen for å sjekke om alt var i orden. Det kan godt hende at du bare er sån, men bedre å sjekke det i tilfelle det er noe som kan og bør gjøres noe med.

Anonymkode: 2dea4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke mye skjelett rundt midjen (kun ryggsøylen) og de indre organene tar nok ikke så mye større plass hos lange personer enn hos korte. Mulig de er noe større(?), men de vil også ha et lengre område å fordele seg på. 

Man kan fint ha lav bmi og høyt midjemål. Midjemålet er jo nettopp en referanse for usunt fett, og om man har lite fett over rompe/lår/pupper etc (og dermed lav bmi) kan man like fullt ha det usunne magefettet. 

Anonymkode: 649c3...ad5

Nei, det er sant, men man har ribben over og hoftebein under. Og noen har smalere skjelett enn andre, så selv om det svinger noe inn ved midjen, så vi jo størrelsen på skjelettet definere hvor bred du er? (For jeg nekter å tro at jeg har likt skjelett som en asiatisk dame på 150 altså..)

Anonymkode: 1bef9...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1cm over navlen blir feil på meg..jeg er slankest ca 10cm over navlen🙈 Har ca 2 cm mellom hoftebein og ribbein. Tør ikke måle akkurat nå, var normalslank med mye muskler, men etter jeg begynte på nye medisiner, har jeg lagt på meg 5 kg på litt over en mnd😕

Anonymkode: e5ed7...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1cm over navlen blir feil på meg..jeg er slankest ca 10cm over navlen🙈 Har ca 2 cm mellom hoftebein og ribbein. Tør ikke måle akkurat nå, var normalslank med mye muskler, men etter jeg begynte på nye medisiner, har jeg lagt på meg 5 kg på litt over en mnd😕

Anonymkode: e5ed7...de3

Du skal måle der du er slankest mellom hoftebein og ribbein. For de fleste er det ca 1 cm over navlen.

Anonymkode: 2dea4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal måle der du er slankest mellom hoftebein og ribbein. For de fleste er det ca 1 cm over navlen.

Anonymkode: 2dea4...beb

Du skal måle 1 cm over navlen, uansett om det er der du er slankest eller ei

Anonymkode: dfe96...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rundt 95 tenker jeg. Tok bukplastikk for et år siden, men likevel sitter kiloene som limt på. Veier 72 kg og er 167 cm. Store pupper, da, 75H her og. Tungt og masete, får jo aldri jogget. 

Anonymkode: 1f714...454

Ta på deg en vanlig bh med bøyler først. Så tar du på deg en sports-bh utenpå, gjerne en som flater ut puppene og sitter stramt (men ikke ubehagelig stramt, selvfølgelig). Det holder puppene bra på plass.

Anonymkode: 38296...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal måle 1 cm over navlen, uansett om det er der du er slankest eller ei

Anonymkode: dfe96...4a9

Det er noen det ikke stemmer for. Min søster har navlen så høyt at hun da må måle der ribbena er. Da blir målet helt feil. 

Anonymkode: 2dea4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...