Gå til innhold

Hvor mange cm er dere rundt midjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Damer bør ha et midjemål på under 80 cm. Er man tykkere gir det økt fare for diabetes og andre helseproblemer. 80 cm er ikke veldig mye.

Da jeg målte nå nettopp viste det 79 cm.  Jeg hadde trodd det var mindre. Bmi er på 23,5 og jeg er faktisk i ganske ok form. Det er ikke så lenge siden jeg veide 10 kg mer. Jeg følte meg ikke feit da heller, men når jeg tenker på hvor trange klærne mine var må midjemålet ha vært langt over det det burde vært.

Hvordan er det med dere? Har dere lavt nok midjemål til at det regnes som sunt?

Anonymkode: 2dea4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Under 50cm

Bmi på 20

Er petit, 160cm høy. 

To barn, normalt aktiv, aldri tid til trening, elsker kaffe latte og sjokolade 🤷‍♀️

Anonymkode: 5da8d...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger mellom 70 og 72 for tiden. Er langvarig syk, og vekten har stabilisert seg litt over der den normalt ligger. Har bmi på 22,5, bruker ligge på ca. 20. Men selv om bmi'en er helt grei så sier det ikke mye om kroppen min, for jeg har for lite muskler og mer fett enn jeg har når jeg er frisk.

 

Anonymkode: 38296...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( 83cm... bmi på 22,9. Hater å være eplefasong. Har tynne bein og lår, kjempestore pupper (75H) og mye magefett.

Anonymkode: 2b7b7...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 95 tenker jeg. Tok bukplastikk for et år siden, men likevel sitter kiloene som limt på. Veier 72 kg og er 167 cm. Store pupper, da, 75H her og. Tungt og masete, får jo aldri jogget. 

Anonymkode: 1f714...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forresten. Hvordan kan man si det forresten - at damer bør ha et midjemål på mindre enn 80 cm? Gjelder det alle høyder?

Anonymkode: 1f714...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rundt 95 tenker jeg. Tok bukplastikk for et år siden, men likevel sitter kiloene som limt på. Veier 72 kg og er 167 cm. Store pupper, da, 75H her og. Tungt og masete, får jo aldri jogget. 

Anonymkode: 1f714...454

Jeg jogger med 90 kilo, så det var en dårlig grunn for å la være! 2 bher lører puppeproblemet!

Anonymkode: 37742...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor er midja? Der jeg er smalest? 

Anonymkode: 288d2...c7b

Midjen måles 1 cm over navlen

Anonymkode: dfe96...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Under 50cm

Bmi på 20

Er petit, 160cm høy. 

To barn, normalt aktiv, aldri tid til trening, elsker kaffe latte og sjokolade 🤷‍♀️

Anonymkode: 5da8d...2f6

Jeg var aldri så tynn som dengang jeg levde på sjokolade :)

 

Anonymkode: 2013b...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke å måle 😛 Jeg er veldig tykk, bruker XL i tøy (44-46). Trøstespiser mye, ellers finner jeg ingen grunn til å leve

Anonymkode: 2013b...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

135 på mitt tyngste (107 kilo), 65 på mitt laveste (42 kilo). Eplefasong. 162 cm.

Anonymkode: 2141a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men forresten. Hvordan kan man si det forresten - at damer bør ha et midjemål på mindre enn 80 cm? Gjelder det alle høyder?

Anonymkode: 1f714...454

Forskerene har vistnok sett på hvor mye fett du kan ha rundt livet før det også legger seg i og rundt organene. Når det skjer begynner det å påvirke helsen mye mer enn fett andre steder. 

Om den grensen for noen egentlig ligger på 78 cm og for andre på 82 kan godt hende, men statistisk sett ser de sammenheng mellom helseproblemer og midjemål fra 80 cm, uavhengi av høyde og vekt.

Anonymkode: 2dea4...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rundt 95 tenker jeg. Tok bukplastikk for et år siden, men likevel sitter kiloene som limt på. Veier 72 kg og er 167 cm. Store pupper, da, 75H her og. Tungt og masete, får jo aldri jogget. 

Anonymkode: 1f714...454

Samme vekt og høyde som deg, jeg er litt under 90 rundt midjen. Har akkurat gått ned 12 kgs og trener hardt 3-4 ganger i uken.

Anonymkode: d1a41...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

94 cm. Ble målt på treningssenteret forrige uke. Er med i et program der nå hvor det er sjekket vekt og mål før start også sjekkes det igjen om en måned når programmet er ferdig. Satser på at det blir mindre magemål på den tiden 👍

Anonymkode: ce297...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...