Gå til innhold

Nyfødt baby og henting av søsken i bhg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter 14 dager. Mannen drar 06.30 og kommee hjem 18.00 hver dag, så jeg står for levering og henting. Babyen sover i bilstolen... 

Anonymkode: 55ef7...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener ikke å klandre deg, men hvorfor i alle dager tvang du dere til dette? Kunne ikke barnet være hjemme fra barnehagen til babyen ble større? 

Anonymkode: 95b15...a56

Det var mange grunner. Jeg var mye dårlig som gravid og barnet sov ikke på dagtid/natten så jeg var utslitt. Barnet var hjemme lenge, men etterhvert som jeg ble verre og verre måtte vi ta imot plass nærmest oss. Jeg var mye hos lege, på sykehus etc. 

Når baby nummer to kom sov ikke den heller og jeg brukte de få timene jeg hadde til rådighet på å komme litt til hektene. Planen var ikke å ha en mann som alltid var utilgjengelig, men slik ble det. Den eldste ble ekstremt sjalu og slo/bet/kløp og sparket baby hvis jeg ikke var på hele tiden så å ha dem hjemme samtidig når jeg var alene var et sant mareritt. Det ble mange dager på barnet hjemme fordi jeg rett og slett ikke kom meg til barnehagen pga snø, is eller regnvær. 

Det er ikke en feil jeg gjør igjen. 

Anonymkode: e0bdb...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var mange grunner. Jeg var mye dårlig som gravid og barnet sov ikke på dagtid/natten så jeg var utslitt. Barnet var hjemme lenge, men etterhvert som jeg ble verre og verre måtte vi ta imot plass nærmest oss. Jeg var mye hos lege, på sykehus etc. 

Når baby nummer to kom sov ikke den heller og jeg brukte de få timene jeg hadde til rådighet på å komme litt til hektene. Planen var ikke å ha en mann som alltid var utilgjengelig, men slik ble det. Den eldste ble ekstremt sjalu og slo/bet/kløp og sparket baby hvis jeg ikke var på hele tiden så å ha dem hjemme samtidig når jeg var alene var et sant mareritt. Det ble mange dager på barnet hjemme fordi jeg rett og slett ikke kom meg til barnehagen pga snø, is eller regnvær. 

Det er ikke en feil jeg gjør igjen. 

Anonymkode: e0bdb...65f

Huff, stakkars! Føler med deg! ❤️ Ting blir ikke alltid akkurat slik man har tenkt nei...

Anonymkode: 95b15...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på hvorfor man leverer eldre søsken i barnehagen når man likevel er hjemme; mange grunner til det. Alle mine 3 barn har vært over tre år før de har sovet natta igjennom. Da nr 2 ble født, hadde vi to som var mye våken på natta. Eldste på tre år stod gjerne opp kl 04.30. Da var han klar for en ny dag. Da hentet han skoa sine og ville ut og leke. For han var det en velsignelse å få dra i barnehagen. 

Anonymkode: cced9...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi trilla til barnehagen og henta sammen den dagen eg kom heim fra sjukehuset. Alltid klart å hente og levere ungene sjølv når mannen har jobba.

Vekker dere eldstemann og sender han tidlig i barnehagen når du uansett er heime?

Anonymkode: 1337e...4c4

Nå må jeg humre litt.... Du vet at mange unger i barnehagealder står tidlig opp? Jeg har tre barn og har aldri vekket noen av dem en eneste gang før de begynte på skolen. De stod opp rundt kl 04.30 alle sammen da de var på den alderen...

Anonymkode: cced9...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker litt hjelpeløs. Om du tenker st fu skal hente barnet mellom kl 14-16 så har du ganske godt slingringsmonn ift babyens rutiner.

 

Anonymkode: 3bc26...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store barn fra før så henter ikke i barnehagen, men et av dem har en kronisk sykdom, så det et mye oppfølgingstimer på sykehus, i tillegg til tannlegetimer, foreldremøter, treninger, utviklingssamtaler osv. Har en liten baby som må være med overalt, og som har måtte det helt fra starten av. Litt styr og siden vi har tidspunkter å forholde oss til må ammingen osv times, men det går helt fint. Jeg tenker at mannen din sikkert kan steppe inn til du blir komfortabel, men ofte må man bare hoppe i det. Jeg har aldri vært komfortabel med å amme offentlig for eksempel, men nå ammer jeg i møtet og overalt rett og slett fordi jeg bare er nødt. ;) Det går ofte mye bedre enn man tror på forhånd og det blir lettere jo mer man gjør det. Det fine er jo at du har et ganske stort tidsvindu for både henting og levering. :)

Anonymkode: ff245...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke føler deg klar ville jeg bedt mannen hente en uke til. Jeg trengte 3 uker på å føle meg normal igjen. Det er virkelig ingen hast så lenge mannen får det til mtp jobb!

Anonymkode: 6802d...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener mannen at han ikke kan/vil hente lenger, Hi?

Det er en balansegang mellom å "komme i gang" igjen og det å presse seg for mye og det å vike unna. Hva som er riktig for en kan være feil for en annen. Ingen her kan fortelle deg hva du skal eller bør gjøre, HI, for bare du kjenner din kropp og psyke nå etter denne fødselen. Så må du og mannen bli enige om hva som er best for familien. Om du sliter deg ut på dette ved å ev. presse deg for tidlig, da vil jo det gå utover hele familien, selv om det først og fremst er du som får problemene. Dere må gjøre avveiningene. Hvor dårlig er du nå, det kan bare du vite, det kan ikke mannen din vite. Se det sammen med hans argumenter for at han skal slippe å hente og eldstes ev. behov for litt kortere dager enn hva far kan få til om han henter. Om du ikke er i form til det foreløpig, ikke lat som om du er superkvinne. Ikke press deg selv for mye om det ikke er bra for deg. Og om det bare er usikkerhet, da kan det kanskje være greit å begynne å utfordre seg selv litt. Men heller ikke da trenger det å være alt eller ingenting. Kanskje du neste uke kan hente to ganger, neste uke tre ganger, slik at dere henter annenhver dag? Eller finner en annen løsning som passer dere. Snakk sammen.

Gratulerer med den nye lille, forresten :)

Anonymkode: 21ecd...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener mannen at han ikke kan/vil hente lenger, Hi?

Det er en balansegang mellom å "komme i gang" igjen og det å presse seg for mye og det å vike unna. Hva som er riktig for en kan være feil for en annen. Ingen her kan fortelle deg hva du skal eller bør gjøre, HI, for bare du kjenner din kropp og psyke nå etter denne fødselen. Så må du og mannen bli enige om hva som er best for familien. Om du sliter deg ut på dette ved å ev. presse deg for tidlig, da vil jo det gå utover hele familien, selv om det først og fremst er du som får problemene. Dere må gjøre avveiningene. Hvor dårlig er du nå, det kan bare du vite, det kan ikke mannen din vite. Se det sammen med hans argumenter for at han skal slippe å hente og eldstes ev. behov for litt kortere dager enn hva far kan få til om han henter. Om du ikke er i form til det foreløpig, ikke lat som om du er superkvinne. Ikke press deg selv for mye om det ikke er bra for deg. Og om det bare er usikkerhet, da kan det kanskje være greit å begynne å utfordre seg selv litt. Men heller ikke da trenger det å være alt eller ingenting. Kanskje du neste uke kan hente to ganger, neste uke tre ganger, slik at dere henter annenhver dag? Eller finner en annen løsning som passer dere. Snakk sammen.

Gratulerer med den nye lille, forresten :)

Anonymkode: 21ecd...d59

Tusen takk 😊 

 

Jeg hentet i dag faktisk,  det gikk veldig bra! 

Anonymkode: 6c665...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er totalt hjelpesløs som ikke klarer å hente barnet mitt i bhg med en nyfødt baby. Heeelt hjelpesløs! HI

Anonymkode: 6c665...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er totalt hjelpesløs som ikke klarer å hente barnet mitt i bhg med en nyfødt baby. Heeelt hjelpesløs! HI

Anonymkode: 6c665...5e5

Nå har jeg ikke lest alle svarene her, men det er ingen som (bokstavelig talt) mener at du er totalt hjelpesløs. Det kan være mange grunner til at du finner det noe problematisk å ha med babyen i bhg. 

Sover babyen dårlig, magetrøbbel, urolig/gråter mye, søsken som krever mye ved henting/levering, søsken som er sjalu, osv. 

Men, og som sagt har jeg ikke lest alle svarene her, om alt er helt ok, så ser jeg ikke problemet. Skrev over her at jeg henter på vei hjem fra sykehuset, og det var ingen store utfordringer i det. Kabalen må legges litt på nytt, men det går seg til. 

Er grunnen at ting er veldig vanskelig pga diverse utfordringer, får du be mannen din om hjelp til å finne den løsning så hverdagen kan løses på en enklere måte for dere alle. 

Dere er tross alt ett team, og ett team skal jobbe sammen for å holde hjulene i gang.

 

Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier dere har barn som våknet kl 04.30 hver dag i "den alderen". Når ble disse barna lagt for kvelden? 

Anonymkode: 95b15...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte og hentet ei på skolen og ei i barnehagen etter ei uke, hadde keisersnitt så litt slitsomt var det,men mannen begynte på jobb før bhg åpna så hadde ikke så mye valg 😊Men det gikk greit for hun jeg leverte var 4,5 år og veldig selvstendig!

Anonymkode: c916a...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til dere som sier dere har barn som våknet kl 04.30 hver dag i "den alderen". Når ble disse barna lagt for kvelden? 

Anonymkode: 95b15...a56

Alle mine barn har hatt perioder hvor dagen startet 4-5 😴

De ble lagt til vanlig tid, mellom kl 19 og 20, men var ferdig sovet tiiiidlig. 

Det var jo ikke noe problem for jeg var hjemme med de i den perioden (det var vel rundt ett års alderen), så vi hadde en god dupp i 8 tiden igjen. Det går seg til, vet du. 

Anonymkode: 6eb4e...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...