Gå til innhold

Nyfødt baby og henting av søsken i bhg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjorde d fra pappaen begynte å jobbe. Rytme får de jo ikke før 2-3 mnd omtrent uansett😂 nå med 3, så gjør gubben d mer. Mye fordi han trenger bilen mer i jobb :) 

Anonymkode: aa3b8...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, jeg skjønner jeg må kvinne meg opp og starte å hente 😉

Anonymkode: 6c665...5e5

Jeg tenker at du og mannen din må bli enige om hva som passer for dere. Mange av oss leverte og hentet raskt etter fødselen fordi det fungerte for oss, det er ikke dermed sagt at det passer for dere. Hvis du sover dårlig og fortsatt ikke har kommet deg ordentlig etter fødselen, så er det bare å vente. Hvis det er mest frykten for at babyen skal våkne å ville ha mat, så må du på et eller annet tidspunkt tørre å prøve og det går jo stort sett uten problemer. 

Anonymkode: 3dcbd...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kaste seg ut i det! Jeg hentet storesøster på skolen og storebror i bhg , dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset. 

Ikke problem når det er bhg, men bare vent til du har 1 klassebarn og baby, og bor et stykke fra skolen ( sykt trafikkert vei, ikke OK for småbarn å gå selv).

Men er jo planlegging som gjelder😉

Anonymkode: c4c32...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte og henta fra begynnelsen av, dette car før betalt fødselspermisjon for far. Etter noen måneder begynte eldste å stå opp tidligere, da passet det bedre at mannen leverte. Men jeg hentet gjennom hele permisjonen.

Anonymkode: cc89d...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du ikke trenger å manne deg opp til noe som helst. 

Babyen din er jo kjempeny og om det ikke er altfor mye styr for mannen kan han da virkelig sørge for levering og henting en stund til. 

Ettehvert, når du kommer deg og baby får mer rutiner er det selvsagt fint om barnehagebarnet får kortere dager, men enn så lenge syns jeg at pappa kan ta denne oppgaven. 

Anonymkode: 6eb4e...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye supermoms 😅 Det er jo dere som familie som må finne ut hva som er best for dere. 

Da jeg var hjemme med nummer to både hentet og leverte mannen tre - fire dager i uken, og så hadde jeg eldste hjemme en - to dager. 

Da jeg var hjemme med nummer tre leverte mannen, og jeg hentet, fra hun var ca fem uker. Før det hadde jeg alle tre hjemme gjennom fellesferien, for da fikk ikke mannen fri. For oss gikk det helt fint, men vi er jo forskjellige. 

Anonymkode: d7e9a...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen grunn til å ha barnehage når man er hjemme.

Anonymkode: 9483f...0db

Jo, en 3-4 åring har det mye bedre i barnehage med vennene sine, enn hjemme med sliten mamma og baby.

Anonymkode: 7d200...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene som har får fått en baby i huset synes jo det er så stas når MAMMA har tid til å hente :)

Anonymkode: 342c2...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte eldste mann i bhg noen dager etter vi var kommet hjem. Hadde da også tatt ks

Anonymkode: cc74d...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner til mandag. Skal både levere og hente. Mulig mannen må hjelpe med levering av og til. Planen er å kjøre i begynnelsen siden jeg ikke har søskenvogn. Tar bare 10 min å gå men ikke alltid 2 åringen samarbeider. Så jeg kjører nok bil i begynnelsen og bærer bilsetet inn. Evt tar 2 åringen i vogn og babyen i bæretøy. 

Anonymkode: d7eb4...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det vel etter ca 4 uker, da var det ofte henting og levering. Nå lå barnehagen rett ved, så vi gikk. Her fikk far utvidet sin permisjon i starten til 4 uker, da jeg hadde så kraftig bekkenløsning at jeg de 2 første ukene ikke klarte å løfte babyen. 

Anonymkode: e9082...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henting og levering fra far begynte på jobb etter 14 dager. Gikk fint. Storebror brukte løpesykkel og jeg trillet. Hadde også søskenvogn. Babyen sov dårlig og skrek litt mens jeg henta ting i garderoben osv. Men vi kom oss gjennom. Fikk litt hjelp av de ansatte der 😊 Fin trim var det også. 

Jeg hadde imidlertid ikke vært i stand til det etter første fødsel pga. blodtap. Så om det, eller andre plager, er tilfelle må jo far ta det til du er klar. 

Fin årstid fremover nå da. 😊 Hadde vært verre i november. 

Anonymkode: 71cdf...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hentet og leverte med en gang jeg kom hjem fra sykehuset. Minste var så godt kjent i barnehagen da han var et år at det var null stress å begynne.

Anonymkode: 776e2...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige meg kunne hente og levere når jeg ønsket det selv. Pappaen kjørte innom både barnehagen og SFO på vei til og fra jobb. Vi har bare en bil. Vi har også hatt barn som ikke sover særlig på natta, så da var det godt med rolige morgener.

Anonymkode: cced9...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ikke har orden på?  Sett deg ned og planlegg  dagen og se hvordan du skal få det til. 

 Det hjelper lite at andre fikk det til «to timer «etter fødsel,  nå må du finne dine rutiner og  få orden på de. 

Jeg  liker å hete  rundt 15.00 i barnehagen for å få litt tid på ettermiddag/kveld. 

Jeg  er av den typen som mener at babyer bør lære å sove med litt bråk rundt seg og bli  forflyttet i mens de sover. På dagen sover baby i vogndelen eller på sofaen inne.  Når det nærmer seg  hente tid i barnehagen  bærer jeg frøkna over i vognen eller setter understellet på vognen. 

Jeg har nesten helt siden hun var nyfødt skiftet bleie på henne når hun sover på dagen, også noen ganger på natten. 

Anonymkode: 7fbfd...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte levere og hente selv etter at pappa'n sine 14 dager var over. Han dagspendler, så er borte 12 timer per dag. Men noen dager kom eldste i bhg klokka 10.30, og noen dager ble han hjemme. Med 2 barn som har strevd med søvn, så var det ikke alltid jeg kom meg ut døra 😅

Anonymkode: ccd38...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trilla til barnehagen og henta sammen den dagen eg kom heim fra sjukehuset. Alltid klart å hente og levere ungene sjølv når mannen har jobba.

Vekker dere eldstemann og sender han tidlig i barnehagen når du uansett er heime?

Anonymkode: 1337e...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på formen din etter fødsel også, jeg kunne ikke hentet og levert i barnehage etter bare 15 dager. Jeg ble både klipt pga vakuumforløsning og brakk halebeinet under fødselen så jeg var overhodet ikke i stand til å gå på trilleturer etter bare 14 dager. Ikke kunne jeg kjøre bil heller pga halebeinet, det var jo umulig å sitte! Måtte enten ligge eller sitte kun på den ene siden av rumpa om gangen 😂. Hva er det som gjør at du tenker at du ikke orker å hente og levere ennå? Er det det praktiske ved det eller er det formen din? 

Anonymkode: 0c82a...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at du ikke trenger å manne deg opp til noe som helst. 

Babyen din er jo kjempeny og om det ikke er altfor mye styr for mannen kan han da virkelig sørge for levering og henting en stund til. 

Ettehvert, når du kommer deg og baby får mer rutiner er det selvsagt fint om barnehagebarnet får kortere dager, men enn så lenge syns jeg at pappa kan ta denne oppgaven. 

Anonymkode: 6eb4e...ad5

Takk ❤ hi

Anonymkode: 6c665...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo litt an på formen din etter fødsel også, jeg kunne ikke hentet og levert i barnehage etter bare 15 dager. Jeg ble både klipt pga vakuumforløsning og brakk halebeinet under fødselen så jeg var overhodet ikke i stand til å gå på trilleturer etter bare 14 dager. Ikke kunne jeg kjøre bil heller pga halebeinet, det var jo umulig å sitte! Måtte enten ligge eller sitte kun på den ene siden av rumpa om gangen 😂. Hva er det som gjør at du tenker at du ikke orker å hente og levere ennå? Er det det praktiske ved det eller er det formen din? 

Anonymkode: 0c82a...53a

Jeg skjønner at du hadde noen utfordringer der ja. Uff.

Det er kanskje det praktiske, det er ikke så lett å få baby til å sove i vogn, og ikke er han blitt særlig glad i bæresele ennå heller. Det er bare noen barrierer som jeg må komme meg over, jeg skjønner det. Litt skjør psykisk er jeg denne gangen også, så mulig det setter en stopper for meg. 

HI

Anonymkode: 6c665...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var jeg veldig heldig da jeg hadde 2 store på 13 og 15 + tvillinger på 2 når siste kom, så de gangene ikke far hentet så hentet enten broren eller søsteren dem og slik var det til minsten begynte i bhg som 2 åring

Anonymkode: a5a61...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmål til dere som bor sammen med partner. 

Mannen min leverer og henter storebror i bhg nå, vi har en 15 dager gammel baby. Men,  jeg merker at han begynner å forvente at jeg skal hente (ikke levere). Foreløpig kjenner jeg meg ikke helt klar,  pga rutinene med baby ikke er kommet på plass og det kjennes litt to much akkurat nå. 

Så jeg lurer på når startet dere å hente større søsken etter at ny baby var kommet? 

Anonymkode: 6c665...5e5

Jeg husker ikke når jeg begynte å hente. Men om du føler det er nok med baby, synes jeg godt han kan hente og levere et par uker til, så lenge det går for arbeidsgiver. Det er fint å få en rolig start på babytilværelsen. 

Anonymkode: eaa74...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte rett før jul, så da juleferien var over og pappaen tilbake på jobb tok jeg mye av hentinga/leveringa. 

Var uansett mye på farta fra et par dager etter fødsel, så for min del var det null stress.

Anonymkode: 2e327...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

To uker etter fødsel måtte jeg hente, levere, ta morgenstell/kveldsstell og være alene med begge hele ettermiddager. Var en time å gå til barnehage, ikke buss, og minstemann skrek til og fra barnehagen hver eneste gang. Helt forferdelig. 

Anonymkode: e0bdb...65f

Mener ikke å klandre deg, men hvorfor i alle dager tvang du dere til dette? Kunne ikke barnet være hjemme fra barnehagen til babyen ble større? 

Anonymkode: 95b15...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...