Gå til innhold

Er det noen her som har erfaring med langvarig bruk av Paralgin forte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Jeg vil ha energi, livslyst og godt humør igjen! 👍😳

TS

Anonymkode: 7d74b...65e

Altså, jeg kan ikke si annet enn at jeg har fått et helt nytt liv etter å ha sluttet på de hel... pillene. Alt ser så lyst ut, nesten som om jeg er blitt frelst🙏🙏🙏

Anonymkode: c44e3...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, takk for svar! 

Jeg er klar for å jobbe meg til en pillefri hverdag 😁

TS

Anonymkode: 7d74b...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2019 den 19.33, Anonym bruker skrev:

Takk. Hvordan trappet du ned? Hvor lang tid tok det før abstinensene kom og hvilke abstinenser fikk du? 

TS

Anonymkode: 7d74b...65e

Jeg kuttet ganske drastisk ned på tablettene, fra full dose til 1-2 tabletter i døgnet og det tok lang tid før abstinensene forsvant. Iflg de på sykehuset, så skulle abstinensene være over etter 2 uker, det var ikke sånn hos meg. De første døgnene var aller verst, jeg gikk oppe hele natten,  som en sombie og spiste alt jeg kom over (mat), kroppen kriblet på en helt uforståelig måte, klarer ikke forklare hvordan det føltes. Etter  en uke startet det med kribling i bena og det var det nest verste med hele greien og det var det som varte aller lengst. Hadde en del hodepine og rastløshet som rev i kroppen , men jeg løste det med trening. Selv om kroppen verket fra topp til tå og skaden jeg har, ikke akkurat ble noe mindre vond, så følte jeg at jeg måtte ut å gå, for å få bukt med de kriblende bena. Noen ganger var jeg så utslitt at jeg sovnet idet jeg satt meg ned i sofaen. Når jeg sov, så var alt Ok, idet jeg var våken , så startet helvete. Jeg fikk ikke noe veiledning i hvordan jeg skulle trappe ned. Kanskje det finnes en greiere måte å gjøre det på enn min måte. Legene mente jeg skulle gå på den fulle dosen med paralgin  , men jeg synest ikke noe om å stappe i seg pillere og være så bedøvd av bivirkninger at hele livet bare suser forbi , uten at man får med seg hva som skjer. Når man har barn, vil man gjerne få med seg hva som skjer i deres liv, så derfor sluttet jeg med medisinene.

Jeg vil anbefale de som skal trappe ned på smertestillende , å ta det i samråd med lege hvis det lar seg gjøre. Jeg unner ingen det helvete det var for meg da jeg trappet ned på egenhånd, det var bare ubeskrivelig jævlig.

Jeg som aldri har tatt annet enn paracet før ulykken, hadde aldri i min villeste fantasi trodd at man kunne endte opp med å bli så "avhengig" av smertestillende tabletter.  

I dag bruker jeg alternative medisiner, anbefalt av fysioterapeut, ikke at det har så god virkning, men det får våge seg. På gode dager stiller jeg opp så best jeg kan og på dårlige dager så holder jeg meg hjemme. 

 

Anonymkode: 5dabd...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei igjen, det er meg som startet denne tråden. Jeg har nå prøvd litt på egenhånd, men det går sånn passe. 

Mannet meg opp og snakket med legen også for et par uker siden. Fortalte at jeg er redd jeg bruker for mye pf; 2-2,5 tablett 3-4 ganger i døgnet. Hjelpen jeg fikk var dette svaret: ja, det er litt mye. Du må ta 2 PF + 1ibux 3 ganger daglig. 

Føler jeg må klare dette alene og jobber med hodet mitt for å få til det. 

Anonymkode: 7d74b...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...