Gå til innhold

Hvis man er ung ufør, hvorfor har man barn? - Delt fra Til dere uføre/unguføre foreldere


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

? Og hva er det du prøver og antyde her at uføre eller ung uføre aldri tar eller aldri har tatt regninga selv? Kanskje du skal lese deg opp i trådene både jeg og andre har puplisert? Fordi det er uføre ung uføre som motar ytelsen som både jobber vedsiden av eller har jobbet før de ble uføre. Om personen får uføretrygd og er uføre/ ung uføre så betaler denne personen regning også.skatt betaler de og! Uføretrygd er en ytelse som også mann må betale skatt av så de er med på og bidra til fellesskapet de også slik at blandt annet  ufyselige kalde fordommsfulle diskriminerende mennesker som deg skal kunne få hjelp. Det virker heller som om du er mer intrissert i og kverulere en og ha en sakelig diskusjon. i hvertfall når du kan ta deg tid til og komme med frekke påstander og svar! Skaff deg ett liv og om du ønsker og komme med dine meninger så står du fritt til og gjøre det. bare ikke ødelegg tråden med og svare meg frekt. Kom heller med noe konstruktivt i steden. Som er rettet til denne tråden og ikke hva jeg mener!

Anonymkode: 0aae3...d0f

De skatter av det de først får av staten. Det er jo latterlig å kalle det å bidra. Og får de barn så får de mer av staten. Kjekt da gitt! 

Anonymkode: ee911...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pek dem ut, alle de mange - jeg garanterer at det vil stille seg køer av interesserte!

Så kom igjen, hvor er alle disse mange arbeidsplassene som tilrettelegger? Konkrete eksempler, jeg vet flere som er interesserte!

Anonymkode: b76a4...230

Jeg jobber i en stor etat i staten. Vi tilrettelegger som bare det, og det gjør de mange steder i staten. Med hjelp av NAV arbeisslivssenter og bedriftshelsetjenesten.

Eller så er jo Stormberg ett godt eksempel, stod en artikkel om de senest i går mener jeg i VG med overskrift " jeg kunne vært uføretrygdet" eller noe sånt. Choice-kjeden - Petter Stordalen brenner for slik arbeid. Men du er av de som har bestemt det for at det ikke tilrettelegges i arbeidslivet, så jeg skjønner egentlig ikke at jeg gidder.

 

Anonymkode: acc2f...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎03‎.‎2019 den 7.37, Anonym bruker skrev:

Så du mener at hvis hun hadde vært i en bilulykke før hun fikk barn og ble ufør av det, så skulle hun ikke fått barn? Det går jo an å se litt lengre enn sin egen nese!

Anonymkode: 4777b...e17

Da hadde hun kansje ikke orket å få barn? Hun spør bare..

Anonymkode: b63a5...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i en stor etat i staten. Vi tilrettelegger som bare det, og det gjør de mange steder i staten. Med hjelp av NAV arbeisslivssenter og bedriftshelsetjenesten.

Eller så er jo Stormberg ett godt eksempel, stod en artikkel om de senest i går mener jeg i VG med overskrift " jeg kunne vært uføretrygdet" eller noe sånt. Choice-kjeden - Petter Stordalen brenner for slik arbeid. Men du er av de som har bestemt det for at det ikke tilrettelegges i arbeidslivet, så jeg skjønner egentlig ikke at jeg gidder.

 

Anonymkode: acc2f...3bc

Det hjelper jo ikke det store flertall, da. Selv ikke Stormberg eller Choice har arbeidsplasser til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i en stor etat i staten. Vi tilrettelegger som bare det, og det gjør de mange steder i staten. Med hjelp av NAV arbeisslivssenter og bedriftshelsetjenesten.

Eller så er jo Stormberg ett godt eksempel, stod en artikkel om de senest i går mener jeg i VG med overskrift " jeg kunne vært uføretrygdet" eller noe sånt. Choice-kjeden - Petter Stordalen brenner for slik arbeid. Men du er av de som har bestemt det for at det ikke tilrettelegges i arbeidslivet, så jeg skjønner egentlig ikke at jeg gidder.

 

Anonymkode: acc2f...3bc

Nå er det jo vist at også staten tilrettelegger for lite, tar inn for få med hull i cv'en. Nå må de i gang med kvotering for å få inn flere i slike jobber. Det viser at det gjøres for lite, også fra statens side.

De andre du nevner er unntak av positive eksempler, men det er altfor lite muligheter generelt. Hadde du fulgt med hadde du også visst det.

Anonymkode: b76a4...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
På 16.3.2019 den 13.55, Anonym bruker skrev:

Da er det rart man klarer å ta seg av barn. Jobb må komme før barn. AS Norge har ikke råd til annet.

Anonymkode: 9d72b...add

I følge Erna har ikke landet råd til lavere fødselstall heller. Og du: vi er ikke et A/S. Vi er et samfunn. Det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i en stor etat i staten. Vi tilrettelegger som bare det, og det gjør de mange steder i staten. Med hjelp av NAV arbeisslivssenter og bedriftshelsetjenesten.

Eller så er jo Stormberg ett godt eksempel, stod en artikkel om de senest i går mener jeg i VG med overskrift " jeg kunne vært uføretrygdet" eller noe sånt. Choice-kjeden - Petter Stordalen brenner for slik arbeid. Men du er av de som har bestemt det for at det ikke tilrettelegges i arbeidslivet, så jeg skjønner egentlig ikke at jeg gidder.

 

Anonymkode: acc2f...3bc

Og hvor mange steder i landet finnes disse bedriftene? 

Anonymkode: 19b98...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo vist at også staten tilrettelegger for lite, tar inn for få med hull i cv'en. Nå må de i gang med kvotering for å få inn flere i slike jobber. Det viser at det gjøres for lite, også fra statens side.

De andre du nevner er unntak av positive eksempler, men det er altfor lite muligheter generelt. Hadde du fulgt med hadde du også visst det.

Anonymkode: b76a4...230

Joda, staten tar inn for få - men jeg snakker også om å tilrettelegge for de som allerede er i jobb slik at de ikke faller ut i uføretrygd. Der gjøres mye. Jeg følger godt med - og vet at det er flere muligheter en de du tydeligvis vet om. Sier absolutt ikke at det er nok - men det bør ikke være slik at man er ufør fordi man ikke kan vri opp en klut heller - i andre enden.

 

Anonymkode: acc2f...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De skatter av det de først får av staten. Det er jo latterlig å kalle det å bidra. Og får de barn så får de mer av staten. Kjekt da gitt! 

Anonymkode: ee911...6a7

Det er jammen meg mange statlig ansatte som også får utbetalt lønn av staten, som de først har skattet av til staten av og ;) Kommentaren din var "noe korttenkt".

Anonymkode: 7735f...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, staten tar inn for få - men jeg snakker også om å tilrettelegge for de som allerede er i jobb slik at de ikke faller ut i uføretrygd. Der gjøres mye. Jeg følger godt med - og vet at det er flere muligheter en de du tydeligvis vet om. Sier absolutt ikke at det er nok - men det bør ikke være slik at man er ufør fordi man ikke kan vri opp en klut heller - i andre enden.

 

Anonymkode: acc2f...3bc

Nå snakker du plutselig om andre enn de som er uføre, ergo endrer du argumentasjonen din...

Joda, å sørge for at folk ikke faller ut i utgangspunktet er viktig, men nå gikk diskusjonen på de som er ufør. Og der er det ikke så mange tilbud som du vil ha det til. Og når du ikke har mer å komme med, da endrer du diskusjonen.

Og eksemplet ditt med å vri opp en klut, den viser bare at du styres mer av fordommene dine i det du skriver enn av viten.

Anonymkode: b76a4...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, staten tar inn for få - men jeg snakker også om å tilrettelegge for de som allerede er i jobb slik at de ikke faller ut i uføretrygd. Der gjøres mye. Jeg følger godt med - og vet at det er flere muligheter en de du tydeligvis vet om. Sier absolutt ikke at det er nok - men det bør ikke være slik at man er ufør fordi man ikke kan vri opp en klut heller - i andre enden.

 

Anonymkode: acc2f...3bc

Herlighet, du snakker som du har vett til.

Det er da ingen som blir ufør fordi de ikke kan vri opp en klut. Om det var innlegget mitt du sikter til så ble min mamma ufør pga leddgikt, du vet hva det er sant? Hun jobbet så lenge hun klarte, og endte etterhvert med tre operasjoner i hendene, som ikke ble så vellykket som håpet og hun endte med å ikke klare jobbe lenger. At hun "ikke klarte vri opp en klut engang" er ikke grunnen til at hun ble ufør, hun ble ufør fordi hun ikke maktet jobbe lenger med sin leddgikt. Og ja, jobben hennes tilrettela lenge, hun jobbet mindre og mindre, og mer og mer tilrettelagt, men til slutt gikk det ikke lenger.

Og du snakket ikke om å tilrettelegge for de som allerede var i jobb, du snakket om at uføre skulle jobbe det de orket, og det var haugevis av jobber å velge i for dem. Vel, det er det ikke altså.

Du endrer jo diskusjonen hele tiden, og er så full av fordommer at det blir umulig å diskutere med deg.

 

Anonymkode: 84156...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jammen meg mange statlig ansatte som også får utbetalt lønn av staten, som de først har skattet av til staten av og ;) Kommentaren din var "noe korttenkt".

Anonymkode: 7735f...427

Oi, bare oi 😂😂😂. Du sammenligner uføre med statsansatte 

Anonymkode: a5d37...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå snakker du plutselig om andre enn de som er uføre, ergo endrer du argumentasjonen din...

Joda, å sørge for at folk ikke faller ut i utgangspunktet er viktig, men nå gikk diskusjonen på de som er ufør. Og der er det ikke så mange tilbud som du vil ha det til. Og når du ikke har mer å komme med, da endrer du diskusjonen.

Og eksemplet ditt med å vri opp en klut, den viser bare at du styres mer av fordommene dine i det du skriver enn av viten.

Anonymkode: b76a4...230

Du vil bare ikke at det skal være muligheter. Og slik blir man ufør.

Anonymkode: acc2f...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sier absolutt ikke at det er nok - men det bør ikke være slik at man er ufør fordi man ikke kan vri opp en klut heller - i andre enden.

 

Anonymkode: acc2f...3bc

Du fikk med deg hele historien rundt eksempelet med kluten, sant? At hun var smerteplaget i mange år av leddgikt? Du bruker det som om det var premiehistorien om en unnasluntrer. Kan ikke si annet enn at du burde prøve litt leddgikt selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil bare ikke at det skal være muligheter. Og slik blir man ufør.

Anonymkode: acc2f...3bc

Nei, man blir ufør etter å ha vært syk så lenge at ingen lenger tror på tilfriskning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil bare ikke at det skal være muligheter. Og slik blir man ufør.

Anonymkode: acc2f...3bc

Jøss, du fortsetter jo å påstå at du vet hva jeg vet og vil. Det du sier her er jo bare din mening. Og din mening har vi allerede sett bygger på fordommer og uvitenhet...

Igjen, hvor finnes alle de jobbene for de som er uføre og har en ustabil funksjon?

 

Anonymkode: b76a4...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vil bare ikke at det skal være muligheter. Og slik blir man ufør.

Anonymkode: acc2f...3bc

Du har skrekkelig liten peiling, til å påstå at du jobber innen dette

Anonymkode: 4de52...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha en aldersgrense for å få barn? Alle må vente til fylte 26 år🙄. Håper trollmor har fått en god natts søvn og kommet på bedre/ smartere tanker😘

Anonymkode: ef023...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 23.27, Anonym bruker skrev:

Du kan gå ut i jobb igjen hvis helsa bedrer seg.

Anonymkode: acc2f...3bc

Det kan man vel om man har fått barn i mellomtiden også? 

Altså, hva mener du man skal gjøre hvis man blir erklært ufør? Legge seg på sofaen, avstå fra alt av normale aktiviteter i livet? 

Anonymkode: dca24...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ung ufør. har en sønn , og fast jobb. jeg fikk ung ufør som 18åring og sønnen som 27åring, at jeg er ufør går ikke utover min rolle som mor

Anonymkode: f4e5e...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 10.13, Anonym bruker skrev:

De skatter av det de først får av staten. Det er jo latterlig å kalle det å bidra. Og får de barn så får de mer av staten. Kjekt da gitt! 

Anonymkode: ee911...6a7

Jeg skatter også av det staten betaler meg. Og jeg jobber 100 %  

Du skjønner visst ikke så mye om økonomi og lønn og sånn?

Anonymkode: ed9f1...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.3.2019 den 10.13, Anonym bruker skrev:

De skatter av det de først får av staten. Det er jo latterlig å kalle det å bidra. Og får de barn så får de mer av staten. Kjekt da gitt! 

Anonymkode: ee911...6a7

Ja, det er kjempekjekt å være syk, så kjekt å leve med lav inntekt, så kjekt å bli sett ned på i alle sammenhenger. Skjønner godt at du er misunnelig...

Anonymkode: 4de52...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...