Gå til innhold

Er det svin i Gilde Innherredsodd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er stort sett så tolerante i dette landet at mat som inneholder svin er merket med det. Eller gelatin, som også kommer fra svin. Av hensyn til dem som ikke spiser svin av ulike årsaker. Svin er heller ikke et produkt man normalt lager kraft på. 

Jeg spiser ikke svin fordi det trigger revmatiske betennelser i kroppen. (Er ateist, så ingen religiøse baktanker). Jeg spiser de produktene som ikke har svin på innholdsfortegnelsen, og det pleier å gå fint. 

Anonymkode: 35a76...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/15/2019 at 5:44 AM, Anonym bruker said:

  

Men jeg spiser ikke halal merket kjøtt... så heg synes det ikke er greit å bli oppfordret til å gå og kjøpe  det.  Jeg spiser ingenting som er halal merket.

 

 

Anonymkode: 7dcfa...fb0

Men jeg mente ikke deg heller! Jeg ga bare ett råd til TS siden hun lurte på og ville ha svar fra noen muslimer noe jeg også er! Om du ikke spiser halal og ikke ønsker og kjøpe halal så står du fritt til og velge det selv OMG.

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Anonym bruker said:

Dyremishandlere er avskum!

Anonymkode: 68f97...6cc

Så bare fordi muslimer spiser kjøtt på en annen måte en du gjør så synes du det er HELT GREIT og kalle mange mennesker får avskum? Om du synes det så er det vel fordi du sliter med deg selv. Folk som kaller andre mennesker avskum er like mye avskum selv! Håper ikke du oppfører deg slik i det virkelige liv for om du gjør det er du virkelig syk i hode. og burde holde deg bort fra det offentlige. Vi må alle respektere hverandre. Jeg har ikke rakket ned på deg fordi du spiser kjøtt på annen måte en meg om mine som du så fint kaller det! Så du trenger jo ikke akk og gjøre det bare fordi du føler deg bedre av og hakke ned og komme med stygge ord til folk du ikke vet hvem er eller kjenner.

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Anonym bruker said:

Hei 😊 Joda jeg leste svaret ditt. Jeg spurte om det var noe de ikke spiste og fikk «spiser ikke svin» som svar. Ingenting om halal, så da regner jeg med at det går bra. Jeg kunne selvsagt ha laget hva som helst som uten tvil er svinefritt, men nå var det sånn at vi hadde tint opp akkurat den sodden så vi skulle ha den i dag - før vi visste om besøket. Derfor spurte jeg om noen visste om akkurat den sodden var uten svin.

Anonymkode: 1f8aa...49c

Åja:-) men om du er veldig i tvil og usikker så kan du jo ringe gilde sånnsom noen andre her har skrivd. Eller heller lage noe annet fks fisk med poteter og grønnsaker? Eller noe annet godt?

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Anonym bruker said:

Du kan ikke sammenligne allergi med religion eller annen overbevisning. Man dør ikke om man får i seg små spor av svin via en utvannet buljong, derimot så kan de med nøtteallergi dø om de får i seg spor av nøtter.

Det handler vel litt om å tilpasse seg, når jeg er i muslimske land så krever jeg ikke bacon til frokost, ei heller at kjøttet kommer fra et dyr som er slaktet på den måten man slakter i Norge. Ble kjent med ei son er lærer i et muslimsk land og hun sa at de lærerne som ikke kunne spise det som de ble tilbudt ikke fikk lov til å dra på ulike faglige utvekslingsturer til utlandet. 

Jeg kan skjønne at man før måtte ungå svin i varmere land siden det er et kjøtt som ble lett fordervet. 

Anonymkode: 07788...dd2

Men om du leser siste linje så sa jeg (men det er meg da) alle er forskjellige og må få gjøre de en selv mener er best for seg og sin familie! 

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.3.2019 den 20.36, Anonym bruker skrev:

Omg de betaler jo skatt de også og det er lovelige butikker som er godkjent. På samme måte som rema 1000 og andre butikker. Grunnen til at det er invandrerbutikker som du så fint kaller det er jo fordi de selger bland annet godkjent halal kjøtt og godkjente varer som kanskje ikke er og finne på rema 1000 og andre norske butikker. Som både norske og invandrere har stor glede av! 

Anonymkode: 5700a...e5b

Om man betaler skatt eller ei har da null å si når det gjelder dyremishandling? 

Anonymkode: fae01...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutes ago, Anonym bruker said:

Om man betaler skatt eller ei har da null å si når det gjelder dyremishandling? 

Anonymkode: fae01...0c4

Om du leser trådene som er skrivd så skjønner du vel sikkert hva jeg mener?

Når folk sier at de selger ulovelig importert halal kjøtt og selger det i sine butikker og ressturanger så er det gå alt får langt med usanne påstander.1 Om kjøtte deres hadde vært ulovelig importert og dårlig hygienisk så hadde både politiet og mattilsynet beslaglagt det og stengt butikken/resturangen. 2 Nå vet jeg faktisk om tilfeller der mattilsyn har måtte stenge NORSKE resturanger paga dårlig hygiene og renhold. 

3 det er ikke ulovelig og spise halal kjøtt halal mat verken i norge og i europa/skandinavia de serverer det på omtrent alle norskesykehus i norge og de selger det også på internasjonale fly så om det er ulovelig så er det jo merkelig at de serveret det.

4. Når det kommer til dyremishandling så har vi ganske forskjellige meninger og det har mann rett til og ha uten og bli kalt får stygge ting og bli diskriminert! Og om folk her inne er så nøye på og ikke gjøre ulovelige kriminelle straffbare handlinger så synes jeg det er merkelig at de kaller og diskriminerer mennesker bare fordi de ikke mener det samme. Det er relgionsfrihet i norge og alle har rett til og pratisere og ha sin religion og tro uten og måtte bli diskriminert!

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte pungt 5 disse fruktmarkedene er godkjent av arbeidstilsynet og de selger sine varer hvit. Ikke svart og de betaler skatt de også! 

 

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Om du leser trådene som er skrivd så skjønner du vel sikkert hva jeg mener?

Når folk sier at de selger ulovelig importert halal kjøtt og selger det i sine butikker og ressturanger så er det gå alt får langt med usanne påstander.1 Om kjøtte deres hadde vært ulovelig importert og dårlig hygienisk så hadde både politiet og mattilsynet beslaglagt det og stengt butikken/resturangen. 2 Nå vet jeg faktisk om tilfeller der mattilsyn har måtte stenge NORSKE resturanger paga dårlig hygiene og renhold. 

3 det er ikke ulovelig og spise halal kjøtt halal mat verken i norge og i europa/skandinavia de serverer det på omtrent alle norskesykehus i norge og de selger det også på internasjonale fly så om det er ulovelig så er det jo merkelig at de serveret det.

4. Når det kommer til dyremishandling så har vi ganske forskjellige meninger og det har mann rett til og ha uten og bli kalt får stygge ting og bli diskriminert! Og om folk her inne er så nøye på og ikke gjøre ulovelige kriminelle straffbare handlinger så synes jeg det er merkelig at de kaller og diskriminerer mennesker bare fordi de ikke mener det samme. Det er relgionsfrihet i norge og alle har rett til og pratisere og ha sin religion og tro uten og måtte bli diskriminert!

Anonymkode: 5700a...e5b

Fordi og snakke stygt og diskriminere og komme med netthets er en straffbar handling og noe det kan bli alvorlige konsikvenser for.

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så bare fordi muslimer spiser kjøtt på en annen måte en du gjør så synes du det er HELT GREIT og kalle mange mennesker får avskum? Om du synes det så er det vel fordi du sliter med deg selv. Folk som kaller andre mennesker avskum er like mye avskum selv! Håper ikke du oppfører deg slik i det virkelige liv for om du gjør det er du virkelig syk i hode. og burde holde deg bort fra det offentlige. Vi må alle respektere hverandre. Jeg har ikke rakket ned på deg fordi du spiser kjøtt på annen måte en meg om mine som du så fint kaller det! Så du trenger jo ikke akk og gjøre det bare fordi du føler deg bedre av og hakke ned og komme med stygge ord til folk du ikke vet hvem er eller kjenner.

Anonymkode: 5700a...e5b

Til støtte til h*n som kalte de avskum så vil jeg si at det ville jeg også kalt de (og sikkert verre ting også) som bevist ønsker å kjøpe/spise «ekte» halalkjøtt (slaktet på den måten de egentlig ønsker men som ikke er lov i Norge). Det å drive dyremishandling av verste sort (dyrene dør ofte ikke før etter rundt 10 min i stor desperasjon!!) fortjener ingenting annet enn å bli kalt de verste ting.

Anonymkode: 0a675...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Om du leser trådene som er skrivd så skjønner du vel sikkert hva jeg mener?

Når folk sier at de selger ulovelig importert halal kjøtt og selger det i sine butikker og ressturanger så er det gå alt får langt med usanne påstander.1 Om kjøtte deres hadde vært ulovelig importert og dårlig hygienisk så hadde både politiet og mattilsynet beslaglagt det og stengt butikken/resturangen. 2 Nå vet jeg faktisk om tilfeller der mattilsyn har måtte stenge NORSKE resturanger paga dårlig hygiene og renhold. 

3 det er ikke ulovelig og spise halal kjøtt halal mat verken i norge og i europa/skandinavia de serverer det på omtrent alle norskesykehus i norge og de selger det også på internasjonale fly så om det er ulovelig så er det jo merkelig at de serveret det.

4. Når det kommer til dyremishandling så har vi ganske forskjellige meninger og det har mann rett til og ha uten og bli kalt får stygge ting og bli diskriminert! Og om folk her inne er så nøye på og ikke gjøre ulovelige kriminelle straffbare handlinger så synes jeg det er merkelig at de kaller og diskriminerer mennesker bare fordi de ikke mener det samme. Det er relgionsfrihet i norge og alle har rett til og pratisere og ha sin religion og tro uten og måtte bli diskriminert!

Anonymkode: 5700a...e5b

Kjære deg. Ikke bry deg om hva de sier de er jo like ille som kaller folk for avskum osv bare fordi en har forskjellig menning. De kommer jo ikke med noe konstruktivt ingen råd om hva TS skal gjøre for sine gjester men isteden komme med netthets og diskriminasjon og trakkasering bare fordi de ikke mener det samme som deg og meg og mange andre mennesker.

Anonymkode: a9fdf...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Kjære deg. Ikke bry deg om hva de sier de er jo like ille som kaller folk for avskum osv bare fordi en har forskjellig menning. De kommer jo ikke med noe konstruktivt ingen råd om hva TS skal gjøre for sine gjester men isteden komme med netthets og diskriminasjon og trakkasering bare fordi de ikke mener det samme som deg og meg og mange andre mennesker.

Anonymkode: a9fdf...ead

Hev deg over dem og ikke bry deg noe om dem du er mye bedre en de. og de fortjener ikke din oppmerksomhet. disse menneskene som kaller oss får avskum osv er ikke vert en dritt.

Anonymkode: a9fdf...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hev deg over dem og ikke bry deg noe om dem du er mye bedre en de. og de fortjener ikke din oppmerksomhet. disse menneskene som kaller oss får avskum osv er ikke vert en dritt.

Anonymkode: a9fdf...ead

Svarer du deg selv?

Anonymkode: 94dea...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svarer du deg selv?

Anonymkode: 94dea...a3f

😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 28daf...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter dette og enig med deg takk godt og se at ikke alle er like her inne...

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Hev deg over dem og ikke bry deg noe om dem du er mye bedre en de. og de fortjener ikke din oppmerksomhet. disse menneskene som kaller oss får avskum osv er ikke vert en dritt.

Anonymkode: a9fdf...ead

Takk :-)

Anonymkode: 5700a...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du leser trådene som er skrivd så skjønner du vel sikkert hva jeg mener?

Når folk sier at de selger ulovelig importert halal kjøtt og selger det i sine butikker og ressturanger så er det gå alt får langt med usanne påstander.1 Om kjøtte deres hadde vært ulovelig importert og dårlig hygienisk så hadde både politiet og mattilsynet beslaglagt det og stengt butikken/resturangen. 2 Nå vet jeg faktisk om tilfeller der mattilsyn har måtte stenge NORSKE resturanger paga dårlig hygiene og renhold. 

3 det er ikke ulovelig og spise halal kjøtt halal mat verken i norge og i europa/skandinavia de serverer det på omtrent alle norskesykehus i norge og de selger det også på internasjonale fly så om det er ulovelig så er det jo merkelig at de serveret det.

4. Når det kommer til dyremishandling så har vi ganske forskjellige meninger og det har mann rett til og ha uten og bli kalt får stygge ting og bli diskriminert! Og om folk her inne er så nøye på og ikke gjøre ulovelige kriminelle straffbare handlinger så synes jeg det er merkelig at de kaller og diskriminerer mennesker bare fordi de ikke mener det samme. Det er relgionsfrihet i norge og alle har rett til og pratisere og ha sin religion og tro uten og måtte bli diskriminert!

Anonymkode: 5700a...e5b

Selvfølgelig finnes det dårlige norske restauranter. Ingen har sagt noe annet. Man skal ikke godta uhygieniske forhold uansett hva slags etnisitet eieren av butikken har.

Er dyret halalslaktet uten bedøvelse så påfører det dyret unødvendig smerte og angst. Det er dyremishandling. Nå er ikke jeg for industrislakt, men bedøvelse er bedre enn ingenting. Det er en kjensgjerning at mange importerer både kosher og halal ulovlig, og det er ikke diskriminerende å ikke ville støtte den praksisen.

Folk er uenige med deg, de diskriminerer deg ikke. Ikke vann ut begrepet kun fordi du er fornærmet, det tjener ingen på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...