Gå til innhold

7-åringen er så skremt av Momo at hun sliter med søvnen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har vært veldig mye snakk om Momo de siste dagene på skolen. Det var såpass ille at lærerne var nødt til å snakke om det på skolen på tirsdag for det var så mange som var redde. Nå sliter 7-åringen med søvnen og hun tør ikke være alene i en annen etasje av huset enn der vi er. Hun tør ikke sove i egen seng på rommet sitt heller.

Idag forteller hun at først hadde en i 3. Klasse drevet å vist dem bilder av Momo på telefonen sin. Og en annen hadde sagt at Annabelle drev å bodde i skogen rundt husene osv. Flere har også sagt at Momo hacker iPadene så plutselig er hun bakgrunnsbildet, at hun kommer på Netflix også, at de har sett henne på skolen og utenfor husene osv.

Jeg har snakket masse med henne. At det er bare tull, at det er en dukke som ble laget for kunstutstilling, at den er kastet, gjort narr av navnet og utseende på den osv.  

Datteren min og flere er jo blitt nervevrak :( Hva skal vi gjøre?? Er det noe skolen kan gjøre?

Anonymkode: 00da2...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig har jeg gjort det, men det hjelper jo ikke når ungene allerede er skremt og eldre barn fortsetter å skremme de opp i friminuttene osv

Anonymkode: 00da2...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt det som du siterer at datteren din sier, har vært advarsel på nett og anbefalt at foreldre setter seg inn i dette, og prater med barna, er snakk om at denne momo kommer midt i filmer og ting som barna ser på, og skremmer dem med ulike ting. Nå har jeg såpass store barn, over 13 år, men har likevel tatt en prat med minsta, hun sier at hun vet at dette er bare tull, men at hun har hørt snakk om det.

Anonymkode: 3da91...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å snakk om bakgrunnen for det. 

Jeg snakket med min også. Viste figuren som var utstilt på museum, kunstneren som lagde den, og fortalte at det var noen dumme mennesker som tok et bilde av ansiktet og sendte bilde til folk og latet som at de var figuren. Forklarte hvorfor det ikke var mulig at det var virkelig og jeg sluttet ikke å snakke før det var sunket godt inn. 

Anonymkode: a31f4...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også et skremt barn pga momo og granny. Han vet at de ikke er ekte, men frykten sitter godt i likevel. Husker jo selv da jeg var barn, var livredd en heks og det hjalp lite å vite at hun ikke var ekte da jeg lå der alene på rommet og skulle sove.

7 åringen her våknet og gråt pga mareritt om at momo tok meg. Huff.. Men hadde det ikke vært momo så ville noe annet vært skummelt. Vi må bare gjenta oss selv på at det er uekte og gjøre det trygt ellers for de. Ungen her holder seg unna de som ser på og snakker om momo. Youtube brukes ikke annet enn da jeg søker opp det som skal ses på først.

Anonymkode: 991bb...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig har jeg gjort det, men det hjelper jo ikke når ungene allerede er skremt og eldre barn fortsetter å skremme de opp i friminuttene osv

Anonymkode: 00da2...e10

Så snakk med kontaktlærer da, og hør om de skal ta en felles elevprat om det. Trenger ikke være passiv aggressiv når jeg bare gir deg info. Ikke alle foreldre følger med 

Anonymkode: b8934...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så snakk med kontaktlærer da, og hør om de skal ta en felles elevprat om det. Trenger ikke være passiv aggressiv når jeg bare gir deg info. Ikke alle foreldre følger med 

Anonymkode: b8934...9e0

Tuller du? passiv aggressiv? er du bare ute etter å kverrulere? Hvordan i alle dager kan du få svaret hennes til å bli passiv aggressiv!!! Hun svarte deg på en ordentlig måte! Lær deg folkeskikk, for er det noen som svarer aggressivt så er det nå deg!

Anonymkode: ff55e...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så snakk med kontaktlærer da, og hør om de skal ta en felles elevprat om det. Trenger ikke være passiv aggressiv når jeg bare gir deg info. Ikke alle foreldre følger med 

Anonymkode: b8934...9e0

Frykt er ofte irrasjonell. Den kan ikke fjernes med fornuft. Hadde man bare kunne pratet fornuft med folk så hadde verken frykt eller angst eksistert.

Anonymkode: 28161...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at hun bare får bruke telefon og nettbrett når dere er til stede.

Ellers tipper jeg dette er omtrent som spøkelseshistoriene vi fortalte da vi var barn. Det var herlig spennende selv om vi viste det var tull. Noen ble virkelig redde, men det gikk over.

Anonymkode: 5b329...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så snakk med kontaktlærer da, og hør om de skal ta en felles elevprat om det. Trenger ikke være passiv aggressiv når jeg bare gir deg info. Ikke alle foreldre følger med 

Anonymkode: b8934...9e0

Om du synes jeg svarte aggressivt beklager jeg det.

 

Anonymkode: 00da2...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sørg for at hun bare får bruke telefon og nettbrett når dere er til stede.

Ellers tipper jeg dette er omtrent som spøkelseshistoriene vi fortalte da vi var barn. Det var herlig spennende selv om vi viste det var tull. Noen ble virkelig redde, men det gikk over.

Anonymkode: 5b329...f4e

Får kun bruke det i stuen ja :) Med unntak av Netflix som hun får se på i sengen i helgene

Anonymkode: 00da2...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har alltid eksistert, og kommer alltid til å være her. Pompel og Pilt, Slenderman, varulver og nøkken. Barn vil alltid tiltrekkes og frastøtes av slike, og noen tar det hardere enn andre. Jeg tror det vi må gjøre er å snakke med dem og trygge dem. Det er naturlig å føle frykt og redsel, og vi kan ikke beskytte dem mot alt, men vi må hjelpe dem gjennom det så godt vi kan.

Anonymkode: 76d9d...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...