Gå til innhold

Tor Mikkel Waras samboer er siktet?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har sluttet med å straffe noen for noe som vi vet andre har gjort.

Anonymkode: a51f5...476

Erna Solberg gikk i alle fall meget langt i å beskylde Black Box for å gjøre livet surt for Wara. Hvordan var det med straffingen, sa du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica
4 timer siden, Hjertefru skrev:

Hæ, seriøst? Dette er jo bare tragisk, og hvis dette er sant vitner det om et menneske i dyp psykisk ubalanse. 

Ja, sånn var det. Hvit: personlig tragedie. Svart: terrorist.

Vet du hva - jeg syns egentlig de høyreekstreme i Norge setter alle psykisk syke i et ufortjent dårlig lys.

 

wara.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå får dere stoppe heksejaken. Når trollene til venstresiden spretter frem kvinnesterke ser det ikke pent ut.

Hun er ikke politiker og har ingen sentrale samfunnsverv. Det er ingen ting som tyder på at Wara visste om dette. Jeg kan ikke noen grunn til at dette skal hefte ved han og han burde kunne komme tilbake like fullt som før. Dette er heller ingen sak som hefter ved FRP og det er ingen grunn til at de skulle få avsky eller symparti for dette. Vi har sluttet med å straffe noen for noe som vi vet andre har gjort.

Anonymkode: a51f5...476

Selvfølgelig skal ikke Wara klandres for noe noen andre har gjort, men spørsmålet er vel om han kan fortsette hvis dette stemmer? Er ikke Kripos (i motsetning til politiet) direkte underlagt justis- og beredskapsdepartementet? En slik prosess med etterforskning, rettsak og dom vil ta lang til, og han vil i høyeste grad anses som inhabil mens det pågår. Mulig jeg har misforstått. 

Ellers artig hvordan det kalles heksejakt hver gang noen med tilknytning til FrP blir tatt med buksa nede. Dette fra gjengen som før disse avsløringene mente kollektiv utvisning av alle utlendinger og deportasjon av folk fra ytre venstre til Russland var den beste løsningen.  

Anonymkode: 8f80e...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes meg for en tråd... Venstresida er snart like ille som høyresida når det gjelder retorikk, uthenging, polarisering og hat. 

Kan noen stoppe karusellen? Jeg vil av!

Anonymkode: 5e9e8...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å hjelpes meg for en tråd... Venstresida er snart like ille som høyresida når det gjelder retorikk, uthenging, polarisering og hat. 

Kan noen stoppe karusellen? Jeg vil av!

Anonymkode: 5e9e8...e7b

Øøøøhh... kan du si helt konkret hve VENSTREsida her har gjort? Kom med eksempler!

(Skadefryd er ikke dødelig, vet du.)

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun er skyldig i dette, da er det nesten som et Munchausen by proxy-syndrom, bare at hun ikke gjør det med barn, men ting for å få oppmerksomhet. Med så mye overvåkning hun må ha visst de var omgitt av, så måtte hun jo vite at hun ville bli oppdaget. Veldig pussig hele greia.

Anonymkode: dc000...b0d

Jesus jeg er lei dere som diagnostiserer med munchausen by proxy er inne. Lært deg et nytt fint ord?

Anonymkode: 0e600...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, amandine skrev:

En skikkelig god avdeling av gutteklubben grei i partiet for lov og orden. Sjarmerende.

Og Giske og Øygård.

Anonymkode: ced12...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Øøøøhh... kan du si helt konkret hve VENSTREsida her har gjort? Kom med eksempler!

(Skadefryd er ikke dødelig, vet du.)

Det er faktisk dødelig. Hva venstresida har gjort.. hmm.. Skal vi starte eller avslutte med stalin? 

Anonymkode: ced12...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå får dere stoppe heksejaken. Når trollene til venstresiden spretter frem kvinnesterke ser det ikke pent ut.

Hun er ikke politiker og har ingen sentrale samfunnsverv. Det er ingen ting som tyder på at Wara visste om dette. Jeg kan ikke noen grunn til at dette skal hefte ved han og han burde kunne komme tilbake like fullt som før. Dette er heller ingen sak som hefter ved FRP og det er ingen grunn til at de skulle få avsky eller symparti for dette. Vi har sluttet med å straffe noen for noe som vi vet andre har gjort.

Anonymkode: a51f5...476

Dette er på ingen måte en heksejakt. Det er ingen som sier at Wara har visst om noe. Likevel er det naivt å tro at det ikke vil og bør få en innvirkning på justisministerens stilling, hvis Waras samboer skulle vise seg å være skyldig i det hun er tiltalt for.

Å mene at dette, hvis hun er skyldig, ikke bør påvirke hans stilling som justisminister, det tror jeg viser en manglende forståelse for hva justisministerens rolle er og hva hun ev. har gjort seg skyldig i.

Anonymkode: e1d6c...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jesus jeg er lei dere som diagnostiserer med munchausen by proxy er inne. Lært deg et nytt fint ord?

Anonymkode: 0e600...195

Hvis du mener at det at jeg lærte det ordet for ca. 35 år siden er nylig, så ja, da har jeg vel lært meg et nytt ord. Faktisk første gang jeg bruker begrepet her på forumet.

Å påpeke likheter mellom det hun ev. har gjort og den diagnosen, det betyr ikke at jeg diagnostiserer henne med det, for det gjør hun sikkert ikke. Men det er jo en nesten påfallende likhet.

Og du må selvfølgelig ha lov til å være helt uenig.

Anonymkode: e1d6c...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe som ikke stemte i denne saken, men at den skulle være så gæli hadde jeg aldri sett for meg!

Jeg sitter på henda mine for ikke å uttrykke med om de «venstreradikale» i full offentlighet, selv om det klør og håper dama har en diagnose som kan forklare det hele.

Stakkars familie ❤️

Hilsen sosialist 

Anonymkode: e2448...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du mener at det at jeg lærte det ordet for ca. 35 år siden er nylig, så ja, da har jeg vel lært meg et nytt ord. Faktisk første gang jeg bruker begrepet her på forumet.

Å påpeke likheter mellom det hun ev. har gjort og den diagnosen, det betyr ikke at jeg diagnostiserer henne med det, for det gjør hun sikkert ikke. Men det er jo en nesten påfallende likhet.

Og du må selvfølgelig ha lov til å være helt uenig.

Anonymkode: e1d6c...d01

Münchhausens syndrom dreier seg om sympati på bakgrunn av påstått sykdom/skade hos en selv. 

Münchhausen by proxy er å påføre dette på andre for å få sympati. 

Det å gjøre skade på materielle ting er ikke Münchhausen.  

Anonymkode: e1b32...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Münchhausens syndrom dreier seg om sympati på bakgrunn av påstått sykdom/skade hos en selv. 

Münchhausen by proxy er å påføre dette på andre for å få sympati. 

Det å gjøre skade på materielle ting er ikke Münchhausen.  

Anonymkode: e1b32...dea

Herlighet, det var jo derfor jeg sa at det lignet på det, ikke at det var det. Jeg presiserte jo at hun gjør ting mot ting, ikke barn. Jeg er fullstendig klar over det du skriver her. Hun har ev. påført skade på ting for å få oppmerksomhet og sympati - det er jo nærliggende å tro at hun har ønsket seg oppmerksomhet og sympati så aktiv som hun har vært ut mot media i denne saken. Derfor kan det minne om...

 

Anonymkode: e1d6c...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, det var jo derfor jeg sa at det lignet på det, ikke at det var det. Jeg presiserte jo at hun gjør ting mot ting, ikke barn. Jeg er fullstendig klar over det du skriver her. Hun har ev. påført skade på ting for å få oppmerksomhet og sympati - det er jo nærliggende å tro at hun har ønsket seg oppmerksomhet og sympati så aktiv som hun har vært ut mot media i denne saken. Derfor kan det minne om...

 

Anonymkode: e1d6c...d01

Ønske om oppmerksomhet? Hun har gjort en ulovlig kriminell handling og prøvd å legge skylden på andre. Hvorfor disse forsøkene på å bortforklare og bagatellisere handlingene og motivene hennes? 

Anonymkode: b3b1b...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ønske om oppmerksomhet? Hun har gjort en ulovlig kriminell handling og prøvd å legge skylden på andre. Hvorfor disse forsøkene på å bortforklare og bagatellisere handlingene og motivene hennes? 

Anonymkode: b3b1b...569

Nei, nå må du gi deg. Jeg har på absolutt INGEN måte forsøkt å bortforklare eller bagatellisere handlingene og motivene hennes. Jeg kom bare med en betraktning om at det hun har gjort, hvis hun er skyldig, minner om handlingene til en müchhausen by proxy.

Jeg mener at det hun har gjort, om hun er skyldig, er svært alvorlig og at det er like mye et angrep på demokratiet som om det først var spekulasjoner og teorier om da disse "angrepene" på hjemmet deres begynte. Jeg mener også at hvis hun er skyldig så må hun straffes for langt mer enn "bare" det å ha diktet opp en kriminell handling. Jeg mener hun i så fall må straffes for et angrep på demokratiet og at hun ansvarliggjøres for de enorme kostnadene dette har ført til for politiet og PST. Jeg har kommentert tidligere i tråden og den andre tråden, men da jeg skrev den kommentaren du klikket for mente jeg kun det jeg skrev - ikke alle dine private tolkninger av det jeg skrev. De får du stå for selv!

Anonymkode: e1d6c...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk dødelig. Hva venstresida har gjort.. hmm.. Skal vi starte eller avslutte med stalin? 

Anonymkode: ced12...ea2

Ah, festlig. Men jeg tenkte vel mest konkret "etter at fru Wara ble avslørt". 

Og et tips: å mase om Stalin er som å mase om Hitler - egentlig veldig irrelevant for alle dem som ikke satt i maktapparatet der for 70 år siden og kunne bestemme hvem som fikk leve og dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og Giske og Øygård.

Anonymkode: ced12...ea2

Sitter noen av disse i regjering, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, nå må du gi deg. Jeg har på absolutt INGEN måte forsøkt å bortforklare eller bagatellisere handlingene og motivene hennes. Jeg kom bare med en betraktning om at det hun har gjort, hvis hun er skyldig, minner om handlingene til en müchhausen by proxy.

Jeg mener at det hun har gjort, om hun er skyldig, er svært alvorlig og at det er like mye et angrep på demokratiet som om det først var spekulasjoner og teorier om da disse "angrepene" på hjemmet deres begynte. Jeg mener også at hvis hun er skyldig så må hun straffes for langt mer enn "bare" det å ha diktet opp en kriminell handling. Jeg mener hun i så fall må straffes for et angrep på demokratiet og at hun ansvarliggjøres for de enorme kostnadene dette har ført til for politiet og PST. Jeg har kommentert tidligere i tråden og den andre tråden, men da jeg skrev den kommentaren du klikket for mente jeg kun det jeg skrev - ikke alle dine private tolkninger av det jeg skrev. De får du stå for selv!

Anonymkode: e1d6c...d01

Nå har jeg ikke lest alle kommentarene dine, men ser du ikke at det er så stor forskjell på hvordan handlinger tolkes utifra nasjonalitet og posisjon i samfunnet? Er det en med utenlandsk bakgrunn spør ingen om det kan være psykisk sykdom med i bildet, selv om mange flyktninger har opplevd store og mange traumer. Det er forskjellsbehandlingen jeg reagerer på.

Anonymkode: b3b1b...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg ikke lest alle kommentarene dine, men ser du ikke at det er så stor forskjell på hvordan handlinger tolkes utifra nasjonalitet og posisjon i samfunnet? Er det en med utenlandsk bakgrunn spør ingen om det kan være psykisk sykdom med i bildet, selv om mange flyktninger har opplevd store og mange traumer. Det er forskjellsbehandlingen jeg reagerer på.

Anonymkode: b3b1b...569

Det er en helt annen diskusjon enn hva du angrep meg for...

At ingen spør om det kan være psykisk sykdom med i bildet hos en med utenlandsk bakgrunn, det er jo feil. Det er jo mange saker hvor det har vært helt klare tilfeller av psykiatri, trikkedrapet er jo en av dem. Om man kan litt om flyktninger så vet man selvfølgelig også at mange av dem har opplevd store og mange traumer - og dessverre også at disse ofte ikke får nødvendig og nok behandling. Noen av dem vil kanskje heller aldri bli friske.

Men jeg er enig i at det er mange fordommer, også i slike saker. Se bare hva fylkesleder i Oslo Frp sier: https://www.dagbladet.no/nyheter/fylkesleder-i-oslo-frp-mener-waras-samboer-er-et-offer/70879521

Det er ikke enkelt med saker der personer med utenlandsk bakgrunn står bak kriminelle handlinger. Dessverre er terror og ektremisme blitt noe vi må leve med. Det gjør også at det er nærliggende å ta dette med i beregningen når noe skjer.

Men, jeg mener at media bør bli mye mer bevisste sin egen rolle og egen makt i det å forme holdninger i befolkningen. De slår altfor raskt opp saker og teorier før man vet hva som står bak. Da er det ofte den objektive journalistikken forsvinner i ønsket om å selge flest aviser, skaffe nok klikk, ha nok seere. Dette er farlig, for det er med på å polarisere, og det gir populistiske, grunne partier over hele Europa muligheten til å blomstre.

Hvis samboeren til Wara er skyldig, og hun ev. står bak alle hendelsene mot hjemmet deres, og hun er tilregnelig, da mener jeg at hun må straffes strengt, for da er det hun har gjort like mye et angrep på demokratiet som om det var andre som hadde gjort det. At hun ev. har hatt helt andre hensikter, det er ikke spesielt formildende. En annen grunn til å straffe dette tøft er fordi dette er en måte å bruke sosiale medier for å hisse opp fremmedfrykt, men også gjøre slike handlinger og så forsøke å å legge skyld på andre - det bør det slås hardt ned på. Er ikke lovgivningen klar nok på dette feltet bør den bli det.

Men det er en tragedie for den familien og spesielt barna, ingen tvil om det.

Anonymkode: e1d6c...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en helt annen diskusjon enn hva du angrep meg for...

At ingen spør om det kan være psykisk sykdom med i bildet hos en med utenlandsk bakgrunn, det er jo feil. Det er jo mange saker hvor det har vært helt klare tilfeller av psykiatri, trikkedrapet er jo en av dem. Om man kan litt om flyktninger så vet man selvfølgelig også at mange av dem har opplevd store og mange traumer - og dessverre også at disse ofte ikke får nødvendig og nok behandling. Noen av dem vil kanskje heller aldri bli friske.

Men jeg er enig i at det er mange fordommer, også i slike saker. Se bare hva fylkesleder i Oslo Frp sier: https://www.dagbladet.no/nyheter/fylkesleder-i-oslo-frp-mener-waras-samboer-er-et-offer/70879521

Det er ikke enkelt med saker der personer med utenlandsk bakgrunn står bak kriminelle handlinger. Dessverre er terror og ektremisme blitt noe vi må leve med. Det gjør også at det er nærliggende å ta dette med i beregningen når noe skjer.

Men, jeg mener at media bør bli mye mer bevisste sin egen rolle og egen makt i det å forme holdninger i befolkningen. De slår altfor raskt opp saker og teorier før man vet hva som står bak. Da er det ofte den objektive journalistikken forsvinner i ønsket om å selge flest aviser, skaffe nok klikk, ha nok seere. Dette er farlig, for det er med på å polarisere, og det gir populistiske, grunne partier over hele Europa muligheten til å blomstre.

Hvis samboeren til Wara er skyldig, og hun ev. står bak alle hendelsene mot hjemmet deres, og hun er tilregnelig, da mener jeg at hun må straffes strengt, for da er det hun har gjort like mye et angrep på demokratiet som om det var andre som hadde gjort det. At hun ev. har hatt helt andre hensikter, det er ikke spesielt formildende. En annen grunn til å straffe dette tøft er fordi dette er en måte å bruke sosiale medier for å hisse opp fremmedfrykt, men også gjøre slike handlinger og så forsøke å å legge skyld på andre - det bør det slås hardt ned på. Er ikke lovgivningen klar nok på dette feltet bør den bli det.

Men det er en tragedie for den familien og spesielt barna, ingen tvil om det.

Anonymkode: e1d6c...d01

Det var ikke meningen å angripe deg, det er riktig at det i mange saker avdekkes psykisk sykdom, men i kommentarfeltene er det oftest fullt angrep på alle muslimer, de er ute etter å ødelegge vesten, islamister alle sammen, alt er venstresidas skyld, de er landsvikere osv osv

Anonymkode: b3b1b...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...