Gå til innhold

Finne på egne navn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg 95% sikker på at dette er en tulletråd, men sånn i tilfelle ikke, skal jeg forsøke å svare fornuftig også! HI - du skriver at dere har lyst på et spesielt/originalt navn. Det har også minst 80% av andre blivende foreldre. Resultatet er en haug av merkelige og til dels uforståelige navn. Navnet gjør ikke barnet mer spesielt enn det allerede er - barn kommer uansett bare i én utgave. ALLE barn er spesielle for SINE nærmeste (og de bryr seg ikke om andres kreative navnevalg engang). Jeg jobber i skolevesenet, og det er nå blitt slik at noen foreldre faktisk blir litt sure når det viser seg at det er tre i samme klasse med det samme navnet, som de trodde var så unikt..... Jeg råder deg heller til å stole på at ditt barn er bra nok som det er, lag lister over navn du og mannen begge liker, og la datteren din få slippe å stave, forklare eller være flau over navnet sitt! Det er nemleg ikke du som skal bære det, selv om du er med på å bestemme det nå. 

Anonymkode: 5df90...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk. Deilig å se at noen endelig er enig med meg :P

Anonymkode: ef6d7...088

Da kan du bytte navn til Andirelle eller Laterna selv, så lar du barnet ditt få et normalt navn det ikke trenger å skjems over

Anonymkode: 20548...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎12‎.‎03‎.‎2019 den 18.47, Anonym bruker skrev:

Det er absolutt ingen grunn til å irettesette andre brukere. Vi kan svare som vi vil. 

Det finnes nok av navn å velge mellom. Hvorfor insistere på at barnet skal få et vanskelig og underlig navn? 

Blir som mora til Carosander dette her. 

Anonymkode: 52a3f...d22

Vel..du irettesetter jo selv, så hva er problemet?  Hvis du/dere kan svare som dere vil, så gjelder vel det for alle, da altså HI også, ikke sant?

Anonymkode: cc5bf...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da synes jeg heller du kan ha et navn som «kia» for ekempel.

Anonymkode: f7682...89c

Hadde helt glemt at Kia var et bil navn🙈 hehe. søkte litt på nettet og det var visst et helt vanlig navn også. Følte meg flink som fant på et nytt navn, jeg..

Anonymkode: f7682...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 2 år senere...
Anonym bruker skrev (På 25.3.2020 den 12.24):

Hva ble det til, trådstarter?

 

Anonymkode: fcf63...f1a

Hei igjen, TS her! Holdt meg litt unna forumer etter mange negative kommentarer på tråden min, men oppdaget nå at jeg aldri fulgte opp her. Tok til meg rådene jeg fikk, og mannen min og jeg landet på navnet Lena, ettersom det var noe av det nærmeste vi kunne komme Laterna uten å velge et navn som høres ut som en medisin (etter hva jeg fikk beskjed om her) 🤪 Frisk og fin jente, og nå venter vi nummer 2 i april 😊

Anonymkode: ef6d7...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...