Gå til innhold

Hva tror dere om MJ "dokumentaren"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg begynte å se den. Fikk dårlig magefølelse og skrudde av. Det var noe som rørte magefølelsen min om at dette ikke stemmer.

Jeg er veldig tilhenger av å tro på ofre. Men må melde pass denne gangen. Tror MJ hatt mye issues. Men ikke pedofili.

Anonymkode: 1cc60...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil om at han har forgrepet seg på mange av disse guttene. Jeg er litt i tvil om hans egen psykiske tilstand og modenhet. Han oppførte seg på mange måter som et barn selv, og hadde en oppvekst hvor han sannsynligvis fikk svært mangelfull emosjonell omsorg. 

Anonymkode: 4bfd9...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at produsenten vil tjene en formue på den og at en domstol er bedre egnet til å vurdere bevisene og fastslå skyldspørsmålet enn jeg er.

Anonymkode: 379cd...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett den, så kan ikke uttale meg om den.

Men tror MJ var veldig skadet av sin egen oppvekst og var veldig umoden selv, jeg tror han "lekte" med disse guttene og var helt på deres nivå selv egentlig. Om det var overgrep er vanskelig å si, men han haddde jo en voksen kropp, og en veldig barnslig og psykisk skadet mentalhelse, så det er ikke sikkert han selv så på det som det ihvertfall?

Han kunne lage musikk, han kunne synge og han kunne danse, men jeg tror ikke det var mye mer enn det han kunne. Han hadde det nok ikke særlig bra, og hans virkelighetsflukt var "leken" med disse barna.

Anonymkode: 508a3...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sett den, så kan ikke uttale meg om den.

Men tror MJ var veldig skadet av sin egen oppvekst og var veldig umoden selv, jeg tror han "lekte" med disse guttene og var helt på deres nivå selv egentlig. Om det var overgrep er vanskelig å si, men han haddde jo en voksen kropp, og en veldig barnslig og psykisk skadet mentalhelse, så det er ikke sikkert han selv så på det som det ihvertfall?

Han kunne lage musikk, han kunne synge og han kunne danse, men jeg tror ikke det var mye mer enn det han kunne. Han hadde det nok ikke særlig bra, og hans virkelighetsflukt var "leken" med disse barna.

Anonymkode: 508a3...19f

Enig.

Om han faktisk har gjort noe eller ikke, det er jeg ikke sikker på om vi noengang får vite. Da tror jeg det må være fysiske beviser, som filmer. Men hvis slike har eksistert så vil jeg også tro de er destruert for lenge siden.

 

Anonymkode: 93029...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke i tvil om at han har forgrepet seg på mange av disse guttene. Jeg er litt i tvil om hans egen psykiske tilstand og modenhet. Han oppførte seg på mange måter som et barn selv, og hadde en oppvekst hvor han sannsynligvis fikk svært mangelfull emosjonell omsorg. 

Anonymkode: 4bfd9...25c

Enig i denne. 

Anonymkode: 50250...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han er skyldig som bare det. Jeg tror han selv var skadet, det synes jeg også kom frem, men det unnskylder ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% uskyldig. de er kun ute etter pengene hans... uansett så bør de ikke dra opp dette nå, går kun utover hans 3 barn

Anonymkode: 60281...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han er 100% skyldig, og det trodde jeg før denne filmen også. LaToya og Jermaine har også uttalt tidligere at han har upassende forhold til små gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene er ihvertfall skyldig, som tillot dette. Uansett hvor mye penger som ble tilbudt meg, ville jeg aldri latt sønnen min dele seng med en voksen mann.

Anonymkode: bda74...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sett den, så kan ikke uttale meg om den.

Men tror MJ var veldig skadet av sin egen oppvekst og var veldig umoden selv, jeg tror han "lekte" med disse guttene og var helt på deres nivå selv egentlig. Om det var overgrep er vanskelig å si, men han haddde jo en voksen kropp, og en veldig barnslig og psykisk skadet mentalhelse, så det er ikke sikkert han selv så på det som det ihvertfall?

Han kunne lage musikk, han kunne synge og han kunne danse, men jeg tror ikke det var mye mer enn det han kunne. Han hadde det nok ikke særlig bra, og hans virkelighetsflukt var "leken" med disse barna.

Anonymkode: 508a3...19f

Dette ! 

Anonymkode: 82e37...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror han er skyldig. De to ofrene fremstår som svært troverdige, det samme gjør familiemedlemmene deres. Meget mulig MJ var skadet av en ødelagt barndom, men det unnskylder ikke overgrep og trusler mot små gutter. 

Anonymkode: 1580c...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke MJ selv oppfattet det som overgrep. Slik dokumentaren fremstiller det, så virker det som han ville være snill, men kan virke som han ikke har forstått at han selv var voksen. Disse barna forgudet jo til og med MJ etter overgrepene. Så med et slikt forskrudd sinn som MJ hadde, tror jeg ikke han forstod at han gjorde noe galdt. Må si jeg blir også overrasket over naiviteten til foreldre til disse barna. Hun ene moren sa det til og med selv. Og i ettertid, da hun fulgte med på MJ så fant hun et mønster i at barna ble byttet ut etter hvert som de vokste til. Jeg tror at de fleste barna som omgikk han, så nært, ble misbrukt. Tenk om han nordmannen, som var med i norske talenter, også har blitt misbrukt da. Tviler på at pedofile klarer å styre sine lyster for noen tilgjengelige barn, dessverre.

Anonymkode: 8d923...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guilty as sin... mannen var jo mildt sagt forstyrret. Hans tre “biologiske” barn synes jeg synd på, tenk å vokse opp i et sånt sirkus..

Anonymkode: 8143f...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uskyldig.

"Ofrene" fremsto som lite troverdige. 

Anonymkode: a2662...0ac

Så vi samme dokumentar? De virket veldig troverdige. 

Han ene var åpenbart deprimert av det gan hadde opplevd.

 

Anonymkode: c9c4b...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vi samme dokumentar? De virket veldig troverdige. 

Han ene var åpenbart deprimert av det gan hadde opplevd.

 

Anonymkode: c9c4b...ee2

Ja, jeg så dokumentaren og jeg synes ikke de virket troverdige. 

Anonymkode: a2662...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg så dokumentaren og jeg synes ikke de virket troverdige. 

Anonymkode: a2662...0ac

Jeg sier som Rønsen: hvis dette er skuespill, så er de noen fantastiske skuespillere.

Hvordan ville du forventet at de skulle oppføre seg? For at du skulle tro på dem? Nå er jeg bare nysgjerrig.

Anonymkode: c9c4b...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han er skyldig. At mange av guttevennene forteller nå at de aldri har blitt misbrukt, betyr ikke at de som står frem ikke har blitt det. Det var nok bare de som kom aller nærmest som ble det. Michael var nok mer enn bare seksuelt tiltrukket av de, det kan nok heller ligne en slags forelskelse. Som flere sier så virket det som han mentalt var et barn selv. Han visste nok ikke hvordan han skulle håndtere følelsene han kjente på, og han fikk guttene til å vise kjærligheten sin på helt feil måte.

Eller så har han vært en manipulerende pedofil mann som visste nøyaktig hva han holdt på med, og spilte et spill for å lokke til seg gutter. 

Vi vil aldri få vite sannheten, men jeg synes jo det er helt sinnsykt at mange tror han er helt uskyldig. Kanskje han ikke visste det var galt... Kanskje tankene hans var gode, men handlingene var absolutt ikke det. 

Anonymkode: bb0cf...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier som Rønsen: hvis dette er skuespill, så er de noen fantastiske skuespillere.

Hvordan ville du forventet at de skulle oppføre seg? For at du skulle tro på dem? Nå er jeg bare nysgjerrig.

Anonymkode: c9c4b...ee2

Totalt uenig med deg. De såkalte ofrene eier ikke troverdighet.

Anonymkode: 02cee...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på dem. Jeg trodde på den første Jordy/Jordan. Dette var i 1992. Saken kom opp, faren til Jordy saksøkte for masse penger. Ja, det var masse problemer i familien der. Far endte opp med å ta selvmord etter at de kom til ett "settlement". Jordy har nå en ny identitet og ønsker ikke å bli blandet inn. Selv om de nye ønsker at han skal. 

Anonymkode: 00f32...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at han er skyldig! Men kanskje ikke på samme måte som «klassiske» pedofile, fordi han selv var så skadet. Jeg er helt sikker på at han ble forelsket i guttene, og de i han, men jeg er usikker på om jeg tror MJs emosjonelle alder var så mye eldre enn det de gutta var. Kanskje han bare var en liten homofil gutt, som aldri ble voksen. Uansett var det ikke greit, og jeg er sikker på at det er flere ofre der ute.. 

Anonymkode: 6c297...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...