Gå til innhold

1.klassinger. Har de masse besøk eller er på besøk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi har aldri besøk eller er på besøk😑 men vet ikke hvor vanlig de er i 1.klasse? Vi bor sentralt til så er ikke pes med kjøring. vi flyttet hit for 2 år siden så kjenner ikke så mange heller men nokk. Skal jeg bare spørre noen hun leker med og høre😏?

 

Anonymkode: 52085...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det ikke fullt så vanlig. Ungene går på SFO og kommer hjem i 4 tiden. Da er de slitne, skal ha middag, lekser, så aktiviteter, deretter kveldsmat og til sengs innen halv åtte.

Men hun har kanskje ei venninne på skolen som lekes mye med? Og dere har klasseliste med telefonnummer til foreldre? Sende en melding skader ingen og kanskje det er fler som tenker det samme som deg :) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over.. De leker på SFO sammen. Er hjemme 15.30. Da går det slag i slag til kveldsmat og leggetid. Med lekser, bading og en lillebror som vil leke med storesøster på 6 år, så er det ikke tid. Av og til er hun sammen med nabojenta som går i samme klasse. I helgene er det bursdagfeiring før klassekameratene. 

Jeg tenker at hun blir med / tar med venner hjem mer i 2. Klasse. 

Barnet ditt kan vel invitere venner hjem ? 

Anonymkode: ab6c0...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første klasse går jo avtaler via foreldrene så da er det bare å sende en melding og invitere. Feks: Har x lyst til å være med y hjem fra skolen på tirsdag. Vi henter de på AKS kl 15. Hilsen mammaen til x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førsteklassing enten har eller går på besøk 4-5 ganger i uken. Til de som ikke bor i samme gate er det jo vi foreldre som legger til rette for dette. Jeg syns det er viktig at de får leke sammen utenfor de organiserte rammene som det er på skolen og SFO. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Min førsteklassing enten har eller går på besøk 4-5 ganger i uken. Til de som ikke bor i samme gate er det jo vi foreldre som legger til rette for dette. Jeg syns det er viktig at de får leke sammen utenfor de organiserte rammene som det er på skolen og SFO. 

Nesten hver dag??? Det hørtes ekstremt mye ut. 

Anonymkode: 8cde5...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nesten hver dag??? Det hørtes ekstremt mye ut. 

Anonymkode: 8cde5...e8e

Syns du? Det går helt fint, altså. Etter middag og lekser er det fremdeles mye igjen av dagen og bortsett fra en fast aktivitet i uken så har vi god tid om ettermiddagene og i helgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Bestevenninnen i samme gate, så de leker sammen stort sett hver dag. 

Anonymkode: a6f6e...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nesten hver dag??? Det hørtes ekstremt mye ut. 

Anonymkode: 8cde5...e8e

Det er sånn her også, minus nesten. Avtalt besøk er 1-2 ganger i uka, men det er mange barn i nabolaget, og de ringer på til hverandre når de er ferdig med lekser. Noen ganger er de sammen hele ettermiddagen, noen ganger kanskje en time.

Ts, det er veldig enkelt å ordne i 1. klasse, send en melding til noen foreldre og spør om barnet deres vil bli med ditt barn hjem. Som oftest blir det godt mottatt. :)

Her ser jeg at allerede i 2. klasse blir det mer vanlig at barna avtaler sånt selv, eller bare sykler til hverandre. Det varierer sikkert fra sted til sted, men om det er sånn hos dere også så er det nok en fordel at noen da allerede har etablert en vane med å besøke eller ha besøk av ditt barn.

Anonymkode: 446a5...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjelden, men ser at mange barn har med noen hjem. Jeg har tvillinger, så mulig derfor ingen inviterer dem. 😊

Anonymkode: 89ee1...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig sjelden, men ser at mange barn har med noen hjem. Jeg har tvillinger, så mulig derfor ingen inviterer dem. 😊

Anonymkode: 89ee1...493

Men inviterer du da? 

Anonymkode: c3531...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig sjelden, men ser at mange barn har med noen hjem. Jeg har tvillinger, så mulig derfor ingen inviterer dem. 😊

Anonymkode: 89ee1...493

Ja, hvordan inviterer man da egentlig? Begge samtidig eller en om gangen? Er det greit å spørre om "Per og/eller Pål" vil bli med hjem? Tenker på om det da høres litt likegyldig ut, selv om saken er at man egentlig vil ha besøk av begge men synes det er fint om en av dem vil selv om den andre ikke vil/kan f.eks.

Anonymkode: 446a5...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvordan inviterer man da egentlig? Begge samtidig eller en om gangen? Er det greit å spørre om "Per og/eller Pål" vil bli med hjem? Tenker på om det da høres litt likegyldig ut, selv om saken er at man egentlig vil ha besøk av begge men synes det er fint om en av dem vil selv om den andre ikke vil/kan f.eks.

Anonymkode: 446a5...ffe

Sønnen min har tvillingvenner, og jeg sender bare melding om gutta vil komme. Så svarer mor enten ja eller nei, eller så sier hun at A er sliten, men B vil gjerne komme. 

Isipisi. 

Anonymkode: c3531...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første klassingen har trening tre ettermiddager i uka, og en dag til lekser. 

 

Heldigvis er gata full av unger fra damme skole og klasse :) så er bare å springe ut å bli med når det passer. 

 

Helgene er også travle med kamper,  løp etc men rekker som regel å leke med vennene uansett. 

Anonymkode: d4647...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første klassingen har trening tre ettermiddager i uka, og en dag til lekser. 

 

Heldigvis er gata full av unger fra damme skole og klasse :) så er bare å springe ut å bli med når det passer. 

 

Helgene er også travle med kamper,  løp etc men rekker som regel å leke med vennene uansett. 

Anonymkode: d4647...235

Førsteklassing som trener/konkurrerer 4-5 ganger i uken? Det syns jeg hørtes vannvittig ut. 

Anonymkode: c3531...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvordan inviterer man da egentlig? Begge samtidig eller en om gangen? Er det greit å spørre om "Per og/eller Pål" vil bli med hjem? Tenker på om det da høres litt likegyldig ut, selv om saken er at man egentlig vil ha besøk av begge men synes det er fint om en av dem vil selv om den andre ikke vil/kan f.eks.

Anonymkode: 446a5...ffe

De er to barn, så det er bare å invitere en og en. En gave for oss tvillingforeldre å få tid med den ene😊

Anonymkode: 89ee1...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men inviterer du da? 

Anonymkode: c3531...b84

Ja, det gjør jeg. Det hender ofte at noen blir med hjem til oss. Likevel ser jeg at tvillingene ikke har såå behov for besøk. De leker veldig fint sammen, men jeg vil gjerne at de skal få andre venner sånn at de kommer litt ut av tvillingbobla. 😊

Anonymkode: 89ee1...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør jeg. Det hender ofte at noen blir med hjem til oss. Likevel ser jeg at tvillingene ikke har såå behov for besøk. De leker veldig fint sammen, men jeg vil gjerne at de skal få andre venner sånn at de kommer litt ut av tvillingbobla. 😊

Anonymkode: 89ee1...493

Tenker du at de har godt av å være på lekebesøk hver for seg? 

Jeg hadde uansett spurt andre om de kan få komme på besøk. Ofte har man jo uansett me renn en venn på besøk om gangen 

Jeg har tro på åpen dialog mellom de voksne, da får man som regel ærlig svar når man spør om ting passer. 

Anonymkode: c3531...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...