Gå til innhold

Er det riktig at hjelpelærer kan forby elever å ta med seg drikkeflaske med vann hjemmefra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min går i fjerde klasse i en barneskole i Østfold. Han pleier å ta med seg vannflaske hjemmefra i fire år. Nå sier plutselig hjelpelæreren til alle i klassen at det ikke lov lenger å ta med vannflaske med vann oppi hjemmefra. Er dette riktig? Jeg har sendt brev til kontaktlæreren, men fikk ikke noe svar. Jeg er selv lærer, men har aldri hørt eller sett sånn regel ang. vannflaske på andre skoler. 

Anonymkode: edc39...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min går i fjerde klasse i en barneskole i Østfold. Han pleier å ta med seg vannflaske hjemmefra i fire år. Nå sier plutselig hjelpelæreren til alle i klassen at det ikke lov lenger å ta med vannflaske med vann oppi hjemmefra. Er dette riktig? Jeg har sendt brev til kontaktlæreren, men fikk ikke noe svar. Jeg er selv lærer, men har aldri hørt eller sett sånn regel ang. vannflaske på andre skoler. 

Anonymkode: edc39...e8e

Høres helt merkelig ut.

Anonymkode: 6f4c8...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel en del med flasker som lekker med ødelagte bøker som følge. Er vel ikke noe problem å ta med en tom flaske og fylle den på skolen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de heller ikke lov til det, var så mange som hadde flasker som lakk og det resulterte i ødelagte bøker.

Her har de vannkopper i klasserommet, på en hylle ved siden av vasken. Har en datter i 4. klasse.

Anonymkode: 8f2cb...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hos oss er det heller ikke lov å ha med vann hjemmefra. Vannflaskene skal fylles når ungene kommer på skolen og flaska skal oppbevares på anvist plass og tømmes før de går hjem. De fleste har flaskene stående på skolen, så sendes de hjem hver fredag sånn at de kan vaskes. Hvorfor? Fordi vi er lei av å bruke skoledagen til å tørke bøker og sekker, for ikke å snakke om nettbrett og pc'er som absolutt ikke liker å bades i vann på vei til eller fra skolen.

Anonymkode: 7fc27...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Det er vel ikke lov å ha med vann i sekken fordi de har ipad i sekken? 

Men jeg er enig at det er dumt. Dattera mi drikker nesten ikke på skolen. Blir kaos foran vasken når de skal drikke fra koppene. 

Anonymkode: 0cdfe...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo si at det ikke er lov til å ha vannflasker i sekken på grunn av fare for lekkasje og ødelagte bøker, men jeg kan ikke se noen grunn til at de skulle nekte barna å ta med seg vannflaske i et nett eller liknende. Spør læreren, så finner du ut av det.

Anonymkode: 7ee40...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...