Gå til innhold

Er det riktig at hjelpelærer kan forby elever å ta med seg drikkeflaske med vann hjemmefra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min går i fjerde klasse i en barneskole i Østfold. Han pleier å ta med seg vannflaske hjemmefra i fire år. Nå sier plutselig hjelpelæreren til alle i klassen at det ikke lov lenger å ta med vannflaske med vann oppi hjemmefra. Er dette riktig? Jeg har sendt brev til kontaktlæreren, men fikk ikke noe svar. Jeg er selv lærer, men har aldri hørt eller sett sånn regel ang. vannflaske på andre skoler. 

Anonymkode: edc39...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min går i fjerde klasse i en barneskole i Østfold. Han pleier å ta med seg vannflaske hjemmefra i fire år. Nå sier plutselig hjelpelæreren til alle i klassen at det ikke lov lenger å ta med vannflaske med vann oppi hjemmefra. Er dette riktig? Jeg har sendt brev til kontaktlæreren, men fikk ikke noe svar. Jeg er selv lærer, men har aldri hørt eller sett sånn regel ang. vannflaske på andre skoler. 

Anonymkode: edc39...e8e

Høres helt merkelig ut.

Anonymkode: 6f4c8...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel en del med flasker som lekker med ødelagte bøker som følge. Er vel ikke noe problem å ta med en tom flaske og fylle den på skolen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de heller ikke lov til det, var så mange som hadde flasker som lakk og det resulterte i ødelagte bøker.

Her har de vannkopper i klasserommet, på en hylle ved siden av vasken. Har en datter i 4. klasse.

Anonymkode: 8f2cb...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...