Gå til innhold

Til dere (single) damer...


oslo1974

Anbefalte innlegg

Andre tekst er helt klart mye bedre enn første, men det jeg reagerer mest på er at du sier at du følelsesmessig ikke er klar for å møte drømmedama. Da kan du egentlig like gjerne skrive at du i første omgang bare er ute etter å date litt, få litt avstand fra eksen på den måten og forhåpentligvis få uforpliktende sex på veien. For du sier det klart og tydelig - du er ikke klar.

Mitt beste råd er egentlig å roe helt ned, vente med den dateprofilen og heller jobbe med å bli klar følelsesmessig til å gå videre.

For riktig dame har du sikkert mye å gi, men du risikerer å såre andre (og deg selv, faktisk) om du nå hopper ut i dateverdenen når du faktisk ikke er klar for det. Er du ute etter sex, vær heller åpen om at det bare er det og ev. vennskap du nå er klar for. Det med at du kaaaanskje møter drømmedama og da tror du plutselig blir klar for et nytt forhold, det er litt selvbedrag, og bedrag av den dama, når du realistisk sett ikke har bearbeidet forholdet du har vært i og ikke klar følelsesmessig til å etablere et nytt forhold.

Ha litt tålmodighet. Land i deg selv før du kaster deg ut i dateverdenen.

 

Anonymkode: cec09...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med de andre. Dropp det med at du ikke er følelsesmessig klar for drømmedama. Hvorfor i all verden skal man møte deg da? Så du skal ha noe å fordrive tiden med til du evt blir klar? For mange klisjeer ja. Og hva i alle dager er greia med at du ikke er gylden, men mangler pigmenter. For det første gir ikke setningen mening (ikke gylden- manko på pigment ikke tilstede?) og for det andre så høres du ut som en skikkelig bleikfis. Om du ikke er unormalt lite pigmentert, men som alle andre i Norge er dette en rar ting å peke på

Anonymkode: 61034...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, oslo1974 skrev:

image.png.f87ebef8e4ca72665c0f5ae61251bdbe.png

Du skrev over her at du ikke er følelsesmessig klar for å gå inn i et nytt forhold. Siden du er så klar over dette synes jeg du enten skal holde deg helt unna dating en stund, slik at du ikke bruker damene du møter på veien og sårer disse. Hvis du likevel skal kaste deg for tidlig ut i dateverdenen, da bør du i det minste være ærlig om det, at du ikke er nylig blitt singel og at du ikke er helt klar for et langvarig forhold enda, men at du ønsker deg et fast forhold på litt sikt og trenger tid.

Anonymkode: cec09...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt feil ser jeg at jeg ikke skrev jeg er klar. Er ikke ute etter noe tilfeldig, men noen å dele livet med. 

Og jeg har ikke tenkt å såre noen nei - det er ikke aktuelt! 

 

Tok litt pointers av noen av dere da. 

 

 

Ahhh våren er i anmarsj, kjenner du det? Den beste tiden av året spør du meg. Liker godt å gå på ski i fjellet, stå på slalåm eller ta med et akebrett med ungene på slep. Men det å se snøen smelte og bjørka blir grønn er det beste tiden av året.


Er du som meg? Åpen, ærlig, lojal og liker et glass rødvin i sofaen eller en balkong i Frankrike – vil jeg gjerne bli bedre kjent med deg. 


Jeg er mann i min beste alder, sosial og trives sammen med venner og familie. Samtidig elsker jeg fred og ro og nyter ofte en rolig søndag med god og lang frokost. 

Mine venner vil beskrive meg som, omsorgsfull, kjærlig, selvstendig og full av humor. Jeg kan være litt reservert og liker ikke konflikter, men har mye kjærlighet og glede å dele. Har rom for mange 😊 


Varme sommerdager er noe jeg liker både i fjellet, stranden eller på 2 hjul i svingene. En tur til Barcelona eller Lisboa uten barn er veldig godt, men å ta de med på en opplevelsesferd gjennom Scotlands høyland, eller mange av Frankrikes historieøyeblikk er ikke å forakte. Er du lur, så kan du få meg med på tivoli og andre organiserte steder også.  


Har tre barn, og når jeg ikke er sammen med dem, kunne jeg tenke meg en date med deg.

Kanskje er vi perfect match, kanskje får vi noe å le av hver for oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et hav av forskjell på første utkastet ditt i tråden og dette.

Har kopiert det her og korrigerer bare litt skrivefeil:

 

Ahhh, våren er i anmarsj, kjenner du det? Den beste tiden av året, spør du meg. Liker godt å gå på ski i fjellet, stå på slalåm eller ta med et akebrett med ungene på slep. Men det å se snøen smelte og bjørka blir grønn er den beste tiden av året.


Er du som meg? Åpen, ærlig, lojal og liker et glass rødvin i sofaen eller en balkong i Frankrike – vil jeg gjerne bli bedre kjent med deg. 


Jeg er mann i min beste alder, sosial og trives sammen med venner og familie. Samtidig elsker jeg fred og ro og nyter ofte en rolig søndag med god og lang frokost. 

Mine venner vil beskrive meg som omsorgsfull, kjærlig, selvstendig og full av humor. Jeg kan være litt reservert og liker ikke konflikter, men har mye kjærlighet og glede å dele. Har rom for mange 😊 


Varme sommerdager er noe jeg liker, både i fjellet, stranden eller på to hjul i svingene. En tur til Barcelona eller Lisboa uten barn er veldig godt, men å ta de med på en opplevelsesferd gjennom Scotlands høyland, eller mange av Frankrikes historieøyeblikk er ikke å forakte. Er du lur, så kan du få meg med på tivoli og andre organiserte steder også.  


Har tre barn, og når jeg ikke er sammen med dem, kunne jeg tenke meg en date med deg.

Kanskje er vi perfect match, kanskje får vi noe å le av hver for oss.

 

Bare småting som komma osv. Lykke til :)

Anonymkode: cec09...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten gi deg cred for at du har tatt til deg det som står og ikke gått fullstendig i forsvar av noen av svarene som nok har vært ganske skarpe.

Anonymkode: cec09...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er fantastisk! Dette er "kvinner er fra Pluto, menn er fra Mars" på virkelig! Ikke til å undres over at de fleste forhold går til h******! 😆

Anonymkode: f7701...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, oslo1974 skrev:

Hei (igjen)


Takk så mye for tilbakemeldingene.... det var nyttig å ta en runde her med tekst før jeg poster :)

Jeg har jobbet litt mer med teksten da. Slettet den jeg hadde, og laget en ny en. 

Kan dere slette den teksten fra minnet, tenke at dere er på utkikk etter drømmemannen og ser da et bilde av mannen som appellerer. 

Så skal dere lese teksten: Jeg er ikke spesielt god i rettskrivning og formuleringer. Sliter litt her, men men 

 

Heisann

Ahhh våren er i anmarsj, kjenner du det? Den beste tiden av året spør du meg. Liker godt å gå på ski i fjellet, stå på slalåm eller ta med et akebrett med ungene på slep. Men det å se snøen smelte og bjørka blir grønn er det beste tiden av året.

Er du som meg? Åpen, ærlig, lojal og liker et glass rødvin i sofaen eller en balkong i Frankrike – vil jeg gjerne bli bedre kjent med deg.

Jeg er relativt nysingel, og ikke helt følelsesmessig «klar» for å møte drømmekvinnen. Så hva gjør jeg her da? Titter, dater, og håper at plutselig så klaffer tid, sted og kjemi. Og hvem vet, kanskje det er nettopp deg som er drømmekvinnen.

Jeg er veldig sosial, og kan ha mange avtaler. Samtidig elsker jeg fred og ro, og nyter ofte en rolig søndag med god og lang frokost med nystekte rundstykker, kaffe og et glass juice. En god film i eget selskap får jeg også til.

Mine venner vil beskrive meg som, omsorgsfull, kjærlig, selvstendig og full av humor. Jeg kan være litt reservert og liker ikke konflikter, men har mye kjærlighet og glede å dele. Har rom for mange 😊

Varme sommerdager er noe jeg liker samt oppleve nye kulturer. Huden er ikke gylden, da manko på pigmenter ikke er til stede. En tur til Barcelona eller Lisboa uten barn er veldig godt, men å ta de med på en opplevelsesferd gjennom Scotlands høyland, eller mange av Frankrikes historieøyeblikk er ikke å forakte. Å ta turen via en fornøyelsespark eller se underverker av et byggverk gjør jeg gjerne.

Jeg trenger ikke å «reddes» da jeg både klarer meg og trives alene. Jeg er ute etter en real, morsom og omsorgsfull kvinne som er trygg på seg selv og er veletablert.

Du trenger likevel heller ikke å være «klar». Klar for hva? Enten blir daten en god historie, du får en ny venn eller kanskje du fant drømmemannen...

 

 

 

Ble teksten bedre? :)

Nei. Jeg syns ikke det 🤣🙈 Du prøver jo altfor hardt ! Å nevne alle de stedene.. Det trenger du ikke.. 

Nei. Jeg tror jeg hadde falt for en som skrev ala dette

Hei! Jeg er en mann på 50 år som vil møte nye folk, kanskje jeg møter den rette ?

Jeg er glad i å være ute, gå turer ( klisjé, men hvem liker vel ikke å gå turer?) Og stå på slalom.Elles liker jeg å reise. 

Jeg er en rolig og hyggelig fyr. Liker å se på film , men nå er jeg lei av å se på film alene. 

Det jeg ser etter er ei morsom og allright jente jeg kan bli kjent med. 

Kan jo slenge på hvordan musikk du liker. Så blir det litt personlig. 

 

Jeg vet ikke jeg. . Jenter som er på jakt etter en mann, vil ha en vanlig, normal  snill mann som liker å finne på ting 🤣 

Jeg orker ikke at du selger deg inn så veldig. Og alle de turene du lokker med.. Jeg blir litt anti. Ikke trenger du å ramse opp alt som er bra med deg heller. 

Anonymkode: b9e79...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, oslo1974 skrev:

Det ble litt feil ser jeg at jeg ikke skrev jeg er klar. Er ikke ute etter noe tilfeldig, men noen å dele livet med. 

Og jeg har ikke tenkt å såre noen nei - det er ikke aktuelt! 

 

Tok litt pointers av noen av dere da. 

 

 

Ahhh våren er i anmarsj, kjenner du det? Den beste tiden av året spør du meg. Liker godt å gå på ski i fjellet, stå på slalåm eller ta med et akebrett med ungene på slep. Men det å se snøen smelte og bjørka blir grønn er det beste tiden av året.


Er du som meg? Åpen, ærlig, lojal og liker et glass rødvin i sofaen eller en balkong i Frankrike – vil jeg gjerne bli bedre kjent med deg. 


Jeg er mann i min beste alder, sosial og trives sammen med venner og familie. Samtidig elsker jeg fred og ro og nyter ofte en rolig søndag med god og lang frokost. 

Mine venner vil beskrive meg som, omsorgsfull, kjærlig, selvstendig og full av humor. Jeg kan være litt reservert og liker ikke konflikter, men har mye kjærlighet og glede å dele. Har rom for mange 😊 


Varme sommerdager er noe jeg liker både i fjellet, stranden eller på 2 hjul i svingene. En tur til Barcelona eller Lisboa uten barn er veldig godt, men å ta de med på en opplevelsesferd gjennom Scotlands høyland, eller mange av Frankrikes historieøyeblikk er ikke å forakte. Er du lur, så kan du få meg med på tivoli og andre organiserte steder også.  


Har tre barn, og når jeg ikke er sammen med dem, kunne jeg tenke meg en date med deg.

Kanskje er vi perfect match, kanskje får vi noe å le av hver for oss.

 

Så ikke dette før nå.. Nå begynner det å bli bra ja 😊👏

Anonymkode: b9e79...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Nå byr du i alle fall på deg selv. Jeg tenker at du er nå verd å undersøke litt nærmere. Jeg er litt usikker på det avsnittet med at du er nysingel. Det er noe der som føles litt som grums. Må du definere hva du er ute etter, evt ikke ute etter?

Reagerte på samme avsnittet. HI; hvorfor er du på markedet hvis du ikke er klar? Jeg brukte to år på å bli klar, og først da presenterte jeg meg på markedet.

Selv om teksten nå er bedre, så er den like klisjefylt. Dette er alt-i-ett-mannen, liksom. Sosial, men liker seg alene. Liker vinteren, men liker våren også, og sommeren. Er ikke klar for et forhold, men er klar for et forhold. Er ikke brun, men mangler heller ikke pigment ( - eh, hva prøver du å si her? At du er beige?) Liker å leve alene, men søker en kvinne. 

Det er som å ha både gassen og bremsen aktivert samtidig. Du vil please alle, men ender med å bli helt fargeløs. 

Anonymkode: 0b977...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden er fantastisk! Dette er "kvinner er fra Pluto, menn er fra Mars" på virkelig! Ikke til å undres over at de fleste forhold går til h******! 😆

Anonymkode: f7701...7e4

Trodde vi var fra Venus?

På min profil står det i alle fall bare følgende: "Nyter livet, mangler fordommer, ser etter kjæreste. Ikke kjed meg."

Anonymkode: 0b977...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for korrekturen, jeg trenger det :) Det skal litt til før jeg går helt i fistel av skapre svar. Jeg er en rolig og behersket mann... mer er på tynn is når det gjelder dating. For som sagt, det må være 21 år siden sist...

Med dette håper jeg at jeg kan få til en god tekst som gjenspeiler meg selv. Jeg er en "vanlig" mann i mine beste år, og med denne teksten så så ville jeg si litt hva som gleder meg, hvor jeg gjerne kunne tenkt meg å reise osv. 

Mulig det kan bli litt langt, men jeg har sett på et par profiler til damer rundt omkring i Norges land. Og noen av de er mye lengre enn dette, men personlig synes jeg de var velskrevet og bra - og etter å ha lest teksten kunne jeg godt tenkt meg å bli bedre kjent - men de har bodd andre deler av landet så jeg tok ikke kontakt.

Synes ikke jeg prøver så alt for hardt da... 

Stikkord fra profilen nå er: Mann i beste alder, har barn, trives godt i sosiale settings, men også i sofa med vin, film, mc, har humor, ærlig, lojal, sommer, lek og morro og ikke minst kjærlighet.

Dere må huske at på den datingsiden jeg er, står det også hva jeg liker (teater, fiske, musikksmak osv osv), litt om min personlighet, min fysikk, og min livsstil. Samt jeg har fylt inn hva jeg søker i en kvinne - alder, sivilstatus, hennes ufullkommenhet (øyne, smilet, rumpa ;) )

Det er 2000 bokstaver til rådighet - med denne har jeg 265. Har ikke et mål om å bruke alle, men de som er på leting etter en mann (som skal tilbringe resten av sitt liv med) - er det ikke greit at jeg da fyller ut litt mer utfyllende tekst? De som leser hele teksten tenker jeg er mer potensiell til å ta kontakt med meg? Eller bli nysgjerrig :)

Men det er bare mine tanker.

Samt jeg kommer jo til å ha knakende gode bilder også som nettopp fanger Din oppmerksomhet først hehe ;)

Endret teksten litt bare, til dette:

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ahhh, våren er i anmarsj, kjenner du det? Den beste tiden av året, spør du meg. Liker godt å gå på ski i fjellet, stå på slalåm eller ta med et akebrett med ungene på slep. Men det å se snøen smelte og bjørka blir grønn er den beste tiden av året.


Er du som meg? Åpen, ærlig, lojal og liker et glass rødvin i sofaen eller en balkong i Frankrike – vil jeg gjerne bli bedre kjent med deg. 


Jeg er mann i min beste alder, sosial og trives sammen med venner og familie. Samtidig elsker jeg fred og ro og nyter ofte en rolig søndag med god og lang frokost. 


Mine venner vil beskrive meg som omsorgsfull, kjærlig, selvstendig og full av humor. Jeg kan være litt reservert og liker ikke konflikter, men har mye kjærlighet og glede å dele. Har rom for mange 😊 


Varme sommerdager er noe jeg liker, både i fjellet, stranden eller på to hjul i svingene. En tur til Barcelona eller Lisboa uten barn er veldig godt, men å ta de med på en opplevelsesferd gjennom Scotlands høyland, eller mange av Frankrikes historieøyeblikk er ikke å forakte. Er du lur, så kan du få meg med på tivoli og andre organiserte steder også.  


Har tre barn, og når jeg ikke er sammen med dem, kunne jeg tenke meg en date med deg.


Jeg ser etter ei morsom og allright dame som er lojal og ærlig, og hvem vet - kanskje er vi perfect match. Send meg ei melding, så kanskje får vi får en fin datekveld, eller noe å le av hver for oss.
 

Endret av oslo1974
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...