Gå til innhold

Til dere (single) damer...


oslo1974

Anbefalte innlegg

Hva er en god tekst i en datingprofil - hva savner dere når dere er å tråler nettet etter drømmemannen? :)

Det er jo så mye der ute, at gode tips til å fange oppmerksomheten deres hadde jeg gladelig mottatt med takk.

Så... er dette en god tekst i deres øyne? Jeg har prøvd å få med litt humor, hva jeg setter pris på (familie, tradisjoner, verdsetting, lojalitet osv)

Startet og stoppet med 2 sitater... sitater som jeg synes er veldig bra da, og forteller litt om meg selv også. 

Vel? :)

-----------------------------------------------------------------------------

"Remember, we don`t stop playing because we grow old, 
we grow old because we stop playing." 
Georg Bernad Shaw.

Selvhøytidelighet har jeg lite av, og da er det godt jeg kan (og i alle fall prøver) å lære av mine feil og ikke minst le av meg selv når jeg har gjort noe dumt. For ja.. det hender at jeg gjør det. Og kan man lære og le av sine feil, tror jeg man vil få en livskvalitet som gjør en til et bedre menneske.

Har rundet 45 vintre men føler meg fremdeles som en sommerfole. Har lært meg selvsagt det grunnleggende her i livet og fått god oppdragelse som har vedvart. Det å være en lojal gentleman for min bedre halvdel, faller lett for meg. Jeg verdsetter deg som person, uavhengig om vi har forskjellig syn på situasjoner, standpunkt og meninger. Å trekke ut stolen for deg, åpne døren, overrekke en bukett blomster for uten grunn, gi komplimenter eller passe på vesken din i full offentlighet, er forhåpentligvis noe du også setter pris på. Å få deg til å føle deg komfortabel i ulike sosiale sammenhenger og andre arenaer, samt blir du utsatt for en ubehagelig situasjon– så tar jeg gjerne plassen din. 

Gode tradisjoner går aldri av moten, og på en skala fra 1-10 så setter jeg min familie på 10`ern. Og blir du med, så havner du selvsagt med i «The circle of trust». 

«Love doesn’t make the world go ’round. 
Love is what makes the ride worthwhile» 
Franklin P. Jones

 

-----------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres veldig ut som svigerfaren i Meet the parents. 

Det virker som om du ønsker å videreføre de gamle kjønsrollemønstre, hvor du behandler damen pent (i alle fall så lenge du ikke er sint på henne) og ut over det er den som setter regler og har siste ord.

Jeg hadde aldri tatt kontakt med deg.

Men det kommer jo an på hvilken type dame du gjerne vil treffe. Om det er slik du tenker er det jo ingen vits i å skjule det, for da kommer en aktuell dame til å treffe deg med falske forventninger, og det kommer det sjelden noe godt ut av.

Lykke til.

Anonymkode: a7c01...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syns sånne sitater er teite. Det er for folk som ikke klarer å si ting må en smart måte selv (litt satt på spissen).
Og så syns jeg at det er bedre å VISE gjennom teksten at man har humor og er lite selvhøytidelig enn å SKRIVE AT man er det.

Her er hva jeg anbefaler deg å unngå i profilbildet:

Bilde der du sitter i bil (selv liker jeg heller ikke profilbilder der mannensitter på en motorsykkel, men det kan det hende jeg er alene om)
Bilde sammen med andre folk
Tullebilde
Bilde tatt nedenfra
Bar overkropp osv
Alt for nært bilde
Masse bilder av andre ting, altså intetsigende bilder du har funnet på nettet.

 

Lykke til med datingen 🙂


 

Anonymkode: 693a0...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok, men ikke avgjørende for om jeg velger deg. 

Det er ikke til å stikke under en stol at man dømmer etter utdeende først. 

Nå er jeg singel, og unngår alt og alle som har bilder av seg selv på badet i bar overkropp, dryppende våte etter enn dusj. Evt bilder der de flekser. Jo mer muskler og nakenhet, jo mindre interessert er jeg. Ikke fordi det ikke er noe pent, men fordi disse gjerne lever for oppmerksomhet. 

For min del, så hadde det holdt om profilen din inneholdt noen stikkord.

Det som hadde fått meg til å velge deg er ord som

- gentlemann

- setter familien høyest

- ærlig og trofast

Pluss et par ord om hva du liker. Et glass vin sammen en lørdag kveld? Hytteliv? Ut i naturen? Trives best hjemme? Reiser du mye?

For disse tingene er viktige. Jeg har verken tid eller lyst til å reise 7 ganger per år. Så disse velger jeg bort. 

Men jeg elsker å ligge i armkroken og kose, lage og spise god mat sammen, nyte et glass vin etter en lang uke, nyte hverandre uten at det må skje noe hele tiden. Og de tingene må jeg se om jeg skal orke å ta kontakt.

32 år forresten. Jeg hadde ikke svart det samme om jeg var 19 :)

Anonymkode: a74a8...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken på dater'n, eller har/leter opp profiler på nett, men skal likevel ta meg tiden nå og svare deg.

La oss si at en venn hadde sendt meg link til din profil, og jeg hadde sett det du har skrevet her.

Helt ærlig, bare etter å ha lest det første sitatet, tenkte jeg "jeg gidder ikke lese resten" - men gjorde det kun fordi du ber om tilbakemeldinger. Det eneste det sitatet forteller meg, er at du har blitt ordentlig gammel, men liker å se på deg selv som en ung tøysegutt. Og det er ikke positivt, ikke i mine øyne i alle fall.

Hele teksten virker så påtatt, og det er billig og flatt. Sorry altså, men, ja. Det er ikke et eneste ord i teksten din som får meg til å tenkte at du er en selvsikker, moden, reflektert og voksen mann. Det blir for kooosemoooose, "jenter trenger blomster og noen som passer på vesken deres". Men hei, om det er sånn du er, så finner du nok noen som liker nettopp det.

Med det sagt; du hadde garantert ikke likt ei som meg uansett. Vær deg selv, alltid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette var trist lesing på kvinnedagen! Er det virkelig noen moderne kvinner i Norge i dag som velger en mann som synes det viktigste å fremheve er at han trekker ut stolen, åpner døren, gir deg blomster og komplimenter og passer på vesken?! Det du skriver får meg til å tenke at du ikke kommer til å vaske klær og hus eller lage mat, og at du blir sur hvis jeg har høyere inntekt enn deg.

Min mann gjør ingen av disse tingene. Men han er en snill og pålitelig mann som setter familien høyest og som jeg har det mye gøy med, og han forventer av meg at jeg er en likeverdig partner i stedet for en 50-talls husmor.

Anonymkode: 4f0e5...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må du slette alt og begynne på nytt. 

Hele teksten gjør at du høres ut som en slitsom fyr. En som aldri gjlr noe annet enn å sitte oppå kjæresten til alle døgnets tider. Har du ingen interesser/hobbyer/venner så dama kan få 5 min uten at du skal være gentleman? 

Anonymkode: 32107...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget fortalte meg ingenting om deg, sånn gentleman-styr er bare slitsomt. Jeg klarer fint å trekke ut min egen stol og åpne min egen dør.. 

Anonymkode: dcc08...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter stor pris på alle de tingene du nevner, bortsett fra at jeg ikke trenger å bli «reddet» i ubehagelige situasjoner. Hadde vært bedre å skrive at du vil være en støtte om hun trenger det. 

Teksten var litt «mye», men jeg hadde likevel blitt litt nysgjerrig. Lurt å ta med mer om deg privat, som f.eks hobbyer, tanker om barn og interesser.

Lykke til 😊

Anonymkode: 609cd...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres veldig ut som svigerfaren i Meet the parents. 

Det virker som om du ønsker å videreføre de gamle kjønsrollemønstre, hvor du behandler damen pent (i alle fall så lenge du ikke er sint på henne) og ut over det er den som setter regler og har siste ord.

Jeg hadde aldri tatt kontakt med deg.

Men det kommer jo an på hvilken type dame du gjerne vil treffe. Om det er slik du tenker er det jo ingen vits i å skjule det, for da kommer en aktuell dame til å treffe deg med falske forventninger, og det kommer det sjelden noe godt ut av.

Lykke til.

Anonymkode: a7c01...033

Enig i denne, dette er bare en uattraktiv person i mine øyne. Vi deler ingen verdier, han er gammeldags og har ikke humor.

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg personlig syns sånne sitater er teite. Det er for folk som ikke klarer å si ting må en smart måte selv (litt satt på spissen).
Og så syns jeg at det er bedre å VISE gjennom teksten at man har humor og er lite selvhøytidelig enn å SKRIVE AT man er det.

Her er hva jeg anbefaler deg å unngå i profilbildet:

Bilde der du sitter i bil (selv liker jeg heller ikke profilbilder der mannensitter på en motorsykkel, men det kan det hende jeg er alene om)
Bilde sammen med andre folk
Tullebilde
Bilde tatt nedenfra
Bar overkropp osv
Alt for nært bilde
Masse bilder av andre ting, altså intetsigende bilder du har funnet på nettet.

 

Lykke til med datingen 🙂


 

Anonymkode: 693a0...922

Enig i denne også. Er på datingmarkedet selv nå, og blir svett av alle de håpløse bildene.

Og HI; skaff deg en korrekturleser. Mye rettskrivings- og tegnsettingsfeil i teksten din. Selv navnet på den du siterer er skrevet feil.

Anonymkode: 0b977...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, jeg orket ikke lese igjennom teksten din før jeg scrollet videre. Så kom jeg på at å lese teksten var cluet. Teksten din er oppstyret og full av klisjeer. Vintre gammel, sommerfole. Hjelp.

Du sier ingenting om deg selv. Jeg vet ikke hva du liker eller ikke liker og det du har skrevet føles ikke ekte. 

Sitater kan brukes, men ikke to.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del ikke skriv at du trekker ut stolen eller holder opp døren. Det er hyggelig at man gjør det, men nå du skriver det i en profil blir det veldig påtatt, "hei, se på meg da! Se hvor flink og omtenksom jeg er nå!" Gjør det når det faller seg naturlig, ikke lag en greie utav det, da blir det bare for å vise seg fram . 

Og vær så snill, dropp sitater. Skriv om deg, hva som interesserer deg og hva du ser etter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk Nilsen skrev:

For all del ikke skriv at du trekker ut stolen eller holder opp døren. Det er hyggelig at man gjør det, men nå du skriver det i en profil blir det veldig påtatt, "hei, se på meg da! Se hvor flink og omtenksom jeg er nå!" Gjør det når det faller seg naturlig, ikke lag en greie utav det, da blir det bare for å vise seg fram . 

Og vær så snill, dropp sitater. Skriv om deg, hva som interesserer deg og hva du ser etter. 

 

Jeg begynner å mistenke at det at HI kan åpne dører, er det han har å by på, egentlig. At det er det, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei (igjen)


Takk så mye for tilbakemeldingene.... det var nyttig å ta en runde her med tekst før jeg poster :) 

Jeg har jobbet litt mer med teksten da. Slettet den jeg hadde, og laget en ny en. 

Kan dere slette den teksten fra minnet, tenke at dere er på utkikk etter drømmemannen og ser da et bilde av mannen som appellerer. 

Så skal dere lese teksten: Jeg er ikke spesielt god i rettskrivning og formuleringer. Sliter litt her, men men 

 

Heisann

Ahhh våren er i anmarsj, kjenner du det? Den beste tiden av året spør du meg. Liker godt å gå på ski i fjellet, stå på slalåm eller ta med et akebrett med ungene på slep. Men det å se snøen smelte og bjørka blir grønn er det beste tiden av året.

Er du som meg? Åpen, ærlig, lojal og liker et glass rødvin i sofaen eller en balkong i Frankrike – vil jeg gjerne bli bedre kjent med deg.

Jeg er relativt nysingel, og ikke helt følelsesmessig «klar» for å møte drømmekvinnen. Så hva gjør jeg her da? Titter, dater, og håper at plutselig så klaffer tid, sted og kjemi. Og hvem vet, kanskje det er nettopp deg som er drømmekvinnen.

Jeg er veldig sosial, og kan ha mange avtaler. Samtidig elsker jeg fred og ro, og nyter ofte en rolig søndag med god og lang frokost med nystekte rundstykker, kaffe og et glass juice. En god film i eget selskap får jeg også til.

Mine venner vil beskrive meg som, omsorgsfull, kjærlig, selvstendig og full av humor. Jeg kan være litt reservert og liker ikke konflikter, men har mye kjærlighet og glede å dele. Har rom for mange 😊

Varme sommerdager er noe jeg liker samt oppleve nye kulturer. Huden er ikke gylden, da manko på pigmenter ikke er til stede. En tur til Barcelona eller Lisboa uten barn er veldig godt, men å ta de med på en opplevelsesferd gjennom Scotlands høyland, eller mange av Frankrikes historieøyeblikk er ikke å forakte. Å ta turen via en fornøyelsespark eller se underverker av et byggverk gjør jeg gjerne.

Jeg trenger ikke å «reddes» da jeg både klarer meg og trives alene. Jeg er ute etter en real, morsom og omsorgsfull kvinne som er trygg på seg selv og er veletablert.

Du trenger likevel heller ikke å være «klar». Klar for hva? Enten blir daten en god historie, du får en ny venn eller kanskje du fant drømmemannen...

 

 

 

Ble teksten bedre? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns dette er mye bedre. Har ikke tid til å kommentere så mye, men det er én ting du bør kutte ut: 
"Huden er ikke gylden, da manko på pigmenter ikke er til stede. " Hva er poenget med å skrive det, lissom?

Ellers er dette en ok tekst - kanskje ørlite grann kjedelig (pluss at en del av de tingene jeg personlig ser etter ikke er med, men det har med mine interessert osv, så det blir noe annet).
Blir ikke super-nysgjerrig, men hvis bildene (ikke bildET, for du må ha flere enn ett for at jeg skal gidde å bli interessert) er bra, hadde jeg nok kanskje trykket "liker" på denne. Du fremstår som hyggelig og ålreit.

Anonymkode: 693a0...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå byr du i alle fall på deg selv. Jeg tenker at du er nå verd å undersøke litt nærmere. Jeg er litt usikker på det avsnittet med at du er nysingel. Det er noe der som føles litt som grums. Må du definere hva du er ute etter, evt ikke ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry mate, det er kun to ting kvinner bryr seg om:

* fysikk, særlig høyde er viktig

* om du har en høystatusjobb med god inntekt

That’s it!

Hilsen kvinne

Anonymkode: abe85...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei🙄 ikke min type mann dette..men kanskje der er ei der ute til deg....

Anonymkode: fba39...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sorry mate, det er kun to ting kvinner bryr seg om:

* fysikk, særlig høyde er viktig

* om du har en høystatusjobb med god inntekt

That’s it!

Hilsen kvinne

Anonymkode: abe85...71e

Det der er bare piss, dvs., det kan godt være at det stemmer i din krets, men det er overhodet ikke tilfelle for alle kvinner. De av oss som har høye forventninger og dertil en lengre liste med kriterier, ville ikke nøyd oss med to punkter. Men klart, du er nok rimelig enkelt møblert, og da er det en fordel at gemalen i alle fall greier å dra inn en del penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gøy lesning!

Du hadde aldri fått match hos meg, verken med den ene eller den andre teksten. Selvgod, høytidelig, pretensiøs, krevende og slitsom er det jeg får ut av disse. Jeg får inntrykk av at du har skyhøye forventninger til partneren din. 

Hva med å skrive at du liker å reise og være på tur, men også kan kose deg hjemme - og leter etter ei snill jente med glimt i øyet? Må du skrive en hel novelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre på andre forsøk, men ikke helt der enda. Ikke skriv en roman. Det høres nesten ut som du skildrer romantiske ideer samtidig som du ikke har noen. 

Jeg liker best profilene som er morsomme og adskillig kortere.

hva med feks

Hei.

Mann i sin beste alder (i følge meg selv), ute og kikker på damene igjen etter noen år i forhold, men uten Volvo 240 og Wunderbaum slik det var før i tiden.

Liker å reise og oppleve nye ting og kulturer. Kan lures med på tivoli og andre organiserte steder hvis du er lur nok.

Har xxx barn, og når jeg ikke er sammen med de, kunne jeg tenke meg en date med deg. Kanskje er vi perfect match, kanskje får vi noe å le av hver for oss. 

Jeg har penger, bil og hus og kan spandere første kaffe, første middag, første dessert og første is, og hvis det går bra, så kan vi diskutere å dele regningen.

eller noe enda mer morsomt

Anonymkode: 32107...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville jeg inne tatt kontakt om det stod nysingel. Men godt du er ærlig for da vet man hva en kan forvente. 

 

Det at du kan ha mange avtaler tenker jeg kan være til hinder for å bli kjent, for når skal du rekke det? 

Anonymkode: d3b4b...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...