Gå til innhold

Kan han hete Torshov?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, kan sønnen min hete Torshov!? Aldri hørt dette som noe annet enn et stedsnavn før, men fikk det plutselig for meg at babyen i magen skal hete det, og nå har det vokst på meg :)

er det noen regler mot dette? Og uansett, er det fint eller rart navn? 

Anonymkode: 57a3a...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du troller. 

Eller du kan jo feks få et par til og så kan de hete Torshov, Sagene og Bjølsen. 

Tror gravidhormonene har ødelagt både smaken og fornuften din. 

Selvsagt kan ungen hete det, men det er veldig stygt og latterlig. 

Anonymkode: bc114...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er en helt bestemt historie bak valg av akkurat det stedsnavnet ville jeg la det være. Det er ikke stygt men det legger opp til utrolig mange spørsmål og kommentarer.

Anonymkode: c26a5...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve.. Vet ikke om det er lov å kalle ungene for stedsnavn.

Anonymkode: 746ad...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk ikke trolling... 😛 jeg er helt enig i at det er rart og merkelig.... Og jeg vet ikke hvorfor jeg begynte å tenke på det. Men nå har det satt seg og sikker fordi jeg har sagt det så mange ganger i mitt eget hode, så høres det ike rart ut lengre, bare veldig spesielt og fint.

Men får kanskje prøve å legge det fra meg igjen. Skjønner jo at det er veldig spess

Anonymkode: 57a3a...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjelsås? 😂 Neida, kall nå ungene dine hva du vil 👍😊 Bare folk som er kjente i Oslo som reagerer på stedsnavnet vil jeg tro? Men, jeg ville nok nettopp pga det vurdert en annen stavemåte :) Torsov/Torsåv/Thorsov etc...

Anonymkode: 4bb84...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjelsås? 😂 Neida, kall nå ungene dine hva du vil 👍😊 Bare folk som er kjente i Oslo som reagerer på stedsnavnet vil jeg tro? Men, jeg ville nok nettopp pga det vurdert en annen stavemåte :) Torsov/Torsåv/Thorsov etc...

Anonymkode: 4bb84...447

Torshov er et kjent stedsnavn. Jeg er ikke kjent i Oslo og i tillegg er jeg utlending - men jeg reagerer på Torshov som stedsnavn likevel.

Anonymkode: c26a5...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte også litt på Thorshov :) så tenkte jeg at det ble mange H-er, men kanskje det funker :)

Anonymkode: 57a3a...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje heller Torgeir?

 

i USA er alt lov og de kaller jo barna sine stedsnavn og etternavn osv. Men her oppfattes det som litt spesielt

Anonymkode: 0119c...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det feil å kalle et barn opp etter et stedsnavn i Norge. Særlig et såpass kjent sted. 

Det er jo mange navn på T, for eksempel

Teodor, Terje, Theodor, Thomas, Thor, Thorbjørn, Thorleif, Thorvald, Tobias, Tollef, Tom, Tomas, Tor, Toralf, Torbjørn, Tord, Tore, Torgrim, Torleif, Torleiv, Tormod, Torstein, Torulf, Torvald, Trond, Trygve, Tønnes

https://www.babyverden.no/navn/oldefarsnavn-er-de-nye-trendy-navnene/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kan sønnen min hete Torshov!? Aldri hørt dette som noe annet enn et stedsnavn før, men fikk det plutselig for meg at babyen i magen skal hete det, og nå har det vokst på meg :)

er det noen regler mot dette? Og uansett, er det fint eller rart navn? 

Anonymkode: 57a3a...197

Jeg synes det er fint! Jeg liker gamle navn. Og stedsnavn er jo ikke uvanlig å bruke også på barn rundt omkring i verden. Kjør på sier jeg 👍 Det er sikkert en historie bak navnet som er spennende ☺️

Anonymkode: 575b1...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er fint! Jeg liker gamle navn. Og stedsnavn er jo ikke uvanlig å bruke også på barn rundt omkring i verden. Kjør på sier jeg 👍 Det er sikkert en historie bak navnet som er spennende ☺️

Anonymkode: 575b1...b20

Forsøk en stund å være den tenåringsgutten som stadig må forklare folk at han heter Torshov for det var der mamma og pappa møttes. Ikke kult! Nesten uansett hva den historien er er det foreldrenes historie. Ikke hans.

Men i dette tilfelle virker det jo bare som egentlig tilfeldig innfall hos moren. Da blir det litt rart. Dessuten er stedsnavn vanlige som etternavn, ikke fornavn.

Anonymkode: c26a5...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI 

Hva med å tenke på BARNET ?

Så barnet skal hete noe tragisk fordi mamma syns det er så morsomt med gøyale navn ? 😧

Anonymkode: e5682...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, kan sønnen min hete Torshov!? Aldri hørt dette som noe annet enn et stedsnavn før, men fikk det plutselig for meg at babyen i magen skal hete det, og nå har det vokst på meg :)

er det noen regler mot dette? Og uansett, er det fint eller rart navn? 

Anonymkode: 57a3a...197

NEI!!!

Anonymkode: cdc00...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjelsås? 😂 Neida, kall nå ungene dine hva du vil 👍😊 Bare folk som er kjente i Oslo som reagerer på stedsnavnet vil jeg tro? Men, jeg ville nok nettopp pga det vurdert en annen stavemåte :) Torsov/Torsåv/Thorsov etc...

Anonymkode: 4bb84...447

Jeg er ikke kjent i Oslo, men reagerte med nei nei nei med en gang.

Anonymkode: 44d70...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du skal begynne å tenke på Toralv i steden. Kult, gammelt og kledelig til en liten gutt. Og minner litt om Torshov. Torshov betyr forøvrig et sted for å tilbe guden Tor, kanskje ikke så kult å hete? 

Anonymkode: 9b86b...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på bilbutikken, visste ikke st det var et stedsnavn i Oslo engang.

Anonymkode: 9c6fe...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg fikk for meg at Miraclo var et fint guttenavn, heldigvis varte bare den tanken noen dager 😉😜

Anonymkode: d4edb...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var fint og kult. Kunne selv tenkt meg det navnet til gutt. Originalt. 

Anonymkode: baeea...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...