Gå til innhold

Det å bli gravid skulle liksom være som på film...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er nå inne i min 9 pp og sliter litt med å holde motet oppe.. Hva gjør dere når dere ser litt mørkt på prøvingen? Negative tester begynner å bli et mareritt.. tenker på en pause månde, men kjenner at jeg klarer ikke det heller.. Vi er begge sjekket og er friske, så det skal jo kunne gå på et vis en gang 🙄 jobber 3 skift så har tenkt litt på om dette gir ekstra stress🤔 andre som jobber skift og prøver? Nattskift og sex er ikke normalt min kopp med te😅, men når baby ønsket er så stort så henger vi i. Skal også starte å tempe nå for første gang..

Vett at et år er normalt å prøve.. har jo gått på pilla av og på i 11år.. mulig det tar litt tid før jeg er helt fri fra den. Men har jo regelmessig syklus på ca 29 dager

Anonymkode: 003dc...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen her, selv om vi ikke jobber skift. Så utrolig kjedelig i og med at det er så altoppslukende!

Dersom du har regelmessig syklus, så er du nok "fri fra pilla", og det påvirker heller ikke fertiliteten noe. Så fint at dere har sjekket dere begge to! Har han avgitt sædprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenker jo ikke på noe annet en å bli gravid, og er en smule kontroll frik, og dette kan jeg ikke kontrollere🙄 

Okai, da er jeg nok fri fra hormonene i pilla. Er bare å fortsette og prøve. Skjer vel når vi endelig blir opptatt med noe annet.

Han har avlagt sædprøve, og den var normal. Så de bør jo kunne klaffe🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere begge er friske, så er det nok bare tiden som kan vise.. Men det kan ikke skade å ta seg litt fri sånn at dere får kost dere skikkelig sammen :) ønsker dere masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten som å høre oss 😕 Vi jobber ikke skift, men vi har prøvd i noen år nå (vi er tålmodige 😅) og for en måned siden, så tok vi skrittet og fikk en utredning. Der viste det at vi er helt friske begge to og at det ikke skal være noe fysisk som gjør at vi ikke får det til. Så vi prøver bare videre da vi ikke har noen mulighet for IVF pga økonomi. Men pga vi vet at alt er bra hos begge, så la frykten seg om at vi aldri skal få det til. Så nå har jeg store planer om å bruke alle de kjerringrådene om hvordan øke sjansene for å bli gravid 😅 kan jo ikke skade 😉

Anonymkode: a2c37...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klassisk, og det skyldes stress! Dere må bare koble ut babyplanleggingen. Lev normalt, med ubeskyttet sex. Finn noe annet å bli oppslukt av, da skjer det. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort.. Men det finnes utallige historier om par som til slutt gir opp, starter adopsjonsprosessen og så får fire barn på fem år etc.. 

Anonymkode: 0a615...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ro ned, drikk vin, ta dere fri, dyrk kjærligheten og endorfinene, dropp testing... Kos dere. Stress er drepen. 

Btw når jeg tok El tester hver dag i en mnd så fant jeg ut at jeg hadde El mye tidligere en jeg hadde trodd, og ble gravid på første PP etterpå. Så verdt å prøve kanskje ☺️

Anonymkode: cc0a7...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har til og med prøvd og lavær å drikke vin, men det har gitt mindre glede.. så det skal jeg definitivt ikke fortsette med! Selv om du leser at du bør leve som gravid fra første dag i syklusen for at ting skal være optimalt🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...