Gå til innhold

Ny svigerinne. Jeg synes hun er for dominant.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det er jo helt fullstendig logisk at vi skal tro at du vet bedre hva His bror egentlig mener enn hva Hi gjør, som har snakket med henne om dette...

Anonymkode: f1e7a...148

Har ikke så mye annet å gjøre enn å tolke det hi forteller. Og hun er tudeligvis en som krever å ha rett og få bestemme. Hun har ikke prøvd engang å ta den nye dama inn i varmen, hun prøver derimot å støte henne ut. Ikke rart hun prøver å klore seg fast. I motsetning til hi så høres det jo ut som broren faktisk er noe å samle på. Men med en slik søster har vel ikke damene sjans. Søstera har ham i stramt bånd. Stakars mann!

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er hytta delvis hennes..? Det er den ikke. Min mann eier ingen del av min hytte. Hytta er min. At vi har vært gift i mange år endrer ikke det.

Anonymkode: 0e787...f65

De fleste voksne mennesker har ikke ditt og mitt i et forhold. Det er jo bare rart og sært.

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så mye annet å gjøre enn å tolke det hi forteller. Og hun er tudeligvis en som krever å ha rett og få bestemme. Hun har ikke prøvd engang å ta den nye dama inn i varmen, hun prøver derimot å støte henne ut. Ikke rart hun prøver å klore seg fast. I motsetning til hi så høres det jo ut som broren faktisk er noe å samle på. Men med en slik søster har vel ikke damene sjans. Søstera har ham i stramt bånd. Stakars mann!

Anonymkode: 8f544...89b

Du burde roe ned tolkningene dine, og i hvert fall konklusjonene. Du konkluderer jo på syltynt grunnlag.

Anonymkode: 0e787...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De fleste voksne mennesker har ikke ditt og mitt i et forhold. Det er jo bare rart og sært.

Anonymkode: 8f544...89b

Da vet du lite om hvordan mange organiserer forhold og økonomi. Man eier det man tok med seg inn i ekteskapet og man eier det man arver. Ingenting rart og sært med det. Det hadde vært rarere og særere om en ektefelle plutselig fikk eierandeler i en hytte den andre arvet etter sine foreldre. Eller at en samboer plutselig var medeier i en familiehytte partner og søsken har eid sammen i årevis.

Anonymkode: 0e787...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så mye annet å gjøre enn å tolke det hi forteller. Og hun er tudeligvis en som krever å ha rett og få bestemme. Hun har ikke prøvd engang å ta den nye dama inn i varmen, hun prøver derimot å støte henne ut. Ikke rart hun prøver å klore seg fast. I motsetning til hi så høres det jo ut som broren faktisk er noe å samle på. Men med en slik søster har vel ikke damene sjans. Søstera har ham i stramt bånd. Stakars mann!

Anonymkode: 8f544...89b

Kor tar du det i fra? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke så mye annet å gjøre enn å tolke det hi forteller. Og hun er tudeligvis en som krever å ha rett og få bestemme. Hun har ikke prøvd engang å ta den nye dama inn i varmen, hun prøver derimot å støte henne ut. Ikke rart hun prøver å klore seg fast. I motsetning til hi så høres det jo ut som broren faktisk er noe å samle på. Men med en slik søster har vel ikke damene sjans. Søstera har ham i stramt bånd. Stakars mann!

Anonymkode: 8f544...89b

Nettopp, vi har det Hi har fortalt å forholde oss til.

Hi skrev at broren har fortalt dama at han vil at barna skal kunne bruke hytta og at eksen hans kan sove i annekset.

Du skrev: Hvis far mener dette så hadde han kanskje sagt fra til dama si?

Hi forteller at etter at broren hadde sagt fra til mannen så kom nydama til Hi og forsøkte å overtale Hi til å ikke ta med barnas mor til egen del av hytta og annekset. Dvs. dama gikk bak hans rygg.

Hi forteller at broren sa fra igjen. Dama går nok en gang bak kjærestens rygg og forsøker å påvirke Hi.

Hi forteller at ordningen med barna og barnas mor på hytta har vært noe som broren har ønsket og som har fungert etter bruddet.

Du tolker det dit at han ikke tør å si hva han mener til sin dominante søster.

Hi forteller at hun sa fra saklig de to første gangene da nydama til broren kom for å få henne til å trekke tilbake invitasjonen. Og når nydama til broren kommer til Hi for tredje gang for å manipulere, da ble Hi sint.

Og du tolker det som at trolig ingen (med store bokstaver) kommer "levende" fra å være uenig med Hi.

 

Du tolker ikke det Hi skriver - du dikter deg opp en helt annen historie som passer det du selv ønsker å tro. Noe som gjør at jeg ikke blir forundret om du er den aktuelle nydama...

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp, vi har det Hi har fortalt å forholde oss til.

Hi skrev at broren har fortalt dama at han vil at barna skal kunne bruke hytta og at eksen hans kan sove i annekset.

Du skrev: Hvis far mener dette så hadde han kanskje sagt fra til dama si?

Hi forteller at etter at broren hadde sagt fra til mannen så kom nydama til Hi og forsøkte å overtale Hi til å ikke ta med barnas mor til egen del av hytta og annekset. Dvs. dama gikk bak hans rygg.

Hi forteller at broren sa fra igjen. Dama går nok en gang bak kjærestens rygg og forsøker å påvirke Hi.

Hi forteller at ordningen med barna og barnas mor på hytta har vært noe som broren har ønsket og som har fungert etter bruddet.

Du tolker det dit at han ikke tør å si hva han mener til sin dominante søster.

Hi forteller at hun sa fra saklig de to første gangene da nydama til broren kom for å få henne til å trekke tilbake invitasjonen. Og når nydama til broren kommer til Hi for tredje gang for å manipulere, da ble Hi sint.

Og du tolker det som at trolig ingen (med store bokstaver) kommer "levende" fra å være uenig med Hi.

 

Du tolker ikke det Hi skriver - du dikter deg opp en helt annen historie som passer det du selv ønsker å tro. Noe som gjør at jeg ikke blir forundret om du er den aktuelle nydama...

Anonymkode: f1e7a...148

Og DU snakker om å dikte opp? Du tror jeg er henne? Sånn tilfeldigvis liksom? 😂 Vi har kun hørt his side av saken her, du skjønner det? Det hun sier trenger ikke akkurat være sant. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og DU snakker om å dikte opp? Du tror jeg er henne? Sånn tilfeldigvis liksom? 😂 Vi har kun hørt his side av saken her, du skjønner det? Det hun sier trenger ikke akkurat være sant. 

Anonymkode: 8f544...89b

Poenget er at vi bare har His historie å forholde oss til, da må vi nesten forholde oss til at det er sannheten så lenge Hi ikke har skrevet noe som skulle tilsi noe annet.

Hi og broren har hatt et helt ukomplisert samarbeid med hytta, og broren ønsker at eksen med barna skal bruke hytta. Hvordan får du det til å bli til at Hi holder ham i stramt bånd, er dominerende - når det er nydama som selv etter å ha fått beskjed av kjæresten om hvordan han vil ha det, ikke godtar det og oppsøker Hi tre ganger for å manipulere Hi?

Det er ingenting i det HI skriver som tyder på noe av det du skriver, dermed er også dine tolkninger bare diktning. Når du rakker så følelsesladet ned på Hi så er det ikke helt ulogisk å tenke at du kanskje er nydama. For alternativet er jo enda mer ulogisk, at du skal skrive så følelsesladet om saken og rakke så ned på HI og dikte om hele historien... hvis du ikke er involvert. Det er i hvert fall pussig.

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at vi bare har His historie å forholde oss til, da må vi nesten forholde oss til at det er sannheten så lenge Hi ikke har skrevet noe som skulle tilsi noe annet.

Hi og broren har hatt et helt ukomplisert samarbeid med hytta, og broren ønsker at eksen med barna skal bruke hytta. Hvordan får du det til å bli til at Hi holder ham i stramt bånd, er dominerende - når det er nydama som selv etter å ha fått beskjed av kjæresten om hvordan han vil ha det, ikke godtar det og oppsøker Hi tre ganger for å manipulere Hi?

Det er ingenting i det HI skriver som tyder på noe av det du skriver, dermed er også dine tolkninger bare diktning. Når du rakker så følelsesladet ned på Hi så er det ikke helt ulogisk å tenke at du kanskje er nydama. For alternativet er jo enda mer ulogisk, at du skal skrive så følelsesladet om saken og rakke så ned på HI og dikte om hele historien... hvis du ikke er involvert. Det er i hvert fall pussig.

Anonymkode: f1e7a...148

Nei, vi må jo ikke forholde oss som om alt hun sier er sant. Gsng på gang kommer det fram nye sannheter i diverse tråder. Etter folk får svar snur de på ting, endrer historien og prøver desperat å få sympati og medhold. Hi framstår som en slik. Hadde hun ikke kommet med de kommentarene som hun har gitt broren/nydama om at hun ikke er noe å samle på osv. så hadde hun hatt litt mer troverdighet. Tydelig at hun bare er ute etter å bli kvitt henne, for hun passer ikke inn med henne. Hun ønsker bare logrende haler...

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at vi bare har His historie å forholde oss til, da må vi nesten forholde oss til at det er sannheten så lenge Hi ikke har skrevet noe som skulle tilsi noe annet.

Hi og broren har hatt et helt ukomplisert samarbeid med hytta, og broren ønsker at eksen med barna skal bruke hytta. Hvordan får du det til å bli til at Hi holder ham i stramt bånd, er dominerende - når det er nydama som selv etter å ha fått beskjed av kjæresten om hvordan han vil ha det, ikke godtar det og oppsøker Hi tre ganger for å manipulere Hi?

Det er ingenting i det HI skriver som tyder på noe av det du skriver, dermed er også dine tolkninger bare diktning. Når du rakker så følelsesladet ned på Hi så er det ikke helt ulogisk å tenke at du kanskje er nydama. For alternativet er jo enda mer ulogisk, at du skal skrive så følelsesladet om saken og rakke så ned på HI og dikte om hele historien... hvis du ikke er involvert. Det er i hvert fall pussig.

Anonymkode: f1e7a...148

I hi så skriver hun at broren ikke vet hva han skal mene om saken. Ergo er han ikke enig med hi (heller). Men det ror hun pent bort i nyere svar. Han tør neppe mene det han vil ovenfor henne. Skulle tro hun var morra hans. Svigermonster.

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vi må jo ikke forholde oss som om alt hun sier er sant. Gsng på gang kommer det fram nye sannheter i diverse tråder. Etter folk får svar snur de på ting, endrer historien og prøver desperat å få sympati og medhold. Hi framstår som en slik. Hadde hun ikke kommet med de kommentarene som hun har gitt broren/nydama om at hun ikke er noe å samle på osv. så hadde hun hatt litt mer troverdighet. Tydelig at hun bare er ute etter å bli kvitt henne, for hun passer ikke inn med henne. Hun ønsker bare logrende haler...

Anonymkode: 8f544...89b

Du virker spik spænna gælen.  

Anonymkode: 7c933...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I hi så skriver hun at broren ikke vet hva han skal mene om saken. Ergo er han ikke enig med hi (heller). Men det ror hun pent bort i nyere svar. Han tør neppe mene det han vil ovenfor henne. Skulle tro hun var morra hans. Svigermonster.

Anonymkode: 8f544...89b

Nettopp. Ikke umulig at broren ikke serverer helt samme historien til sin kjæreste som til sin søster. Høres nesten ut som han ikke tør annet enn å være enig med søsteren når han snakker med henne. 

Hvor gamle er egentlig disse barna? Fire år siden skilsmissen. Med mindre de skilte seg når barnet var nyfødt, kan de jo ikke være så små heller, at de må ha mor med . Og hi skriver at dette er kjæreste nr to som han har vært sammen med i1,5 år. Og at første ble det slutt med fordi hun ikke taklet barna hans. Er det kanskje sjanse for at problemet er eksen eller både eks og søsteren hans, siden kjærestene har slike tendenser som hi beskriver.  Synes det hele høres veldig merkelig ut.

Men igjen, jeg mener også at brorens nye sambo er urimelig her. Men alle saker har flere sider, og vi har bare fått en hysterisk beskrivelse fra hi her.

Anonymkode: eebb5...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun har ikke prøvd engang å ta den nye dama inn i varmen, hun prøver derimot å støte henne ut.

Hun prøver jo ikke å støte henne ut. Hun sier bare at i hennes hytte får ikke damen lov å bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville heller ikke hatt folk i min hytte som jeg ikke ønsket der. Selv om jeg ikke var der akkurat da.

Han har ikke sagt at han ikke ønsker eksen der. Det er samboeren hans som ikke ønsker det. De er to separate individer med to ulike vurderinger, og samboeren er uansett ikke medeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skulle bli så mye synsing og oppstuss av dette da. 

Min bror vet ikke hva han skal mene av at det skal bli så bråk. Han vet at han ønsker denne ordningen FOR SINE BARN. Eksen er for min bror et «nødvendig onde» i dette da hun må følge barna. De er rundt tenåringer så det vil snart ikke være behov for å følge de. 

Min bror og jeg ønsket at våre barn skulle vokse opp sammen, de er som søsken. De har sovet her og der siden de var ganske små og vi har alltid hatt åpent hus for hverandres barn. 

Min bror, hans eks, min mann og jeg ble enige om at barna våre fortsatt skulle få reise til hverandre når de ønsker uansett om de var hos min bror eller ikke. Så slik har det blitt. Jeg har ikke behov for å ha henne i livet mitt og tviholder ikke på henne. Vi har et godt forhold og selvsagt liker jeg henne. 

Hytta er arv og altså min bror og min sin, sånn er det. 

Jeg har tatt i mot min nye svigerinne skikkelig, og hun begynte å mase om denne hytteturen like etter hun flyttet inn hos min bror. Det er ikke min sak hva hun mener om dette, det er min bror. Jeg forholder meg til hva han sier, og han sier at hytteturen ikke skal avlyses. Om han mener noe annet så vet jeg han sier det også. Jeg er rimelig sikker på hva han vil da han alltid setter barna først. Dette handler for mange av de som svarer om de to voksne damene, eks og ny svigerinne. Saken handler jo egentlig om barna. De er lovet dette og er vant med dette. Det er snakk om kanskje 4-5 år til så vil eks være faset ut. 

 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At det skulle bli så mye synsing og oppstuss av dette da. 

Min bror vet ikke hva han skal mene av at det skal bli så bråk. Han vet at han ønsker denne ordningen FOR SINE BARN. Eksen er for min bror et «nødvendig onde» i dette da hun må følge barna. De er rundt tenåringer så det vil snart ikke være behov for å følge de. 

Min bror og jeg ønsket at våre barn skulle vokse opp sammen, de er som søsken. De har sovet her og der siden de var ganske små og vi har alltid hatt åpent hus for hverandres barn. 

Min bror, hans eks, min mann og jeg ble enige om at barna våre fortsatt skulle få reise til hverandre når de ønsker uansett om de var hos min bror eller ikke. Så slik har det blitt. Jeg har ikke behov for å ha henne i livet mitt og tviholder ikke på henne. Vi har et godt forhold og selvsagt liker jeg henne. 

Hytta er arv og altså min bror og min sin, sånn er det. 

Jeg har tatt i mot min nye svigerinne skikkelig, og hun begynte å mase om denne hytteturen like etter hun flyttet inn hos min bror. Det er ikke min sak hva hun mener om dette, det er min bror. Jeg forholder meg til hva han sier, og han sier at hytteturen ikke skal avlyses. Om han mener noe annet så vet jeg han sier det også. Jeg er rimelig sikker på hva han vil da han alltid setter barna først. Dette handler for mange av de som svarer om de to voksne damene, eks og ny svigerinne. Saken handler jo egentlig om barna. De er lovet dette og er vant med dette. Det er snakk om kanskje 4-5 år til så vil eks være faset ut. 

 

Anonymkode: dc0b6...8c1

De er snart tenåringer, og mor må være der sammen med dem?!? Hvorfor?

Og er det sånn at barns bare er hos deg, eller hender det at de er hos broren din også?

Anonymkode: dc87b...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er snart tenåringer, og mor må være der sammen med dem?!? Hvorfor?

Og er det sånn at barns bare er hos deg, eller hender det at de er hos broren din også?

Anonymkode: dc87b...503

Det er faktisk lov til å like tidligere svigerinner og dermed synes det er koselig at hun er der! 

Anonymkode: 02683...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke brukt energi på. X svigerinna kan være på besøk hos deg når det passer for deg, uansett alder på barna. Hun er der som din venninne og det er selvsagt ikke noe kjæresten til broren din har noe med. 

Anonymkode: 1f981...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk lov til å like tidligere svigerinner og dermed synes det er koselig at hun er der! 

Anonymkode: 02683...d7f

Neeeeeeiiiiiiii....? Er det??? Seriøst?

Herregud så mange hjernedøde svar man skal få her inne.

Hi skriver at barna er tundt tenåringer og at det snart ikke vil være BEHOV for å følge dem lenger. I min verden er trenger ikke foreldrene være med når barna skal besøke folk de kjenner godt.

Forsto du innlegget mitt bittelitt bedre nå? For å ta der med teskje: jeg trodde ikke på noe som helst tidspunkt at det ikke er LOV å like tidligere svigerinner. Det ville i så fall vært veldig snålt av meg, synes du ikke?

Anonymkode: dc87b...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er snart tenåringer, og mor må være der sammen med dem?!? Hvorfor?

Og er det sånn at barns bare er hos deg, eller hender det at de er hos broren din også?

Anonymkode: dc87b...503

HUN MÅ KJØRE DE TIL HYTTA. Det går ikke buss/tog direkte. De er for unge til å bruke det kollektivtilbudet som er nå fordi de må bytte to ganger. Så ligger mor over så hun slipper å kjøre fjellet sent på kvelden. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

HUN MÅ KJØRE DE TIL HYTTA. Det går ikke buss/tog direkte. De er for unge til å bruke det kollektivtilbudet som er nå fordi de må bytte to ganger. Så ligger mor over så hun slipper å kjøre fjellet sent på kvelden. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Du trenger ikke å skrike.

I kjent dib-stil kommer det vesentlige opplysninger underveis... så hun kun kjører dem altså, hun oppholder seg ikke på hytta i dagsavis?

Og du svarte ikke på hvor ofte dine barn var hos din bror? Hvis hans barn er hos deg både under fars og mora samvær, OG dine barn er hos dem, så må da disse barna sees VELDIG ofte?

Anonymkode: dc87b...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Greit nok at det er best for barna slik det har vært og at hun burde kunnet akseptere det, men du bør også tenke på at hun er "ny". Hun kjenner ikke mannens x. Det er sansynlig vis veldig vanskelig for henne at hans familie fortsetter å behandle hans x som en del av familien. Det tror jeg de fleste hadde synes.

Jeg synes derfor du har talet dette veldig dårlig. Når dere har hytte sammen må dere kunne bli enige om slike ting. Alternativet er at en av dere kjøper ut den andre eller at hytta selges.

Anonymkode: f860f...38a

Men hun ER jo en del av familien. De er gift. "skilt" er bare på papiret.

Anonymkode: a1f62...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke å skrike.

I kjent dib-stil kommer det vesentlige opplysninger underveis... så hun kun kjører dem altså, hun oppholder seg ikke på hytta i dagsavis?

Og du svarte ikke på hvor ofte dine barn var hos din bror? Hvis hans barn er hos deg både under fars og mora samvær, OG dine barn er hos dem, så må da disse barna sees VELDIG ofte?

Anonymkode: dc87b...503

Skrike.. haha.. man kan faktisk ikke skrike når man SKRIVER 😂😂😂 Hva slags boble lever du i? 

Anonymkode: a1f62...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke å skrike.

I kjent dib-stil kommer det vesentlige opplysninger underveis... så hun kun kjører dem altså, hun oppholder seg ikke på hytta i dagsavis?

Og du svarte ikke på hvor ofte dine barn var hos din bror? Hvis hans barn er hos deg både under fars og mora samvær, OG dine barn er hos dem, så må da disse barna sees VELDIG ofte?

Anonymkode: dc87b...503

Det står jo i hi. Mor kommer med de til hytta blir der en dag eller to og reiser hjem alene. Vi tar med barna til bror. Så ikke si at jeg kommer med vesentlig info underveis. Og hytter ligger ofte såpass avsides til at transport i bil er nødvendig. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skrike.. haha.. man kan faktisk ikke skrike når man SKRIVER 😂😂😂 Hva slags boble lever du i? 

Anonymkode: a1f62...fa1

Ikke gjør deg dummere enn du er. Hvis du ikke har levd i en avsides hule de siste 20 årene så vet du godt at å skrive med store bokstaver for å få frem poenget sitt kalles å skrike. Digital/skriftlig skriking rett og slett. Har du ikke fått med deg det?

Hvorfor skrev du med store bokstaver egentlig, om ikke for å «skrike»?

Anonymkode: dc87b...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...