Gå til innhold

Ny svigerinne. Jeg synes hun er for dominant.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjempeflott at du sto opp for barna, barnas mor og situasjonen! Jeg hadde selv et fantastisk samarbeide med barnas far, før han fikk en kjæreste som endte opp med å ta over alt av våre avtaler og vårt samarbeid. Dessverre har det gått så langt at far ikke lenger har kontakt verken til oss eller barna. Det bestemte den nye samboeren. 

Og alle de gangene jeg har trøstet barna som ikke kan forstå hvorfor denne nye fremmede personen ødela så mye for mor og far, så har jeg ønsket at noen sto opp for oss på samme måte som du har gjort. 

Takk for deg!

Anonymkode: ce534...368

Huff jeg blir så lei meg av slike historier. Hvordan kan man behandle barn slik. 😔

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan dikterer jeg andre? Jeg sier hun ikke får bestemme over min hytte. Og jeg sier til broren min at hun ikke er noe å samle på. Det er ikke diktering, det er min mening. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Dere er presis like, hun har jo også sagt sin mening. 

Anonymkode: eebb5...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott gjort av deg ❤️ barna går alltid før ny kjæreste også deres mor

Anonymkode: 189cb...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser den, og nå har jeg blitt trassig som en unge selv. Men fornuftige mennesker oppfører seg ikke slik synes jeg. Ja, selvsagt kan hun ta det opp med min bror, si hun føler seg usikker. Men å dra meg inn i dette, type,  - Ola og jeg synes ikke noe om at Kari overnatter i hytta vår.... 

Det blir en rød klut for meg, halve hytta er min, min bror har satt pris på at vi fortsatt behandler hans barn som fullverdige familiemedlemmer. Og skal vi fortsatt holde barna tett til oss så følger selvsagt moren med på lasset. Og hun er en super dame, selvsagt hadde jeg nok ikke pleiet forholdet med henne om det ikke var barn involvert men når det er det så er det en bonus at hun er som hun er. Hun er også glad i våre barn og de i henne. Selvsagt skjønner jeg at det oppleves som sårt for ny kjæreste. Men som voksen så forventer jeg at man aksepterer dette. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Altså, dine tanteunger vil aldri kunne bli noe annet enn fullverdige familiemedlemmer hvorfor skriver du det engang? Men mora til hans barn, hans ex er jo ikke et familiemedlem for DEG mer. Hun er barnas mor, men ikke noe i forhold til deg. 

Skjønner godt at brorens nye dame føler på at du fortsatt behandler exen som svigerinne, særlig siden du tydeligvis ikke et sekund har behandlet henne som jo nå er det, som det. Det virker som DU er den dominante her, og ikke vil innse at exen er ute av bildet, og den nye dama er inne? Barna er jo dine tantebarn uansett, men mora deres er du faktisk ikke i slekt med. 

Hadde vært mye mer ryddig om du også fikk med deg at det har vært et brudd her og også greide å slippe henne. Minstekrav er uansett at du aksepterer broren din sin nye dame, din svigerinne. Du høres jo ut som ei heks!

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

HI; du har helt rett. Hun har INGEN ting å gjøre med hvem du inviterer inn i hytta når du bruker den. Hun er der jo ikke selv engang. Skrullete kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Minstekrav er uansett at du aksepterer broren din sin nye dame, din svigerinne. Du høres jo ut som ei heks!

Anonymkode: 8f544...89b

Hun blir ikke "svigerinna" til noen bare ved å få seg en kjæreste, altså.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere er presis like, hun har jo også sagt sin mening. 

Anonymkode: eebb5...125

Nei, hun prøvde jo å endre på en avtale og bestemme hvem HI kunne ha i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, dine tanteunger vil aldri kunne bli noe annet enn fullverdige familiemedlemmer hvorfor skriver du det engang? Men mora til hans barn, hans ex er jo ikke et familiemedlem for DEG mer. Hun er barnas mor, men ikke noe i forhold til deg. 

Skjønner godt at brorens nye dame føler på at du fortsatt behandler exen som svigerinne, særlig siden du tydeligvis ikke et sekund har behandlet henne som jo nå er det, som det. Det virker som DU er den dominante her, og ikke vil innse at exen er ute av bildet, og den nye dama er inne? Barna er jo dine tantebarn uansett, men mora deres er du faktisk ikke i slekt med. 

Hadde vært mye mer ryddig om du også fikk med deg at det har vært et brudd her og også greide å slippe henne. Minstekrav er uansett at du aksepterer broren din sin nye dame, din svigerinne. Du høres jo ut som ei heks!

Anonymkode: 8f544...89b

Kanskje du er nydama til bror til Hi? ;)

Det du sier her er jo at Hi skal gå mot sin brors ønsker for hans egen barn. Det er far som ønsker at hytten hans skal kunne brukes av hans barn og eks. Og så lenge far mener det, da bør den nye dama akseptere det - eller droppe hele mannen. Det er den nye dama som ikke respekterer sin kjærestes ønsker for hans egne barn. Hi gjør bare som hennes bror ønsker hun skal gjøre for hans barn.

Og det gjør vel at det bare er ei heks her, for å bruke dine ord, og det er hun som ikke respekterer at mannen hun er sammen med gjør det som er best for hans barn. Hun skal jo på kjærestetur med ham og blir ikke berørt av dette i det hele tatt.

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det hi som ikke er fornøyd. Det er hun som føler seg plaget av en svigerinne. Så lenge de har hytte sammen er det noe hun må regne med.

Anonymkode: f860f...38a

Nei, hvis den nye dama hadde vett i hodet ville hun ikke plaget noen. Det er ikke hytta eller eierformen som er problemet, men kvinnens manglende manerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pashla skrev:

Hun blir ikke "svigerinna" til noen bare ved å få seg en kjæreste, altså.

 

Joda, i dag når man ikke gifter seg med de en er sammen med så er man jo det i praksis. Den fraskilte dama er hvertfall ikke svigerinne mer. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Joda, i dag når man ikke gifter seg med de en er sammen med så er man jo det i praksis. Den fraskilte dama er hvertfall ikke svigerinne mer. 

Anonymkode: 8f544...89b

Posisjon og relasjon kommer ikke automatisk. Og det forsvinner heller ikke automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du er nydama til bror til Hi? ;)

Det du sier her er jo at Hi skal gå mot sin brors ønsker for hans egen barn. Det er far som ønsker at hytten hans skal kunne brukes av hans barn og eks. Og så lenge far mener det, da bør den nye dama akseptere det - eller droppe hele mannen. Det er den nye dama som ikke respekterer sin kjærestes ønsker for hans egne barn. Hi gjør bare som hennes bror ønsker hun skal gjøre for hans barn.

Og det gjør vel at det bare er ei heks her, for å bruke dine ord, og det er hun som ikke respekterer at mannen hun er sammen med gjør det som er best for hans barn. Hun skal jo på kjærestetur med ham og blir ikke berørt av dette i det hele tatt.

Anonymkode: f1e7a...148

Hvis far mener dette så hadde han kanskje sagt fra til dama si? Stoppet henne? Tror han bare ikke tør si hva han egentlig mener til sin dominante søster. Tror neppe NOEN kommer «levende» fra å ikke være enig med hi altså...

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis far mener dette så hadde han kanskje sagt fra til dama si? Stoppet henne? Tror han bare ikke tør si hva han egentlig mener til sin dominante søster. Tror neppe NOEN kommer «levende» fra å ikke være enig med hi altså...

Anonymkode: 8f544...89b

Uansett om han liker eller ikke liker hva søsteren gjør (nå har hun jo fortalt at de var enige, da, men siden du ikke tror på det) så har han ingen ting å si over hva hun gjør i sin del av hytta når han ikke er i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Pashla skrev:

Uansett om han liker eller ikke liker hva søsteren gjør (nå har hun jo fortalt at de var enige, da, men siden du ikke tror på det) så har han ingen ting å si over hva hun gjør i sin del av hytta når han ikke er i den.

Tja, det er jo nettopp slik konflikter med delt hytte oppstår. Selv om hi påstår hun ikke har noe problem. Jeg ville heller ikke hatt folk i min hytte som jeg ikke ønsket der. Selv om jeg ikke var der akkurat da.

Mulig hi har «rett» her, men hun framstår jo uhyre usympatisk. Å skulle bestemme hvem broren er sammen med trumfer svigerinnens ønske om at ikke hennes manns ex skal feriere på deres hytte en lang gang. For nå er jo hytta delvis hennes. 

Anonymkode: 8f544...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting av min brors eiendeler er delvis hennes. De er ikke gift. 

Jeg har ikke sagt han ikke får være sammen med henne, men har sagt hun ikke er noe å samle på, og det står jeg ved. Å ikke respektere hva min bror sier for så å forsøke å påvirke meg er en frekk oppførsel. 

Min bror og jeg er enig i at så lenge barna er små og hun må følge så kan hun også få overnatte i anekset til hytta. Barna går på samme skole og vi besluttet at de som før skulle få bli med hverandre hjem og overnatte som før selvom det ikke var pappa sin uke. Det vil selvsagt være mye kontakt med barnas mor når de må bringes og hentes. Regner med at når barna blir så store at de kommer seg til og fra selv så vil kontakten med mor avta. 

Så får dere da spekulere i om min bror lyver til meg, ikke våger si sin mening. 

Jeg vet at han alltid setter barnas ve og vel først. Han synes nok muligens det er kjedelig å ha eksen så nært, men har man barn sammen må man svelge noen kameler. Og han er verdens beste pappa, han hadde svelget en hel kamelflokk om det hadde vært nødvendig. 

Jeg regner nesten med at denne dama er ute av bildet om hun fortsetter, han gjorde det slutt med forrige fordi hun hadde problemer med at han hadde barn. 

Takker for alle svar. 😊 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har bror og ny dame vært sammen? 

Anonymkode: aa3a9...1a8

Kjærester, usikker. Kanskje 1,5 år. Samboer i et halvt år. 

Anonymkode: dc0b6...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min bror har to barn. Skilt på fjerde året. Et ryddig brudd, godt samarbeid med barnas mor. Min eks svigerinne og jeg er fortsatt venner. Barna våre er BESTEvenner. Treffer de litt i ferier, reiser litt sammen osv. Jeg synes dette er supert for barna. Min bror og jeg har arvet et hytte sammen. Vi ferierer der sammen og hver for oss. I påsken skal bror til utlandet med ny samboer, vi skal på hytta. Siste halvdel av påsken kommer min tidligere svigerinne opp med barna. Hun blir der en dag eller to og så blir mine tantebarn igjen og vi tar de med til min bror som da skal ha de. Det er uproblematisk for min bror at dette gjøres og ungene gleder seg. 

Så begynner min nye svigerinne å bestemme da. Hun nekter å la tidligere kone få sove på hytta vår. Nå vet ikke bror hva han skal mene om saken. Jeg blir så forbanna. Dette er også MIN hytte og dette er det beste for barna. Min bror og hans eks har begge bevegd seg videre og har siden det ble slutt hatt barnas beste i fokus. Nå skal altså ny kjæreste legge føringer på hvordan vi løser familieliv. Jeg sa i fra til henne direkte at hun ikke er i posisjon til å bestemme hvem jeg inviterer til min hytte og at hun fikk ta seg kraftig sammen. Hun ble selvsagt furten og lei seg og har nå plaget livet av broren min daglig med dette. Jeg har sagt rett ut at hun ikke er noe å samle på. 

Vet jeg er beinhard nå, men ærlig talt. Hadde dere funnet dere i at noen skal komme inn fra sidelinjen og bestemme slik? Finnes det en eneste formildende omstendighet her jeg ikke ser?

Anonymkode: dc0b6...8c1

Kjør på. Det er overhodet ikke hennes sak, hun er en utenforstående uten eierskap til hytta eller til familien i det hele tatt. Det høres heller ikke ut som det er noen grunn til å fortsette å ha henne i familien i det hele tatt, så om hun tar anstøt og stikker er det neppe noe stort tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, i dag når man ikke gifter seg med de en er sammen med så er man jo det i praksis. Den fraskilte dama er hvertfall ikke svigerinne mer. 

Anonymkode: 8f544...89b

Det er ikke SÅ lettvint å bli del av en familie, uansett om det er på et papir eller papirløst. Du må være et menneske det er verd å beholde om du skal kunne komme sidelengs inn og virkelig regnes med. Og en halvtårs samboer er neppe i den posisjonen at hun bør ytre seg om noe som helst som angår familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, det er jo nettopp slik konflikter med delt hytte oppstår. Selv om hi påstår hun ikke har noe problem. Jeg ville heller ikke hatt folk i min hytte som jeg ikke ønsket der. Selv om jeg ikke var der akkurat da.

Mulig hi har «rett» her, men hun framstår jo uhyre usympatisk. Å skulle bestemme hvem broren er sammen med trumfer svigerinnens ønske om at ikke hennes manns ex skal feriere på deres hytte en lang gang. For nå er jo hytta delvis hennes. 

Anonymkode: 8f544...89b

Hi bestemmer ikke hvem broren er sammen med, like lite som ny svigerinne bestemmer hvem hi har i sin egen avdelte hytte. Hytta er kke delvis hennes. Den er delvis hi sin og delvis bror sin. De har sine egne boenheter i hytta. Skal ny svigerinne virkelig legge føring og bestemme hvem hi kan ha med seg til sin enhet? 

Anonymkode: aa3a9...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår nye konen godt,hun syns nok det  ubehagelig at x kona er så sterkt involvert med familien enda. Hun har ikke rett til å prøve endre det, hvis hun er ukomfortabel så bør hun dumpe broren din.

Barna har ingenting med denne situasjonen å gjøre vel ? De kunne vært med på hytta uten sin mor. Så her handler det ikke om å velge ny kona foran barna, men å velge å forstå hun føler at hun ikke får lage sin plass i familien når x kona stadig svever over. 

Hvis jeg var hun så hadde jeg forlatt broren din og funnet en mann uten x kone som har så tett relasjon med familien. Noen vil ikke synes det er noe problem med situasjonen, mens andre ville ikke orket å alltid stå i skyggen av x kona som så tydelig er en stor favoritt. Har du gitt henne en reell sjanse egentlig ? 

Nei, hun er bare menneskelig. Ikke unaturlig å ønske en fremtid med din bror uten å bli utfryst av dere da dere velger x kona, foran å vise hensyn til at hun er ukomfortabel med situasjonen. 

Jeg spår at forholdet mellom de ryker, han finner seg kanskje enda en ny kona som kanskje heller ikke orker x kona spøkelset. Dere som sier det går så fint at alle er bare venner og henger sammen. Hvorfor er det nødvendig egentlig? 

Barna har det fint uten at x'er er beste kompiser og tilbringer ferier sammen eller snakkes sammen daglig på telefonen om barna.

Og nei, jeg er singel. Så ikke sjalusi på noen x kona her 🤣

 

 

Anonymkode: b8aa4...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis far mener dette så hadde han kanskje sagt fra til dama si? Stoppet henne? Tror han bare ikke tør si hva han egentlig mener til sin dominante søster. Tror neppe NOEN kommer «levende» fra å ikke være enig med hi altså...

Anonymkode: 8f544...89b

Ja, for det er jo helt fullstendig logisk at vi skal tro at du vet bedre hva His bror egentlig mener enn hva Hi gjør, som har snakket med henne om dette...

Anonymkode: f1e7a...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hi sier at broren kommer til å avslutte forholdet da han allerede har gjort det med en som hadde problemer med barna. 

Problemet er jo ikke barna, problemet er x kona som ikke slipper taket. 

Er vel å velge mellom å respektere følelsene til nye konen og ha litt avstand til x kona. Eller å prøve tvinge henne til å akseptere situasjonen. Så her blir det nok brudd. 

Men altså du kan jo være venner med kona og ha henne på hytta, uten nye kona til stede. Hun skal jo ikke bestemme hvem du er venner med. Enig der.

Hun er nok bare i følelses villrede og handler urasjonellt. 

Anonymkode: b8aa4...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tja, det er jo nettopp slik konflikter med delt hytte oppstår. Selv om hi påstår hun ikke har noe problem. Jeg ville heller ikke hatt folk i min hytte som jeg ikke ønsket der. Selv om jeg ikke var der akkurat da.

Mulig hi har «rett» her, men hun framstår jo uhyre usympatisk. Å skulle bestemme hvem broren er sammen med trumfer svigerinnens ønske om at ikke hennes manns ex skal feriere på deres hytte en lang gang. For nå er jo hytta delvis hennes. 

Anonymkode: 8f544...89b

Nå er hytta delvis hennes..? Det er den ikke. Min mann eier ingen del av min hytte. Hytta er min. At vi har vært gift i mange år endrer ikke det.

Anonymkode: 0e787...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...