Gå til innhold

"barna kommer til dere nå, de har spilt x-box her i formiddag så fint om de kan LEKE hos dere"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er en melding jeg ofte får fra naboene. Våre femåringer springer mellom husene og vi har et godt naboskap. 

Men jeg irriterer meg grønn på at naboene setter på spill, og dikterer oss til å aktivisere/megle /leke med barna etterpå.

Er ikke imot spilling, men synes at det pusterommet spilling skaper må kunne deles på flere familier! 

%@#&&)

Anonymkode: 4ee6f...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samle foreldrene og ta det opp. Spør om de har forslag til hvordan dere kan fordele dette slik at det blir likt.

Anonymkode: b4c31...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, det er så mange fristende svar til slikt. Men jeg tror jeg ville svart dette 

- oh, det blir vanskelig. Vi har akkurat kjøpt inn den nye call of duty, og de elsker å partere fienden i spillet

Anonymkode: 9b01d...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi den var litt frekk ja... Jeg prøver å gjøre litt motsatt jeg. 😛 Sønnen min skal overnatte hos nabogutten i morgen, så i dag har de vært hos oss med skjermforbud og sunn mat, slik at de kan spille og kose seg hos dem i morgen. ;) Det hører jo litt kos med til overnatting, så greit å prøve å balansere det litt. Men det kunne ikke falle meg inn å pålegge ANDRE å ta den jobben.

Anonymkode: 5a669...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at foreldrene ikke ønsker at så små barn skal spille når de først er på besøk jeg. Har selv en 7 åring å her er det uaktuelt å ha besøk for at de skal sitte å spille playstation. Har han besøk så får de leke sammen,tv og playstation skal ikke på her.De er så små enda at de godt kan leke sammen istedet. Har inntrykk av at de ikke får spille andre steder når de er besøk heller heldigvis.

Anonymkode: e5132...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spill relatert, men kan slenge inn at naboen her spurte om ikke vi kunne hente tidligere på Sfo i morgen sånn at sønnen deres som ikke skulle på Sfo kunne få lekekompis.... Jeg svarte at det blir vanskelig, han er jo meldt på der av en grun, men hvis han har lyst til å være barnevakt så kan han godt bli hjemme. (vi skal begge på jobb, derfor er vår på Sfo. Tror far i huset der syntes det er kjedelig å være hjemme med kid hele dagen) 🙄

Anonymkode: ea31e...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn informasjon sender vi (og alle andre foreldre her )ut også.  Takk og lov for det, hvis ikke hadde de spilt hele dagen ved å vandre fra hus til hus. Synes for øvrig det er galskap å vende 5 åringer til med spill. Det er avhengighetsskapende for de fleste og slik kan være vanskelig for så små barn å takle. Halve førskolegruppa på min arbeidsplass har kun en interesse og et samtaleemne. Og det er spill. Skremmende. En liten avsporing bare 😉

At foreldre må megle, aktivisere og være tilstede i leken er jo et must i den alderen.

Anonymkode: 8feed...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med sånn info tenker jeg! Da kan jeg bruneste som forklaring på at nå er det restriksjoner på spill og TV, så ut og lek! Altfor mange unger går fra hus til hus og spiller. Når begrensningene slår inn i ett hjem (feks) etter en time, går de bare til neste hus.

ja til mer informasjonsflyt mellom foreldrene!!

Anonymkode: b317d...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sånn informasjon sender vi (og alle andre foreldre her )ut også.  Takk og lov for det, hvis ikke hadde de spilt hele dagen ved å vandre fra hus til hus. Synes for øvrig det er galskap å vende 5 åringer til med spill. Det er avhengighetsskapende for de fleste og slik kan være vanskelig for så små barn å takle. Halve førskolegruppa på min arbeidsplass har kun en interesse og et samtaleemne. Og det er spill. Skremmende. En liten avsporing bare 😉

At foreldre må megle, aktivisere og være tilstede i leken er jo et must i den alderen.

Anonymkode: 8feed...f5a

Har 5 åring her og han spiller kun brettspill....  Har ikke introdusert han til noe annet. Har kun Nintendo nes i huset.

Anonymkode: 21457...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med slike meldinger, her har de gått fra hus til hus for å spille den godkjente spilletiden. Synes det er veldig greit om jeg får en sms ang dette, og også om andre ting. 

Neste gang er det "din tur" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er en melding jeg ofte får fra naboene. Våre femåringer springer mellom husene og vi har et godt naboskap. 

Men jeg irriterer meg grønn på at naboene setter på spill, og dikterer oss til å aktivisere/megle /leke med barna etterpå.

Er ikke imot spilling, men synes at det pusterommet spilling skaper må kunne deles på flere familier! 

%@#&&)

Anonymkode: 4ee6f...872

hæ!? femåringer som sitter og spiller!? Dere ødelegger hodene til ungene!

Endret av Tøystykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem år er tidlig med tanke på spilling! Men helsesøster på fireårskontrollen virket noe overrasket da vi sa at gutten vår ikke kjente til konseptet skjermbrett. Så er ikke overrasket over at barn i den alderen spiller heller enn å leke, dessverre. 

Anonymkode: 49049...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fem år er tidlig med tanke på spilling! Men helsesøster på fireårskontrollen virket noe overrasket da vi sa at gutten vår ikke kjente til konseptet skjermbrett. Så er ikke overrasket over at barn i den alderen spiller heller enn å leke, dessverre. 

Anonymkode: 49049...414

De må jo få lov å bli kjent med slikt men ikke bruke all tid på det. De blir hengende etter både sosialt og skolemessig om de ikke får bruke det litt. Noen skoler er jo nå rene iPad skoler. Dvs at de fra førsteklasse får iPad istedenfor blyant og skrivebok. Da er det greit å kunne det litt. Og alle skoler bruker PC og iPad som verktøy nå fra tidlig småskole. 

Anonymkode: 47ab5...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte. Det er hyggelig å spille for ungene, men er time eller to i uka holder for oss, og det er fastsatt tid, så de ikke kan gå fra hus til hus å spille. Om ungene hadde spilt hjemme hos venner på hverdager og det ble oftere enn et par ganger i mnd. så hadde jeg tatt tak i det. Enten ved å avtale med de andre foreldrene eller ved å kutte ut spilletid hjemme. Eller begge deler. 

Men jeg tror ikke jeg hadde sendt en melding som den i HI. Man kan ikke bestemme hva andre skal gjøre hjemme hos seg. Det man derimot kan gjøre er å si at «NN har spilt i dag, og trenger å være i aktivitet nå. Så om dere har planlagt å spille/se på film i dag, send han bare hjem.»

Anonymkode: 0f69b...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for å begrense spilling og barna har så langt ikke fått spille hos oss, så det er ikke det at jeg ikke gidder aktivisere dem.

Men. Jeg hadde blitt skikkelig irritert om naboene gang på gang  hadde satt ungene til å spille hos seg, for deretter å sende dem hit for å leke. Min erfaring er at så små unger blir sure, hypre og kranglete om de har spilt en hel formiddag, og da er det mindre fristende å få besøk, for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De må jo få lov å bli kjent med slikt men ikke bruke all tid på det. De blir hengende etter både sosialt og skolemessig om de ikke får bruke det litt. Noen skoler er jo nå rene iPad skoler. Dvs at de fra førsteklasse får iPad istedenfor blyant og skrivebok. Da er det greit å kunne det litt. Og alle skoler bruker PC og iPad som verktøy nå fra tidlig småskole. 

Anonymkode: 47ab5...5d3

Ikke skolen vår. De begynner først med IT i 5. klasse. Før det er det ingen skjermer.

Anonymkode: 0f69b...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over spilling og de foreldrene som alltid sier ja til det. Så helt greit for meg med lek hos oss 

Anonymkode: 1664f...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...