Gå til innhold

Hvor mye penger koster feriene deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sparer dere til ferie året igjennom dere som bruker 80+ på ferieturer?

Anonymkode: 6f5f1...9b0

Vi sparer hver mnd til årets og neste års ferie. Vi sparer slik at vi alltid er i forkant . Første året vi begynte med dette sparte vi ekstremt mye slik at vi sparte dobbelt. På denne måten har vi allerede spart 50 tusen når vi begynner på ett nytt kalenderår. Når sommeren kommer så er sommerferien betalt ( stort sett) og vi bruker feriepenger på forbruk . Vi tjener helt Ok og vi har ca 3 mill i lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi sparer hver mnd til årets og neste års ferie. Vi sparer slik at vi alltid er i forkant . Første året vi begynte med dette sparte vi ekstremt mye slik at vi sparte dobbelt. På denne måten har vi allerede spart 50 tusen når vi begynner på ett nytt kalenderår. Når sommeren kommer så er sommerferien betalt ( stort sett) og vi bruker feriepenger på forbruk . Vi tjener helt Ok og vi har ca 3 mill i lån. 

Totalt ligger vi vel på ca 150 + i ferier i løpet av året. Noen ganger mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 tusen og mer på ferie er jo luksus. Men ikke urealistisk i dagens samfunn med to yrkesaktive voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

50 tusen og mer på ferie er jo luksus. Men ikke urealistisk i dagens samfunn med to yrkesaktive voksne.

Og mine, dine og våre barn. Da blir man fort mange, og dyrt!

Anonymkode: 97d00...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og mine, dine og våre barn. Da blir man fort mange, og dyrt!

Anonymkode: 97d00...4ce

Ja det er klart. Vi har kun våre barn men må likevel ha to soverom på tur og da koster det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

50 tusen og mer på ferie er jo luksus. Men ikke urealistisk i dagens samfunn med to yrkesaktive voksne.

Det er jo ikke reelt sett femtitusen på toppen av alt annet den måneden man ferierer. Man må trekke fra det man ikke bruker hjemme, mat og transport og forbruk og underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen av dere som svarer at dere reiser på utallige utenlandsturer i året, gjerne 1-2 reme shoppingturer, som får litt dårlig bismak i munnen med tanke på hvilken klimabelastning denne type ferier medfører? 

Synes det er helt perverst å lese hva folk holder på med!

Anonymkode: 1c50d...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sug lut skrev:

Det er jo ikke reelt sett femtitusen på toppen av alt annet den måneden man ferierer. Man må trekke fra det man ikke bruker hjemme, mat og transport og forbruk og underholdning.

Ja ser den. Men om vi betaler 50 000for to uker på ferie så kommer mat og lommepenger i tillegg. Og det tilsvarer vel det vi hadde brukt hjemme. Sånn all inklusive orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Ja ser den. Men om vi betaler 50 000for to uker på ferie så kommer mat og lommepenger i tillegg. Og det tilsvarer vel det vi hadde brukt hjemme. Sånn all inklusive orker jeg ikke.

Ok, da skjønner jeg - om 50000 bare er reise&opphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere som skriver at folk bruker syke summer på ferie 😮 Vi har over 1 mill i årsinntekt, kunne aldri falt meg inn å bruke 50-60 000 på en ferietur 😱 ÅRLIG! Galskap... å de som bruker enda høyere også, hjelpes... I tilegg når man vet hvor mye miljøet og verden tar skade av all den reisingen....

Anonymkode: 2bb86...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Det er jo ikke reelt sett femtitusen på toppen av alt annet den måneden man ferierer. Man må trekke fra det man ikke bruker hjemme, mat og transport og forbruk og underholdning.

Mye av det man betaler hjemme ruller jo og går uansett. Mat er jo ikke mye hjemme og en uke hjemme drar lite penger på annet også. Så mye er det ikke å trekke fra da. 

Anonymkode: 2e33b...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med dere som skriver at folk bruker syke summer på ferie 😮 Vi har over 1 mill i årsinntekt, kunne aldri falt meg inn å bruke 50-60 000 på en ferietur 😱 ÅRLIG! Galskap... å de som bruker enda høyere også, hjelpes... I tilegg når man vet hvor mye miljøet og verden tar skade av all den reisingen....

Anonymkode: 2bb86...c4d

For noen år siden hadde jeg ment det samme angående summene. Nå er det blitt normalt.

Vi har ikke hytte og ikke familien vår heller og noe må vi jo finne på i skoleferien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

For noen år siden hadde jeg ment det samme angående summene. Nå er det blitt normalt.

Vi har ikke hytte og ikke familien vår heller og noe må vi jo finne på i skoleferien.

 

Jeg skal iallfall gjøre mitt for å aldri komme dit🙈 Vår familie har sommerhytte, men med begrenset fremkommelighet og laaaav standard, men vi elsker å være på ferie der, og det diggeste Er at det er billig ferie , som ungene allerede gleder seg til 🙌🏻

Anonymkode: 2bb86...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal iallfall gjøre mitt for å aldri komme dit🙈 Vår familie har sommerhytte, men med begrenset fremkommelighet og laaaav standard, men vi elsker å være på ferie der, og det diggeste Er at det er billig ferie , som ungene allerede gleder seg til 🙌🏻

Anonymkode: 2bb86...c4d

Høres deilig ut😊Jeg er vokst opp med å besøke familie i ferien på andre siden av landet. Det er gode sommerminner😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal iallfall gjøre mitt for å aldri komme dit🙈 Vår familie har sommerhytte, men med begrenset fremkommelighet og laaaav standard, men vi elsker å være på ferie der, og det diggeste Er at det er billig ferie , som ungene allerede gleder seg til 🙌🏻

Anonymkode: 2bb86...c4d

Vi har også sommerhytte, men litt kjedelig å bare være der da. Vi er på hytta i noen helger og en uke på sommeren. Så har vi tilgang på annen hytte tre ganger per år. Så en sydentur som regel i høstferien, og feks Danmarkstur med hytte og type Legoland 10 dager på sommeren. Og småturer ellers. 

Anonymkode: 2e33b...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre skolebarn, men skolen vår er overhodet ikke restriktiv med fri til ferie, så sant det ikke er bekymring til barnets faglige nivå. De mener at det er en viktig opplevelse for barnet, som man også lærer mye av. Barna våre ligger godt an faglig alle tre, så vi får alltid  fri når vi søker. 

Derfor reiser vi gjerne utenom skoleferiene. De siste feriene har vart i en og to uker og kostet mellom 30 og 50 tusen. Men vi reiser kun utenlands annethvert år, siden vi prioriterer hus og hytte foran feriebudsjettet. 

Anonymkode: 29fd6...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig billige ferier ! 10 dager i påska 20.0000 ( Spania ) 3 uker i sommer 25.000,-  pluss flust i lommepenger da. Men billig å leve der.  Vi må reise når det er dyrest.  Gidder ikke bruke 60.000 på chartertur uten sjarm. 3 voksne og 1 barn 

Anonymkode: efd9a...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har campingvogn som koster 12000 årlig. På sommeren er vi der pluss en rimelig danmarksferie eller hytteferie. Si 15000 for Danmark/5000 for hytte. Har egen hytte som er gjeldfri og der er vi ofte o høstferien. Men det er ikke verdens navle akkurat så da leier vi også gjennom mannen sin jobb. Koster oss 2000/uke. Har Timeshare i sydlige strøk. Blir 1-2 uker der i året, flyr til mellom 10 og 20 000 etter sesong.  Betaler 6000 årlig for leiligheten. Tilsammen så ser jeg at dette kan bli opp til 50000 årlig. Vi tjener ca 1,2 og har 2 mill i gjeld på huset.

Anonymkode: 6f5f1...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 40 000 på sommerferien. Det er 30 000 i flybilletter for 5 samt leiebil. I tillegg kommer mat og evt opplevelser. Mat handler vi på butikken og spiser i huset. Det hadde vi gjort hjemme i Norge også så det er ingen ekstrautgift. Vi har ikke så mange aktiviteter som koster mye penger - ialkefall ikke mer enn i Norge. 

Min far har hytte. Den er nedbetalt men koster mer enn 50 000 kr bare i rene utgifter pr år. Forsikring, eiendomsskatt, kommunale avgifter, strøm osv.  I tillegg klmmer vedlikehold. Hytte er ikke billig det heller....

Anonymkode: c61b5...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 2 voksne og 3 barn på 9-16 år. Vi bruker penger på bensin og teltplass, og det blir jo ikke så voldsomt mye. Så koser vi oss heller litt ekstra med aktiviteter og god mat. Vi drar som regel til Sverige eller Danmark.

Det er ikke sjans i havet for at vi kan svi av 100 000 på ferie! Det har vi faktisk ikke råd til. Men ungene lider ingen nød for det altså. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tre skolebarn, men skolen vår er overhodet ikke restriktiv med fri til ferie, så sant det ikke er bekymring til barnets faglige nivå. De mener at det er en viktig opplevelse for barnet, som man også lærer mye av. Barna våre ligger godt an faglig alle tre, så vi får alltid  fri når vi søker. 

Derfor reiser vi gjerne utenom skoleferiene. De siste feriene har vart i en og to uker og kostet mellom 30 og 50 tusen. Men vi reiser kun utenlands annethvert år, siden vi prioriterer hus og hytte foran feriebudsjettet. 

Anonymkode: 29fd6...171

Jeg klarer ikke å se hvordan dere kan forsvare å ta barna ut av skolen når de fra før har ca 13 uker ferie i året. Blir riv ruskende galt for meg. 

Anonymkode: a2231...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel i grunn at folk får feriere akkurat slik det passer dem og deres prioriteringer/lommebok jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Tenker vel i grunn at folk får feriere akkurat slik det passer dem og deres prioriteringer/lommebok jeg

Joa, men det er et tankekors at mange har økonomi til å bruke 50 000-100 000 på ferie i året. 

Vi har det jammen bra i det landet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Joa, men det er et tankekors at mange har økonomi til å bruke 50 000-100 000 på ferie i året. 

Vi har det jammen bra i det landet her.

Du har rett ! Vi har det godt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den som skrev at vi skal til Italia i tre uker denne sommeren. Vi har en inntekt på 1.7 mill i året. Vi lever ganske nøkternt gjennom året, spiser sjelden ute, drikker ikke alkohol og barna bruker arveklær der det er mulig. Vi har en hytte, den brukes ofte. Vi har lån på tilsammen 3.5 mill. 1.mill nedbetales til sommeren. Vi bruker mye penger på ferie med barna. Vi koser oss vanvittig på ferie, bor flott i egne villaer. Vi har god råd i hverdagen, det hoper seg alltid opp på sparekontoen. Jeg ønsker meg sjelden noe nytt, men ferier planlegger jeg nøye og i lang tid i forkant. Vi samler på opplevelser og elsker nye kulturer. Med vår inntekt kunne jeg sikkert ha brukt penger på luksus i hverdagen, men vi prioriterer ferie. Slik skiller jeg nok ikke veldig fra kollegaer. Vi har OK økonomi, og vi har bevisst valgt å prioritere ferier.

Anonymkode: 509ed...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...