Gå til innhold

November 2019💜


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har foreløpig termin 1.november. Etter å ha mistet første (MA i uke 10) er jeg livredd for at det skal skje igjen. Håper inderlig at alt går bra denne gangen! Gleder meg til første UL i uke 7😅

Anonymkode: 5a924...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2019 den 20.20, Anonym bruker skrev:

For oss som har termin i november😊

Anonymkode: 57aa3...078

Hei. Jeg har 2 november, men er bare kommet i 5+0 og venter spent på om det går veien denne gangen, har hat en sa tidligere. Du kan vell ta ul i uke 6 også?  Håper på at det går rette veien for for deg nå da🤞🏻😊

Anonymkode: 57aa3...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har termin ca 3. November. Dette blir vårt andre barn. Har prøvd lenge nå, så gleden er enorm ❤ Er 5+0 i dag, skal på tidlig ul 01.04. 

Sliter allerede med kvalme igjennom hele dagen samt bekkenløsning. Noen flere som sliter med dette?

Anonymkode: 47fba...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye😊 hvor langt på vei vill du da være første april? Du kan gå på tidlig ul allerede når barnet er 6/7 uker, da kan man se hjerteslag. Håper og få tidlig ul neste uke da er jeg 7 uker på vei. Off du er uheldig som har kvalme igjennom hele dagen, jeg har bare på morningen heldigvis😊 bekkenløsning, nja, første gangs gravid her, merker bare til en del murringer/jobbing i livmoren midt på dagen og kvelden. 

Anonymkode: 57aa3...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Blir vel 9 uker ca, men skal dit for å fastsette termin :) ble henvist til ul av fastlege, så fikk bare tildelt time😄 

Kvalme er seriøst grusomt, hadde det 4 mnd i strekk med første også. Håper ikke det blir så ille denne gang 😅

 

Gratulerer så mye til deg også! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja da skjønner eg :) offf! Unner deg ikke den, jeg synes det er slitsomt og kjenne belastningen men samtidig positivt, mye sliten og trøtt :) Takk❤️

Anonymkode: 57aa3...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Vi fant ut for bare noen dager siden at vi er gravid, men følelsen jeg fikk var liksom ikke helt forventet.. Hvordan reagerte dere? 

Dette er første gang jeg er gravid, aldri hatt sa og er livredd for dette. Får av og til en følelse av at jeg føler meg skitten, og klarer ikke helt å glede meg over dette. Kan det være fordi jeg ikke klarer å slappe av før jeg vet at vi ikke mister? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg ble veldig glad, overrasket men også veldig beskymret og klarte ikke helt og glede meg over det. Hadde en sa for 2 år siden, da første gang jeg var gravid. Nå har vi prøvd i 2 år og endelig så ble jeg gravid igjen, men veldig redd for hvordan det kommer til og gå, men man får ikke gjort noe med det enten fra eller til om det skulle skje, så må nesten bare prøve og leve som normalt, glede deg over det. 

Tror de aller fleste går rundt med en følelse av og være redd for og miste og prøver og holde hodet kaldt og vente til man kommer i den såkalte sikre perioden (12 uker).

er du veldig beskymret så er det mulighet for og ta hsg måling hos legen for og sjekke verdiene dine, får deg en liten trygghet samt en tidlig ultralyd for og se om hjerte slår. 

Hvor langt på vei er du? Hva det planlagt? 

Prøv som sakt og slappe av😊

Anonymkode: 57aa3...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg ble veldig glad, overrasket men også veldig beskymret og klarte ikke helt og glede meg over det. Hadde en sa for 2 år siden, da første gang jeg var gravid. Nå har vi prøvd i 2 år og endelig så ble jeg gravid igjen, men veldig redd for hvordan det kommer til og gå, men man får ikke gjort noe med det enten fra eller til om det skulle skje, så må nesten bare prøve og leve som normalt, glede deg over det. 

Tror de aller fleste går rundt med en følelse av og være redd for og miste og prøver og holde hodet kaldt og vente til man kommer i den såkalte sikre perioden (12 uker).

er du veldig beskymret så er det mulighet for og ta hsg måling hos legen for og sjekke verdiene dine, får deg en liten trygghet samt en tidlig ultralyd for og se om hjerte slår. 

Hvor langt på vei er du? Hva det planlagt? 

Prøv som sakt og slappe av😊

Anonymkode: 57aa3...078

Takk for svar! Var planlagt ja, men timingen var heller dårlig.. fikk plutselig ny jobb med prøvetid på tre mnd, og er livredd for å bli sykemeldt i prøvetiden og så bli sagt opp pga det.. 

Er bare 3+6, så er veeldig tidlig i svangerskapet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristinanh skrev:

Takk for svar! Var planlagt ja, men timingen var heller dårlig.. fikk plutselig ny jobb med prøvetid på tre mnd, og er livredd for å bli sykemeldt i prøvetiden og så bli sagt opp pga det.. 

Er bare 3+6, så er veeldig tidlig i svangerskapet enda.

Er ikke alltid det passer bra med og få barn og oftes skjer det når det passer dårlig, men som jeg skjønner er ungen ønsket! Jeg ser situasjonen anngående jobb, men du har ikke noe plikt til og fortelle dem at du er gravid som vill si at du fint kan jobbe, om du skulle bli veldig dårlig så får du heler ta en syke dag evt snakke med legen om akkurat dette. Graviditet er ikke oppsigelsesgrunn. Ja du er veldig tidlig ennå, jeg vill jobbet som du skal og satse på at det går bra, slik at du får jobbet prøvetiden din og samt får jobbet deg opp da 3 måneder til så du har rett på foreldrepenger😊

Anonymkode: 57aa3...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at jeg er gravid selv med termin i Nov. Ikke lenge siden jeg fødte vår første (okt 18). Min første reaksjon var gråt, og det var desverre ikke gledestårer. Vårt første barn har ikke sovet stort siden fødsel, og med en samboer som er borte på jobb i 4 uker av gangen, ser jeg mørkt på et nytt barn så tett. Abort er ikke et alternativ, så dette fpr vel bare gå på et vis. 

Anonymkode: 83141...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg og kan joine her, IKM på lørdag :)  Første runde med Letrozol. Krysser fingrene, prøvd i et par år allerede..

Anonymkode: b9b6c...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Gratulerer så mye til dere alle :) jeg håper jeg også kan flytte meg inn i denne novembergruppen, da jeg muligens fikk svaak positiv rfsu test i dag. Har testet blendahvitt på billigstrimler fra 9 dpo til i går kveld. Fikk denne testen tidlig i dag, 11 dpo. Kan dere se om det er skyggestrek eller en veldig svaak positiv? Erfaringer? Har så lyst på en liten spire i magen men tørr ikke å få forventninger enda. Aldri opplevd skyggestrek før. Hva tenker dere? Beklager om jeg trenger meg på! 

9A63B474-3DBF-4A65-9907-F37885AB369B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ni93 skrev:

Hei. Gratulerer så mye til dere alle :) jeg håper jeg også kan flytte meg inn i denne novembergruppen, da jeg muligens fikk svaak positiv rfsu test i dag. Har testet blendahvitt på billigstrimler fra 9 dpo til i går kveld. Fikk denne testen tidlig i dag, 11 dpo. Kan dere se om det er skyggestrek eller en veldig svaak positiv? Erfaringer? Har så lyst på en liten spire i magen men tørr ikke å få forventninger enda. Aldri opplevd skyggestrek før. Hva tenker dere? Beklager om jeg trenger meg på! 

9A63B474-3DBF-4A65-9907-F37885AB369B.jpeg

Kan se en veldig svak strek, men jeg ville ha tatt en annen type graviditets test for og være 100% sikker :) ingen som trenger seg på, gruppen er åpen for alle :) ønsker deg lykke til og håper du får den spiren som du ønsker veldig snart, gi oss gjerne en oppdatering :) 

Anonymkode: 57aa3...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper jeg og kan joine her, IKM på lørdag :)  Første runde med Letrozol. Krysser fingrene, prøvd i et par år allerede..

Anonymkode: b9b6c...2f1

Masse lykke til😊🤞🏻

Anonymkode: 57aa3...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!! Kanskje vi skulle lagd en termingruppe på Facebook? Jeg lette etter en termingruppe der for jeg er så spent på morgendagen og ville følge andre som allerede har fått konstatert at det blir en november baby for dem 😍 

 

jeg venter fortsatt på pos test.. kan teste imorgen!! Da får jeg termin 21.november basert på siste mens :D Dagene har gått så sakte, men nå er jeg veldig nærme.. litt murringer nederst i magen, og noe jeg tror var festeblødning i går 🙊 Får litt håp da 🙈 

Anonymkode: 932bb...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen!! Kanskje vi skulle lagd en termingruppe på Facebook? Jeg lette etter en termingruppe der for jeg er så spent på morgendagen og ville følge andre som allerede har fått konstatert at det blir en november baby for dem 😍 

 

jeg venter fortsatt på pos test.. kan teste imorgen!! Da får jeg termin 21.november basert på siste mens :D Dagene har gått så sakte, men nå er jeg veldig nærme.. litt murringer nederst i magen, og noe jeg tror var festeblødning i går 🙊 Får litt håp da 🙈 

Anonymkode: 932bb...731

Hehe, har leitet etter det samme selv, men har ikke funnet noen, så det er ingen dum ide :) håper og krysser fingrene for at det er en liten spire som klamrer seg fast🤞🏻😊 gi oss en oppdatering i morgen hva testen viser og så ønsker vi deg velkommen inn hit 😊

Anonymkode: 57aa3...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen!! Kanskje vi skulle lagd en termingruppe på Facebook? Jeg lette etter en termingruppe der for jeg er så spent på morgendagen og ville følge andre som allerede har fått konstatert at det blir en november baby for dem 😍 

 

jeg venter fortsatt på pos test.. kan teste imorgen!! Da får jeg termin 21.november basert på siste mens :D Dagene har gått så sakte, men nå er jeg veldig nærme.. litt murringer nederst i magen, og noe jeg tror var festeblødning i går 🙊 Får litt håp da 🙈 

Anonymkode: 932bb...731

Enig i at det må opprettes Facebookgruppe! Noen som får fiksa?😄

Anonymkode: 47fba...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ni93 skrev:

Hei. Gratulerer så mye til dere alle :) jeg håper jeg også kan flytte meg inn i denne novembergruppen, da jeg muligens fikk svaak positiv rfsu test i dag. Har testet blendahvitt på billigstrimler fra 9 dpo til i går kveld. Fikk denne testen tidlig i dag, 11 dpo. Kan dere se om det er skyggestrek eller en veldig svaak positiv? Erfaringer? Har så lyst på en liten spire i magen men tørr ikke å få forventninger enda. Aldri opplevd skyggestrek før. Hva tenker dere? Beklager om jeg trenger meg på! 

9A63B474-3DBF-4A65-9907-F37885AB369B.jpeg

Jeg ser også en svak strek. Hvor lenge etter testen var tatt tok du bildet? Skyggestreker skal vel ikke dukke opp før etter det har gått en stund hvis jeg ikke tar helt feil?

Anonymkode: 47fba...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen!! Kanskje vi skulle lagd en termingruppe på Facebook? Jeg lette etter en termingruppe der for jeg er så spent på morgendagen og ville følge andre som allerede har fått konstatert at det blir en november baby for dem 😍 

 

jeg venter fortsatt på pos test.. kan teste imorgen!! Da får jeg termin 21.november basert på siste mens :D Dagene har gått så sakte, men nå er jeg veldig nærme.. litt murringer nederst i magen, og noe jeg tror var festeblødning i går 🙊 Får litt håp da 🙈 

Anonymkode: 932bb...731

kan du teste allerede i morgen? *nysgjerrig*
Jeg kom frem til at hvis det har klaffet for oss denne gangen så skal termin være 20 november, men jeg skal ikke ha IKM før til lørdag

Anonymkode: b9b6c...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprettet en gruppe nå,måtte ta med mannen min i Facebookgruppa for å kunne opprette,men kaster han ut så snart noen andre melder seg inn :) gruppa heter Termin november 2019 Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser også en svak strek. Hvor lenge etter testen var tatt tok du bildet? Skyggestreker skal vel ikke dukke opp før etter det har gått en stund hvis jeg ikke tar helt feil?

Anonymkode: 47fba...210

Kanskje ca 10 min etter den var tatt. Ser på pakningsvedlegget at den kan sjekkes innen 30 minutter og at resultatet ikke skal leses av etter det så den var godt innen tidsfristen. Testet på nytt i dag med rfsu test, samme svake streken i dag også. Usikker hva jeg skal tro, er så vanskelig å gå å vente og lure! Men får prøve igjen i morgen. ikm på lørdag! Håper sånn på å joine dere i gruppen 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ni93 skrev:

Kanskje ca 10 min etter den var tatt. Ser på pakningsvedlegget at den kan sjekkes innen 30 minutter og at resultatet ikke skal leses av etter det så den var godt innen tidsfristen. Testet på nytt i dag med rfsu test, samme svake streken i dag også. Usikker hva jeg skal tro, er så vanskelig å gå å vente og lure! Men får prøve igjen i morgen. ikm på lørdag! Håper sånn på å joine dere i gruppen 😄 

Holder en knapp på at den er positiv jeg! Du har ikke en digital test du kan ta da?

Anonymkode: 47fba...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...