Gå til innhold

Men i himmelens navn da! Giske på farten igjen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/ny-bekymringsmelding-om-giske/70796170

Hva er det som får folk til å oppføre seg slik?

Vil han ikke lykkes i livet? Vil han ikke være sammen med kjæresten sin? Vil han ikke fortsette som politiker? Er følelsen av å føle seg som kongen på haugen en stakket stund mer verd enn å oppføre seg som et ordentlig menneske? En ordentlig far og partner? 

Jeg er faktisk sjokkert og lurer på hva som driver menn som Giske og Burøe. 

Anonymkode: 2b909...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han burde ha forstått for lenge siden at han mister impulskontroll når han drikker alkohol. Derfor bør han også slutte helt å drikke.

Makan til idioti.

Anonymkode: f7cd7...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt sansen for Giske (for å si det pent) men nå begynner det å ligne heksejakt.

Maktkamp som vanlig i AP 🤔

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han holdt ei på hoftepartiet mens han danset med henne. Hun sier jo til og med at det var hyggelig.

Om det er et overtramp synes jeg folk har blitt litt sære. Utenfor hvor lang radius rundt kvinner skal menn holde seg om det ikke er greit?

Anonymkode: 7dcec...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

På tide han tar straffen sin. Hvorfor sitter Rune Øygard i fengsel og ikke Griske??

Anonymkode: 857a8...5d0

På hvilket grunnlag skulle Giske vært i fengsel? Han er klåfingret i fylla, men han har jo ikke gjort noe straffbart (som vi vet om) akkurat. Men han bør finne seg en ny jobb. Snarest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutes ago, smurfis said:

På hvilket grunnlag skulle Giske vært i fengsel? Han er klåfingret i fylla, men han har jo ikke gjort noe straffbart (som vi vet om) akkurat. Men han bør finne seg en ny jobb. Snarest!

Arbeiderpartiets egen advokat har skrevet at han høyst sannsynlig har brutt loven.

Han har begått omfattende seksuell trakassering og overgrep, herunder å beføle og kysse unge jenter mot deres vilje. Tilhengerne hans prøver å hvitvaske ham ved å omtale dette som bare ̣«upassende oppførsel».

Anonymkode: 857a8...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Arbeiderpartiets egen advokat har skrevet at han høyst sannsynlig har brutt loven.

Han har begått omfattende seksuell trakassering og overgrep, herunder å beføle og kysse unge jenter mot deres vilje. Tilhengerne hans prøver å hvitvaske ham ved å omtale dette som bare ̣«upassende oppførsel».

Anonymkode: 857a8...5d0

Men igjen..fengsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de festet, danset og hadde det hyggelig..... Å så hadde han hendene rundt livet hennes!!! seriøst er dette et varsel som bør tas seriøst???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han holdt ei på hoftepartiet mens han danset med henne. Hun sier jo til og med at det var hyggelig.

Om det er et overtramp synes jeg folk har blitt litt sære. Utenfor hvor lang radius rundt kvinner skal menn holde seg om det ikke er greit?

Anonymkode: 7dcec...792

Hun sa vel at det var hyggelig, "så ble det litt mye" så da hadde hun og venninnen forlatt utestedet.

Uansett hva det dreide seg om så tenker jeg at fyren må enten være utrolig arrogant eller stokk dum. Han er fortsatt i media daglig. Han ønsker toppverv i politikken. Men å drikke seg full på et utested og danse med damer, når han er gift og med sin historikk. Det vitner bare om utrolig dårlig dømmekraft.

Anonymkode: 24af9...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett videoen, og de danser. Han står bak henne og holder henne på hoftene mens de bøyer seg litt fremover og danser, hun er ung nok til å være datteren hans, og ler. Ser ikke så veldig galt ut synes jeg, hadde ikke reagert om jeg så to lettere berusede mennesker danse på den måten....

Men jeg er enig i at han bør ut av politikken, han drikker for mye og skjønner ikke at han oppfører seg som en gammel gris hver gang han er ute. Han har ingenting i politikken å gjøre, han mangler fullstendig troverdighet.

Anonymkode: 25940...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, 3 i april skrev:

Så de festet, danset og hadde det hyggelig..... Å så hadde han hendene rundt livet hennes!!! seriøst er dette et varsel som bør tas seriøst???

 

Nei ikke i det hele tatt! Jeg liker ikke Giske, men dette varslet er så grunnløst som det er mulig å være.

Anonymkode: e159c...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke at han fremdeles er i partiet!? Han har jo ikke lært noe i det hele tatt, han er og blir en mannegris og har ingenting i politikken å gjøre.

Anonymkode: 89832...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansen og denne hendelsen isolert er vel ikke et stort problem, men WHY? Han er 52 år og ønsket seg nestledervevet i Trøndelag, kun 1 år etter at han trakk seg etter Metoo. Han skal gifte seg i juni med ei flott dame som har stått stødig med han i stormen. Han er pappa til to døtre og tåler åpenbart ikke å drikke. Hvorfor helle bensin på bålet? 

Vi trenger et sterkt alternativ til den sittende regjeringen som ikke blir altfor langt til venstre. Ble veldig overrasket og skuffet over å se at han var tatt inn i Ap varmen igjen allerede. 

Anonymkode: 22213...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velgerne godtar jo slik oppførsel fra sine politikere. Se bare all den galskapen i Frp, hvor partileder bevisst nekter å melde fra selv når hun vet at partitopper har misbrukt mindreårige barn seksuelt. Iflg. Straffeloven er dette straffbart, og like fullt unngår politiet å anmelde finansministeren. Det er horribelt.

Like horribelt var det jo at Søviknes var vurdert som fylkesmann i Hordaland. Heldigvis fikk han ikke den jobben.

 

Det bør virkelig jobbes med rekruteringen innen norsk politikk, og ikke bare blant unge, men også blant folk som har levd litt, som ikke bare er politiske broilere uten arbeidserfaring, men folk som har både utdanning og yrkeserfaring helt utenfor politikken. Når vi ser hva som får lov til å fortsette i toppen av partiene, uavhengig av parti, er det skremmende. Ikke minst det at de tar inn igjen lovbrytere og overgripere, og ikke bare tar dem inn i partiene igjen, men gir dem toppverv og ministerposter. Det er horribelt at det politiske miljøet i partiene er blitt så snevert at de ikke har bedre kandidater å velge mellom enn som så.

Anonymkode: f7cd7...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sant, har også lurt på hvorfor hun har stått ved hans side. Nå tenkte jeg mest på hvordan jeg så på henne før dette kom frem. 

Var dette kjent for allmennheten - inkludert hans nye kjæreste før varslene kom? Jeg har hatt noen dårlige vibber på han men ante ingenting før det eksploderte i 2017. 

Anonymkode: 22213...09b

Jeg husker disse ryktene fra nittitallet.

Anonymkode: 9cb2c...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så viser det seg at dette bare var storm i et vannglass, ikke hva media har fremstilt det som. Kan jo mistenke at det også var politisk strategi fra noen i partiet.

https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-danset-med-giske_-_-det-ser-verre-ut-enn-det-var-1.14441359

"– Videoen ser verre ut enn det var. Det var ikke noe mer enn en dans. Det var vi som tok kontakt med han, ikke omvendt. Det var ikke noe annet enn hyggelig tone. Vi opplevde det som uproblematisk og greit, og han gikk vel fra utestedet før vi gjorde, sier hun til NRK."

Uansett er det vel smart, med hans historie, å ikke drikke i sosiale situasjoner og kanskje la være å danse med de som er mye yngre enn ham.

Anonymkode: f7cd7...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Velgerne godtar jo slik oppførsel fra sine politikere. Se bare all den galskapen i Frp, hvor partileder bevisst nekter å melde fra selv når hun vet at partitopper har misbrukt mindreårige barn seksuelt. Iflg. Straffeloven er dette straffbart, og like fullt unngår politiet å anmelde finansministeren. Det er horribelt.

Like horribelt var det jo at Søviknes var vurdert som fylkesmann i Hordaland. Heldigvis fikk han ikke den jobben.

 

Det bør virkelig jobbes med rekruteringen innen norsk politikk, og ikke bare blant unge, men også blant folk som har levd litt, som ikke bare er politiske broilere uten arbeidserfaring, men folk som har både utdanning og yrkeserfaring helt utenfor politikken. Når vi ser hva som får lov til å fortsette i toppen av partiene, uavhengig av parti, er det skremmende. Ikke minst det at de tar inn igjen lovbrytere og overgripere, og ikke bare tar dem inn i partiene igjen, men gir dem toppverv og ministerposter. Det er horribelt at det politiske miljøet i partiene er blitt så snevert at de ikke har bedre kandidater å velge mellom enn som så.

Anonymkode: f7cd7...b89

Stem Sp!

Anonymkode: 83080...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Det er sant, har også lurt på hvorfor hun har stått ved hans side. Nå tenkte jeg mest på hvordan jeg så på henne før dette kom frem. 

Var dette kjent for allmennheten - inkludert hans nye kjæreste før varslene kom? Jeg har hatt noen dårlige vibber på han men ante ingenting før det eksploderte i 2017. 

Anonymkode: 22213...09b

Jada, det var offentlig kjent i 20 år før 2017. Det ble også kommentert offentlig. Unge Høyre sa f.eks. i 2008 (før han i det hele tatt ble kjent med sin nåværende trofédame) at "Giske tror jobben hans er å klå på Mira Craig" (en annen da ung svart kvinne, blant en lang liste). https://www.dagbladet.no/kultur/giske-tror-jobben-hans-er-a-kla-pa-mira-craig/66489954

Anonymkode: 857a8...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen tilhenger av Giske og ønsker han virkelig ikke inn igjen i tillitsverv. Hans rykte om upassende oppførsel var meg kjent lenge før metoo. Likevel mener jeg dette er storm i vannglass. 

Han kan umulig være glad i Ap når han insisterer på å komme tilbake igjen. Han ødelegger for partiet. Jeg har stemt Ap ved fler anledninger, men gjør det ikke igjen om han kommer tilbake. 

Anonymkode: 01904...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KenCreek

Som vanlig i disse Giske-sakene, er det blåst opp i helt syke dimensjoner. Det skjedde ingenting, Giske danset med en dame, en sur medpartifelle vil ha Giske ut av partiet, og har tydeligvis lett etter noe å ta han på. 

Tenk å sitte å filme istedetfor å gripe inn i det han mener var et Overgrep. Haha. Nei hele  saken er bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er vel at han utviser elendig dømmekraft igjen?

Når man har reddet sin politiske karriere med et nødskrik er det vel neppe lurt å igjen drikke seg full og ha det ‘moro’ med jenter som kunne vært hans døtre. Han har et image og rykte å bygge opp og det klarer han visst ikke. 

Man kan ikke sammenligne han med mannen i gata. Han er en politiker og lever av sin tillit hos velgerene. Mannen fremstår som en umoden mannsgris. 

Anonymkode: 2b909...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stem Sp!

Anonymkode: 83080...e1c

Så du mener han nestlederen der er bedre med å sende slibrig melding til Navarsete? Eller de som bevilger penger til å bygge vei til kun der de selv kommer fra? Mulig det var sv politiker men var en av de som også bygde noe ved sjøen som var strengt ulovlig hvis jeg ikke husker feil

Anonymkode: d3b98...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener han nestlederen der er bedre med å sende slibrig melding til Navarsete? Eller de som bevilger penger til å bygge vei til kun der de selv kommer fra? Mulig det var sv politiker men var en av de som også bygde noe ved sjøen som var strengt ulovlig hvis jeg ikke husker feil

Anonymkode: d3b98...c19

Eller mulig det var SV 😂😂??? Ja, de partiene er jo bare nesten helt like åsså....

Anonymkode: 83080...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...