Gå til innhold

Gutt på 14 år som er 145 cm høy...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn på 9 er 146 høy og 34 kg. Altid vært litt lang og tynn da, men ikke ekstrem. Så hadde nok tatt han med til lege ja. 

Anonymkode: 3c87f...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det er veldig rart du ikke har vært til legen med han for et par år siden. Min 9.5 åring er 146 og ganske lik som de fleste av vennene sine, men kanskje litt over snittet. Har han stoppet å vokse eller alltid vært lav?

Anonymkode: 0c3ed...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg vekstkurvene som du kan Google ligger han på/rett under den nederste streken. Hvor høye er du og faren da? Har han vært så lav hele tiden, slik at han følger sin kurve, eller har han ramlet under kurven sin? 

Anonymkode: 63456...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 17.42, Anonym bruker skrev:

og veier 38 kg. Er ikke det veldig lite?

Han plages litt av det selv, og føler at de andre erter han litt. De bærer han rundt, bruker han som vekt ...

Burde jeg hørt med legen ang høyden? Andre med små gutter som har vokst seg lange?

Anonymkode: f032e...8aa

Min gutt er 10 år. 145 cm høy og 36 kilo. 

Bedre med en sjekk for mye enn for lite. Greit for gutten å høre at alt er i orden for legen tenker jeg. Og at han kan skyte i været hvert øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå til legen :) min 6åring er 135cm, bare 10cm lavere, så er ikke normalt at en 14åring er så liten, min veier 22kg

Anonymkode: c7d43...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min var på samme måte. veldig lav frem til han begynte på videregående. Han var rett over 140 cm da han ble konfirmert. Han vokste veldig på videregående, og er i dag 180 cm. Lurte veldig på om gutten vår kom til å bli på samme måten, for han har alltid vært den laveste av guttene i klassen og i kompisgjengen, men han har vokst veldig det siste halvannet året, og er nå over 170 cm (han er 14). Min svigermor er liten, og mannens farmor var også liten, så det er nok der det ligger hos ham.

Vi fikk sjekket jenta vår da hun var rundt året pga hun stod helt stille på lengden. Hun fulgte ikke sin egen kurve og legen ville at vi skulle få sjekket henne ut på barneklinikken med diverse blodprøver og røntgen av hånden. Alt var i orden, og hun "sparte" bare på det, som legen der sa. Han spurte om vi hadde lave kvinner i familien, og det har vi jo (som nevnt over) + min bestemor. Da sa han et det kunne være en medvirkende årsak til at hun vokste så sakte. Hun er fremdeles blant de laveste (138 cm og 11,5 år), men hun følger i det minste egen kurve nå, og står ikke helt i ro. Hvis dere er urolige, så ville jeg tatt dette opp med legen. Det skader jo ikke. Er jo veldig forskjellig når guttene kommer i puberteten, og når de kommer der, vokser de vanligvis en del. Han kan plutselig strekke seg mye, men det skader jo ikke å sjekke.

Anonymkode: 1b616...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...