Gå til innhold

Finnes det noe til å ha inne mot bjeffing? Som funker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en hund som varsler helt sinnsykt. Har kjøpt en sånn «dings» som visstnok skal sende ut lydbølger, men den funker ikke (ikke en dyr sak, skulle bare prøve). Men har noen erfaring med noe som faktisk virker?

Anonymkode: 12459...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kapp av'n tunga.

Anonymkode: cea85...32b

Ferie, eller?

Anonymkode: 12459...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... oppdragelse funker. Ta med hund på kurs. Stimulere dyret så det ikke kjeder seg. Lange turer på et par timer daglig. De ferreste hundeeiere har tid til det i dagens samfunn, og får gneldrebikjer 

Anonymkode: 5fdf3...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdragelse og trening. Jeg har trent bort bjeffing, en gang, og det er en tålmodighetsprøve men det er fullt mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må investere tid i det, rett og slett jobbe det bort. Det krever en del, men er fullt mulig.

Søsteren min har en sheltie som varslet veldig, bjeffet som en gal hver gang det kom noen. Hun har brukt mye tid på å jobbe det bort. Litt bjeffing fremdeles om hunden blir veldig usikker/stresset, men har blitt utrolig mye bedre.

Anonymkode: 25548...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig klar over at det trengs trening trening trening. Og en god dose tålmodighet. 

det er en omplasseringshund vokst opp i et shady miljø så han har aldri lært det. Og vi jobber hver eneste dag med det, men det er vanskelig. Så tenkte det fantes noe som kunne hjelpe oss på veien. Han er selvsagt påmeldt kurs :)

Anonymkode: 12459...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er det eneste som fungerer. Det finnes riktignok bjeffehalsbånd, men de er ikke lovlige å bruke med mindre dyrene blir konstant overvåket, som betyr at det vil ta mye mer tid enn vanlig trening.

Anonymkode: 15086...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Trening er det eneste som fungerer. Det finnes riktignok bjeffehalsbånd, men de er ikke lovlige å bruke med mindre dyrene blir konstant overvåket, som betyr at det vil ta mye mer tid enn vanlig trening.

Anonymkode: 15086...15a

Du tenker på de med strøm? Det hadde ikke vært aktuelt. Det vi kjøpte som vi skulle prøve var noe som sendte ut lydbølger som var «ubehagelig, men ikke vonde». Som skulle avlede bjeffing. Kan tenkes at det blir bedre når vi får han på kurs og får lært han å «snappe ut av det» når han går i vranglås. Foreløpig er det nemlig helt umulig. :) 

Anonymkode: 12459...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok bare det er trening som hjelper, ja. Meld dere på et kurs.

Min hund varsler også litt når det kommer noen. Jeg ønsker ikke å trene det bort, for det er ganske lite og ikke så irriterende, pluss at jeg syns faktisk det er en bra ting, for da varsler hun jo også hvis noen uvedkommende skulle luske rundt utenfor også. Syns det er en trygghet i det - vakthold er jo tradisjonelt en jobb hunder har pleid å gjøre for menneskene sine.

 

Anonymkode: 03b87...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kjøper du en rase som bjeffer da, hvis du ikke liker bjeffing?

Anonymkode: 2d809...64a

Alle hunder bjeffer, og det er helt greit. Problemet er at han stopper ikke på kommando. Vi har ikke noe bakgrunnsinfo på han da han kommer via via, og har vokst opp med byens løse fugler. Han er en helt super hund, som vi kommer til å kose oss i hjel med, men jeg får nesten hjertestans når han setter i gang. Så vi må lære han av det, og da tenkte jeg på om det fantes noe hjelpemidler som kunne dempe det litt. Han må gjerne bjeffe for å varsle. Men han kan ikke bjeffe i 10 minutter hver gang ungen kommer gående inn døra.

Anonymkode: 12459...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror nok bare det er trening som hjelper, ja. Meld dere på et kurs.

Min hund varsler også litt når det kommer noen. Jeg ønsker ikke å trene det bort, for det er ganske lite og ikke så irriterende, pluss at jeg syns faktisk det er en bra ting, for da varsler hun jo også hvis noen uvedkommende skulle luske rundt utenfor også. Syns det er en trygghet i det - vakthold er jo tradisjonelt en jobb hunder har pleid å gjøre for menneskene sine.

 

Anonymkode: 03b87...2d0

Vi skal på kurs, er påmeldt :)

Han skal absolutt få varsle! Det er jo sånn de gjør :) Men han bjeffer i 10 minutter og er ikke kontaktbar...

Anonymkode: 12459...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal på kurs, er påmeldt :)

Han skal absolutt få varsle! Det er jo sånn de gjør :) Men han bjeffer i 10 minutter og er ikke kontaktbar...

Anonymkode: 12459...7cc

Hjelper det å avlede før det kommer noen da, kan være en måte å få han ut av "uføret" han har sullet seg inn i. Om du avtaler med noen at de skal komme inn også har du en godbit i hånda og snakker med hunden mens det skjer, så han ikke får reagert så mye på at det kommer noen fordi han er opptatt med deg og godbitene du gjemmer i hånda?

Anonymkode: 25548...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...