Gå til innhold

Når står dere opp om morgenen? Er det fin flyt, eller kaos?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ganske fin flyt her, har alltid vært det.

Vi står opp minst en time før vi skal gå hjemmefra, ofte har vi bedre tid enn det også.

Anonymkode: d110a...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fin flyt. Mannen fikser med yngstemann og leverer ham. Eldste klarer seg selv. Jeg steller meg selv og drar. Matpakker lages dagen før. Null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp en time før vi skal dra.

Har funnet klær dagen før til meg selv og de som ikke finner dette selv. Faste rutiner slik at alt går glatt. Har på radio med fast sendeskjema slik at jeg vet hvordan vi ligger ann.

Anonymkode: 44b61...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp kl 06 hver dag. Ute av døra kl 07. Mannen leverer i barnehage og jeg drar rett på jobb. Eldste greier seg selv. 

Anonymkode: 8c19e...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Kaos.

 

Desverre. 

Vi klarer ikke dra oss opp før kl 06, og må avsted kl 07. Vask av to barn og meg selv og påkledning tar tiid.. 

drømmen er å ha tid til frokost og før avreise. Men de har heldigvis frokostservering i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er oppe 6.30. Det min kosetid. Jeg bruker god tid på badet og gjør ferdig matpakker før jeg vekker barna kl 7. De må ut døra kl 8. Jeg går 8.15. Så vi har alle god tid og jeg kan rekke et par småting når jeg er alene før jeg selv drar.

Anonymkode: 6b969...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin flyt her også. Oppe en time før barna må ut av døra. 

Mannen drar før vi står opp, han dekker frokostbord (havregryn, kornblanding, syltetøy, skåler, skjeer) og smører matpakker før han drar. Må bare ta ut melk av kjøleskapet.

Har barn mellom 6 og 11 år. De steller og kler seg, spiser, pusser tenner og gjør seg klare til å dra. Har aldri dårlig tid, de rekker ofte litt TV når de er klare. 

Anonymkode: 4bc97...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin flyt. Jeg er alene med fem barn om morgenen, så rutinene må være på plass. Gjør klart alt vi kan kvelden i forveien. De fire eldste (6-12) finner frem klær selv, treåringen og jeg finner sammen. Alt av yttertøy legges klart på hvert barns plass i gangen. Matpakker smøres og settes i kjøleskapet. Mannen drar på jobb kl fem. Jeg står opp seks, og vekker barna 0620. De ordner seg, spiser og pusser. Minste og jeg drar til barnehagen som åpner kl syv, og skolebarna går for å ta bussen 0710.

Anonymkode: d3808...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her står vi voksne opp 06.30. Den ene går i dusjen mens den andre begynner på frokostn (varierer litt hvem som dusjer først). Den som dusjet først vekker barna 06.45 og hjelper med påkledning og hårstell mens den andre dusjer. Cirka 07.00 har vi alle kommet oss til bordet og vi spiser og smører matpakker til 07.45. Tannpuss, påkledning og så går vi cirka kl 08.00

Anonymkode: 7c4a6...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin flyt her. 2 bhgbarn. Står som regel opp kl.6 begge to, en tar barna og en lager matpakker. Mannen leverer 1-2dager i uka, jeg drar da 06.45 til jobb. Leverer jeg, drar han 06.30 og jeg 07.05.

Klær legges frem kvelden før, og sekker pakkes da også. 

Anonymkode: 7c7e3...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei flyt, men hektisk. Står opp kl 05.45 og går rett på badet. Kommer ut ca 06:20 og får da servert kaffe. Så vekker jeg barn, deretter setter jeg meg i bilen kl 06.45

Anonymkode: 42455...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det enten eller. Fin flyt hvis vi har gjort våre "plikter" kvelden i forveien, som å gjøre i stand sekker, matpakker, klær, finne bilnøkler O.l (og står opp når klokka piper). Totalt kaos (i følge mannen) hvis vi sovnet fra det på kvelden. Mannen er alene med fire barn om morgenen. Jeg stikker på jobb kl 0500 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin flyt. Står opp klokken 06.10. Vekker barn 06.30 og de første drar ut kl 07.45. Nå er barna ganske store og jeg er hjemme, men jeg har stort sett alltid klart å ha fin flyt på morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin flyt om morran, igrunn alltid vært det etter vi knekte koden: ikke prat med hverandre på hvertfall en halvtime. Vi er like morragrettene alle tre, så vi må våkne først. Jeg lager skolemat og drikker kaffe mens de ordner seg. Når de var små så fikk de se på tv etter de hadde ordnet seg, førstemann som var ferdig fikk velge kanal. Det var det som skulle til for å få en fin morgen. Frokost spist de forran tv.

Det varierer litt hvor tidlig vi står opp. Tidligste vi står opp er en time før første skal være ute av huset, en halvtime er det vet som er mest normalt. Tidligere sto yngste opp ti minutter førskoleklokka ringte. Da rakk hun slt hun skulle, rakk skolen med grei margin og ikke minst så blei det ikke kø på badet. Storesøster hadde begynt å bruke litt tid på badet, så da var det krise om noen andre skulle inn der. Nå er begge tennåringer, i mine øyne bruker en evighet på badet, men de har funnet sin løsning på det også uten problemer og uten å snakke sammen. Eldste står opp, tisser og ordner seg kjapt før un overlater badet til minsta som gjør det samme mens hun finner tøy. Så går minsta ut for å finne tøy, da sminker og ordner eldte seg før de bytter igjen. Jeg får lov å gå på do og kle på meg når jeg våkner en gang innimellom der. 

Anonymkode: 93d5e...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei flyt. Jeg står opp 06.00. Dusjer, lager kaffe og vekker minste 06.20. Da kler han på seg og så lager han matpakke og frokost mens jeg sminker meg og ordner håret. Så vekker jeg eldste og får henne i gang med matpakke og frokost 06.45. Går ut og starter bilen 07.00 og så reiser minste og jeg 07.10. Ringer eldste 07.50. Da er jeg nesten fremme på jobb og sjekker st hun har alt klart. Hun sender melding når hun er fremme på skolen. Barna er 8 og 10 år

Anonymkode: c3c89...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i jobb, det er mannen. Vi står opp når vi ønsker ;) Men som regel så står vi opp kl 0800, lager frokost, matpakke, kler på barna og leverer i bhg rundt 0930, noen ganger enda senere. 1030. Jeg har muligheten til å være hjemme, ser ikke vits med å levere barna i bhg grytidlig. Synes det er ganske koselig å sitte sammen ved frokost bordet og spise :) Noen gang får vi tid til både lek og tøys før levering i bhg👍🏻🤪 men når jeg var i jobb, så stå jeg opp kl 0545. Savner ikke det!

Anonymkode: c3215...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fin flyt om morran, igrunn alltid vært det etter vi knekte koden: ikke prat med hverandre på hvertfall en halvtime. Vi er like morragrettene alle tre, så vi må våkne først. Jeg lager skolemat og drikker kaffe mens de ordner seg. Når de var små så fikk de se på tv etter de hadde ordnet seg, førstemann som var ferdig fikk velge kanal. Det var det som skulle til for å få en fin morgen. Frokost spist de forran tv.

Det varierer litt hvor tidlig vi står opp. Tidligste vi står opp er en time før første skal være ute av huset, en halvtime er det vet som er mest normalt. Tidligere sto yngste opp ti minutter førskoleklokka ringte. Da rakk hun slt hun skulle, rakk skolen med grei margin og ikke minst så blei det ikke kø på badet. Storesøster hadde begynt å bruke litt tid på badet, så da var det krise om noen andre skulle inn der. Nå er begge tennåringer, i mine øyne bruker en evighet på badet, men de har funnet sin løsning på det også uten problemer og uten å snakke sammen. Eldste står opp, tisser og ordner seg kjapt før un overlater badet til minsta som gjør det samme mens hun finner tøy. Så går minsta ut for å finne tøy, da sminker og ordner eldte seg før de bytter igjen. Jeg får lov å gå på do og kle på meg når jeg våkner en gang innimellom der. 

Anonymkode: 93d5e...9ef

Jeg ble helt svett av å lese dette 🤣

Anonymkode: c3215...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin flyt. Hater å stresse og står opp kl 07, og er ute av døren kl 07.55. 

Har bare et hjemmeboende barn og han ser på TV mens jeg ordner meg, så spiser han mens jeg lager niste. 

Anonymkode: 0dcf8...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag bråvåknet vi 10 minutter før bussen skal gå 😮 Hadde glemt å ta på vekkerklokken så ble total kaos her! Med ett under så klarte vi faktisk å rekke bussen likevel.

Anonymkode: 13827...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, stort sett litt stress og surv hver morgen 😅 Er aleine med unga på morgenen. Vi står opp mellom 6.30 og 07.00. Må reise 07.30. Alt er klargjort dagen før, men vi er alle b-mennesker, så er trøtte på morgenen. Så unga har en tendens til å ikke greie å kle på seg fordi de er så slitne osv. Og da blir jeg superstressa og litt irritert. Så er det å levere først i bhg, så SFO, og så dure på jobb. Alltid kyss og klem og "glad i deg" før vi skilles da 😊

Anonymkode: e5f78...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...