Gå til innhold

Bestille time til pass går jo ikke pga stor pågang. Hva da hvis ikke far ordner dokumentasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et barn som trenger pass. Har sendt far fullmaktsskjema og bedt han returnere til meg med rett kopi og alt det der. Men, så er det jo kul umulig å få time de neste 50 dagene. Hva da om jeg kommer til passkontoret og jeg IKKE har fått fullmakten enda? Hvordan løser de det iom at det er så langt frem i tid til de har ledig? Er det en "smal sak" for de og fikse det eller tar det veldig lang tid om far setter seg på bakbeina?

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke utstedt pass uten fullmakt dersom du har delt foreldreansvar, uansett ventetider osv. 

Vil anbefale deg å reise til et annet passkontoret, når fullmakten er i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg fikk pass  uten fullmakt fra far. Han var en riktig tullekopp en periode og politiet ringte han flere ganger i forkant. 

Blei pass til sydenturen gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det jeg tenker er i forhold til at jeg ikke får bestilt time pga stor pågang. Om jeg da f.eks ikke får time før 3 uker før vi skal reise... hva da om far ikke har ordna fullmakt? Kan jeg få hjelp hos de til å kontakte far før jeg Evt får time til å bestille passet? Litt rotete forklart ser jeg, men. Det er jo en sjans for at vi ikke får time før om kjempelenge... tett opptil avreise 

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om flere tilfeller hvor folk i oslodistriktet kommer hit hvor jeg bor for å ordne pass på dropp-in. Kan jo evt reise til ett annet distrikt å ordne pass når en får fullmakt. Kan evt også ringe gjeldende passkontor for å høre om fullmakt er nødvendig

Anonymkode: a4b55...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke drop-in her. Og oslo er litt i overkant langt.

Problemstillinga oppstår jo hvis jeg IKKE får fullmakten før jeg evt får time. Hva da om jeg står der uten å få noe som helst? Kan de da ringe far f.eks?

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har ikke drop-in her. Og oslo er litt i overkant langt.

Problemstillinga oppstår jo hvis jeg IKKE får fullmakten før jeg evt får time. Hva da om jeg står der uten å få noe som helst? Kan de da ringe far f.eks?

Anonymkode: 25179...984

I utgangspunktet får du ikke da nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Optatium skrev:

I utgangspunktet får du ikke da nei. 

Okey, takk :)

Da passer det jo skrekkelig dårlig at de ikke har timer ledig enda, de neste 50 dagene :(:(

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Okey, takk :)

Da passer det jo skrekkelig dårlig at de ikke har timer ledig enda, de neste 50 dagene :(:(

Anonymkode: 25179...984

Det er derfor jeg sier du må prøve et annet passkontor☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Optatium skrev:

Det er derfor jeg sier du må prøve et annet passkontor☺️

Hehe ja det skjønner jeg :) Men oslo er for langt unna, og de andre som er i "nærheten" er også fullbooka. Var inne nå og så, og ser at det er frem til uke 9 det skal være kaos pga oppussing/omlegging, så kanskje det er håp i uke 10! At jeg da slipper å vente i all evighet!

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor kan du ikke bare dra til far og sørge for å få fullmakten?

Anonymkode: dcd5d...497

Hadde DET vært en mulighet hadde det jo ikke vært noe problem! :)

Jeg lager bare et tenkt scenario fordi jeg får hetta av tanken på at det ikke går i orden, pga pågangen til passkontorene i oslo og på Østlandet.

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe ja det skjønner jeg :) Men oslo er for langt unna, og de andre som er i "nærheten" er også fullbooka. Var inne nå og så, og ser at det er frem til uke 9 det skal være kaos pga oppussing/omlegging, så kanskje det er håp i uke 10! At jeg da slipper å vente i all evighet!

Anonymkode: 25179...984

Vet ikke akkurat hvor du bor, men på hamar er det null stress☺️👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Optatium skrev:

Vet ikke akkurat hvor du bor, men på hamar er det null stress☺️👍🏼

Mye lenger sør enn det, men takk for tips :) Bor nesten i Skien 

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2019 den 13.56, Anonym bruker skrev:

Har et barn som trenger pass. Har sendt far fullmaktsskjema og bedt han returnere til meg med rett kopi og alt det der. Men, så er det jo kul umulig å få time de neste 50 dagene. Hva da om jeg kommer til passkontoret og jeg IKKE har fått fullmakten enda? Hvordan løser de det iom at det er så langt frem i tid til de har ledig? Er det en "smal sak" for de og fikse det eller tar det veldig lang tid om far setter seg på bakbeina?

Anonymkode: 25179...984

Si til far at du trenger fullmakten neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe ja det skjønner jeg :) Men oslo er for langt unna, og de andre som er i "nærheten" er også fullbooka. Var inne nå og så, og ser at det er frem til uke 9 det skal være kaos pga oppussing/omlegging, så kanskje det er håp i uke 10! At jeg da slipper å vente i all evighet!

Anonymkode: 25179...984

Jeg tror du har misforstått. Folk drar FRA Oslo TIL distriktene for å få time.

Anonymkode: 2b2fc...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du har misforstått. Folk drar FRA Oslo TIL distriktene for å få time.

Anonymkode: 2b2fc...8e8

Har lest noe om at de har drop-in i Kragerø?

Anonymkode: 2b2fc...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du har misforstått. Folk drar FRA Oslo TIL distriktene for å få time.

Anonymkode: 2b2fc...8e8

Jeg har sjekka Oslo og de er fulle 

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Toneelise skrev:

Si til far at du trenger fullmakten neste uke.

Det nytter ikke. Han skal gjøre alt i sitt tempo, og jeg har ikke noe jeg skulle sagt. 

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt.. hvorfor er det verre at det ikke er time før om 50 dager hvis du ikke har fått fullmakten fra far? Hadde det vært bedre med en time om 1 uke og ingen fullmakt? #klørsegihodet

Anonymkode: 7e9e7...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt.. hvorfor er det verre at det ikke er time før om 50 dager hvis du ikke har fått fullmakten fra far? Hadde det vært bedre med en time om 1 uke og ingen fullmakt? #klørsegihodet

Anonymkode: 7e9e7...606

Skjønner jeg har formulert meg klønete. Men; hvis jeg ikke får fullmakten, hva kan politiet gjøre og hvor lang tid bruker de på det? Vi reiser i juni, ut april finnes ikke en ledig time å oppdrive. Så tenkte at hvis jeg får time i mai (for å si en mnd) og ikke har fått fullmakt, kan jeg likevel få hjelp av politiet og ordne pass innen avreise liksom? Hadde jeg fått time i morgen hadde vi jo hatt god tid på oss til å få ordna den fullmakten med hjelp av politiet... 

Anonymkode: 25179...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...