GÃ¥ til innhold

Blir litt skuffet over at de ikke orker si takk😒


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, det blir jo en videre tolking. Noe jeg ikke verken gidder eller har noen forutsetning for å mene noe om. Jeg forholder meg til det som står skrevet. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Dette står skrevet:

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De menger seg med litt kjente folk, og vi er nok sikkert ikke deres standard folk tenker jeg. Vi er for kjipe og vanlige til at de gidder bry seg.

 

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser henne som snurt og sytete, ja, og en stor del av det inntrykket skyldes at hun er lynrask til å begrunne kusinens manglende takkemelding med at de har kjente venner. 

Kanskje de har kolikkbarn også? Det tar hun ikke med i ligningen. 

Anonymkode: 442e6...d94

Og jeg leser henne som at hun rett og slett bare er skuffet fordi kusinen ikke har sendt et takk engang. Og det er jeg helt enig med henne i. Man kan fint sende 4 bokstaver på en sms. Det klarer man utmerket selv om man har kolikkbarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Og jeg leser henne som at hun rett og slett bare er skuffet fordi kusinen ikke har sendt et takk engang. Og det er jeg helt enig med henne i. Man kan fint sende 4 bokstaver på en sms. Det klarer man utmerket selv om man har kolikkbarn. 

Men hadde TS nøyet seg med et takk? For mange tolker en sånn sms som en åpning for en videre samtale og vær og vind og alt mulig, særlig om det er lenge siden de sist prat. Og det forstår jeg at slitne nybakte foreldre ikke ønsker.

Anonymkode: 536d9...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hadde TS nøyet seg med et takk? For mange tolker en sånn sms som en åpning for en videre samtale og vær og vind og alt mulig, særlig om det er lenge siden de sist prat. Og det forstår jeg at slitne nybakte foreldre ikke ønsker.

Anonymkode: 536d9...fa9

Jeg tror hun hadde nøyet seg med følgende: "tusen takk for gaven *****, koselig å få pakke i posten". Det tror jeg hadde gledet HI veldig. Hun skriver at hun gratulerte på sosiale medier, og spurt om de har fått pakken. De har ikke giddet å svare, men de har tatt seg tid til å skrive et innlegg i alle fall. 

Hi skriver ikke at hun ønsker å gjenoppta noen kontakt og heller ikke at hun vil ha en lang samtale. Men at hun har forventet et takk. Så ja, hun hadde nok nøyet seg med det. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har hemmelig adresse, så derfor kunne jeg ikke vite det. 

Anonymkode: baecb...108

Ikke hemmelig for de de omgås da....😂

Anonymkode: b0930...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Strikket babytøy er sjelden veldig tykt altså. Det er fantastisk å bruke på en årstid som dette. Veldig varmt og lunt på en liten baby. Og ikke minst rent. Ull er bedre enn syntetisk, og jeg vil mye heller bruke det på min nyfødte Men ja, meg om det......

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Har aldri brukt ull på baby, det blir for varmt. Noen tror jo babyer må pakkes inn i ørten lag og skjønner ikke at babyen hyler fordi den er for varm.

Anonymkode: b0930...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik HI beskriver sin kusine, så virker hun på meg veldig sløv. Det at noen ikke orker, har tid, ikke gidder, osv å bare si tusen takk, det er så ufattelig sløvt at jeg skjemmes på deres vegne. Uansett om kusinen ikke liker HI, så sier man jo takk. Og at flere her synes det er helt normalt å ikke takke, er jo enda mer skremmende. Ikke rart generasjonen som vokser opp nå, er kjent som utakknemlige drittunger. Det er jo foreldrenes jobb å lære dem vanlig folkeskikk, som blant annet å takke. Når ikke voksne klarer det, så er det jammen ikke rart ungene heller gjør det. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Man sender jo takkekort. Hvorfor i alle dager skulle man trenge å takke flere ganger enn det??

Anonymkode: b0930...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, vi ser litt forskjellig på det. Jeg personlig legger mer i en gave jeg selv har strikket, enn i den jeg haster innom Cubus for å kjøpe. Men det er nok forskjellig fra person til person. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Men du tar det jo for gitt at alle andre haster innom Cubus for å handle noe? Man kan fint legge mye omtanke i en kjøpt ting også? Hva ER det med folk som strikker??

Anonymkode: b0930...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så ja, hun hadde nok nøyet seg med det. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Det er jo igjen din fortolkning. HI er jo full av komplekser, så hun ønsker seg nok litt bekreftelse...

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo igjen din fortolkning. HI er jo full av komplekser, så hun ønsker seg nok litt bekreftelse...

Anonymkode: 442e6...d94

Javel. Nei jeg kjenner henne jo ikke personlig slik du synes å gjøre så jeg kan ikke si annet enn hva jeg tenker ut ifra det HI skriver. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Javel. Nei jeg kjenner henne jo ikke personlig slik du synes å gjøre så jeg kan ikke si annet enn hva jeg tenker ut ifra det HI skriver. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

«Vi er vel for kjipe og vanlige» er en normal tanke, mener du...?

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Vi er vel for kjipe og vanlige» er en normal tanke, mener du...?

Anonymkode: 442e6...d94

Ikke unormal. Kan jo hende kusinen synes Hi er under hennes «standard». Spesielt med tanke på at hun ikke gidder å gi en tilbakemelding.

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og du høres utakknemlig og vemmelig ut. Neivel, så liker ikke DU hjemmestrikket tøy. Da er du nok i mindretall altså, for akkurat det kan ikke måle seg med sett ifra HM og Cubus. Det er ufattelig slitesterkt og varmt. Og det ligger myyyyye mer kjærlighet bak en slik gave enn en gave man kjøper fra en kjedebutikk. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Jeg er veldig glad i hjemmestrikket, og blir veldig glad når jeg får det. Men det må jo være lov å ha en annen mening om det, det må da være lov å ikke synes at det er så flott og fint uten at man er utakknemlig og vemmelig av den grunn

Anonymkode: de3c7...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Anonym bruker said:

Og jeg blir veldig lei meg. Jeg trodde virkelig de kom til å bli glad. Vi har veldig lite kontakt, men trodde nesten de syntes det var ekstra hyggelig da. De menger seg med litt kjente folk, og vi er nok sikkert ikke deres standard folk tenker jeg. Vi er for kjipe og vanlige til at de gidder bry seg. Synes bare det er synd når man har lagt ned penger og ikke minst tid, så gidder man ikke engang svare, gidder ikke si takk. Synes dere jeg er helt lost som tar meg nær av dette? 

Anonymkode: baecb...108

Ja, det synes jeg. Det er dessuten det andre innlegget jeg ser deg skrive om dette, som gjør det enda særere. 

Det er rimelig merkelig å mase om adresse (ja, du spør liksom ikke bare én gang, du gir deg ikke før du har fått tak i den hemmelige adressen). Ved siden av det virker det som om du forventer at de skal bli hoppende glade fordi du har brukt tid på å strikke et plagg. Hvorfor det, egentlig? 

Jeg synes du er sær som maser etter anerkjennelse og ros - du fisker til og med etter det offentlig! Når det ikke kommer som levert, konkluderer du med at de sannsynligvis ikke synes du er kul nok. 

Hallo?! 

Du får sikkert ditt etterlengtede takk, men det er lov å gi nybakte foreldre muligheten til å samle seg litt først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uavhengig av om man liker best stikket tøy, tøy fra Cubus, har hemmelig adresse eller har jevnlig kontakt, hvem vennene er og fanden og hans oldermor...det er normal folkeskikk å takke for en gave. Om denne takken kommer på en sms rett etter gaven er mottatt, som svar på en kommentar på SoMe eller som et takkekort en stund etter fødselen er jo en annen sak, og alle er innafor spør du meg. Jeg sendte ikke sms til alle vi mottok gaver fra da vi fikk våre barn. De ble takket med takkekort noen mnd etter fødselen.

Anonymkode: 6a26b...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Morsomt å se hvor stille det blei når svara ikke var som du ønska... 

Anonymkode: d5b2f...887

Du synes at det er morsomt at hun ble lei seg?

Anonymkode: de3c7...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du synes at det er morsomt at hun ble lei seg?

Anonymkode: de3c7...a40

Sliter du med leseforståelsen? 

Anonymkode: d5b2f...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sliter du med leseforståelsen? 

Anonymkode: d5b2f...887

Klarer du ikke å svare på et enkelt spørsmål?

Anonymkode: de3c7...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virker bare utakknemlig. Klart du kan forvente et svar og takk, du har til og med spurt direkte om gaven er kommet frem.

Det tar 2 min å svare. Rart at folk «nå til dags» har tid å bruke flere timer på sosiale medier, men gidde ikke bruke 2 min på å svare en melding. Alle med normal intelligens vet at det tar tid og koster penger med hjemmestrikket tøy. Et lite takk er bare normal folkeskikk. Altfor mange egoistiske og bortskjemte «drittunger» i denne generasjonen. 

Hilsen Olga på 80👛👒

Høres nesten ut som jeg er det, men mener oppriktig det jeg skriver. 

Anonymkode: e0957...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

De virker bare utakknemlig. Klart du kan forvente et svar og takk, du har til og med spurt direkte om gaven er kommet frem.

Det tar 2 min å svare. Rart at folk «nå til dags» har tid å bruke flere timer på sosiale medier, men gidde ikke bruke 2 min på å svare en melding. Alle med normal intelligens vet at det tar tid og koster penger med hjemmestrikket tøy. Et lite takk er bare normal folkeskikk. Altfor mange egoistiske og bortskjemte «drittunger» i denne generasjonen. 

Hilsen Olga på 80👛👒

Høres nesten ut som jeg er det, men mener oppriktig det jeg skriver. 

Anonymkode: e0957...da1

Du MÅ jo være 80... du skjønner at det ikke bare er den ene gaven de fikk? Eller en mld på SMS eller some? Det strømmer inn fra alle kanter, man prøver å få sett over alt og huske alt, men mye glipper. Umulig å svare på alt der og da om man ikke prioriterer det foran babyen da? Er det det du synes folk bør gjøre? At man legger noe ut på some er jo bare naturlig, det når jo flere. Flere fluer i en smekk. 

Så etter en stund får man på plass takkekort og sender ut. Det burde virkelig holde, ellers er det giver som er utakknemlig og forventer at hun er «viktigst», og at siden jeg var så uendelig gavmild burde jeg få masse ros både her og der... da er man jo egentlig alt annet enn raus og gavmild. Da gir man gave med en baktanke, og det er å få oppmerksomhet selv. Og det er nettopp slik jeg tolker hi. 

Anonymkode: b0930...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Vi har veldig lite kontakt,» skrev du i HI. Hvorfor la du da så mye i en gave..?

Anonymkode: 17ba1...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...