GÃ¥ til innhold

Blir litt skuffet over at de ikke orker si takk😒


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det beste hadde vel vært om alle bare hadde latt være å gi gave da. Siden de bor på hemmelig adresse mener jeg. Det må jo være en grunn for det. 

Det er faktisk helt naturlig at søskenbarn gir hverandre barselgaver. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Om det er naturlig eller ikke, kommer an på hvor nært forhold man har, ikke at man er søskenbarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eeeeehhhhh... de har valgt å holde adressen unna OGSÅ søskenbarn.

 

Anonymkode: 442e6...d94

Men kjære deg! Mange har hemmelig adresse. Av ulike årsaker. Jeg har enkelte familiemedlemmer og bekjente jeg må sende sms til hver jul, for å få adressen til hvor julekortene skal. Ett år glemte jeg bort et par av disse, og da ble det sure miner fordi de ikke hadde fått kort. Så det er ikke automatisk slik at man har hemmelig adresse fordi man ikke vil ha kontakt med kusina si. Man kan ha jobber der man trenger å verne seg mot klienter og pasienter. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Fantastisk! 

Du, mor mi kan ikke strikke om det så var for å berge livet. Men jeg TROR likevel der ligger mer kjærlighet i gavene fra henne enn fra min nabo som har strikking som hobby. Det blir ikke automatisk kjærlighet bare fordi man bruker garn, altså.

 

Anonymkode: 442e6...d94

Du vet tydeligvis ikke hvor mye arbeid det ligger bak en slik gave......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det beste hadde vel vært om alle bare hadde latt være å gi gave da. Siden de bor på hemmelig adresse mener jeg. Det må jo være en grunn for det. 

Det er faktisk helt naturlig at søskenbarn gir hverandre barselgaver. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Søskenbarn man har kontakt med ja. Det virker ikke som de har det.

Anonymkode: 536d9...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Heihånåerdetjuligjen skrev:

Du vet tydeligvis ikke hvor mye arbeid det ligger bak en slik gave......

Som sagt - jeg kan strikke. Og om jeg elsker hobbyen min, og det ligger mye arbeid i en sparkebukse, så inneholder ikke buksa mer kjærlighet enn en annen gave. Arbeid er ikke lik omtanke.

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du høres utakknemlig og vemmelig ut. Neivel, så liker ikke DU hjemmestrikket tøy. Da er du nok i mindretall altså, for akkurat det kan ikke måle seg med sett ifra HM og Cubus. Det er ufattelig slitesterkt og varmt. Og det ligger myyyyye mer kjærlighet bak en slik gave enn en gave man kjøper fra en kjedebutikk. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Tror ikke hun er i mindretall. Kjærlighet i få stikkete og tykke klær? Tja. Deg om det. 

Anonymkode: ae4ef...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Søskenbarn man har kontakt med ja. Det virker ikke som de har det.

Anonymkode: 536d9...fa9

Det kan godt hende. Jeg har også veldig lite kontakt med mine søskenbarn, men jeg ga barselgave til min kusine selv om jeg sjelden ser henne. Har fått gave fra henne også, til hvert av mine barn. Så det kommer jo helt an på hvordan man tenker. Jeg anser kusiner og fettere som familie. Har man en stor familie, så kan man jo vanskelig opprettholde kontakten med alle. Men HI skriver at hun følger henne på sosiale medier. Så da har de jo ikke et dårlig forhold heller. Slik jeg ser det. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg! Mange har hemmelig adresse. Av ulike årsaker. Jeg har enkelte familiemedlemmer og bekjente jeg må sende sms til hver jul, for å få adressen til hvor julekortene skal. Ett år glemte jeg bort et par av disse, og da ble det sure miner fordi de ikke hadde fått kort. Så det er ikke automatisk slik at man har hemmelig adresse fordi man ikke vil ha kontakt med kusina si. Man kan ha jobber der man trenger å verne seg mot klienter og pasienter. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Det har ikke falt deg inn å skrive opp adressene deres i en bok...? Eller flytter de til ny hemmelig adresse hvert år?

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt - jeg kan strikke. Og om jeg elsker hobbyen min, og det ligger mye arbeid i en sparkebukse, så inneholder ikke buksa mer kjærlighet enn en annen gave. Arbeid er ikke lik omtanke.

Anonymkode: 442e6...d94

Da har vi definitivt et ulikt syn på det!

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har ikke falt deg inn å skrive opp adressene deres i en bok...? Eller flytter de til ny hemmelig adresse hvert år?

Anonymkode: 442e6...d94

Enkelte har flyttet på seg ja. Så etter å ha fått kort i retur noen ganger, så sender jeg heller en sms. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Enkelte har flyttet på seg ja. Så etter å ha fått kort i retur noen ganger, så sender jeg heller en sms. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Da tåler du vel de sure minene deres også. Det er jo marginalt hvor mye dere er sammen, kan jeg se.

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da har vi definitivt et ulikt syn på det!

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Og dermed kan du ikke påstå at noen er i mindretall eller flertall her, mht hvordan den ene eller den  andre type gave skal mottas. Klart man skal takke, men å tillegge de strikkeglade en masse mer enn de mindre strikkeglade når det kommer til deres omtanke og kjærlighet for mottakeren, det kan du bare legge av deg. De behøver ikke elske deg eller barnet ditt for å strikke noe.

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke hun er i mindretall. Kjærlighet i få stikkete og tykke klær? Tja. Deg om det. 

Anonymkode: ae4ef...be4

Strikket babytøy er sjelden veldig tykt altså. Det er fantastisk å bruke på en årstid som dette. Veldig varmt og lunt på en liten baby. Og ikke minst rent. Ull er bedre enn syntetisk, og jeg vil mye heller bruke det på min nyfødte Men ja, meg om det......

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og dermed kan du ikke påstå at noen er i mindretall eller flertall her, mht hvordan den ene eller den  andre type gave skal mottas. Klart man skal takke, men å tillegge de strikkeglade en masse mer enn de mindre strikkeglade når det kommer til deres omtanke og kjærlighet for mottakeren, det kan du bare legge av deg. De behøver ikke elske deg eller barnet ditt for å strikke noe.

Anonymkode: 442e6...d94

Du forstår fortsatt ikke poenget mitt. Det ligger faktisk mye mer arbeid og omtanke i en slik gave. Det behøver jo likevel ikke bety at giveren elsker mottaker og bruker mer enn den som kjøper tøyet fra Cubus. Det skjønner jo jeg også. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tåler du vel de sure minene deres også. Det er jo marginalt hvor mye dere er sammen, kan jeg se.

Anonymkode: 442e6...d94

Javisst gjør jeg det. Jeg ville bare få fram at det ikke nødvendigvis er slik at HI sin kusine har hemmelig adresse fordi hun ikke vil ha kontakt med HI. Slik enkelte tenker her 😄

 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du forstår fortsatt ikke poenget mitt. Det ligger faktisk mye mer arbeid og omtanke i en slik gave. Det behøver jo likevel ikke bety at giveren elsker mottaker og bruker mer enn den som kjøper tøyet fra Cubus. Det skjønner jo jeg også. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Og du forstår fortsatt ikke MITT poeng: NEI, arbeid er ikke det samme som omtanke! Det kan fint være at de som strikker, bare gjør det for at de SELV digger hobbyen sin! Ikke for at de er omtenksomme! Det tar tid å lage strikkeklær, men jeg kjenner hobbystrikkere som har babytøy liggende i opplag fordi de lager så mye. Hver gang noen de kjenner blir gravide, sender de et sett med tøy, ikke fordi de har et nært forhold eller føler så enorm omtanke, men fordi de likevel har tingene klare.

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Javisst gjør jeg det. Jeg ville bare få fram at det ikke nødvendigvis er slik at HI sin kusine har hemmelig adresse fordi hun ikke vil ha kontakt med HI. Slik enkelte tenker her 😄

 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Men ingen har sagt det. 

Min påstand var at dersom vedkommende VILLE ha kontakt med sin kusine, så hadde HI hatt adressen hennes fra før. Det hadde vært et aktivt valg.  

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ingen har sagt det. 

Min påstand var at dersom vedkommende VILLE ha kontakt med sin kusine, så hadde HI hatt adressen hennes fra før. Det hadde vært et aktivt valg.  

Anonymkode: 442e6...d94

Slik HI beskriver sin kusine, så virker hun på meg veldig sløv. Det at noen ikke orker, har tid, ikke gidder, osv å bare si tusen takk, det er så ufattelig sløvt at jeg skjemmes på deres vegne. Uansett om kusinen ikke liker HI, så sier man jo takk. Og at flere her synes det er helt normalt å ikke takke, er jo enda mer skremmende. Ikke rart generasjonen som vokser opp nå, er kjent som utakknemlige drittunger. Det er jo foreldrenes jobb å lære dem vanlig folkeskikk, som blant annet å takke. Når ikke voksne klarer det, så er det jammen ikke rart ungene heller gjør det. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Slik HI beskriver sin kusine, så virker hun på meg veldig sløv. Det at noen ikke orker, har tid, ikke gidder, osv å bare si tusen takk, det er så ufattelig sløvt at jeg skjemmes på deres vegne. Uansett om kusinen ikke liker HI, så sier man jo takk. Og at flere her synes det er helt normalt å ikke takke, er jo enda mer skremmende. Ikke rart generasjonen som vokser opp nå, er kjent som utakknemlige drittunger. Det er jo foreldrenes jobb å lære dem vanlig folkeskikk, som blant annet å takke. Når ikke voksne klarer det, så er det jammen ikke rart ungene heller gjør det. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Som HI beskriver sin kusine, så har de minimalt med hverandre å gjøre. Og kusinen hadde tenkt å fortsette slik, men HI vil spise kirsebær med de store.

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og du forstår fortsatt ikke MITT poeng: NEI, arbeid er ikke det samme som omtanke! Det kan fint være at de som strikker, bare gjør det for at de SELV digger hobbyen sin! Ikke for at de er omtenksomme! Det tar tid å lage strikkeklær, men jeg kjenner hobbystrikkere som har babytøy liggende i opplag fordi de lager så mye. Hver gang noen de kjenner blir gravide, sender de et sett med tøy, ikke fordi de har et nært forhold eller føler så enorm omtanke, men fordi de likevel har tingene klare.

Anonymkode: 442e6...d94

Som sagt, vi ser litt forskjellig på det. Jeg personlig legger mer i en gave jeg selv har strikket, enn i den jeg haster innom Cubus for å kjøpe. Men det er nok forskjellig fra person til person. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som HI beskriver sin kusine, så har de minimalt med hverandre å gjøre. Og kusinen hadde tenkt å fortsette slik, men HI vil spise kirsebær med de store.

Anonymkode: 442e6...d94

Javel, hvor skriver hun det?

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Javel, hvor skriver hun det?

Anonymkode: 8dd2d...5bf

I hovedinnlegget. 

At de ikke kjenner hverandres adresse underbygger inntrykket. 

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I hovedinnlegget. 

At de ikke kjenner hverandres adresse underbygger inntrykket. 

Anonymkode: 442e6...d94

Jeg har en bråte med søskenbarn. Jeg har telefonnummeret til alle, vi er venner i some, vi treffes i selskaper og begravelser har kusinetreff og er alle gode venner. Jeg vet hvor de fleste bor, men jeg har postadressene til de færreste. Rett og slett fordi jeg ikke sender noe til dem. Det at jeg ikke har det sier overhode ikke noe om forholdet vårt. Jeg vet forøvrig også nøyaktig hvor min beste venninne bor. Hun bor i det hvite huset i veikrysset rett etter at jeg har svinga av etter kirken. Aner ikke hverken gatenavn eller nummer.

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I hovedinnlegget. 

At de ikke kjenner hverandres adresse underbygger inntrykket. 

Anonymkode: 442e6...d94

Ok slike konklusjoner har ikke jeg trukket. Hun skriver at kusinen menger seg med kjendiser og muligens er blitt litt høyt på strå. Men hun skriver ingen steder at hun vil innynde seg for å spise kirsebær med de store. Og at de ikke kjenner hverandres adresse, er da ingen bombe. Hvor mange adresser kan du automatisk skrive på konvoluttene uten å måtte google på 1881? 

Jeg kan minimalt med adresser. I dag bruker man jo helst sosiale medier for å ta kontakt. Det er jo sjelden man sender brev eller pakker. Og det er nok sjelden HI sin kusine får baby. Derfor er jo dette ingen mysterium at HI ikke kjenner kusinens adresse. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...