GÃ¥ til innhold

Blir litt skuffet over at de ikke orker si takk😒


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søskenbarnet mitt og samboer fikk barn og i den forbindelse strikket jeg noe til de. Rett etter fødsel sendte jeg mld hvor jeg gratulerte, og sa jeg hadde en gave hvis jeg fikk adressen deres. Ikke noe svar, men jeg tenkte at de var nok i en unntakstilstand med nyfødt. Etter et par dager så sender jeg igjen (har da sett aktivitet på sosiale medier, ganske mye) og etterspør adresse. Jeg får da adressen. 

Pakken er kommet frem, men jeg har ikke hørt noe. Mottaker har på nytt lagt ut bilde i sosiale medier, og jeg kommenterer bildet, pluss spør om pakken er kommet frem. Ikke svar, men hun har sett det. Har i tillegg lagt ut bilder etter det. 

Og jeg blir veldig lei meg. Jeg trodde virkelig de kom til å bli glad. Vi har veldig lite kontakt, men trodde nesten de syntes det var ekstra hyggelig da. De menger seg med litt kjente folk, og vi er nok sikkert ikke deres standard folk tenker jeg. Vi er for kjipe og vanlige til at de gidder bry seg. Synes bare det er synd når man har lagt ned penger og ikke minst tid, så gidder man ikke engang svare, gidder ikke si takk. Synes dere jeg er helt lost som tar meg nær av dette? 

Anonymkode: baecb...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får nok takkekort når de kommer så langt. 

Hvis det er førstefødte, så er de nok i sin egen boble. Og det er nok ikke frekt eller stygt ment å ikke takke med en gang. 

Selv om du ser at de har vært aktive i sosiale medier, betyr ikke det at de unngår deg med vilje. Det kan være det glimtet de viser omverdenen, mens egentlig så er de helt i svime av lite søvn og den nye opplevelsen av å ikke ha et sekund for seg selv... 

Det et mulig de har fått masse gaver, og akkurat nå ikke har full oversikt over hvem de skal takke, så da venter de til de har fått laget takkekort. 

 

Ikke ta det personlig. At de ikke sier noe til deg, betyr ikke at de ikke er glad for gaven. 

Anonymkode: 6a857...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får nok takkekort når de kommer så langt. 

Hvis det er førstefødte, så er de nok i sin egen boble. Og det er nok ikke frekt eller stygt ment å ikke takke med en gang. 

Selv om du ser at de har vært aktive i sosiale medier, betyr ikke det at de unngår deg med vilje. Det kan være det glimtet de viser omverdenen, mens egentlig så er de helt i svime av lite søvn og den nye opplevelsen av å ikke ha et sekund for seg selv... 

Det et mulig de har fått masse gaver, og akkurat nå ikke har full oversikt over hvem de skal takke, så da venter de til de har fått laget takkekort. 

 

Ikke ta det personlig. At de ikke sier noe til deg, betyr ikke at de ikke er glad for gaven. 

Anonymkode: 6a857...91a

Dette! 

Og HI; ikke fall i den fella å tillegge dem meninger og holdninger du ikke med sikkerhet/dokumentasjon kan si at de har. Tenker her på det siste avsnittet ditt...

Anonymkode: d2786...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får nok takkekort når de kommer så langt. 

Hvis det er førstefødte, så er de nok i sin egen boble. Og det er nok ikke frekt eller stygt ment å ikke takke med en gang. 

Selv om du ser at de har vært aktive i sosiale medier, betyr ikke det at de unngår deg med vilje. Det kan være det glimtet de viser omverdenen, mens egentlig så er de helt i svime av lite søvn og den nye opplevelsen av å ikke ha et sekund for seg selv... 

Det et mulig de har fått masse gaver, og akkurat nå ikke har full oversikt over hvem de skal takke, så da venter de til de har fått laget takkekort. 

 

Ikke ta det personlig. At de ikke sier noe til deg, betyr ikke at de ikke er glad for gaven. 

Anonymkode: 6a857...91a

Jeg er veldig enig i dette. Og det du sier om at de menger seg med litt kjente folk styrker kanskje stresset på de til å prestere? Men samtidig syntes jeg det er normal høflighet å sende "tusen takk" i det minste, på sms eller sos. Med. om ikke annet. 

Min første var overveldende, og jeg gikk rett i barseldepr. Så vet alt om å havne i boblen sin... Men man er to, og minst en av de klarer å mobilisere krefter til en sms. 

Men som nevnt, ikke ta det personlig! Nybakte foreldre er navlebeskuende egoister, og verden får bare bære over de og være raus 

Veldig koselig av deg å strikke noe. Det er de fineste gavene jeg kunne få til mine barn. Hver gang jeg ser på de så tenker jeg på hva slags arbeid noen har lagt i det, kun for meg og mine barn, og blir helt rørt. 

Anonymkode: 2b1f0...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du virker litt vel opptatt av dette og noe masete. Kanskje de rett og slett kjenner på litt motstand, hvis de synes du styrer litt?

Men ellers er jeg selvsagt enig i at det er vanlig folkeskikk å takke for en gave. 

Anonymkode: 6987a...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de synes det var rart å motta gave fra deg? De svarte ikke på første meldingen din om adressen og du måtte mase deg til å få den. Da tenker jeg du er såpass fremmed at gave blir rart. 

 

Har du hatt kontakt med de før? Eller var det plutselig nå når de fikk barn at du kontaktet de?

 

 

Anonymkode: 08097...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de synes det var rart å motta gave fra deg? De svarte ikke på første meldingen din om adressen og du måtte mase deg til å få den. Da tenker jeg du er såpass fremmed at gave blir rart. 

 

Har du hatt kontakt med de før? Eller var det plutselig nå når de fikk barn at du kontaktet de?

 

 

Anonymkode: 08097...2ec

Rart å motta gave fra et søskenbarn ? 😆

Skjønner godt du blir skuffet, HI.

Noen mennesker er dessverre bare sånn, i ammetåken eller ikke.

Anonymkode: e0957...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rart å motta gave fra et søskenbarn ? 😆

Skjønner godt du blir skuffet, HI.

Noen mennesker er dessverre bare sånn, i ammetåken eller ikke.

Anonymkode: e0957...da1

Rart at søskenbarnet ikke hadde adresse eller kunne ta en telefon og gratulere. Viser jo at de har hatt lite kontakt før de fikk baby.

Anonymkode: 08097...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres slitsom og needy ut. I tillegg høres det ut som du mener du ga den beste gaven fordi du strikket. Og at de burdere overlykkelige siden dere har lite kontakt? 

Jeg fikk også strikkeplagg fra fjerne slektninger. De fikk takkekort som de andre som ga gaver, en stund etter fødsel. Satte absolutt ikke noe mer pris på det som var strikket, det andre tøyet var jo mye finere og mer brukervennlig. Små babyer trenger ikke tykke strikka klær egentlig... og det var ikke særlig fint. Etter å ha lest litt her inne også når en ser HV se som strikker forventer blir jeg enda mer «mot» sånne gaver...

Anonymkode: b0930...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres slitsom og needy ut. I tillegg høres det ut som du mener du ga den beste gaven fordi du strikket. Og at de burdere overlykkelige siden dere har lite kontakt? 

Jeg fikk også strikkeplagg fra fjerne slektninger. De fikk takkekort som de andre som ga gaver, en stund etter fødsel. Satte absolutt ikke noe mer pris på det som var strikket, det andre tøyet var jo mye finere og mer brukervennlig. Små babyer trenger ikke tykke strikka klær egentlig... og det var ikke særlig fint. Etter å ha lest litt her inne også når en ser HV se som strikker forventer blir jeg enda mer «mot» sånne gaver...

Anonymkode: b0930...576

Deg om det, du fremstår bare som frekk og ureflektert. Det er helt greit at du ikke liker strikket tøy, det er en legitim sak det, men måten du skriver på er frekk og viser lite tankeomløp.

HI, du er snill som strikket og sendte, veldig fin gave av deg! At de ikke har takket, sier ikke noe om deg, men kun om dem. Gi dem tid, og om det ikke kommer noen takk med tiden heller, får du bare se videre.

Anonymkode: edfb7...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deg om det, du fremstår bare som frekk og ureflektert. Det er helt greit at du ikke liker strikket tøy, det er en legitim sak det, men måten du skriver på er frekk og viser lite tankeomløp.

HI, du er snill som strikket og sendte, veldig fin gave av deg! At de ikke har takket, sier ikke noe om deg, men kun om dem. Gi dem tid, og om det ikke kommer noen takk med tiden heller, får du bare se videre.

Anonymkode: edfb7...f66

Haha, ja akkurat...

Anonymkode: b0930...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rart at søskenbarnet ikke hadde adresse eller kunne ta en telefon og gratulere. Viser jo at de har hatt lite kontakt før de fikk baby.

Anonymkode: 08097...2ec

De har hemmelig adresse, så derfor kunne jeg ikke vite det. 

Anonymkode: baecb...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte ikke sms'er eller personlige hilsen til alle som ga barselgave. Ville jo blitt enormt mange sms

Vi sendte takkekort, tenkte det holdt?

Jeg kan lese en Snap etc, men ikke få svart fordi jeg ammer baby eller noe annet. Også glemmer jeg det..

Anonymkode: b915e...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du er hårsår i det hele tatt. Herregud, hvor vanskelig er det å svare tusen takk for gaven?? Hi skriver jo at hun har åpnet og sett meldingen. Det er kun 4 ord som trengs - 4 ord! Alle har tid til å skrive det. 

Blir matt av sånne sløve folk 😛 Jada man har fått baby, men det er da ikke unntakstilstand for det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du høres slitsom og needy ut. I tillegg høres det ut som du mener du ga den beste gaven fordi du strikket. Og at de burdere overlykkelige siden dere har lite kontakt? 

Jeg fikk også strikkeplagg fra fjerne slektninger. De fikk takkekort som de andre som ga gaver, en stund etter fødsel. Satte absolutt ikke noe mer pris på det som var strikket, det andre tøyet var jo mye finere og mer brukervennlig. Små babyer trenger ikke tykke strikka klær egentlig... og det var ikke særlig fint. Etter å ha lest litt her inne også når en ser HV se som strikker forventer blir jeg enda mer «mot» sånne gaver...

Anonymkode: b0930...576

Og du høres utakknemlig og vemmelig ut. Neivel, så liker ikke DU hjemmestrikket tøy. Da er du nok i mindretall altså, for akkurat det kan ikke måle seg med sett ifra HM og Cubus. Det er ufattelig slitesterkt og varmt. Og det ligger myyyyye mer kjærlighet bak en slik gave enn en gave man kjøper fra en kjedebutikk. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du virker litt vel opptatt av dette og noe masete. Kanskje de rett og slett kjenner på litt motstand, hvis de synes du styrer litt?

Men ellers er jeg selvsagt enig i at det er vanlig folkeskikk å takke for en gave. 

Anonymkode: 6987a...7cc

Enig.

HI, du virker hårsår og selvsentrert. Når man stifter familie snues alt opp/ned, man er opptatt av babyen, ikke av gjenstander.

Det er vanskelig å få oversikt og å få sagt takk for alle mulige ting folk sender. Det er jo ikke mottakeren som har bestilt alle strikkegensrene og vognpleddene. La dem få litt tid på seg. 

Og drit i å gjøre deg selv til et offer selv om din slektning har berømtheter til venner. Kan godt hende de føler at du prøver å tjene på bekjentskapet ved å slå til når de får barn. 

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde ha takket, det er vanlig høflighet. Men ja, uansett hvor mange kjendisvenner man har, kan tiden etter fødsel være en unntakstilstand hvor man ikke orker å være noen annen plass enn i bobla, inkl. det å svare på meldinger. Å slenge ut noe på sosiale medier er langt mindre krevende enn personlig kontakt med andre bortsett fra de aller nærmeste, det kan rett og slett være måten man orker å ha kontakt med omverden på. 

De kunne selvfølgelig ha sendt en takkemelding til deg med en gang, men det kan være mange grunner til at de ikke har gjort det, noen gode og sikkert noen dårlige også. Kanskje har de fått en haug med gaver og meldinger, og da er det ikke alltid man orker å svare med en gang. Ikke mas på dem i alle fall, det hjelper ikke på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Og det ligger myyyyye mer kjærlighet bak en slik gave enn en gave man kjøper fra en kjedebutikk. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

😂😂😂

Fantastisk! 

Du, mor mi kan ikke strikke om det så var for å berge livet. Men jeg TROR likevel der ligger mer kjærlighet i gavene fra henne enn fra min nabo som har strikking som hobby. Det blir ikke automatisk kjærlighet bare fordi man bruker garn, altså.

 

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har hemmelig adresse, så derfor kunne jeg ikke vite det. 

Anonymkode: baecb...108

Du anstrenger deg veldig for å ha kontakt med disse, ser jeg...? Klemmer ut av dem en opplysning de helst ikke vil gi deg, og fortsetter å klemme ut av dem en respons på noe de ikke har bedt om? 

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Fantastisk! 

Du, mor mi kan ikke strikke om det så var for å berge livet. Men jeg TROR likevel der ligger mer kjærlighet i gavene fra henne enn fra min nabo som har strikking som hobby. Det blir ikke automatisk kjærlighet bare fordi man bruker garn, altså.

 

Anonymkode: 442e6...d94

Du skjønner ikke poenget. Jeg har ofte hastet innom en kjedebutikk for å raske med meg en barselgave før et besøk. Det har tatt meg ca 10 min, og da har jeg tatt noe som er "helt greit". Men det å kjøpe inn garn, alle timer med strikking og montering, det er faktisk i en annen liga. Gidder man å gjøre dette, så gir man en gave med mye mer omtanke. Du vet nok ikke hvor mye arbeid som ligger bak en slik gave. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du anstrenger deg veldig for å ha kontakt med disse, ser jeg...? Klemmer ut av dem en opplysning de helst ikke vil gi deg, og fortsetter å klemme ut av dem en respons på noe de ikke har bedt om? 

Anonymkode: 442e6...d94

Nei, det beste hadde vel vært om alle bare hadde latt være å gi gave da. Siden de bor på hemmelig adresse mener jeg. Det må jo være en grunn for det. 

Det er faktisk helt naturlig at søskenbarn gir hverandre barselgaver. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det beste hadde vel vært om alle bare hadde latt være å gi gave da. Siden de bor på hemmelig adresse mener jeg. Det må jo være en grunn for det. 

Det er faktisk helt naturlig at søskenbarn gir hverandre barselgaver. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Det er IKKE «helt naturlig» at man sender ting til folk som har valgt å holde adressen sin unna deg. Da er det naturlig å la det bli med en sms. Søskenbarn eller ikke.

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er IKKE «helt naturlig» at man sender ting til folk som har valgt å holde adressen sin unna deg. Da er det naturlig å la det bli med en sms. Søskenbarn eller ikke.

Anonymkode: 442e6...d94

De har da ikke valgt å holde adressen unna for kun 1 person! Har man hemmelig adresse, så er det jo slik over hele fjøla. Jeg er sikker på at HI vet hvor de bor, men trengte gate og husnummer. Eller så kommer pakken i retur. Det er jo slik det fungerer. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skjønner ikke poenget. Jeg har ofte hastet innom en kjedebutikk for å raske med meg en barselgave før et besøk. Det har tatt meg ca 10 min, og da har jeg tatt noe som er "helt greit". Men det å kjøpe inn garn, alle timer med strikking og montering, det er faktisk i en annen liga. Gidder man å gjøre dette, så gir man en gave med mye mer omtanke. Du vet nok ikke hvor mye arbeid som ligger bak en slik gave. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Selv KAN jeg strikke, så jo, det vet jeg: å bedrive hobby er IKKE det samme som å elske noen eller å ha omtanke for dem. At du selv driter nok i folk til at du bare rasker med deg noe billigdritt i all hast når du handler gaver, forteller virkelig ingen ting om andres forhold til folk, verken til dem som fåt kjøpte eller dem som får hjemmelagde ting.

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har da ikke valgt å holde adressen unna for kun 1 person! Har man hemmelig adresse, så er det jo slik over hele fjøla. Jeg er sikker på at HI vet hvor de bor, men trengte gate og husnummer. Eller så kommer pakken i retur. Det er jo slik det fungerer. 

Anonymkode: 8dd2d...5bf

Eeeeehhhhh... de har valgt å holde adressen unna OGSÅ søskenbarn.

 

Anonymkode: 442e6...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...