Gå til innhold

Fatter ikke at enkelte foreldre MÅ ta jomfruskjekk på barnet sitt? 😡


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva snakker du om? Link eller mer info hadde gjort deg hvis du vil ha en diskusjon? Eller tenker du at folk er synske og vet hva du sikter til?

Anonymkode: 92e8f...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vel.

Ingen må jo heller det. Det er dessuten ikke noe det finnes medisinsk grunnlag for å ta, den såkalte jomfruhinnen eksisterer ikke og man kan ikke påvise noe som helst ved disse såkalte testene (som helst forekommer i land vi absolutt ikke vil sammenligne oss med).

Anonymkode: 0d76d...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry! Var bare naboen som fortalte at de hadde vært på jomfruskjekk med sin datter på 14 år. Hvis hun ikke hadde vært jomfru på undersøkelsen, hadde det gått utover hele familien. 

Anonymkode: 6b90a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er mulig å fastslå om noen har hatt sex eller ikke, tipper jeg at alle norske leger sier at alle jentene de sjekker er jomfru. Hvis ikke er det veldig etisk problematisk at de gjør det. Ingen foreldre har vel heller rett på slik informasjon om barn i den alderen.

Anonymkode: 30daa...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Siden det ikke er mulig å fastslå om noen har hatt sex eller ikke, tipper jeg at alle norske leger sier at alle jentene de sjekker er jomfru. Hvis ikke er det veldig etisk problematisk at de gjør det. Ingen foreldre har vel heller rett på slik informasjon om barn i den alderen.

Anonymkode: 30daa...23e

De er ikke etnisk norske. 

Anonymkode: 6b90a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sorry! Var bare naboen som fortalte at de hadde vært på jomfruskjekk med sin datter på 14 år. Hvis hun ikke hadde vært jomfru på undersøkelsen, hadde det gått utover hele familien. 

Anonymkode: 6b90a...35d

Hvis du bor i Norge og har en nabo som har fortalt dette, så må du melde fra til barneverntjenesten om det.

Anonymkode: 0d76d...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du bor i Norge og har en nabo som har fortalt dette, så må du melde fra til barneverntjenesten om det.

Anonymkode: 0d76d...809

Hvorfor må jeg melde fra? Jenta på 14 år får også belte av sine foreldre hvis hun bruker neglelakk. 

Anonymkode: 6b90a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må jeg melde fra? Jenta på 14 år får også belte av sine foreldre hvis hun bruker neglelakk. 

Anonymkode: 6b90a...35d

Fordi det er mer eller mindre et overgrep. Jeg kan ikke skjønne at en lege gjør det engang. Hva mener du med den siste setningen, hva har det med sjekk av jomfruhinne å gjøre?

Anonymkode: 92e8f...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er mer eller mindre et overgrep. Jeg kan ikke skjønne at en lege gjør det engang. Hva mener du med den siste setningen, hva har det med sjekk av jomfruhinne å gjøre?

Anonymkode: 92e8f...50c

Var bare i forbindelse med resten. Barnevernet osv. Er slik de lever.

Anonymkode: 6b90a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var bare i forbindelse med resten. Barnevernet osv. Er slik de lever.

Anonymkode: 6b90a...35d

Altså, hvis du vet at det er «sånn de lever», så har du en etisk og moralsk plikt til å sende en bekymringsmelding til barnevernstjenesten... 

Anonymkode: 347e0...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må jeg melde fra? Jenta på 14 år får også belte av sine foreldre hvis hun bruker neglelakk. 

Anonymkode: 6b90a...35d

Akkurat. Troll.

Anonymkode: 0d76d...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...

Jeg tror ikke så mye på dette. Hvilken lege vil skjekke ei jente om hun er jomfru kun på grunn av at foreldrene ønsker det? 

"Hei, vi ønsker at du skal skjekke om vår datter er jomfru."

En lege med integritet ville aldri ha gjordt det på en slik oppfordring. 

Anonymkode: ffdf5...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler jeg ikke kan blande meg inn pga kulturen, ennå jeg synes det er helt feil. 

Hi 

Anonymkode: 6b90a...35d

Hvis du vet at hun blir slått hjemme må du jo melde bekymring til barnevernet. Hvis ikke er du medskyldig og et dårlig menneske. 

Anonymkode: 7f6c4...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du vet at hun blir slått hjemme må du jo melde bekymring til barnevernet. Hvis ikke er du medskyldig og et dårlig menneske. 

Anonymkode: 7f6c4...3e4

Ja, både hun og mor har fortalte det selv. Er vanlig hos de.

hi 

Anonymkode: 6b90a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, både hun og mor har fortalte det selv. Er vanlig hos de.

hi 

Anonymkode: 6b90a...35d

Åja, da så. Det er vel når det er uvanlig å bli slått det er bekymringsverdig. 

Anonymkode: 7f6c4...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja, da så. Det er vel når det er uvanlig å bli slått det er bekymringsverdig. 

Anonymkode: 7f6c4...3e4

Ja, er uvanlig for meg (norsk), men hører de jo i tillegg. Bor under oss. 

Anonymkode: 6b90a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er uvanlig for meg (norsk), men hører de jo i tillegg. Bor under oss. 

Anonymkode: 6b90a...35d

Da har du et ansvar for å si fra. Da kan barnevernet ta en prat med dem, og fortelle at når de bor i Norge, så er det ikke lov å slå barn.

Anonymkode: 27ab0...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da har du et ansvar for å si fra. Da kan barnevernet ta en prat med dem, og fortelle at når de bor i Norge, så er det ikke lov å slå barn.

Anonymkode: 27ab0...ec6

Kan jeg være anonym? Med tanke på mannen hennes. Gudene vet hva han hadde gjort med meg hvis han hadde fått vite det.

Anonymkode: 6b90a...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg være anonym? Med tanke på mannen hennes. Gudene vet hva han hadde gjort med meg hvis han hadde fått vite det.

Anonymkode: 6b90a...35d

Har ingen erfaring med å tipse barnevernet, men sannsynligvis kan du det. Evt prat med dem og fortell hvorfor du må være anonym.

Anonymkode: 27ab0...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bedre enn foreldrene! Hadde du vært det hadde meldt en bekymringsmelding til barnevernet! Du er faktisk medskyldig spør du meg når du sitter på denne typen informasjon og ikke melder! Og dersom du også hvet viljen lege dette er melder fu han også, slik at han mister lisensen sin! 

Men tror egentlig dette er trolling, for ingen er så dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...