Gå til innhold

Aldersgrenser; ser deres 11-åringer actionfilmer med 13 årsgrense?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han har akkurat fått lov til å se marvelfilmene med 13årsgrense. Får ikke se "alt" med 13 år ukritisk.

Anonymkode: 87720...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får ikke.

Men hun liker ikke skumle film uansett. I blant har hun hos faren sett slike ting. Da har hun gjerne mareritt i etterkant.

 

Anonymkode: e550f...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til aldersgrensene for våre barn. Eneste unntaket er hvis jeg har sett filmen selv og vet barnet kan håndtere det, eller det er et "univers" jeg er kjent med og vet hva handler om (f.eks får 8-åringen spille Zelda fordi jeg kjenner spillet selv om det er 12-årsgrense). Så hadde jeg sett filmen på forhånd og "godkjent" den, så betyr ikke aldersgrense noe for meg. 

Anonymkode: cd86d...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner barnet og hva det reagerer på så vurderer i hvert enkelt tilfelle. 

LIte utdrag fra medietilsynet som går på dette med kino

Ønsker du å ta med barn som er yngre enn aldersgrensen på kino?

Som voksen har du mulighet til å ta med barn som er yngre enn aldersgrensen som er satt på kinofilmen. Du må da minst være fylt 18 år og fått foresattes tillatelse til å ta med barnet på kino. Dette kalles ledsagerregelen.

  • Alle barn kan gå på film med en 6-årsgrense når de er sammen med foresatte eller med en voksen ledsager som har fått tillatelse fra foresatte
  • For aldersgrensene 9, 12 og 15 kan du ta med barn som er inntil tre år yngre
  • 18-årsgrensen er absolutt. Det vil si at alle må være 18 år for å kunne se filmen

Ta hensyn
Husk at barn og unge er ulike. Derfor skal du ta hensyn til barnets modenhet og tålegrense når du velger å ta med deg noen på kino som er yngre enn aldersgrensen på filmen. Selv om du for eksempel kan ta med en 6-åring på en film med 9-årsgrense, er det ikke sikkert filmen passer for nettopp ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 6 og sett begge jurassic world filmene, ser virkelig ikke problemet hvis de ikke bilr redde

Anonymkode: c49cd...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...