GÃ¥ til innhold

Han klikka......😥


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg bare spørre hvorfor velmente kone-råd nesten alltid får menn til å tolke det som kritikk og så se rødt? Er det fordi de ikke tåler kritikk? Dama sa jo bare at det var feil og det var jo sant. Se det fra konas side av og til?

Anonymkode: cf2e3...dd7

Hallo, man korrigerer jo ikke en mann, da vøtt.

Det er jo DERFOR vi har hele debatten om pappapermen gående: mannen kan ikke læres noe av sin kone. Han kan ikke bli fortalt hva hun pleier å gjøre når ungen gråter, eller få vite av henne hva ungen liker og ikke liker. Han må gjøre hver eneste erfaring og hver eneste feil selv, mens fruen er UTE av bygningen, for å bli instruert av sin kone tar potensen fra ham.

Anonymkode: e61a4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det her var ikke ment som kritikk. Ser jo at du går i forsvar med en gang😜 Men var ment som et forsøk på å forstå hvorfor menn reagere sånn. Ikke sååå mange menn her inne😊 Min gjør også det. Uansett hva jeg sier så tolker han det som at «alt han gjør er galt». Slitsomt! 

Anonymkode: cf2e3...dd7

Ja der ser du :) Vi er litt sånn..... 
Har ingen god forklaring, men kan nok være noe med det å ikke føle man strekker til. Kanskje på områder som damene tar mest ansvar. Tror nok menn kan oppleve det litt lignende andre veien hvis kona er med å bytter dekk, snekrer osv. Nå er jo heller menn flest ikke så flink å komme med velmente råd på en god måte hehe. Så da oppfattes det som kritikk. 

Vi har ganske god kommunikasjon her i huset, men jeg ramler stadig i den samme fella med å føle meg "angrepet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hallo, man korrigerer jo ikke en mann, da vøtt.

Det er jo DERFOR vi har hele debatten om pappapermen gående: mannen kan ikke læres noe av sin kone. Han kan ikke bli fortalt hva hun pleier å gjøre når ungen gråter, eller få vite av henne hva ungen liker og ikke liker. Han må gjøre hver eneste erfaring og hver eneste feil selv, mens fruen er UTE av bygningen, for å bli instruert av sin kone tar potensen fra ham.

Anonymkode: e61a4...02c

Nei jeg trengte ikke å bli fortalt det av min kone, for slike ting var jeg med å oppdage underveis da jeg selvfølgelig var deltagende i min sønns liv. Vi bidro på hver vår måte. Jeg brukte bæresjal (noe min kone ikke gjorde). Var mitt lille knep for å få han til å roe seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...