GÃ¥ til innhold

Han klikka......😥


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi har et barn som har vært i dårlig form i et par dager og begynte plutselig å kaste opp nå ikveld. Jeg spurte samboer om han kunne hjelpe til med å skifte på senga mens jeg tok meg av barnet, han begynte, men når jeg sa (pent) at det var feil str på sengtøyet så klikka han...» fan heller!!tror du jeg ikke ser noe eller??du elsker jo å vaske, kanke du bare vaske det her også??jævla horhus!!!».....så gikk han forbanna å la seg....jeg gikk å la meg på samme rom som barnet...

Han hadde drukket ikveld også så sikkert derfor han «klikket»...men jeg blir så lei meg når ungen vår hører det og sier til meg litt usikker« mamma jeg er glad i deg!» vil bare gråte da...

kanskje overreagerer jeg?til hans forsvar har vi hatt en svært vanskelig tid, ja det er stress, begge i full jobb, flere barn, fritidsaktiviteter, dugnad osv.....men jeg blir så lei meg når han drikker og blir slik.Ellers er han en flink og snill pappa.

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stress og jobb er vel syltynne unnskyldninger for slik oppførsel. Og spesielt med barn til stede så er det jo bare helt uakseptabelt.  Tydelig at barnet oppfattet situasjonen og ønsker å "lette på" stemninga for å si noe fint til deg. Og det er ett tydelig tegn på at ting ikke er som dem skal. 

Sånn utover det, så fremst ikke sengetøyet han ville legge på var for lite så hadde det jo ikke spilt så stor rolle. Jeg har ihvertfall veldig lett for å ta til meg velmente kone-råd som kritikk. Håper det er en mannfolk-greie så det ikke bare er mannen din og meg som har det sånn ;)

 

Men den oppførselen hans...... den kan han fint droppe. Det er ikke noe mannfolk-greie, det er en drittsekk-greie.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt dette opp med ham i morgen når han er edru. Ville fortalt ham at jeg ikke aksepterer at han drikker på lenge siden han ikke greier å besinne seg når han har drukket og at du nekter å la barnet oppleve slike episoder igjen. Videre ville jeg sagt at jeg forventer at han blir med til familievernkontoret siden dere har hatt problemer i forholdet en tid, og at han får ta kontakt mandag for å bestille time.

Slik adferd må du sette foten ned for umiddelbart! Spesielt når ungene blir iblandet direkte. At ungen skulle høre dette når ungen er syk og det er "hennes feil" at det er som det er, det er helt uakseptabelt.

Jeg vil tro at barnet har vært vitne til div. andre episoder også siden barnet har inntatt rollen som trøster for deg, HI. Dette kan ikke fortsette.

Kan han ikke styre seg når han drikker, da må han la være å drikke. Og parterapi trenger dere uansett.

Jeg ville forventet av en oppegående mann at det første han gjør i morgen er å unnskylde kveldens oppførsel og selv fortelle at han ikke skal drikke igjen så lenge dere sliter i forholdet.

Anonymkode: 82933...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Så kjekt med svar fra en mann😊

ja jeg skjønner at det kan bli oppfattet som kritikk, men det var bare godt ment fordi sengtøyet var faktisk for lite....men skulle kanskje bare holdt munn...

ja barnet virket tydelig usikker, jeg svarte ikke samboer tilbake...lot han bare gå...hørte han bantes og styrte når han gikk inn på soverommet...og jeg er enig med deg; det er en deittsekk greie!og spesielt med små barn tilstede.

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar til deg også Anonym😊

Han kommer aldri til å godta det hvis jeg sier han må slutte å drikke.Han mener han fortjener å kose seg litt etter lange uker med mye jobb.

Å få han med på familievernkontoret vet jeg ikke om jeg får, mulig det går ant å lufte det for han, men usikker på reaksjon.

ja stakkars lille venn som sikkert følte skyld i dette, slik skal det ikke være...vi prøver å ikke krangle/snakke med irritert stemme til hverandre med barna tilstede, men de kjenner sikkert på stemninga...vi kysser aldri eller gir hverandre kjærtegn...

Han kommer ikke til å si unnskyld imorgen for han mener nok at han ikke har gjort noe galt.

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar til deg også Anonym😊

Han kommer aldri til å godta det hvis jeg sier han må slutte å drikke.Han mener han fortjener å kose seg litt etter lange uker med mye jobb.

Å få han med på familievernkontoret vet jeg ikke om jeg får, mulig det går ant å lufte det for han, men usikker på reaksjon.

ja stakkars lille venn som sikkert følte skyld i dette, slik skal det ikke være...vi prøver å ikke krangle/snakke med irritert stemme til hverandre med barna tilstede, men de kjenner sikkert på stemninga...vi kysser aldri eller gir hverandre kjærtegn...

Han kommer ikke til å si unnskyld imorgen for han mener nok at han ikke har gjort noe galt.

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Det du forteller er at denne mannen er en mann som ikke har selvinnsikt, som synes det er helt greit at han drikker og skremmer barna og deg og mener han ikke trenger be om unnskyldning for det. Hans alkoholinntak fører til problemer i forholdet, men han vil ikke redusere eller slutte å drikke. Og han vil trolig ikke bli med i parterapi.

Ungene dine blir skremt og merker at forholdet mellom foreldrene ikke er bra.

Du er redd for å ta opp det med parterapi, for du er redd reaksjonen hans. Det sier at du er delvis redd ham, at han gjør deg usikker. Du lar ham fortsette, for du tør ikke stå opp mot ham.

Dette er et forhold som ikke har noen fremtid om dere ikke kommer dere til parterapi. For å være helt ærlig tviler jeg på at han er villig til å endre seg. For han må endre holdning.

Du tar helt feil i det du skrev i første innlegget - han er ikke "ellers en flink og snill pappa"! En snill pappa ville ikke drukket så mye hver helg at han ble for hissig til å oppføre seg. En snill pappa ville ikke skremt sine barn eller sin partner i fyllesinne. En snill pappa ville vært reflektert nok til både å be om unnskyldning og til å foreslå endringer selv.

Dere har slitt en god stund, barna dine er allerede begynt å bli ødelagt av måten han er på og dere fungerer som par. For ditt lille, syke barn oppførte seg i natt som den voksne av dere da hun eller han ville trøste deg. Da får ungene med seg altfor mye, og det er skadelig!

Du som mor må stille krav til forholdet og hans oppførsel, og ta følgene om han nekter parterapi og å endre adferd.

Jeg er veldig tydelig nå, for dette har allerede gått for langt. Og du viser at du har godtatt for mye fra ham når ungene dine blir så påvirket.

Anonymkode: 82933...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÃ¥ slemt. BÃ¥de ovenfor deg, men ikke minst barnet.

Støtter det som allerede er skrevet, og lurer også på hvor mye skyld barnet ditt tar på seg selv. Det var han som kastet opp og dermed "lagde" situasjonen faren klikket.

Ã… kalle hverandre stygge navn er aldri greit. Og fremfor barna er jo faktisk krise.

Også tenker jeg at som forelder skal man søren meg være ekstra snill når barna er syke! Om ikke skifte sengetøy med et smil skal man i hvert fall ikke vise irritasjon!

Sorry, mannen din høres dritt ut.

Anonymkode: 2721b...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tolerert denne oppførselen fra min mann. Vil han ikke prøve å forandre på noe så er det ditt ansvar å faktisk beskytte ungene fra slik oppførsel. Ikke fortell ungene at du godtar å bli behandlet på denne måten. (Indirekte gjør du jo det)

Man må reagere når man blir behandlet slik, gjelder både barn og voksne. 

Hadde min mann blitt sånn på grunn av alkohol så hadde han fått to valg, enten slutte med alkohol eller miste deg og ungene. Og det at du tror at han sikkert ikke vil si unnskyld i morgen, det er jo bare enda verre. Det betyr at han ikke skjønner hva det er han holder på meg, hvor mye dette skader deg og barna. 

Nei her virker det som at det kun er en «voksen» og det er deg. Derfor må du ta et ordentlig oppgjør med han. 

Anonymkode: 8564f...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur grunnen til reaksjonen hans enkelt og greit er at han føler at han er utilstrekkelig. Så da tar han alt som kritikk i stedenfor velment info. 

Det til tross så gir d ingen rett til å være drittsekk med de rundt seg. Det som er mer bekymringsverdig er at han mener at han må/kan og fortjener å ruse seg.  Vanskelige/hektiske hverdager har de fleste i større eller mindre grad, men vi kan ikke ruse oss ut av det.

Her lukter det alkoholisme og et ultimatum spør du meg...

Anonymkode: ecad4...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette er ikke en trolletråd dessverre må jeg si.

Samboer har slitt med alkohol når vi ble sammen for 14 år siden, men skjerpet seg tydelig når vi fikk barn. Men kjenner jeg får flashback med en gang han drikker i helga....han blir jo ikke dritings, men jeg ser han blir påvirket ja.

jeg og lille venn er stått opp nå, han ligger å sover, har ikke lyst å vekke han idag.Noen nevnte at jeg muligens er redd han, men det er jeg ikke.Han har aldri vært voldelig eller noe...

har ikke tid å skrive mer nå, men setter pris på alle svar jeg har fått takk💕

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver en enkelthendelse, men skriver som om dette er noe som skjer regelmessig.

Om det kun har vært den ene episoden: Grundig alvorsprat, han legger seg langflat og ber om unnskyldning til deg OG barnet. Forklarer barnet at dette var veldig ugreit.

Om dette er et mønster: Kom dere på familievernkontoret. Dette kan du ikke ha ansvar for å la ungen din oppleve. Far er åpenbart ikke i stand til å ta sitt foreldreansvar, altså må du. Far kan ikke befinne seg i hjemmet mens han er alkoholpåvirket overhodet.

Anonymkode: 62861...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det noe at han tok feil sengetøy? Var det for stort ? Da bare bretter man det under. Kanskje ingen spyr mere, så blir det byttet på snart likevel. 

Når man ordner spygreier på kvelden/ natten blir jeg stresset også. Spy er ikke gøy. 

Jeg hadde tatt opp dette med mannen. At han snakker ikke slik til deg. Uansett. Barnet tar skade av det også. Sett hardt mot hardt. 

Anonymkode: b84db...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sengtøyet var veldig lite, type babysengtøy når barnet har voksendyne....

han sover enda, kjenner jeg ikke har lyst til å snakke med han engang...

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

kanskje overreagerer jeg?til hans forsvar har vi hatt en svært vanskelig tid, ja det er stress, begge i full jobb, flere barn, fritidsaktiviteter, dugnad osv.....men jeg blir så lei meg når han drikker og blir slik.Ellers er han en flink og snill pappa.

Nei, det er han ikke. Hvis han lar dere bli redde og usikre, da er han ikke en flink og snill pappa. De gode dagene veier ikke opp for de dårlige når folk drikker.

Anonymkode: e61a4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen nevnte at jeg muligens er redd han, men det er jeg ikke.Han har aldri vært voldelig eller noe...

Du ER jo redd. Ikke for vold, men for andre ubehageligheter.

Anonymkode: e61a4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er redd for hva barna tenker og hvordan det påvirker dem.Nå er det ikke ofte slikt skjer, men ubehagelig når det skjer det er det.

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er redd for hva barna tenker og hvordan det påvirker dem.Nå er det ikke ofte slikt skjer, men ubehagelig når det skjer det er det.

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Og du syns det er en god idé å la dem vokse opp i et slikt miljø?

Anonymkode: e61a4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er jo ikke det, men jeg tenker hadde det vært slikt ofte hadde det vært ille...det er enkeltepisoder som ellers bare rammer meg...ikke ofte det heller skjer, men jeg mener alt kommer frem når han drikker og jeg fordrar det ikke

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MrGoodMan skrev:

Stress og jobb er vel syltynne unnskyldninger for slik oppførsel. Og spesielt med barn til stede så er det jo bare helt uakseptabelt.  Tydelig at barnet oppfattet situasjonen og ønsker å "lette på" stemninga for å si noe fint til deg. Og det er ett tydelig tegn på at ting ikke er som dem skal. 

Sånn utover det, så fremst ikke sengetøyet han ville legge på var for lite så hadde det jo ikke spilt så stor rolle. Jeg har ihvertfall veldig lett for å ta til meg velmente kone-råd som kritikk. Håper det er en mannfolk-greie så det ikke bare er mannen din og meg som har det sånn ;)

 

Men den oppførselen hans...... den kan han fint droppe. Det er ikke noe mannfolk-greie, det er en drittsekk-greie.  

Kan jeg bare spørre hvorfor velmente kone-råd nesten alltid får menn til å tolke det som kritikk og så se rødt? Er det fordi de ikke tåler kritikk? Dama sa jo bare at det var feil og det var jo sant. Se det fra konas side av og til?

Anonymkode: cf2e3...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei er jo ikke det, men jeg tenker hadde det vært slikt ofte hadde det vært ille...det er enkeltepisoder som ellers bare rammer meg...ikke ofte det heller skjer, men jeg mener alt kommer frem når han drikker og jeg fordrar det ikke

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Da har du jo kun to alternativer:

1 Du flytter, fordi han ikke kan være ordentlig mot deg og dere når han drikker

eller

2 Du sleper ham med på familievernkontoret og sier til ham at ditt ultimatum for å bli i forholdet er at han aldri mer rører alkohol. Og hvis han da drikker igjen, da er det å gjennomføre alternativ 1.

Anonymkode: e61a4...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Anonym bruker said:

...men jeg blir så lei meg når ungen vår hører det og sier til meg litt usikker« mamma jeg er glad i deg!» vil bare gråte da...

Det han sier til deg er også: pappa er ikke glad i deg, men JEG er det..

Han respekterer deg ikke nok mannen din

Anonymkode: 2721b...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg bare spørre hvorfor velmente kone-råd nesten alltid får menn til å tolke det som kritikk og så se rødt? Er det fordi de ikke tåler kritikk? Dama sa jo bare at det var feil og det var jo sant. Se det fra konas side av og til?

Anonymkode: cf2e3...dd7

Kan nok ikke svare for menn generelt. Ville bare nevne for HI at jeg kunne kjenne meg igjen i reaksjonen. Uansett hvor tåpelig det er. Ellers så er har jeg vel litt inntrykk av at hvis en mann har tørket støv i huset så kan du vedde på at kona klarer å finne den ene plassen han glemte for så å kommentere det ;) Velment vel å merke :) 
 

Jaja uansett så var det ikke ment som noen form for å rettferdig gjøre at han reagerte på den måten. Var mere for å fortelle at det finnes fler av oss "teite" mannfolk :)

Resten av innlegget til HI tror jeg det kom greit fram hva jeg mente om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrGoodman: synes det var et fint svar jeg fikk.Dere mannfolk er jo litt «teite» iblant🤣Også har dere vell ikke helt den interessen som enkelte oss kvinner har når det kommer til rydding og pynting av hus😅

Sambo er stått opp nå, men ikke sagt et kløyva ord....jeg har liksom ikke lyst til å innlede til en samtale heller...barnslig sikkert, men kjenner bare jeg blir kvalm av hele han...han burde komme med en unnskyldning

Anonymkode: 8fb6b...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MrGoodMan skrev:

Kan nok ikke svare for menn generelt. Ville bare nevne for HI at jeg kunne kjenne meg igjen i reaksjonen. Uansett hvor tåpelig det er. Ellers så er har jeg vel litt inntrykk av at hvis en mann har tørket støv i huset så kan du vedde på at kona klarer å finne den ene plassen han glemte for så å kommentere det ;) Velment vel å merke :) 
 

Jaja uansett så var det ikke ment som noen form for å rettferdig gjøre at han reagerte på den måten. Var mere for å fortelle at det finnes fler av oss "teite" mannfolk :)

Resten av innlegget til HI tror jeg det kom greit fram hva jeg mente om. 

Ja, det her var ikke ment som kritikk. Ser jo at du går i forsvar med en gang😜 Men var ment som et forsøk på å forstå hvorfor menn reagere sånn. Ikke sååå mange menn her inne😊 Min gjør også det. Uansett hva jeg sier så tolker han det som at «alt han gjør er galt». Slitsomt! 

Anonymkode: cf2e3...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...