Gå til innhold

Hvordan minne kollega på at hun skylder meg penger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Vi har litt innsamlinger iblant på jobb som nevnt over her, jeg har bestemt meg for å da si at hun betaler for meg.

Anonymkode: 63559...e4c

Jeg tror ikke dette er smart. Hun har tydeligvis greid å fortelle sjefen en historie denne har kjøpt. Hun kommer sikkert ikke til å betale din del i en slik situasjon, og dermed risikerer du at det er du som blir sittende igjen som synderen, at hun forteller historier som ikke er sanne om deg.

Krev pengene inn, send henne faktura med et brev og en frist for betaling, og så sender du saken til Forliksrådet om hun ikke betaler. Denne damen må stoppes, og jeg tror det er stor sjanse for at du blir synderen om du forsøker å gjøre det slik du her skriver det.

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Vi har litt innsamlinger iblant på jobb som nevnt over her, jeg har bestemt meg for å da si at hun betaler for meg.

Anonymkode: 63559...e4c

Det må du ikke gjøre. De andre er ikke ansvarlige for dette, og du må ikke dra dette mer inn på arbeidsstedet enn du allerede har gjort. Men jeg tror egentlig du troller, for du skriver så detaljert at hvis dette er sant, så er det veldig lett å kjenne deg igjen hvis noen rundt deg ser dette,

Anonymkode: db343...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke dette er smart. Hun har tydeligvis greid å fortelle sjefen en historie denne har kjøpt. Hun kommer sikkert ikke til å betale din del i en slik situasjon, og dermed risikerer du at det er du som blir sittende igjen som synderen, at hun forteller historier som ikke er sanne om deg.

Krev pengene inn, send henne faktura med et brev og en frist for betaling, og så sender du saken til Forliksrådet om hun ikke betaler. Denne damen må stoppes, og jeg tror det er stor sjanse for at du blir synderen om du forsøker å gjøre det slik du her skriver det.

Anonymkode: e6458...7d1

Helt enig i dette. Hun kommer aldri til å betale for deg i en slik sammenheng, uansett hva du sier eller ikke sier. I tillegg har hun klart å overbevise sjefen om sin versjon av historien, så jeg tror at du vil komme meget dårlig ut av dette hvis du forsøker å få henne til å betale gjelda si ved å få henne til å betale for deg.

Jeg hadde kanskje prøvd meg på en faktura, men jeg ville nok innerst inne avskrevet de pengene og tenkt på det som en dyrekjøpt lærepenge. Så ville jeg betrodd meg til en person på jobb, hvis det er noen der du stoler på og som det er naturlig å fortelle slikt til. Rett og slett for å ha kommet med din versjon i tilfelle hun begynner å spre sin versjon og få alle til å tro stygt om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg kommer til å kreve pengene via faktura, tenkte det var en mulighet via innsamling til sommeravslutning o.l, men det er kanskje ikke så lurt. Egentlig innser jeg mer og mer at pengene får jeg aldri, men som nevnt før er det verste manipuleringen. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke jeg kommer til å kreve pengene via faktura, tenkte det var en mulighet via innsamling til sommeravslutning o.l, men det er kanskje ikke så lurt. Egentlig innser jeg mer og mer at pengene får jeg aldri, men som nevnt før er det verste manipuleringen. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Å lage en faktura er gjort på få minutter på en nettside. Ikke koster det deg noe å gjøre heller. Skriv en kort tekst på faktura hvor det fremgår at om betaling ikke er mottatt innen fristen tar du saken videre. Så får du vurdere konfliktråd, forliksråd, anmeldelse eller rett og slett inkasso. Inkasso koster deg sikkert mesteparten av de 600, så du sitter vel ikke igjen med noe særlig, men hun må i hvert fall betale. 

Anonymkode: b6b40...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke jeg kommer til å kreve pengene via faktura, tenkte det var en mulighet via innsamling til sommeravslutning o.l, men det er kanskje ikke så lurt. Egentlig innser jeg mer og mer at pengene får jeg aldri, men som nevnt før er det verste manipuleringen. Hi

Anonymkode: 63559...e4c

Som sagt, det er stor sannsynlighet for at du blir gjort til syndebukk om du tar det via en innsamling på jobben.

Gi henne et brev og en faktura, gi beskjed om at betaler hun ikke innen en dato tar du saken videre til forliksrådet.

Anonymkode: e6458...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer for litt psykisk terror. Send en forespørsel på vipps hver eneste dag. Gjerne på samme tidspunkt, gjerne sånn ca i middagstid, eller rett før hun skal legge seg. 

Skriv noe enkelt i teksten, som ‘etter avtale’. 

Hver dag, kanskje flere ganger også 

Anonymkode: 6f49c...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stemmer for litt psykisk terror. Send en forespørsel på vipps hver eneste dag. Gjerne på samme tidspunkt, gjerne sånn ca i middagstid, eller rett før hun skal legge seg. 

Skriv noe enkelt i teksten, som ‘etter avtale’. 

Hver dag, kanskje flere ganger også 

Anonymkode: 6f49c...5bd

Jeg håper ikke HI hører på disse rådene. Du gjør nok best i å la dette ligge nå. Du hadde muligheten da du fikk henne på egenhånd der hun avfeide deg. Jeg tror jeg heller ville gått tilbake til lederen og sagt at du har tenkt på det og at du likevel vil takke ja til tilbudet hennes om å få pengene den veien. Så, når du har fått pengene så kan du nevne det for kollegaen din at du nå har fått pengene tilbake fra lederen i stedet. Så tror jeg at jeg ville slengt på en kommentar om hun ikke blir flau av å lure andre slik hun gjør og så snudd ryggen raskt til og gått - og dermed bestemt meg for å la det være et avsluttet kapittel. Bli ferdig med det og gå videre. 

Anonymkode: 370e4...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du kontakter konfliktrådet. De kan megle og så komme til en løsning om tilbakebetaling. Tror det er gratis å bruke de. Google opp det og ring dem på mandag. 

Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg tror jeg heller ville gått tilbake til lederen og sagt at du har tenkt på det og at du likevel vil takke ja til tilbudet hennes om å få pengene den veien. Så, når du har fått pengene så kan du nevne det for kollegaen din at du nå har fått pengene tilbake fra lederen i sted

Dette høres ut som et bra forslag.

Men hvis jeg skal være ærlig, helt helt ærlig. Så ville jeg snakket med en kollega, med visshet om at en så spesiell historie gjenfortelles. Jeg er ingen helgen 

Anonymkode: f0937...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nix, men jeg har heller ikke gjort mer med saken. Håper at karma ordner opp..

Anonymkode: 63559...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2019 den 21.45, Anonym bruker skrev:

Nix, men jeg har heller ikke gjort mer med saken. Håper at karma ordner opp..

Anonymkode: 63559...e4c

Holder med denne. Ville latt dette ligge nå. Be the bigger person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...