Gå til innhold

Er det noe som helst positivt ved å fylle 40?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke at så mange kun ser skjønnhet i ungdommen? En av de vakreste damene jeg vet om er snart 80. En annen svært vakker dame jeg kjenner er 32. Man må ikke ha glatt hud og puppene til en 17-åring for å være vakker. Heldigvis 😊

Anonymkode: 959f3...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man blir jo stygg, da. Som 40-åring har man et slitent og dratt ansikt. 50-åringer har ansikter som passer til alderen.

Anonymkode: c187e...2be

Snakk for deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Hæ? Hva i all verden er kjipt med det? 

Jeg bikker straks 40 og digger det. Elsker selvsikkerhet og evnen til å gi faen som jeg har opparbeidet de siste 5årene. Det gjør at jeg cruiser avgårde, og koser meg mer en jeg stresser. 

Barna er i barneskolen, jeg har nå tid og økonomi til mer utdannelse, og nylig tok jeg et kvantesprang og skiftet karrierevei totalt. - Hadde aldri turt det for 5år siden 😅

Ser bare glede og avslapping med 40årene. 

Åh det høres fantastisk ut, å skifte karriere. Jeg mistrives med jobben. Fikk nesten lyst til å gjøre det samme. Blir 40 om ikke så altfor lenge. Takk! 

Anonymkode: 058c0...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh det høres fantastisk ut, å skifte karriere. Jeg mistrives med jobben. Fikk nesten lyst til å gjøre det samme. Blir 40 om ikke så altfor lenge. Takk! 

Anonymkode: 058c0...9e2

Så fantastisk å kunne inspirere. Oppfordrer deg så klart til å kjøre på 😉 For meg begynte det med at jeg leste boken "Godt nok for de svina", og noe Kraaseth sa om at kvinner ofte sørger for at de krysser av alle boksene (og gjerne litt til) i en stillingsannonse før de søker, mens menn bare søker fordi de ønsker seg jobben. - Så når muligheten kom så var jeg litt mer "mann" ☺️

... Og hvis det ikke funker, neivel da kan man jo slutte 🤷‍♀️☺️

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Så fantastisk å kunne inspirere. Oppfordrer deg så klart til å kjøre på 😉 For meg begynte det med at jeg leste boken "Godt nok for de svina", og noe Kraaseth sa om at kvinner ofte sørger for at de krysser av alle boksene (og gjerne litt til) i en stillingsannonse før de søker, mens menn bare søker fordi de ønsker seg jobben. - Så når muligheten kom så var jeg litt mer "mann" ☺️

... Og hvis det ikke funker, neivel da kan man jo slutte 🤷‍♀️☺️

Lykke til! 

Kan du fortelle litt om hvordan du skiftet karriere? Hvor lang tid tok det? Hvordan gikk du frem?

Anonymkode: 058c0...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Brillefanten skrev:

Jeg blir snart 44 og er helt komfortabel med at jeg ikke ser ut som jeg er 30 lenger. 

Livet er en drøm, ungene er så store at de kan være alene hjemme noen timer, jeg trener yoga, svømmer, tar badstue og går tur for å holde meg i form. 

Jeg har en flott familie og gode venner, og vi har det moro sammen, reiser på turer iblant. Økonomien er bra, og vi mangler ingenting.

Jeg har mye erfaring og er dyktig i jobben min, bruker mye mindre energi på hverdagen nå enn før. 

Sånn jeg ser det, er det nå jeg høster fruktene av alt det harde arbeidet i 20- og 30 årene. 

Slik er det jeg drømmer om 40- årene og ser for meg at de blir! Er i starten av 30-årene nå og midt i småbarnsperioden og synes livet er utrolig slitsomt nå. Gleder meg til 40-årene. 

Anonymkode: 8288f...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok HI, da blir sikkert 40-årene grusomme for deg. Hva har du tenkt å gjøre med det? Er du en av dem som har vært veldig pen og lagt all din identitet i det? I så fall kan jeg ikke hjelpe for å kjenne på en viss skadefryd.

Anonymkode: 740c6...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok HI, da blir sikkert 40-årene grusomme for deg. Hva har du tenkt å gjøre med det? Er du en av dem som har vært veldig pen og lagt all din identitet i det? I så fall kan jeg ikke hjelpe for å kjenne på en viss skadefryd.

Anonymkode: 740c6...3ea

Det blir jo hardt når man ikke har hatt noe annet å fare med, enn utseendet.

Anonymkode: 30bce...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du fortelle litt om hvordan du skiftet karriere? Hvor lang tid tok det? Hvordan gikk du frem?

Anonymkode: 058c0...9e2

Tja, det gikk veldig fort, egentlig. Bestemte meg på to dager, og ansettelsesprosessen tok 3uker. 

Jeg søkte meg inn på deltidsstudier på BI før jul. Og plutselig åpnet en stilling seg som jeg kunne tenke meg. Selv om jeg ikke hadde formalkompetanse, og det sånn sett var et par år prematurt for meg. Men jeg gjorde et kjempe bra intervju, og etter et intervju til og 14dager betenkningstid bestemte de seg for å satse på meg. Fullfører studiet, har to små barn og denne nye jobben å sette meg inn i, men gleder meg veldig til å sette i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...