Gå til innhold

Er det noe som helst positivt ved å fylle 40?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ut fra det du skriver her virker det ikke som du har opparbeidet deg tryggheten og selvsikkerheten mange får når de nærmer seg 40. Dette er den største styrken med alderen, synes jeg. Så ja, det er mulig førtiårsalderen blir kjip for deg, men du kan fortsatt jobbe med å like deg selv. Stå på, og gjør små ting for deg selv hver dag. Spis sunt, tren, drikk nok vann og få nok søvn. 

Anonymkode: f5344...b87

Og du kan jo jobbe litt med hersketeknikkene dine? Noe av det pinligste som finnes, er folk som prøver å være ovenfra-og-og ned, men ikke behersker det. 

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og du kan jo jobbe litt med hersketeknikkene dine? Noe av det pinligste som finnes, er folk som prøver å være ovenfra-og-og ned, men ikke behersker det. 

Anonymkode: c187e...2be

Kanskje du ikke skal lese så mange negative følelser inn i svarene. Dette var ikke ment som hersketeknikk, men som velmente råd. 

Anonymkode: f5344...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du ikke skal lese så mange negative følelser inn i svarene. Dette var ikke ment som hersketeknikk, men som velmente råd. 

Anonymkode: f5344...b87

Nei, det var ikke det. 

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det var ikke det. 

Anonymkode: c187e...2be

Du er ute etter å trolle. Men hadde innlegget vært oppriktig, ville den ufine tonen du svarer i vært et tegn på veldig lav selvtillit. Egentlig er trolleinnlegget det også. Du vet at det er mange damer på rundt 40 her, og er ute etter en resksjon. Hadde du vært trygg og glad ville du funnet på noe annet. 

Anonymkode: f5344...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du er ute etter å trolle. Men hadde innlegget vært oppriktig, ville den ufine tonen du svarer i vært et tegn på veldig lav selvtillit. Egentlig er trolleinnlegget det også. Du vet at det er mange damer på rundt 40 her, og er ute etter en resksjon. Hadde du vært trygg og glad ville du funnet på noe annet. 

Anonymkode: f5344...b87

Oi, du er skarp! Ja, jeg er ute etter å trolle! 

Men damer på 40 ER stygge, da. 

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det var ikke det. 

Anonymkode: c187e...2be

Med dine bedritne holdninger så kommer liver garantert til å bli kjipt når du fyller 40. men det velger du jo selv.

Anonymkode: 30bce...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oi, du er skarp! Ja, jeg er ute etter å trolle! 

Men damer på 40 ER stygge, da. 

Anonymkode: c187e...2be

Troll er stygge uansett alder. Trevekst på nesen er aldri sjarmerende. Heller ikke mose mellom tærne. 

Anonymkode: f5344...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man blir jo stygg, da. Som 40-åring har man et slitent og dratt ansikt. 50-åringer har ansikter som passer til alderen.

Anonymkode: c187e...2be

Du er morsomt du👍🏼🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med dine bedritne holdninger så kommer liver garantert til å bli kjipt når du fyller 40. men det velger du jo selv.

Anonymkode: 30bce...df4

Takk for denne dype livsvisdommen!

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Syngensang skrev:

Du er morsomt du👍🏼🤣🤣🤣

Ansikt og pupper påvirkes av tyngdekraft. Sånn er det. Og det er ikke pent. 

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ansikt og pupper påvirkes av tyngdekraft. Sånn er det. Og det er ikke pent. 

Anonymkode: c187e...2be

Tja, eg lurer no på om du har sett 40-åringar før? Dei kjem i så mange slags utgåver. Men ein av dei store fordelane med å bli førti er at vi bryr oss ikkje om kva 19-åringane tenker om oss😉 (og det gjeld både dei som er nitten på ordentleg og dei som aldri blir eldre😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ansikt og pupper påvirkes av tyngdekraft. Sånn er det. Og det er ikke pent. 

Anonymkode: c187e...2be

Du vet at du en dag blir 40 år du også? Med tyngdekraften som påvirker deg og alt det der. Da er det i det minste en fordel om en har klart å komme så langt i livet at slike uvesentligheter ikke betyr noe. Og om en ikke har det, vel, så er det nok rimelig kjipt!

Anonymkode: 21f9e...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også snart 40 år. Og det skremmer meg. Men jeg må jo bare leve. Har flere barn og mann så kan ikke forlate livet.

Anonymkode: 6f2a5...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bedre å oppføre seg som en fjortis ENN som ei megge? 

Anonymkode: c187e...2be

Ja. Uansett så er det bare du som synes hun skriver som en fjortis. Hvis det er noen sin oppførsel som er barnslig her er det din. For ikke å snakke om meggete! Du virker så sur 😂

Anonymkode: 85c4b...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for denne dype livsvisdommen!

Anonymkode: c187e...2be

Bra at bekrefter kommentaren min

Anonymkode: 30bce...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, du er skarp! Ja, jeg er ute etter å trolle! 

Men damer på 40 ER stygge, da. 

Anonymkode: c187e...2be

Du er klar over at du blir en dame på 40 år selv engang? Det er liksom det som er en del av livet. Vi har alle vært unge og lovende. Og er man heldig så blir man eldre også. Selv deg! 

Anonymkode: 9c87c...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bikket førti og hater livet. Tenker hver dag på hvor fort dette går og hvor lite jeg får utav livet. Får nesten dødsangst. 

Anonymkode: a43df...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er bikket førti og hater livet. Tenker hver dag på hvor fort dette går og hvor lite jeg får utav livet. Får nesten dødsangst. 

Anonymkode: a43df...56d

Enig! Helt jævlig! Og jeg var pen før - og er stygg nå.

Anonymkode: 4c40e...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er bikket førti og hater livet. Tenker hver dag på hvor fort dette går og hvor lite jeg får utav livet. Får nesten dødsangst. 

Anonymkode: a43df...56d

 

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! Helt jævlig! Og jeg var pen før - og er stygg nå.

Anonymkode: 4c40e...95b

Wow så trist! Dete burde oppsøke hjelp. Alle blir eldre og skjønnheten varer ikke evig for noen. Trodde dette var allmennkunnskap og burde ikke komme som et slag i trynet bare fordi man fyller 40. Vet om flere som er penere, mer trent og mer sexy som 40 åring enn som 30 åring. Så det er faktisk hva en gjør det til selv. Men da må du gjøre en innsats og ikke sitte hjemme å sutre. Det er dere faktisk for gammel til

Anonymkode: 85c4b...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ut fra det du skriver her virker det ikke som du har opparbeidet deg tryggheten og selvsikkerheten mange får når de nærmer seg 40. Dette er den største styrken med alderen, synes jeg. Så ja, det er mulig førtiårsalderen blir kjip for deg, men du kan fortsatt jobbe med å like deg selv. Stå på, og gjør små ting for deg selv hver dag. Spis sunt, tren, drikk nok vann og få nok søvn. 

Anonymkode: f5344...b87

Dette ! 40 er jo det nye 20. Med en dårlig innstilling får man nok mer rynker etc og dårligere utstråling . Jeg har heller aldri skjønt hvorfor rynker skal være ensbetydende med å være stygg. Jeg tenker ikke at de på 40 + er stygge om de har rynker . Kommer an på utstrålingen og deres holdning. 

Helsa kan man i stor grad styre selv i form av sunt kosthold, trening/bevegelse, meditasjon, nok søvn, positiv innstilling, minst mulig stress, unngå bruk av produkter med kjemikalier etc...

Anonymkode: d16d1...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! Helt jævlig! Og jeg var pen før - og er stygg nå.

Anonymkode: 4c40e...95b

Jeg synes oppriktig synd på dere!! Er hele deres identitet knyttet opp mot utseende? Takk og pris for at jeg aldri har vært vakker, for jeg er 40 og flott nok! Kroppen virker, selv om puppene henger, og ansiktet stråler av liv, selv om linjene setter preg på det. 

Ta dere er blikk utenfor deres egen verden, og se at det finnes større problemer enn å ikke være blikkfang lenger. 

 

Anonymkode: 1da9d...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes oppriktig synd på dere!! Er hele deres identitet knyttet opp mot utseende? Takk og pris for at jeg aldri har vært vakker, for jeg er 40 og flott nok! Kroppen virker, selv om puppene henger, og ansiktet stråler av liv, selv om linjene setter preg på det. 

Ta dere er blikk utenfor deres egen verden, og se at det finnes større problemer enn å ikke være blikkfang lenger. 

 

Anonymkode: 1da9d...b95

Nå var det ikke bare utseende som var poenget her da, men å hate livet og få dødsangst fordi livet suser forbi og man får så lite ut av det. Det var det som var det største problemet. Er det bra nok for deg? Og jeg har ikke noe ansikt som "stråler av liv" heller, det ser dødsslitent ut.

Anonymkode: 4c40e...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå var det ikke bare utseende som var poenget her da, men å hate livet og få dødsangst fordi livet suser forbi og man får så lite ut av det. Det var det som var det største problemet. Er det bra nok for deg? Og jeg har ikke noe ansikt som "stråler av liv" heller, det ser dødsslitent ut.

Anonymkode: 4c40e...95b

Det er ja veldig trist viss du føler det slik! Kva er det du føler du manglar å få ut av livet ditt då? Er du sjuk? Eg føler og at livet susar forbi, og blir alltid like glad over å sjå 70 åringar i full vigør, for då tenkjer eg at eg framleis har tid igjen til å få gjort litt av alt eg har lyst å få gjort😊. Men eg har som du skjønnar ikkje dødsangst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedre råd nå enn da jeg var 30. Har også en mer interessant jobb. Har mer tid til meg selv og venner. Er mer sosial. Ja, har flere rynker nå og ja kroppen er blitt litt tyngre. På den andre siden er kroppen mer myk nå. Ikke så hard og stram som før. Merkelig nok er jeg mer fornøyd med meg selv nå enn før. Tror det har noe med fokus mitt å gjøre. Har fått mer selvtillit og innsett at det er nå jeg lever. Festen er her og nå. Ikke for 10 år siden eller i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det blir fint å bli 40 jeg. Og 50. Har aldri vært verken pen, stram eller populær. Men jeg har det bra, vennene og mannen min er også helt vanlige mennesker i samme alder. 

Anonymkode: 65574...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...