Gå til innhold

Er det noe som helst positivt ved å fylle 40?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hæ? Hva i all verden er kjipt med det? 

Jeg bikker straks 40 og digger det. Elsker selvsikkerhet og evnen til å gi faen som jeg har opparbeidet de siste 5årene. Det gjør at jeg cruiser avgårde, og koser meg mer en jeg stresser. 

Barna er i barneskolen, jeg har nå tid og økonomi til mer utdannelse, og nylig tok jeg et kvantesprang og skiftet karrierevei totalt. - Hadde aldri turt det for 5år siden 😅

Ser bare glede og avslapping med 40årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du bikker 40 innser du at 50 er kjipere😂

Anonymkode: 02f6b...6d4

Har alltid syntes at 50 virker mye kulere! Damer på 50 virker frie og glade, de har store barn, bedre økonomi og tid til seg selv.

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin anledning til en fest. Man får gaver og gratulasjoner. Dessuten er 40-årene e fin alder. Man er fortsatt frisk, rask og sterk samtidig som man har masse erfaring.

Anonymkode: bac9a...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Hæ? Hva i all verden er kjipt med det? 

Jeg bikker straks 40 og digger det. Elsker selvsikkerhet og evnen til å gi faen som jeg har opparbeidet de siste 5årene. Det gjør at jeg cruiser avgårde, og koser meg mer en jeg stresser. 

Barna er i barneskolen, jeg har nå tid og økonomi til mer utdannelse, og nylig tok jeg et kvantesprang og skiftet karrierevei totalt. - Hadde aldri turt det for 5år siden 😅

Ser bare glede og avslapping med 40årene. 

Man blir jo stygg, da. Som 40-åring har man et slitent og dratt ansikt. 50-åringer har ansikter som passer til alderen.

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man blir jo stygg, da. Som 40-åring har man et slitent og dratt ansikt. 50-åringer har ansikter som passer til alderen.

Anonymkode: c187e...2be

Så alle 40 år gamle damer har slitne dratte ansikter? Jeg er selv 40 år, og har ikke det, har nesten ingen rynker heller. Og mine venninner i 40 årene, er da alle sammen pene flotte damer. 

Anonymkode: 30763...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så alle 40 år gamle damer har slitne dratte ansikter? Jeg er selv 40 år, og har ikke det, har nesten ingen rynker heller. Og mine venninner i 40 årene, er da alle sammen pene flotte damer. 

Anonymkode: 30763...e0a

Ja, det synes jeg alle damer rundt 40 har, i varierende grad. Ansiktet blir dratt nedover, kjevelinjen blir uskarp og myk, de fleste har tydelig sinnarynke. Selv de flotteste supermodellene får slike ansikter. 

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bikket 40. 

Positive sider: bedre råd enn da jeg bikket 30, større barn, tryggere og flinkere i jobben min, har mer egentid og bryr meg langt mindre om hva folk mener om meg og mitt.

Negative sider: stadig småvondter.

Anonymkode: 41e1a...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet til ikke å fylle 40 er i alle fall svært mye dårligere. Jeg har til og med bikket 50 og lever fantastisk godt med det. 

Anonymkode: 58781...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alternativet til ikke å fylle 40 er i alle fall svært mye dårligere. Jeg har til og med bikket 50 og lever fantastisk godt med det. 

Anonymkode: 58781...4b7

50 virker kult. Da er man så gammel at man kan gi opp å prøve å virke ung. De fleste 40-åringer jeg vet om prøver desperat å oppføre seg som og se ut som 30-åringer, og det virker bare patetisk og fanget. 

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer lykkelig nå enn jeg var før 10 år siden. Barna er store, 11-18 år, har god økonomi, tid til å være mye sosial, er trygg på meg selv, flinkere i jobben min, mer tålmodig og avslappet osv.

Anonymkode: 21f9e...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det synes jeg alle damer rundt 40 har, i varierende grad. Ansiktet blir dratt nedover, kjevelinjen blir uskarp og myk, de fleste har tydelig sinnarynke. Selv de flotteste supermodellene får slike ansikter. 

Anonymkode: c187e...2be

Jennifer Aniston fylte nettopp 50, hun er ikke slik..,

Anonymkode: 02f6b...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jennifer Aniston fylte nettopp 50, hun er ikke slik..,

Anonymkode: 02f6b...6d4

Jo da. Sammenlikn med et bilde fra hun var 30. Men hun har muuuuuuligens fått litt hjelp til å holde naturen i sjakk.

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man blir jo stygg, da. Som 40-åring har man et slitent og dratt ansikt. 50-åringer har ansikter som passer til alderen.

Anonymkode: c187e...2be

He he javel. Men det er jo derfor vi får så god evne til å gi faen fra vi fyller 35 😉 

Klart jeg er opptatt av å se velstelt og bra ut, men dradd i ansiktet vil jeg ikke si at jeg personlig er... Litt større porer, og "sinnarynken" er nok mer tydelig, hvis jeg ser nøye etter. Men igjen, det er det flotte med økt selvtilitt og perspektiv - De tingene er på ingen måte viktige lenger slik de var når en bikket 30 :)

Og hvis det å være stygg er ditt største problem her i livet så blir nok ikke 40 så ille allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, litekreativtbrukernavn skrev:

He he javel. Men det er jo derfor vi får så god evne til å gi faen fra vi fyller 35 😉 

Klart jeg er opptatt av å se velstelt og bra ut, men dradd i ansiktet vil jeg ikke si at jeg personlig er... Litt større porer, og "sinnarynken" er nok mer tydelig, hvis jeg ser nøye etter. Men igjen, det er det flotte med økt selvtilitt og perspektiv - De tingene er på ingen måte viktige lenger slik de var når en bikket 30 :)

Og hvis det å være stygg er ditt største problem her i livet så blir nok ikke 40 så ille allikevel. 

Ser ut som en 40-åring og skriver som en fjortis. Sikkert sjarmerende.

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut som en 40-åring og skriver som en fjortis. Sikkert sjarmerende.

Anonymkode: c187e...2be

Bedre en å oppføre seg som ei megge på Internett 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, litekreativtbrukernavn skrev:

Bedre en å oppføre seg som ei megge på Internett 😂 

Bedre å oppføre seg som en fjortis ENN som ei megge? 

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir snart 44 og er helt komfortabel med at jeg ikke ser ut som jeg er 30 lenger. 

Livet er en drøm, ungene er så store at de kan være alene hjemme noen timer, jeg trener yoga, svømmer, tar badstue og går tur for å holde meg i form. 

Jeg har en flott familie og gode venner, og vi har det moro sammen, reiser på turer iblant. Økonomien er bra, og vi mangler ingenting.

Jeg har mye erfaring og er dyktig i jobben min, bruker mye mindre energi på hverdagen nå enn før. 

Sånn jeg ser det, er det nå jeg høster fruktene av alt det harde arbeidet i 20- og 30 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut som en 40-åring og skriver som en fjortis. Sikkert sjarmerende.

Anonymkode: c187e...2be

Det virker som om du har større problemer enn både utseendet og skriveferdigheter. Desverre skjer det ikke et under som gør deg sympatisk når du blir 40. 

Anonymkode: bac9a...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det virker som om du har større problemer enn både utseendet og skriveferdigheter. Desverre skjer det ikke et under som gør deg sympatisk når du blir 40. 

Anonymkode: bac9a...2cf

Det håper jeg da ikke, dersom "sympatisk" er synonymt med "mangle grunnleggende ferdigheter"!

Anonymkode: c187e...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra det du skriver her virker det ikke som du har opparbeidet deg tryggheten og selvsikkerheten mange får når de nærmer seg 40. Dette er den største styrken med alderen, synes jeg. Så ja, det er mulig førtiårsalderen blir kjip for deg, men du kan fortsatt jobbe med å like deg selv. Stå på, og gjør små ting for deg selv hver dag. Spis sunt, tren, drikk nok vann og få nok søvn. 

Anonymkode: f5344...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...