Gå til innhold

strømprisene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi har 180 kvm hus, fordelt på to etg (kjellerplan og 1.etg, skråtomt med inng til kjeller) varmekabler hele under etg. Hus fra 2016. Normalt sett betaler vi 2200 ca i mnd. Nå kom regningen på 3600. Mer enn normalen, selvsagt, men jeg hadde trodd den ble høyere.. vi har badekar, og småbarn så både oppvask og vaskemaskin går mer eller mindre konstant. Samme med tørketrommel. Har og lufteanlegg..

Anonymkode: b3d52...a01

Vi har forøvrig og 2 elbiler som lades når de ikke kjøres..

Anonymkode: b3d52...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det rekker ikke å bli kaldt. Og i og med at jeg har fått en lavere strømregning enn flere her, så gjør jeg nok noe rett

Anonymkode: f3dfd...ec7

Det kan og være at du bor et annet sted enn de som har høyere strømregning enn deg

Anonymkode: 775d2...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan og være at du bor et annet sted enn de som har høyere strømregning enn deg

Anonymkode: 775d2...233

Det kan det selvfølgelig være, men med kun oppvarming med strøm og middagslaging hver dag, vaskemaskiner osv, så tror jeg at jeg ligger greit an med take på at jeg betaler støm for 2 mnd av gangen

Anonymkode: f3dfd...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da blir huset oppvarmet mens strømmen er billig og vi ikke er hjemme.

Anonymkode: f3dfd...ec7

Det er ikke vedtatt differensiert strøm i Norge ennå, så hva slags selskap får du strøm fra ettersom du har det? Men det er klart, skrur man strømmen ned tider av døgnet, vil man jo spare strøm. 

Vi bruker lite strøm og har lave strømregninger, og det har ikke skjedd noen som helst endring etter at vi fikk ny strømmåler. Men generelt har vi lavere temperatur om dagen når vi ikke er hjemme og om natta, og litt høyere temperatur når vi er hjemme. I tillegg vasker vi alltid fulle maskiner med tøy og full oppvaskmaskin, hiver ikke tøy på vask når de ikke er skittent og skrur av lyset i rom som ikke brukes og her gjerne på oss ei tynn jakke eller genser inne, trenger ikke å gå i t-skjorte å inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Anonym bruker said:

Da har du tydeligvis penger nok. 

Det å betale nesten 10.000.- i strøm for 3 mnd tærer ihvertfall på mitt budsjett. 

Hilsen meg over her med over 3000. - i mnd for desember og januar. 

 

Anonymkode: 892ce...2d3

sutring kaller jeg det

Anonymkode: 6b7d0...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

sutring kaller jeg det

Anonymkode: 6b7d0...ef3

Folk som ikke har forståelse for andre, pleier som regel å kalle det for sutring

Anonymkode: 775d2...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, Anonym bruker said:

Folk som ikke har forståelse for andre, pleier som regel å kalle det for sutring

Anonymkode: 775d2...233

forstår andre mennesker,men da bruker du for mye strøm. vi er 7 mennesker og vi får aldri mer enn 5000 i strøm

Anonymkode: 6b7d0...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

forstår andre mennesker,men da bruker du for mye strøm. vi er 7 mennesker og vi får aldri mer enn 5000 i strøm

Anonymkode: 6b7d0...ef3

Strømprisene er ikke like for hele landet, trodde du det?Jeg har heller ikke stor regning i forhold til de fleste andre her i tråden. Men hun du kommenterte det til, bor kanskje et sted med dyr strøm.

Anonymkode: 775d2...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Strømprisene er ikke like for hele landet, trodde du det?Jeg har heller ikke stor regning i forhold til de fleste andre her i tråden. Men hun du kommenterte det til, bor kanskje et sted med dyr strøm.

Anonymkode: 775d2...233

Det var meg ef3 svarte. 

Har en liten ovn på badet. Ingen ovn i gangen. Har en ovn på hvert soverom, men er stort sett bare den ene som står på. Kombinert stue/kjøkken men en ovn. 

Synes ikke jeg bruker mye i min lille leilighet, men det blir ihvertfall over 3000. - i mnd. 

Anonymkode: 892ce...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var meg ef3 svarte. 

Har en liten ovn på badet. Ingen ovn i gangen. Har en ovn på hvert soverom, men er stort sett bare den ene som står på. Kombinert stue/kjøkken men en ovn. 

Synes ikke jeg bruker mye i min lille leilighet, men det blir ihvertfall over 3000. - i mnd. 

Anonymkode: 892ce...2d3

Og hvis det gjør meg sutrete så er jeg vel det da. 

Anonymkode: 892ce...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var meg ef3 svarte. 

Har en liten ovn på badet. Ingen ovn i gangen. Har en ovn på hvert soverom, men er stort sett bare den ene som står på. Kombinert stue/kjøkken men en ovn. 

Synes ikke jeg bruker mye i min lille leilighet, men det blir ihvertfall over 3000. - i mnd. 

Anonymkode: 892ce...2d3

Vi har ganske lik størrelse på leighet, men jeg har sokkelleighet med veldig kalde gulv og litt trekk fra vinduene, så jeg burde vel egentlig bruke mer strøm til oppvarming enn deg. Jeg har en varmeovn på badet + en oljeovn i stua som står nesten på fullt eller veldig høyt mye av tiden, har åpen kjøkken og stueløsning. Varmtvannet på kjøkkenet går på huseier, men jeg har gammel tørketrommel som nok trekker mye strøm.
Du har dobbel så høy strømregning som meg, jeg hadde fått sjokk hvis jeg hadde fått regning på 3000 på min lille leilighet. Jeg synes ikke du sutrer i det hele tatt.

Anonymkode: 775d2...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Anonym bruker said:

Det var meg ef3 svarte. 

Har en liten ovn på badet. Ingen ovn i gangen. Har en ovn på hvert soverom, men er stort sett bare den ene som står på. Kombinert stue/kjøkken men en ovn. 

Synes ikke jeg bruker mye i min lille leilighet, men det blir ihvertfall over 3000. - i mnd. 

Anonymkode: 892ce...2d3

Hvor mange kW/h brukte du da?

Anonymkode: d5f0c...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...