Gå til innhold

hvor ble av tråden om Ørjan burøe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klart og klart, er vel mest spekulasjoner. Men det hadde passet inn ganske greit. 

Anonymkode: 5b985...b80

Det er ikke spekulasjoner. Antonsrn har jo sagt det selv, at alke visste hva Burøe holdt på med. Han sier også selv i dette Facebookinnlegget til CS at han i sin tid beklaget måten han hadde konfrontert Burøe på, ikke innholdet. 

Anonymkode: 02834...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aprikos Syltetøy
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke spekulasjoner. Antonsrn har jo sagt det selv, at alke visste hva Burøe holdt på med. Han sier også selv i dette Facebookinnlegget til CS at han i sin tid beklaget måten han hadde konfrontert Burøe på, ikke innholdet. 

Anonymkode: 02834...569

Hvis dette har vært kjent innad i miljøet i mange år, hvorfor har ingen der fulgt det opp før nå? Tenkte de dette ville gi seg av seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakker du om "sinte brune menn" også, eller er rasismen forbeholdt hvite? 

Anonymkode: 5a7c7...b70

Oi! Og bare oi! Er du virkelig så uopplyst at du ikke vet hvorfor det refereres til sinte, hvite menn? Som en gruppe, er det nettopp disse som har minst å være sinte over, allikevel troller de nettet hvor de forsvarer hvite menn, og mener de er ofrene i en urimelig verden. At du klarer å vri dette til rasisme (mot de privilegerte), sier jo sitt. 

Anonymkode: 02834...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Hvis dette har vært kjent innad i miljøet i mange år, hvorfor har ingen der fulgt det opp før nå? Tenkte de dette ville gi seg av seg selv? 

Når du ser hvordan han harselerte og truet folk så er det ikke vanskelig å forstå at det ikke var bare bare. Noen var jo mørketall, noen ferske som ikke turte stå i det og klage. Og så lenge de som styrer skuta tjente penger på han så blir han jo beskyttet. 

Uten sammenligning forøvrig, for vi snakker endel mer makt og penger, men det blir litt som i weinstein sakene. 

Men plutselig raser korthuset... 

Anonymkode: 12e8d...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aprikos Syltetøy skrev:

Hvis dette har vært kjent innad i miljøet i mange år, hvorfor har ingen der fulgt det opp før nå? Tenkte de dette ville gi seg av seg selv? 

Hvorfor griper ikke folk inn når noen blir svært urimelig utskjelt på åpen gate eller på t-banen? Hvorfor går vi bare forbi, og håper at noen andre griper inn? 

En del griper sikkert ikke inn i frykt for personen og konsekvensene for seg selv. Det kan også være at de ikke vil rette evt. fokus mot den fornærmede. At den må vise vilje til å ta det videre. 

De færreste av oss er «superhelter» som griper inn der urett skjer. Det er vanskelig. I denne saken her er det vel også at ingen egentlig skjønte hvor omfattende det egentlig var. De hørte kanskje om 2-3 ting, men ikke om de 20 andre. 

Når du tar opp en sak, aner du ikke hvilket vepsebol du tråkker inn i og hvilke ringvirkninger dette har for deg og andre. Da er det lettere å sitte stille i båten i håp om at andre tør ta tak. 

Anonymkode: 02834...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor griper ikke folk inn når noen blir svært urimelig utskjelt på åpen gate eller på t-banen? Hvorfor går vi bare forbi, og håper at noen andre griper inn? 

En del griper sikkert ikke inn i frykt for personen og konsekvensene for seg selv. Det kan også være at de ikke vil rette evt. fokus mot den fornærmede. At den må vise vilje til å ta det videre. 

De færreste av oss er «superhelter» som griper inn der urett skjer. Det er vanskelig. I denne saken her er det vel også at ingen egentlig skjønte hvor omfattende det egentlig var. De hørte kanskje om 2-3 ting, men ikke om de 20 andre. 

Når du tar opp en sak, aner du ikke hvilket vepsebol du tråkker inn i og hvilke ringvirkninger dette har for deg og andre. Da er det lettere å sitte stille i båten i håp om at andre tør ta tak. 

Anonymkode: 02834...569

Det forstår jeg. Men i dette tilfellet var det fler som kjente til det og det var kjent innad. Jeg tenker som så at man har et med-ansvar når man ser slikt. For plutselig går det utover en svak person. Nå kjenner jeg ikke Antonsen, men fyren slår meg iallefall ikke som en person som ikke hadde turt å stå frem med dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, Aprikos Syltetøy said:

Det forstår jeg. Men i dette tilfellet var det fler som kjente til det og det var kjent innad. Jeg tenker som så at man har et med-ansvar når man ser slikt. For plutselig går det utover en svak person. Nå kjenner jeg ikke Antonsen, men fyren slår meg iallefall ikke som en person som ikke hadde turt å stå frem med dette.

 

Problemet til Antonsen eller noen andre som ikke selv har opplevd det (og sitter med bevis for det), er jo at han kunne blitt beskyldt for ærekrenkelse. 

En kjendis er ikke mer troverdig enn Jakobine Hattemaker

Anonymkode: 0cf35...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes disse er verdt å lese igjen, det handler om hvorfor det har vært vanskelig/ikke har blitt tatt tak i tidligere:

http://www.nattogdag.no/2017/12/krantz-handtere-personalsaker-basert-pa-ubekreftede-rykter/

http://www.nattogdag.no/2017/12/komikere-det-er-vanskelig-a-varsle-om-seksuell-trakassering/

 

Anonymkode: 3c490...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps,  i kommentarfeltet til Schjelderup skriver en komiker at han er blitt politianmeldt av Burøe. Når noen holder på slik kan jeg skjønne at folk vegrer seg for å blande seg inn.

Anonymkode: 0cf35...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ps,  i kommentarfeltet til Schjelderup skriver en komiker at han er blitt politianmeldt av Burøe. Når noen holder på slik kan jeg skjønne at folk vegrer seg for å blande seg inn.

Anonymkode: 0cf35...125

Om den som har blitt anmeldt sitter med bevis for at Burøe drev med seksuell trakassering, må vel det og være av interesse for politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Aprikos Syltetøy said:

Om den som har blitt anmeldt sitter med bevis for at Burøe drev med seksuell trakassering, må vel det og være av interesse for politiet?

Det hadde vært fint om han sitter med håndfaste bevis. 

Men tenk om venninnen din forteller om overgrep, du har jo ikke bevis da. Selv om du vet at venninnen din ikke lyver. Dette er problemet med overgrep, det er vanskelig å dokumentere. Og med seksuell trakassering eller overtramp er det enda vanskeligere. Noen stikker hånda si i trusa di, hvordan skal du bevise det? Så da blir det ord mot ord. Og når trusestikkeren ikke er fremmed for trusler eller politianmeldelse for ærekrenkelse så er det ikke lett.

Anonymkode: 0cf35...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde vært fint om han sitter med håndfaste bevis. 

Men tenk om venninnen din forteller om overgrep, du har jo ikke bevis da. Selv om du vet at venninnen din ikke lyver. Dette er problemet med overgrep, det er vanskelig å dokumentere. Og med seksuell trakassering eller overtramp er det enda vanskeligere. Noen stikker hånda si i trusa di, hvordan skal du bevise det? Så da blir det ord mot ord. Og når trusestikkeren ikke er fremmed for trusler eller politianmeldelse for ærekrenkelse så er det ikke lett.

Anonymkode: 0cf35...125

Etter hva jeg forstod hadde Antonsen bevis..? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Aprikos Syltetøy said:

Etter hva jeg forstod hadde Antonsen bevis..? Eller tar jeg feil?

Det vet jeg ikke.

Men da måtte jo han offentligjort noe om en tredje person? Ikke sikkert kvinnen ønsker det

Anonymkode: 0cf35...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burøe må jo tenke at han er helt uangripelig, siden han åpnet opp for dette selv med å bruke dette for å promotere egen podcast

Anonymkode: 793c2...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Burøe må jo tenke at han er helt uangripelig, siden han åpnet opp for dette selv med å bruke dette for å promotere egen podcast

Anonymkode: 793c2...8d8

Det viser storhetstanker om seg selv som ikke er særlig sunne, hverken for ham selv eller hans nærmeste.

Det han burde gjort når han bestemte seg for å gå ut slik han gjorde nå, det var å legge seg helt paddeflat. Greit at han hadde en vanskelig periode, men dette har jo foregått i mange flere år enn den dårlige perioden. Hadde han kommet med en uforbeholden unnskyldning til alle han måtte ha krenket og kommet med uttalelser som viste hva han faktisk har lært av dette, da kunne han kanskje blitt trodd. Om han f.eks. fortalte at han hadde valgt å gå til terapi for å finne ut hvorfor han har gjort det han har gjort og så endre mønster, at han har lært at kvinner ikke er objekt han kan utnytte, at han må møte andre med mer respekt... da kunne den stormen som han nå møter vært unngått.

Når han nå valgte å stå frem som et offer det er synd i, stakkars ham som fikk problemer med kona etter at han har oppført seg uakseptabelt mot andre kvinner... det viser det motsatte av hva han nok ønsket. Det er synd han ikke har bedre rådgivere rundt seg, for det som skjer nå kunne vært unngått om han hadde valgt en annen fremgangsmåte.

Når det er sagt, nå begynner den mediestormen mot ham å bli så heftig at jeg begynner å tenke at noen bør bli bekymret for ham. Jeg håper han blir tatt vare på av fagfolk, for det han nå står i må være forferdelig tøft. Ikke bare raser alt sammen, men det skjer i all media også. Jeg tror det er lurt å huske nå at vi har hatt andre tragiske utganger på altfor store mediakjør. Vi vil ikke ha en gjentakelse på noe slikt. Jeg tror det beste nå er om det ble ro rundt saken slik at han fikk jobbe med det han tydeligvis trenger å jobbe med fremdeles -årsaken til hvorfor han har oppført seg som han har, og hva han kan gjøre for å endre seg slik at han igjen kan bli tatt på alvor i en jobbsituasjon.

Anonymkode: c76a3...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 19.49, Anonym bruker skrev:

Oy, det var fjerning av tråder over en lav sko 😕 Det med «abort som menneskeofring» tolket jeg som humor. Krenkende kanskje, men det bør jo være et ganske bredt rom for ytringer og humor. 

Samme med Ørjan Burøe-tråden. Når jeg ser alt som skrives om de kvinnelige bloggerne og kjendisene her inne, så syns jeg det er rart at det ikke skal være greit å si at en mann som klår på kvinner er en gris. Da tenker jeg at menn får særbehandling i modereringen her. Vi har kvinnelige kjendiser som har måttet tåle mye hardere kritikk og tyn på dette forumet, som ikke har gjort halvparten så ille ting.

Anonymkode: b6499...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Anonymkode: 25480...57d

 

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Anonymkode: 25480...57d

 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Burøe viser jo psykopatiske trekk... Høy på seg selv, og inbilt uovervinnelig 

Anonymkode: 12e8d...550

 

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det viser storhetstanker om seg selv som ikke er særlig sunne, hverken for ham selv eller hans nærmeste.

Det han burde gjort når han bestemte seg for å gå ut slik han gjorde nå, det var å legge seg helt paddeflat. Greit at han hadde en vanskelig periode, men dette har jo foregått i mange flere år enn den dårlige perioden. Hadde han kommet med en uforbeholden unnskyldning til alle han måtte ha krenket og kommet med uttalelser som viste hva han faktisk har lært av dette, da kunne han kanskje blitt trodd. Om han f.eks. fortalte at han hadde valgt å gå til terapi for å finne ut hvorfor han har gjort det han har gjort og så endre mønster, at han har lært at kvinner ikke er objekt han kan utnytte, at han må møte andre med mer respekt... da kunne den stormen som han nå møter vært unngått.

Når han nå valgte å stå frem som et offer det er synd i, stakkars ham som fikk problemer med kona etter at han har oppført seg uakseptabelt mot andre kvinner... det viser det motsatte av hva han nok ønsket. Det er synd han ikke har bedre rådgivere rundt seg, for det som skjer nå kunne vært unngått om han hadde valgt en annen fremgangsmåte.

Når det er sagt, nå begynner den mediestormen mot ham å bli så heftig at jeg begynner å tenke at noen bør bli bekymret for ham. Jeg håper han blir tatt vare på av fagfolk, for det han nå står i må være forferdelig tøft. Ikke bare raser alt sammen, men det skjer i all media også. Jeg tror det er lurt å huske nå at vi har hatt andre tragiske utganger på altfor store mediakjør. Vi vil ikke ha en gjentakelse på noe slikt. Jeg tror det beste nå er om det ble ro rundt saken slik at han fikk jobbe med det han tydeligvis trenger å jobbe med fremdeles -årsaken til hvorfor han har oppført seg som han har, og hva han kan gjøre for å endre seg slik at han igjen kan bli tatt på alvor i en jobbsituasjon.

Anonymkode: c76a3...bb7

Oppførselen som blir beskrevet i innlegget til Vidar er skremmende. Det er så kalkulert og så ondskapsfullt. Og nedrig!

Og dette var i 2009. Cirka 10 år etter hendelsene Lisa Tønne har fortalt om tidligere. Det vil si det er et mønster, det har pågått "halve livet" hans. Og det gjelder ikke bare kvinnelige komikere, det er snakk om ansatte i produksjonen og på scener rundt omkring. 

Saken med Sigrid er av nyere dato, der skyldte kona på at han var full og hadde vond akilles på julebordet til Latter. 

Det er mulig han angrer, men det virker mest som han er lei seg for at han ble tatt og fikk sparken fra Latter og at det ble dårlig stemning på hjemmebane. 

Skjønner det er tøft for familien hans nå, men synes det er riktig at det kommer frem i lyset. Så får sponsorer og publikummere bestemme selv om dette er noe de vil assosieres med og være med på å sponse. 

Christer Thorjussen kommenterer under innlegget til Christoffer Schjelderup at de er en stor gjeng komikere som ikke vil dele scene med ham nettopp fordi de ikke ønsker og assosieres med ham. Den kommentaren får mange likes fra bransjefolk, så det ligger nok noe i det. 

Anonymkode: 3c490...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har manager Bakke gått inn i den pågående diskusjonen, og denne saken blir jo bare verre og verre:

 

Anonymkode: 3c490...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå har manager Bakke gått inn i den pågående diskusjonen, og denne saken blir jo bare verre og verre:

 

Anonymkode: 3c490...24b

Er det mulig?!? Jeg ble sittende oppe til kl 02.30 i natt og lese EB sine forsøk på avledninger, bortforklaringer og angrep. Huff og huff sier jeg bare. På et tidspunkt skrev han at folk utenfor komi-miljøet var på ØB sin side og fant facebookavsløringene som avskyelige. Hvilket paralellt univers lever han i? Vel, han skrev jo en kronikk i Aftenposten om at gjengen hans bør erstatte tenketanker og andre samfunnsdebattanter før høstens kommunevalg. Så ikke helt kontakt med den normale -A4 verden kanskje. 

Anonymkode: 9eaa2...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det mulig?!? Jeg ble sittende oppe til kl 02.30 i natt og lese EB sine forsøk på avledninger, bortforklaringer og angrep. Huff og huff sier jeg bare. På et tidspunkt skrev han at folk utenfor komi-miljøet var på ØB sin side og fant facebookavsløringene som avskyelige. Hvilket paralellt univers lever han i? Vel, han skrev jo en kronikk i Aftenposten om at gjengen hans bør erstatte tenketanker og andre samfunnsdebattanter før høstens kommunevalg. Så ikke helt kontakt med den normale -A4 verden kanskje. 

Anonymkode: 9eaa2...6f9

Jeg trodde managere hadde mer evne til å holde seg profesjonelle. men har er god til å få fokuset vekk fra Burøe da, det skal han ha

Anonymkode: 793c2...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 11.31, Anonym bruker skrev:

Oi! Og bare oi! Er du virkelig så uopplyst at du ikke vet hvorfor det refereres til sinte, hvite menn? Som en gruppe, er det nettopp disse som har minst å være sinte over, allikevel troller de nettet hvor de forsvarer hvite menn, og mener de er ofrene i en urimelig verden. At du klarer å vri dette til rasisme (mot de privilegerte), sier jo sitt. 

Anonymkode: 02834...569

Fin hersketeknikk... 

Hvite menn har så absolutt noe å være sinte for, da de som gruppe gjør minst kriminalitet, samtidig som media maler dem som et problem. Se på filmer og reklamer de siste fem årene, og hva de prøver å antyde. Det er skremmende. 

Anonymkode: 5a7c7...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sanchin skrev:

Hør de siste 25 minuttene her, de leser opp et brev fra ØB sin tidligere stylist på Latter:

https://play.acast.com/s/tusvikogtonne/beigefest-tindersvindelogkemmashistorie

Fyren kan da ikke være helt frisk?

Herregud, det er det villeste jeg har hørt. Det må jo være noe alvorlig galt med han

Anonymkode: 793c2...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...