Gå til innhold

Hva gjør jeg ang jobb-situasjonen min? Please hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Merdee skrev:

Det er faktisk svært normalt i bedrifter at de ansatte er organisert i helt ulike forbund, eller at få er organisert i det hele tatt. En arbeidsplass med mindre enn 10 ansatte har dessuten ikke pålegg om verneombud. 

Jeg fikk ikke hjelp av mitt forbund da jeg behøvde det, fikk beskjed om at de var midt i tarifforhandlinger akkurat da og dermed ikke hadde kapasitet til å hjelpe medlemmer før tidligst måneden etter. Er ikke medlem der lengre for å si det slik. En advokat var derimot til hjelp.

Ville heller organisert meg i et annet forbund jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Merdee skrev:

Selvfølgelig har de lov til å sette inn vikar. Og jo, HI har krav på stillingen når hun er tilbake.

Jeg har ikke sagt at de ikke har lov til å sette inn vikar.

Anonymkode: 06263...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fru Banderas skrev:

Har virkelig 90% av kvinnene så lave kriterier at de henger sammen med menn som er duster?

Har vel ikke bare med at menn er duster å gjøre, men forventninger til oss selv, og fra andre kvinner. 

Jeg har en slitsom jobb i 100%, flere barn og en mann som absolutt bidrar til å dra lasset, men likevel føler jeg (irrasjonelt nok) at jeg burde vært mer husmor slik generasjonen før oss var. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke greier å bake boller etter en slitsom vakt fex. 

At kvinner tar ansvaret for «det tredje skiftet» r ikke bare menns skyld altså. Det er like gjerne vår egen, eller dype strukturer i samfunnet om du vil. 

Husk at dette er et hundreårig, for ikke si tusenårig mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...