Gå til innhold

Hva gjør jeg ang jobb-situasjonen min? Please hjelp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme i permisjon. Føler meg ikke velkommen tilbake i jobben min. Jeg søker på andre jobber, men har ikke fått napp.

- skal jeg be om ulønnet permisjon?

- kan jeg ta ekstrajobber mens jeg har ulønnet permisjon? 

- skal jeg si opp? 

Tips?

Ps.Det finnes ikke fagforeninger. 

Anonymkode: 545bc...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hjemme i permisjon. Føler meg ikke velkommen tilbake i jobben min. Jeg søker på andre jobber, men har ikke fått napp.

- skal jeg be om ulønnet permisjon?

- kan jeg ta ekstrajobber mens jeg har ulønnet permisjon? 

- skal jeg si opp? 

Tips?

Ps.Det finnes ikke fagforeninger. 

Anonymkode: 545bc...85f

Søk jobber som bare det til du får noe. Om du vil misstrives på jobb så ville jeg ha sykemeldt meg eller skaffet meg en svart jobb og hatt permisjon ulønnet. Jepp så kynisk er jeg. Vil heller være lykkelig enn ulykkelig så mange timer i løpet av et døgn som man faktisk er på jobb.

Anonymkode: e8362...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søk jobber som bare det til du får noe. Om du vil misstrives på jobb så ville jeg ha sykemeldt meg eller skaffet meg en svart jobb og hatt permisjon ulønnet. Jepp så kynisk er jeg. Vil heller være lykkelig enn ulykkelig så mange timer i løpet av et døgn som man faktisk er på jobb.

Anonymkode: e8362...90d

Man kan ikke sykmelde seg selv.

Anonymkode: 06263...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hjemme i permisjon. Føler meg ikke velkommen tilbake i jobben min. Jeg søker på andre jobber, men har ikke fått napp.

- skal jeg be om ulønnet permisjon?

- kan jeg ta ekstrajobber mens jeg har ulønnet permisjon? 

- skal jeg si opp? 

Tips?

Ps.Det finnes ikke fagforeninger. 

Anonymkode: 545bc...85f

Du skal selvfølgelig ikke la deg skvises ut, hvis du har fast jobb og trivdes der før permisjonen.

På hvilken måte føler du deg uønsket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Søk jobber som bare det til du får noe. Om du vil misstrives på jobb så ville jeg ha sykemeldt meg eller skaffet meg en svart jobb og hatt permisjon ulønnet. Jepp så kynisk er jeg. Vil heller være lykkelig enn ulykkelig så mange timer i løpet av et døgn som man faktisk er på jobb.

Anonymkode: e8362...90d

Hva skal grunnen til sykemeldingen være? Og forresten, man kan ikke sykemelde seg. Det er en lege som kan sykemelde! 

Anonymkode: 184da...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke fagforeninger? Er du i utlandet da? Om det ikke finnes på din arbeidsplass kan du fremdeles melde deg inn i den som passer. Gjøres ofte enkelt på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk på at det ofte kan være lettere å få ny jobb hvis man allerede har en jobb. Så ikke si opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på jobb til du finner en annen . Vær glad du har jobb 👍 gjør det du får betalt for og ikke noe annet 

Anonymkode: b498b...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dra på jobb til du finner en annen . Vær glad du har jobb 👍 gjør det du får betalt for og ikke noe annet 

Anonymkode: b498b...867

Jeg er ikke ønsket på jobb

Anonymkode: 545bc...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Husk på at det ofte kan være lettere å få ny jobb hvis man allerede har en jobb. Så ikke si opp! 

Ja, jeg er klar over det. 

Anonymkode: 545bc...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Merdee skrev:

Du skal selvfølgelig ikke la deg skvises ut, hvis du har fast jobb og trivdes der før permisjonen.

På hvilken måte føler du deg uønsket?

Jeg har fast jobb ja. Men i det jeg fortalte at jeg var gravid ble jeg psyket ut. Var sykemeldt hele graviditeten. Det var veldig vondt! 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå

Anonymkode: 545bc...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Søk jobber som bare det til du får noe. Om du vil misstrives på jobb så ville jeg ha sykemeldt meg eller skaffet meg en svart jobb og hatt permisjon ulønnet. Jepp så kynisk er jeg. Vil heller være lykkelig enn ulykkelig så mange timer i løpet av et døgn som man faktisk er på jobb.

Anonymkode: e8362...90d

Svart jobb? Hvor får man tak i det? 

Anonymkode: 545bc...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fast jobb ja. Men i det jeg fortalte at jeg var gravid ble jeg psyket ut. Var sykemeldt hele graviditeten. Det var veldig vondt! 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå

Anonymkode: 545bc...85f

Du skal dra tilbake på jobb og gjære det du er ansatt for.

Anonymkode: 132c5...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal dra tilbake på jobb og gjære det du er ansatt for.

Anonymkode: 132c5...5f9

Oj. Du virker ikke så happy..?

De har ansatt en ny i samme stilling som jeg hadde. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 545bc...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Du virker ikke så happy..?

De har ansatt en ny i samme stilling som jeg hadde. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 545bc...85f

Det er ikke ditt problem, det er sjefen sitt problem.

Ikke la deg pille på nesen, dra på jobb med et smil og si at den "dato" kommer jeg tilbake og gleder meg til å ta fatt. Sjefen din må stille jobben din til din posisjon, den er jo din.

Anonymkode: eb2c6...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke medlem i en fagforening? Dette må du jo ta opp med tillitsvalgte dersom du føler deg uønsket/mobbet på arbeidsplassen. Ikke si opp i hvert fall, da risikerer du jo å stå helt uten jobb. Er det noe du har råd til? Angående å ta ulønnet permisjon, er jo mye det samme, du står uten lønn og har en jobb du ikke ønsker deg tilbake til.

Anonymkode: ab97c...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidstilsynet og en arbeidsrettsadvokat. Du har krav på jobben din etter permisjon.

 

Du søker selvfølgelig etter noe annet, men ikke si opp før du har noe nytt. At de ikkkr følger reglene må bli detes problem selv om de lager problemer for deg.

Anonymkode: b2415...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste du kan gjøre hi, er å dra på jobb og forholde deg 100% profesjonell og heve hodet høyt over alt annet. Sørg for å ha all dialog mellom deg, sjefen og kolleger skriftlig. Skjer det den minste lille ting, så gå rett videre til arb tilsynet med det. Det arb giver gjør her, er ikke bare stygt gjordt, men ulovlig. Bruk arbeidsmiljøloven for alt det er verdt. Gjør arb giver dette mot deg, er du neppe hverken første eller siste som opplever utfrysing. 

Anonymkode: 9c97a...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oj. Du virker ikke så happy..?

De har ansatt en ny i samme stilling som jeg hadde. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 545bc...85f

Dersom du ble sykmeldt i svangerskapet og deretter hadde permisjonspraksis er det vel ikke rart at de har satt inn noen i din stilling? Arbeidsoppgavene må vel gjøres mens du er borte. 

Du må for det første gå i dialog med din arbeidsgiver forbi planlegge tilbakekomst til jobb. Når du skal begynne, hva slags oppgaver du skal gjøre, hva slagsarbeidstid du skal ha osv. Du kan ikke uten videre anta at du som person er uønsket. 

Mot dersom du etter en samtale me din arbeidsgiver ikke ønsker å komme tilbake, så kan du selvsagt velgerne søke ulønnet permisjon mens du søker andre jobber.

Anonymkode: 7a85a...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du ble sykmeldt i svangerskapet og deretter hadde permisjonspraksis er det vel ikke rart at de har satt inn noen i din stilling? Arbeidsoppgavene må vel gjøres mens du er borte. 

Du må for det første gå i dialog med din arbeidsgiver forbi planlegge tilbakekomst til jobb. Når du skal begynne, hva slags oppgaver du skal gjøre, hva slagsarbeidstid du skal ha osv. Du kan ikke uten videre anta at du som person er uønsket. 

Mot dersom du etter en samtale me din arbeidsgiver ikke ønsker å komme tilbake, så kan du selvsagt velgerne søke ulønnet permisjon mens du søker andre jobber.

Anonymkode: 7a85a...4a3

De har ikke lov til å ansette noen andre i hi sin stilling

Anonymkode: 06263...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fast jobb ja. Men i det jeg fortalte at jeg var gravid ble jeg psyket ut. Var sykemeldt hele graviditeten. Det var veldig vondt! 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå

Anonymkode: 545bc...85f

Det er fortsatt sånn at du må ta deg sammen til du finner ny jobb, eller gå uten penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er hjemme i permisjon. Føler meg ikke velkommen tilbake i jobben min. Jeg søker på andre jobber, men har ikke fått napp.

- skal jeg be om ulønnet permisjon?

- kan jeg ta ekstrajobber mens jeg har ulønnet permisjon? 

- skal jeg si opp? 

Tips?

Ps.Det finnes ikke fagforeninger. 

Anonymkode: 545bc...85f

Har du råd til å ha ulønnet permisjon da?

Anonymkode: 06263...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sug lut skrev:

Det er fortsatt sånn at du må ta deg sammen til du finner ny jobb, eller gå uten penger.

Jeg må ta meg sammen? Hva mener du?

Anonymkode: 545bc...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, sug lut skrev:

Det er fortsatt sånn at du må ta deg sammen til du finner ny jobb, eller gå uten penger.

Hvis Hi bli mobbet og utstøtt på jobb, og blir psykisk langt nede av det, har ho så vist rett på å bli sykmeldt! Er så lei av folk her inne som skal legge seg borti hva andre kan sykemeldes for og ikke. På sykmeldingskjemaet står det faktisk en egen rubrikk for : skyldes sykmeldingen forhold på jobben. Det forutsetter dog kanskje at HI går tilbake etter endt permisjon og prøver. Kanskje det er bedre Når du er tilbake HI? 

Anonymkode: 62ad9...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...