Gå til innhold

Kan helsesekretær ved legekontor ha privat kontakt med pasient?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det går ikke an å svare kategorisk på det. Kommer helt an på den enkelte situasjon, og ikke minst hva slags privat kontakt det er snakk om. 

Anonymkode: 1d0cf...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går ikke an å svare kategorisk på det. Kommer helt an på den enkelte situasjon, og ikke minst hva slags privat kontakt det er snakk om. 

Anonymkode: 1d0cf...dbb

Treffes og ha kontakt privat bare. 

Anonymkode: 2ae7e...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja!

Anonymkode: 9ee9a...9a6

Takk! 

Trodde kanskje det var regler for dette. 😊

Anonymkode: 2ae7e...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, hvorfor ikke???

Anonymkode: 6bd3b...579

Trodde kanskje det var regler mot det. At helsesekretær ikke kan innlede et privat forhold/vennskap med pasient innenfor samme legekontor. 

Anonymkode: 2ae7e...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På små steder kunne ikke folk som jobber i helsevesenet hatt venner om dette ikke skulle vært lov.

Anonymkode: 287de...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På små steder kunne ikke folk som jobber i helsevesenet hatt venner om dette ikke skulle vært lov.

Anonymkode: 287de...9cb

Flott. 

Anonymkode: 2ae7e...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville det vært uprofesjonelt å f.eks treffe en av pasientene på min arbeidsplass, hvis pas. kun kjenner meg fra jobb. Men jeg hadde ikke prøvd å unngå vedkommende hvis vi f.eks hadde felles bekjente. 

 

Vanskelig å svare på. 

Anonymkode: 968c9...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det blitt veldig vanskelig dersom en som jobber på legekontoret ikke skulle hatt noe form for omgang med pasienter på private. Et legekontor på 7000 innbyggere. Sier seg selv at både venner og familie er pasienter. 

Ei jeg kjenner byttet fastlege fordi hun nå skal gifte seg med han som var fastlegen hennes. De møttes vell på legekontoret, men også privat via felles venner. Dermed blir det vanskelig å avgjøre hva det var som gjorde at de endte i et forhold. Jobben eller felles venner?

Anonymkode: ab72c...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på barselgruppe med og ble etterhvert venninne med helsesekretær på legekontoret der jeg og barna går. Ikke noe problem å ha kontakt på den måten, men viktig å skille rollene slik at ikke jobb og privatliv sklir over i hverandre og av den grunn har jeg alltid vært nøye på å ikke henvende meg direkte/privat til henne med helserelaterte ting,det går via legekontoret i åpningstiden som før og når vi treffes er vi mammaer og venninner.

Anonymkode: cbf47...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 16.48, Anonym bruker skrev:

Her hadde det blitt veldig vanskelig dersom en som jobber på legekontoret ikke skulle hatt noe form for omgang med pasienter på private. Et legekontor på 7000 innbyggere. Sier seg selv at både venner og familie er pasienter. 

Ei jeg kjenner byttet fastlege fordi hun nå skal gifte seg med han som var fastlegen hennes. De møttes vell på legekontoret, men også privat via felles venner. Dermed blir det vanskelig å avgjøre hva det var som gjorde at de endte i et forhold. Jobben eller felles venner?

Anonymkode: ab72c...090

Koselig❤️

Anonymkode: 2ae7e...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.2.2019 den 17.09, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært på barselgruppe med og ble etterhvert venninne med helsesekretær på legekontoret der jeg og barna går. Ikke noe problem å ha kontakt på den måten, men viktig å skille rollene slik at ikke jobb og privatliv sklir over i hverandre og av den grunn har jeg alltid vært nøye på å ikke henvende meg direkte/privat til henne med helserelaterte ting,det går via legekontoret i åpningstiden som før og når vi treffes er vi mammaer og venninner.

Anonymkode: cbf47...ff8

Samme her

Anonymkode: 2ae7e...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...