Gå til innhold

Hvorfor fortsette å bli gravid når man har født alle barna man har prematurt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det er lykkenermange du tenker på så har vel ingen av de barna vært så premature at det har vært noe problem, de har vel blitt født rundt uke 35-38 såvidt jeg husker og det går veldig greit. Man kan jo ikke la være å få de barna man ønsker i tilfelle noen skulle bli født for tidlig. Svangerskap og fødsel er alltid en risiko, noe kan gå galt, barnet kan være sykt etc, men som oftest går det bra.

Anonymkode: 69b3c...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på å være født i uke 25 og 35 da, hvor prematurt snakker du om?

De færreste som er født etter uke 34 får vel noe særlig senskader?

Anonymkode: dcf8b...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...folk må vel gjøre sin egen risikoberegning.

Jeg fødte første mann i uke 34, helt uten forvarsel. Var nervøs med nr 2, men det var ikke aktuelt å stoppe med bare ett barn.

Nr 2 kom i uke 38, så ikke prematur.

Hadde nok tatt sjansen på nr 3, men vil ikke ha flere barn av andre årsaker 

Anonymkode: f650e...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det forsvarlig med mange barn da?

Anonymkode: 84c25...64d

Jeg har lurt på det samme. Kjenner ei som har født barn i uke 23-24-25 og selv om legene sa til henne at hun kom til å føde prematurt igjen valgte dama å få ett barn til som ble født i uke 23 så nå sitter hun med fire multihandikappede barn.. så lurer jo på hvor hun har hodet... 

Hadde barna hun hadde vært friske men født premature ville jeg forstått det men hun hadde tre syke barn og likevel valgte hun å få ett fjerde selv om legene sa det ville bli født ekstren prematurt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er June du henviser til HI, så er det nok bare slik det er :) Jeg er selv født i uke 34. Dette er 35 år siden. Jeg var førstemann. Brodern kom ut til termin 4 år etter meg. Nå har jo June og mannen endel barn, men det er jo ikke dermed sagt at det var en selvfølge at alle måtte bli født premature, selvom de ble det.

Noenganger bare skjer dette. Og man kan ikke bestemme seg for å ikke få fler barn om man ønsker det av den grunn. Hadde det vært fare for enda tidligere fødsler, hadde hun nok blitt fulgt opp ekstra ift det vil jeg tro.

Anonymkode: 1b2ef...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...